Nikon S9100 ei tarkenna zoomatessa

Johan on ihme peli

14 kk vanha pokkari on taas rikki, ekan kerran parin kuukauden käytön jälkeen uusittiin takuuseen objektiivi ja joku virtapiiri kun zoomi veteli itsekseen edestakaisin. Nyt ei enää tarkenna kun zoomaa... Katselin takuupaperia ja kuittia eikä missään lue kuinka pitkä takuuaika on.

Onko muilla kokemuksia näistä vempeleistä ja kannattaako lähettää vielä takuuhuoltoon jos takuuaika oli 12 kk? Eikö nykyään kaikilla apparaateilla pitäisi olla 24 kk takuu Euroopassa?

4

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takuu on itseasiassa vain muodollisuus, eli valmistajan vastuu tuotteesta ei pääty takuuajan umpeudeuttua. Laitteen kuin laitteen on kestettävä kohtuullinen odotettavissa oleva "elinikä" poislukien tietysti kolhut, pudotukset ym. itse aiheutettu. Sinulle on osunut epäonnen yksilö ja olen melko varma, että saisit uuden kameran tilalle, jos ottaisit yhteyttä esim. JAS tekniikkaan, joka on mm. Nikonin valtuuttama huoltoliike. Vaihtoehtoisesti voit ottaa yhteyttä Nikonin maahantuojaan ja keskustella heidän kanssaan.
      Olemme itse myyneet Coolpix 8000- ja 9000-sarjaa useita kymmeniä parin kolmen viime vuoden aikana, eikä yhtään viallista kappaletta ole sattunut kohdalle. Tokihan digipokkareita hajoaa asiakkailta kun ne putoilevat lattialle mutta valmistusviallisia on todella vähän verrattuna filmikamera-aikoihin.

      • takuu tane

        " Takuu on itseasiassa vain muodollisuus, eli valmistajan vastuu tuotteesta ei pääty takuuajan umpeudeuttua."

        Ei takuu mikään muodollisuus ole.
        Se on myyjän vapaaehtoinen lisäturva kuluttajalle.
        Kuluttajansuojalaki eli virhevastuu on olemassa oli takuuta jäljellä tai ei.


      • asiakas4

      • asiakas4 kirjoitti:

        Mistä fotokauppias tietää ettei ole myynyt viallisia kun asiakas saa hoitaa korjauksen itsepalveluna JAS tekniikan kanssa?

        Tämä taitaa päteä myös Suomesta ostetuille tuotteille http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_fi.htm

        Jäi tosiaan pois viestistäni, että tietysti ensin kannattaa ottaa yhteyttä ostopaikkaan ja vedota virhevastuuseen. "Asiakas 4":lle; en varmuudella tiedäkään mutta uskoisin kuitenkin asiakkaittemme ottavan yhteyttä nimenomaan meihin, ainakin kameran takuuaikana. Aika monella on tänä päivänäkin käsitys, että kun takuu on ummessa, kaikki korjaukset menevät asiakkaan piikkiin. Tässä kohtaa meillä on mielestäni velvollisuus tiedottaa asian oikeasta laidasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2872
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1629
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe