Yeshua ja Toora

Nooan poika

Tässä kaksi esimerkkiä siitä, kuinka Yeshua muutti Jumalan Lakia.

Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

TOORA:

2. Moos. 20:12 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että saisit elää kauan siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

YESHUA:

Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

Matt. 10:21 "Veli antaa veljensä surmattavaksi, isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiaan vastaan ja tuottavat heille kuoleman"

TOORA:

5. Moos. 24:1 "Jos avioliiton solminut mies lakkaa pitämästä vaimostaan havaittuaan hänessä jotakin epämieluista, hän voi kirjoittaa vaimolleen erokirjan ja lähettää hänet luotaan.

YESHUA:

Matt. 5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.

8

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTS (Ei kirj.)

No näähän on selkeitä parannuksia vanhaan skeidaan lakiin.

HYVÄ!

• ddkkkdKäyttäjätunnus

Niin juuri.Laki on vanhentunut monelta osin enää ei kivitetä eikä tuhota muita kansoja,
      pidetä montaa vaimoa, osteta orjia,eläimiä jne.
      jeesus oli liberaalijuutalainen aikaansa edellä.
      Monet muutkin profeetat tähdensivät samaa: inhimillisyys on ennen lakia

• Uuden Liiton Yeshua

opettaa: "Rakasta Herraa ja lähimmäisiäsi!" Tähän sisältyy kiveen kirjoitettu kymmenen käskyä. HalleluYeshua, sillä Herra on hyvä ja armonsa pysyy aina.

Kuitenkin tärkeää on meidän ihmisinä ymmärtää että meidän aikamme maan päällä on pituudeltaan ennaltatietämätön ja sydän Jumalan armosta jaksaa verta pumpata elimistössämme, joten rakastetaan Yeshuaa ja turvataan armoonsa ja tehdään myös lähimmäisille kuin itsellemme tahtoisimme tehtävän.

• Yeshua täydensi

Jumalan opetuksen ja autuaat kaikki, jotka rakastaa Yeshuaa, amen, halleluYeshua!

• Jeesus:

Jos kätesi viettelee sinua hakkaa se poikki, jos silmäsi viettelee, revi se irti.

Oliko jeesus hammu-rabbi?

• Yeshua vapauttaa

synneistä ettei tarvitse äärimmäisiin tekoihin kenenkään ryhtyä. Herra on hyvä!

• Jisreel

Te eksytte kun ette tunne kirjoituksis ettekä Jumalan Voimaa!

• KTS (Ei kirj.)

Mitä Jeesus edellä, sitä Talmud perässä.

HYVÄ!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      105
      8325
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      115
      5828
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      56
      5337
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5255
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3911
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      59
      3085
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2791
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2586
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2549
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2534
    Aihe