Lääketiede kehittyy päivä päivältä. Kehitystä tapahtuu kaikessa, kirurgiassa, lääkehoidossa ym.
Rahaa ei säästetä kun kehitetään yhä kalliimpia hoitomenetelmiä- Sydämiä, keuhkoja ym vaihdetaan ja kohta rakennettaneen uusi ihminenkin jostain keinoaineesta.
Tavalliset perussairaudet unohdetaan kun pyritåån maailmanmaineeseen ja suuriin rikkauksiin käsiksi.
Kun äärimmäisen vanha ja sairas ihminen pelastetaan elkan siirto myöhemmäksi.ämään peneksi aikaa, on se kuin kuolinhetken muuttamista hiukan myöhemmäksi.
Hyvä-vai liika hoito
24
208
Vastaukset
Älä ole huolissasi ystäväni.
Nuo meidän rakkaat naapurimme, ruotsalaiset, ovat ratkaisseet ongelman, mikäli on luottamista heidän kehittämäänsä tv-sarjaan, "Hubotit, melkein ihmisiä".
Siinä meidän kehomme systeemit eivät tarvitse muuta, kuin vähän sähköä tomiakseen. Ja jos vikaa tulee johonkin osaan, vaikkapa päähän, niin eikun osa vaihtoon vaan ja menoksi taas.
Sellainen on kai tulevaisuu ihmiskunnalla.- Ramoona*
Eräällä ystävälläni on tapana sanoa olevansa kolmen jalometallin mies : kultaa hampaissa, titaania lonkassa ja hopeaa hiuksissa. Voisin lisätä, että hänellä on myös kultainen sydän.
Kullanmurunen, kulta, kultaseni, kullannuppu...suloisia nimityksiä.
Vaikka rautainen tahto vie miehen läpi harmaan kiven ja raudanlujat hermot ovat arvokas ominaisuus, kovinkin teräsmies vaikuttaa kylmältä ja ruostuvalta hohtavan hopean ja kellanlämpimän kullan rinnalla.
Pidän kovin H.J. Erkon sanoittamasta Merikannon säveltämästä laulusta Sinä kullanmurunen, joka on myös kaunein serenadi, jonka olen saanut osakseni . Siitä nousee puheenaiheeksi tuo kohta : Sinä kullanmurunen, kullan puhtahimman, minä vaskenpalanen, vasken ruosteisimman, minä kultahan kun sulan, vältän ruostumisen pulman. Ruostuuko siis vaski ? Vaski on kai tarkoittanut alunperin kuparia, sitten myös pronssia ja messinkiä, vaskisoittimistakin puhutaan. Joissakin suomensukuisissa kielissä vaski on tarkoittanut rautaa, joten siitä lienee perua runon vasken ruosteisuus.
Seppo Ruohonen, Sinä kullanmurunen
http://www.youtube.com/watch?v=5-R6q2M9ItA&feature=related
Hyvää viikoloppua, kullanmurut , kertoen aina haihtuu surut !- tuhkaläjäkö vain
Titaania on minulla silmälasien sangoissa, kellokin taitaa olla.
Minua ainakin arveluttaisi, miten metalliset varaosat reagoivat elimistön kanssa, kulta ja platina taitavat olla parhaita. Eikö metalli seoksista jotain aina liukene, vuosikymmeniä kun ovat paikoillaan. Olen kuullut myös teräksestä tehdyistä lonkkaproteeseista. Hammas silloissa minulla on kultaa pienen omaisuuden verran mutta lujasti sementoitu. Mitenkähän sille käy kun minut tuhkataan, jääkö kulta jäljelle ? Sulaakohan nuo kaikki muutkin varaosat . Jostain olen lukenut että ihmisen tuhkasta voisi puristaa timantin, siinä olisi perintöä jälkeen jääville.
Osaako joku vastata, oletteko edes miettineet tämmöisiä ? - tuskin vaan
tuhkaläjäkö vain kirjoitti:
Minua ainakin arveluttaisi, miten metalliset varaosat reagoivat elimistön kanssa, kulta ja platina taitavat olla parhaita. Eikö metalli seoksista jotain aina liukene, vuosikymmeniä kun ovat paikoillaan. Olen kuullut myös teräksestä tehdyistä lonkkaproteeseista. Hammas silloissa minulla on kultaa pienen omaisuuden verran mutta lujasti sementoitu. Mitenkähän sille käy kun minut tuhkataan, jääkö kulta jäljelle ? Sulaakohan nuo kaikki muutkin varaosat . Jostain olen lukenut että ihmisen tuhkasta voisi puristaa timantin, siinä olisi perintöä jälkeen jääville.
Osaako joku vastata, oletteko edes miettineet tämmöisiä ?kannattaa tuhkastaan timanttia teettää, tulee kalliimmaksi kuin timantin arvo. Kultaisen sydämmen muisto saa riittää.
- kolotus vaivaa
Näin öiseen aikaan tuossa vasemmassa lonkassa, olis edessä lonkan tekonivel kun liikkuminenkin tekee kipeää. Yläleuan proteesi on pitkään ollut, pohjatgukkin muutaman kerran. Menipä aika etäälle tuo kullanmuru aiheesta mutta mikä ettei kiva olis tuntea itsensä jonkun kullanmruksi.
- Ramoona*
kolotus vaivaa kirjoitti:
Näin öiseen aikaan tuossa vasemmassa lonkassa, olis edessä lonkan tekonivel kun liikkuminenkin tekee kipeää. Yläleuan proteesi on pitkään ollut, pohjatgukkin muutaman kerran. Menipä aika etäälle tuo kullanmuru aiheesta mutta mikä ettei kiva olis tuntea itsensä jonkun kullanmruksi.
Hammaskalustoista löytyykin eniten varaosia ja -materiaaleja - on muoviyhdisteitä, metalleja , posliinia ja pahamaineista amalgaamia. Suun terveys sinänsä on hyvin tärkeä yleisterveyteen ja hyvinvointiin, hymyilykin on helpompaa hoidetuilla hampailla. Aikaa sitten loppuivat verovähennykset silmälaseista ja hammashoidosta, miten valtava summa on rilleihinkin uponnut elinaikana. Etäälle alkuperäisestä aiheesta veikin ajatukseni polku, kun tuli mieleen tuon hopeahiuksisen kultasydämisen charmöörin lausuma ja laulattamaankin alkoi taas ...tosin ei kai titaani ole jalometalli.
Vakavasti puhuen, elämäntaipaleeni olisi päättynyt kuusivuotiaana ilman antibiootteja. Otsikon aihe on valtavan laaja , eriarvoisuus parhaitten hoitomuotojen saamisessa on varmaan vain kasvamassa , kun raha ratkaisee. Ikä on yksi julkisen terveydenhoidon priorisoinnin peruste, esimerkiksi työiän sivuuttaneen on vaikea saada kuntoutusta. Uskoisin ettei esim. lonkkaleikkauksissa ikä ole este, ja nykyisin yhä enemmän leikataan ilman narkoosia. Toivotan yön lonkkakipuiselle hyviä leikkaustuloksia ja sen myötä kivuttomia yöunia ja liikkumista. Yleensäkin kaikki omatoimisuutta edistävät hoidot säästävät myös yhteiskunnan varoja, siihenhän lähes joka asiassa vedotaan.
Kauhutarinoita saa lukea elinkaupasta ja jopa elinvarkauksista, mutta pyyhin ne nyt ajatuksistani ja toivotan leppoisaa lauantaita...sekä koetan vastaisuudessa paremmin pysytellä aiheessa. - lonkkatapaus.
Ramoona* kirjoitti:
Hammaskalustoista löytyykin eniten varaosia ja -materiaaleja - on muoviyhdisteitä, metalleja , posliinia ja pahamaineista amalgaamia. Suun terveys sinänsä on hyvin tärkeä yleisterveyteen ja hyvinvointiin, hymyilykin on helpompaa hoidetuilla hampailla. Aikaa sitten loppuivat verovähennykset silmälaseista ja hammashoidosta, miten valtava summa on rilleihinkin uponnut elinaikana. Etäälle alkuperäisestä aiheesta veikin ajatukseni polku, kun tuli mieleen tuon hopeahiuksisen kultasydämisen charmöörin lausuma ja laulattamaankin alkoi taas ...tosin ei kai titaani ole jalometalli.
Vakavasti puhuen, elämäntaipaleeni olisi päättynyt kuusivuotiaana ilman antibiootteja. Otsikon aihe on valtavan laaja , eriarvoisuus parhaitten hoitomuotojen saamisessa on varmaan vain kasvamassa , kun raha ratkaisee. Ikä on yksi julkisen terveydenhoidon priorisoinnin peruste, esimerkiksi työiän sivuuttaneen on vaikea saada kuntoutusta. Uskoisin ettei esim. lonkkaleikkauksissa ikä ole este, ja nykyisin yhä enemmän leikataan ilman narkoosia. Toivotan yön lonkkakipuiselle hyviä leikkaustuloksia ja sen myötä kivuttomia yöunia ja liikkumista. Yleensäkin kaikki omatoimisuutta edistävät hoidot säästävät myös yhteiskunnan varoja, siihenhän lähes joka asiassa vedotaan.
Kauhutarinoita saa lukea elinkaupasta ja jopa elinvarkauksista, mutta pyyhin ne nyt ajatuksistani ja toivotan leppoisaa lauantaita...sekä koetan vastaisuudessa paremmin pysytellä aiheessa.En minä moitteeksi, hyvä vaan kun on kevennystä näin raskaasa aiheessa.
Ei päässyt Mäkimaan Perrrikään Kotikadussa julkiseen kuntoutukseen, vaikka ei kai hän kovin paljon yli kuusikymppistä esitä. Taitaa mennä lakifirmakin kanttuvei, omaiset ihan ymmällä. Ihan hyvä että ótetaan näitäkin asioita saippua sarjassa esille. - kultasuu.
Ramoona* kirjoitti:
Kauhutarinoita saa lukea elinkaupasta ja jopa elinvarkauksista, mutta pyyhin ne nyt ajatuksistani ja toivotan leppoisaa lauantaita...sekä koetan vastaisuudessa paremmin pysytellä aiheessa.Kela ei korvaa hampaitten proteettista hoitoa, esim. implantit ja sillat ovat tosi hintavia. Niitä ei saa julkisen puolen hoitonakaan. Ollaan väliin putoajia, ei ollut kouluhammaslääkäreitä aikoinaan eikä edes joka kunnassa minkäänlaista vastaanottoa eikä kaikilla siihen edes varaa. Yleisin hoitomuoito oli hampaan poisto.
Meillä saa sentään hyvin kunnasta hammaslääkärin ja suuhygienistin aikoja vanhatkin, kellä hampaita on vielä hoidettaviksi.
Diabeetikkona minua kehotetaan kaksi kertaa vuodessa hammastarkastukseen. - UlkopuolinenSalosta
tuhkaläjäkö vain kirjoitti:
Osaako joku vastata, oletteko edes miettineet tämmöisiä ?Eikös tuo amalgaamikin ole metallisekoite. Jostain syystä amalgaamipaikkoja vaihdetaan muovisekoitteisiin paikkoihin. Muovista taasen sanotaan, että se on myrkyllistä.
- a vot!
Me lääkitsemme itsemme kuoliaiksi!
Meille kun lääke merkitsee terveyttä.
http://www.verkkouutiset.fi/index.php/kotimaa/981-kotimaa/28731-laeaekekuolemat-laehes-kolminkertaistuneet - Nea*
Nythän tutkijat ovat juuri tehneet suuren keksinnön solubiologiassa.
He ovat keksineet kuinka erilaistuneet solut
voidaan uudelleen ohjelmoida kantasoluiksi. Monelle sydän-ja verisuonisaraille tämä tuo toivoa.
Enää ei tarvitsisi näitä kantasoluja aportoiduilta vauvoilta ottaa,
joka on ollut kiistanalaista.
Entäs halvaantuneet, heille tästä on myös uutta toivoa.
Kyllä lääketiede on mennyt huimasti eteenpäin,olen siitä iloinen!
Seuraavilla sukupolvilla voi olla helpompaa !
Tällaisia mietin kun luin nuo lehtiuutiset äskettäin.
Nautitaan syksystä ja saunasta!- Late Vaan*
Minä olisin jo tuhkana, ellei lääketiede olisi kehittynyt ja toivon, että kehittyy edelleen.
- kiitostämäpäivä
Late Vaan* kirjoitti:
Minä olisin jo tuhkana, ellei lääketiede olisi kehittynyt ja toivon, että kehittyy edelleen.
Samat sanat.
Aikoinaan, kun munuaiset tekivät stopin, olisin kuollut melko pian.
Onneksi oli kehitetty munuaiskone. Onneksi häiriö oli ohimenevä.
Ilman vaikkapa jo nuorena, alipainoisena aloitettua verenpainelääkitystä, ilman monia tarpeellisia leikkauksia, tuskin täällä kirjoittelisin.
Kuinka lääketiede onkaan kehittynyt, vaikkapa polio ja tuberkuloosi, ovat supistuneet minimiinsä maailmanlaajuisesti.
Postimerkkikodit, moni lapsi eli alkuelämänsä niissä, kun perheenäiti oli pitkällä sairausjaksolla tubisairaalassa.
Ei tämän päivän ihmisillä, nuorilla, ole hajuakaan asiasta.
Toki tiedän, että tubista on kehittynyt resistentti versio. Toivon mukaan se pysyy kurissa.
Tuskinpa meidän ikäisten tarvii pelätä elinsiirtoja, eiköhän ne ole omistettu nuoremman ikäpolven kuntoutukseen.
Miten ihmeellistä onkaan, että vaikkapa keuhkot, munuaiset, maksa ja sydänkin voidaan harvoille ja valituille antaa lahjaksi, jotta elämän liekki loistaa.
Paljosta olen kiitollinen tälle ajalle, en vähiten lääketieteelle.
.
- Makriina ek
Joka asiassa on parantamisen varaa, ja sen huomaa kyllä terveyspalveluissa, joista nyt tällä saitilla keskustellaan.
Omassa terveyskeskuksessani on vaihtunut uusi lääkäri joka kerran, kun käyn ns. "omalääkärin" pakeilla.
Lääkäriaika on n. 15 min. jona aikana lääkäri istuu tietokoneella ja yrittää lukea salamannopeasti potilaan tietoja, aikaisempia toimenpiteitä, lääkityksiä jne, ja siinä samalla sitten paneutua tämänhetkiseen vaivaan.
Jos lääkäri ei kirjoita lähetettä jatkotutkimuksiin, määrää hän lääkkeen, joka vilahtaa putkella jonkun aikaisemmankin lääkärin määräämänä.
Ihmetellä pitää, mikä terveyskeskuksissa on vialla, kun sinne ei vakituista lääkärikuntaa saada. Turhaa mielestäni on valitella huonoja palkkoja tai ikäviä työaikoja, tehtäköön asialle jotain! Tämä asia on vuosia ollut jatkuvana puheenaiheena. Onko se niin vaikea asia, että poliitikot eivät löydä yhteistä ratkaisua? Rahalla siitä luulisi selvittävän. Onko kuntaliitoksista apua?
Ei ole ihme, että yksityisillä lääkäriasemilla käydään, kun siellä on se sama tuttu lääkäri, jolle ei tarvitse selvittää tautiaan juurta jaksaen joka vastaanotolla.
Oikeastaan pitäisi tästä asiasta päästä juttelemaan tällä viikolla vaalimökeissä. Mitä kuntapäättäjiltä on odotettavissa? Riittääkö rahaa terveydenhoitoon?Rahat ei riitä, ellei säästetä.
Kuntien määrää on pienennettävä ja muutettava suuriksi asutuskeskuksiksi, joissa palvelut pystytään hoitamaan.
Haja-asutus voidaan säilyttää niin, että sallitaan verottomuus tätä haluaville. Yhteiskunnan palveluja ei myöskään silloin jaeta, vaan ne on kustannettava itse.astus
Terveyskeskuksissa käynti, ihme kyllä, on monelle mieluisa harrastus. itse en juuri käytä koska apua ei saa.- äläpäs ruune
Ruuneperi kirjoitti:
Rahat ei riitä, ellei säästetä.
Kuntien määrää on pienennettävä ja muutettava suuriksi asutuskeskuksiksi, joissa palvelut pystytään hoitamaan.
Haja-asutus voidaan säilyttää niin, että sallitaan verottomuus tätä haluaville. Yhteiskunnan palveluja ei myöskään silloin jaeta, vaan ne on kustannettava itse.astus
Terveyskeskuksissa käynti, ihme kyllä, on monelle mieluisa harrastus. itse en juuri käytä koska apua ei saa.selitä mitä pitää tehdä. Oliskohan asenteessasi vikaa, kun et apua terv.keskuksesta tunne saavasi. Minä olen saanut lähetteet eteenpäin tutkimuksiin ja hoitoihin aina kohtuuajassa, tietysti erkoissairaaloihin, eihän se kunnan terv.keskuksen tehtävä ole. Kun olen saanut kunnollisen hoidon, empä ole sitten jatkuvasti kuormittamassa jonoja ja porskuttelen eteenpäin . Tietysti pienen kunnan budjettia rassaa jo muutama kallista hoitoa tarvitseva, kyllä siinä pitää katsoa myös onko hoidoista hyötyä potilaan yksin pärjäämiseen. Jossain on raja, ja kyllä nuoremmat on aina etusijalla, oltiin mekin aikanaan.
Kyllä on outo malli tuosta verottomasta alueesta, vitsiksikö tarkoitettu ??
On myös paljon varakkaita pieniä kuntia, ei se iso kunta ainakaan byrokratiia vähennä, kunnan virkamiehillä on 5 vuoden suoja-aikakin. - UkopuolinenSalosta
Ruuneperi kirjoitti:
Rahat ei riitä, ellei säästetä.
Terveyskeskuksissa käynti, ihme kyllä, on monelle mieluisa harrastus. itse en juuri käytä koska apua ei saa.Terveyskeskuksesta määrätään jokin lääke ja lääkkeethän eivät paranna sairautta, ainoastaan lievittävät sairauden oireita. Totta on, niin terveeksi et tule terveyskeskusreissun jälkeen. Sairaus on ja pysyy, mutta vointisi voi hieman helpottua syödessäsi pörssissä kilpailevien lääketehtaiden lääkkeitä.
- nyt kelpa!
Lääketiedettä on arvosteltu siitä,
että kuinka vähän on olemassa
parantavia lääkkeitä. Ne kun ei-
vät ole valmistajan kannalta mie-
lekkäitä. Lääkkeen täytyisi olla
mieluummin kipua lievittävä. Va-
kavalla naamalla kertoi lääkeval-
mistajan edustaja, että ikäänty-
minen pitäisi diagnosoida eri
sairauksiksi. Kerronpa minäkin mietteeni, olen jo useamman vuoden miettinyt ja miettimmiseni kertonut tutuille että miksi lääketiede ei panosta sairauksien syntyyn, että mistä eri sairaudet syntyy?
Vaan kaikki raha ja aika annetaan lääkkeille ja niiden kehitykselle, hyvä sekin että voidaan helpottaa eri sairauksien tuomaa kiputiloja ja muita oireita helpottamaan.
Onhan se totuus kitenkin se, että jos saatais selville, mistä mikin sairaus johtuu niin yhteiskunnassa rattaan pyörät pysähtyisi, parannettais sairauden aiheuttajat,,,,,, sairaudet ,,,,,ja sitten syntyisi kaaos kun lääkefirmat menisi toinen toisensaperään konkkaan, ja menisi ohessa paljon muutakin tarpeettomaksi käyneet rahareijät.
Ajatelkaas: ei tarvittais apteekkejakaan näin paljoa eikä hoitohenkilöitäkään eikä lääkäreitäkään eli yhteiskunta menisi konkkaan kun työttömyys lisääntyisi vauhdilla.
Siksi kehitetään vaan lääkkeitä ja ruletti jatkuu.- Makriina ek
Pitäisihän tutkimusta jatkaa myös lääkkeiden osalta, vaikka ennakoivaaan hoitoon satsattaisiinkin entistä enemmän.
Tutkimusta pitäisi todella tehdä vakavammin, sillä huuhaa-tuotteille on saatu mukava markkinarako, kun kaikenkarvaisia uutteita suositellaan terveyden ylläpitämiseksi. Virkeitä elinvuosia ja terveyttä riittää, kunhan vain otetaan näitä "tutkittuja" tuotteita luontaistuotekaupoista. - monikalla on
kin tosi outo asenne , toisten konkat sinulle varmaan mieleen oliskin ! laput silmilläkö kuljet, kyllä sairauksien syiden tutkimiseen satsataan ja paljo, paljon on saatu aikaan. Elintavoista ja ympäristön saasteista puhutaan kaiken aikaa, ihmiset haluaa nautintoaineita ja ajella autoilla. Perinnöllisiä rairauksia koko ajan selvitellään, pitäiskö sellaiset sairaat eliminoida jotenkin että ne loppuisivat ?
Ei lääkkeitten kehittämisessä ole mitään vikaa, jossain tapauksissa vaan määrätään turhan herkästi .
Muutenkin maapallolla on liikaa väkeä, pitäiskö täällä satoja vuosia pyöriä ja kenen kustannuksella ??
- mitä muuta sanoisin
olin lapsena vakavasti sairas, taju oli jo kankaalla, olen vahvasti sitä mieltä että minun olisi ollu silloin paras poistua elävien kirjoista,
juutalainen huippu lääkäri sinnikkyydellään pelasti pienen elävien kirjoihin,
nyt olen vanha,
kuusikymppisenä jälleen olin kuoleman portilla, jälleen suomen huippulääketiede pelasti suuren leikkauksen avulla henkiin,
nyt elän voimakasta fyysisesti tervettä elämää,
mutta psyyke ei tule mukana , kuolema kutsuu ja houkuttaa,
elämä porskuttaa vaan eteenpäin, pahasta mielestä piittaamatta,
rapaa roiskuu päin pälsiä tuon tuostaki, ei jaksai kattoa jälkeläisten elämän taisteluita,
neki olisi säästyny paljolta jos olisin silloin lapsena kuollu,
ennen olin sitä mieltä, että ihmistä pitää lääketieteen avulla hoitaa loputtomiin,
NYT olen täysin erimieltä, ne ihmiset jotka on vakavasti sairaita, niitten pitäisi saada kuolla, koska se on luonnon laki.
vanhuus on elämän kamalinta aikaa,, - :((
Oma diagnoosini, tätäkin ketjua lukien.
Alkaisivat terveyskeskukset vaatimaan kalliita maksuja, jospa siten niiden kunnioitus nousisi.
Halveksin ihmisiä, joille ei lähes ilmainen ja hyvä palvelu kelpaa. - toinen :(
Tympii jo koko etusivu, ei muu kuin sairaudet ja terveyskeskusten haukkuminen kiinnosta mummoja ja muutamaa paappaakin.
Pitäisikö teidän olla etusijalla kaikessa ja ilmaiseksi, teillä on ollut aikaa säästää kymmenet vuodet ? Painukaa suoraan yksityisille, siellä paapotaan koko rahan edestä, mutta nuoremmiksi ette muutu.
Leikkausjonoissa on sydänsairaita lapsiakin ja joutuu päivystyksessä korvakipuiset vauvatkin jonottamaan. Typeriä neuvoja annatte miten pitisi kehittää tutkimusta ja yhdistää kuntia. Miksikä ette ole päässeet tätä palstaa pitemmälle, miettikääpä sitä .
Oikein ulkomaita myöten täällä puoskarointi neuvoja jaetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164