Kellot pitäisi siirtää tunti taaksepäin. Ongelmana on yksi kelloista on korkealla kiipeilyportaita ei ole. Mitenkä sitä saisi kellon siirrtettyä oikeaan aikaan, muut kellot kyllä hoituu.
Alkaa talviaika
15
105
Vastaukset
- katleija
No voi, on sinulla pulma. Kuka sen kellon kesäaikaan siirsi, pyydä häneltä apua. Kyllä hän varmaan auttaa, ellei huomenna sitten maanantaina.
Nukutaan me ensi yönä tunti kauemmin.. - joutavoinen
Nyt sitä on aikaa. Voi kirjoitella tässä tunnin verran kauemmin. Täytyypä miettiä minkä alan miä hallitsen parhaiten, - - - eipä tule nyt mieleen.
Siirsin jo kellot valmiiksi norm. aikaan, niin innostunut olin lisäajasta. Vielä kävin vaalikarjaa jututtelemassa vaikka parempiakin jututtelijoita on nähty.
Tässäpä ne sitte olikin nämä asiat. Portaat olisi kyllä. Minä laittaisin narun siihen kelloon ja sillä voi sitten laskea ja nostaa sen kellon kun naru meisi sen naulan yli ja sitte pitäisi vaikka kaapinjalkaan sitoa se narun toinen pää.- susmorsian ek.
Ilostuinpa kovastikin joutavoisen keksinnöstä ja osallistumisesta kellon aiheuttamaan propleemiin. Tällaiset ovat juuri minunkin alaani. Tässä kun minullaki on nyt aikaa, vai onko aika jotenkin livahtanut jonnekin. Illalla viel muistin tään älyttömän ajan vaihtamisen, mut mihinkä se nyt muuttuu, enkös mie nyt oo tässä ihan sammaan aikaan kun eilenki aamuna.
Kellot on vieläkin kääntelemättä, tyytyväisenä nousin puol viien aikaan, siis olen teitä edellä jo. On tämä maailma ihmeellinen.....elän tunnin teitä edellä nyt !!!
Tuliskohan suuriikin hankaluuksia, jos en siirräkään viisareita.
Oo tempore oo moorees!
Palaan tuohon aloittajan ongelmaan, portaat ois ja naru nyt joutavoisen toimesta, kuka kiipeis nyt sinne kellon ääreen. Entäpä jos kello on jumittunut siihen naulaan, jos se ylleensä roikkuu naulasta. Ja entäpä jos ei oo kaappia. Lähin kaappi voipi olla toisessa huoneessa, naruki voi olla liian lyhyt.
Eikä kaikilla oo ees naruja, muinaismuistojahan ne vaan, kaupoistakaan ei saa ennää kunnon narua. Vielä yks nekatiivinen asia, portaatki voi olla liian lyhyet, jääpi kiipeejä sinne roikkumaan kellon kanssa, on ehki vielä korkeen paikan kammo.
Pakko jumittuu nyt miettimään jatkoa tuohon ajan saattamisesta ajan tasalle....vai oisko kellä ratkaisu valmiina. Ähäkutti, mullapa on jo kello edelleen eellä teistä, nyt jo 5.36.
Käkikello kukkui vielä kesäaikaa,eihän se reppana tiennyt että lunta maassa ja pakkasta neljä astetta.
Minun oma sisäinen kello viis veisaa,tunti sinne tai tänne.
Koira maata rötköttää tossa tuvan sängyssä ja kissatkin rauhoittuivat,kun kerroin nille,että myyrätkin nukku,vat jo talviuntaan,joten turha mennä lumiselle pellolle niitä jahtaamaan.
Kaikkea hyvää teidän päiväänne ja mukavaa kun saatiin se sateinen kesä saateltua talvilepoon ama- susmorsian ek.
Anna sie vaan käkes kukkua, kuvittellee käki-polonen viel Karjalan kunnahilla olevansa, hyvähän se.
Kyllä mullakin jokin sisäinen kello, ainakin yön pimeässä aistii jostain syystä, että on yö, mutta tovin elin nyt eilistä aikaa, ennenko koneen avasin ja huomasin. No, mulle on ihan sama, voin vaikka pienet unet uinahtaa, jos siltä tuntuu.
Onpa lumi pysynyt täällä maassa ja uutta taitaa hissukseen tiputella, sen verran availin ulos ovea. Kylläpä lähti tämän viikon myrskytuulissa viimesetkin lehdet puista, pääsivät nekin talvilepoon.
Samoin sinulle uutteralle ja persoonalliselle Amalle, myönteisyyttä elämän käänteissä. Onhan sentään eletty täyttä elämää...eikö totta.
Koputan puuta, mutta tuntuu, että vihdoinkin alan minäkin alkaa olla se "entinen sus" Se muutonajan kriisi teki hyvää ja samoin tuntuu siltä, että alkavat vähän kerrassaan vaikuttaa ne kilpirauhaslääkkeet. Se käsittämätön alakulo alkanee hävitä. susmorsian ek. kirjoitti:
Anna sie vaan käkes kukkua, kuvittellee käki-polonen viel Karjalan kunnahilla olevansa, hyvähän se.
Kyllä mullakin jokin sisäinen kello, ainakin yön pimeässä aistii jostain syystä, että on yö, mutta tovin elin nyt eilistä aikaa, ennenko koneen avasin ja huomasin. No, mulle on ihan sama, voin vaikka pienet unet uinahtaa, jos siltä tuntuu.
Onpa lumi pysynyt täällä maassa ja uutta taitaa hissukseen tiputella, sen verran availin ulos ovea. Kylläpä lähti tämän viikon myrskytuulissa viimesetkin lehdet puista, pääsivät nekin talvilepoon.
Samoin sinulle uutteralle ja persoonalliselle Amalle, myönteisyyttä elämän käänteissä. Onhan sentään eletty täyttä elämää...eikö totta.
Koputan puuta, mutta tuntuu, että vihdoinkin alan minäkin alkaa olla se "entinen sus" Se muutonajan kriisi teki hyvää ja samoin tuntuu siltä, että alkavat vähän kerrassaan vaikuttaa ne kilpirauhaslääkkeet. Se käsittämätön alakulo alkanee hävitä.Sinulle suske kaikkea hyvää ja Onnea Uuteen Kotiin!
Toi muutto on tavallaan ihana asia,joskin toisaalta surullinen.Siinä joutuu jättämään eletyn elämän muistoineen taakseen ja entiset tutut ihmiset,joskin uudet ympyrät ovat haasteellisia.Sinä suske olet niin ulospäin suuntautunut,ettei sinulla ole mitään vaikeutta päästä sisälle lähipiiriin.
Minä olen aina ajatellut omaa halukkuuttani muuttaa ja myydä koko roska,siis rantatila,jolla jokainen kivi ja kallio tulvii niitä lapsuusmuistoja.Harmaatikka tuli akkunani alle lintujensyöttö paikalle,joten jämähdin täysin.Siis sekin vielä ja kaikki kenkkupellon kivirauniot,joka oli minulle niinkuin itkumuuri,kun äiti tuli ja meni,eikä
syli auennut pariviikoisen audienssin aikana.
Noita negatiivisia lapsuusmuistoja tulvii mieleen,kun näitä polkuja tallaan kai viimeiseen asti,näin Matin ja Tepon sanoin jatkuu taivallus ama
- *Kukkahame*
Mukana ollaan talviajassa, siirtelin viisarit ennen koneelle istahtamista ja ihan taisivat mennä aikaan,
Korkealla oleva kello siirtyi kympin puikolla ne kun on esillä tuon neulomisharrastuksen takia, onhan niistä ollut milloin mihinkin käden jatkona.
Aamu tuntuu samanlaiselta kuin muutkin aamut, vaikka vasta myöhemmin näin aamusta alkaa päivä kajastamaan, kahvi maistuu oikein hyvältä.
Pakkanen pikkulukemissa ja luvassa aurinkoa päivällä! - uatu .
Jos kellon saaminen talviaikaan on hankalaa, niin antaa olla sen kesäajassa. Talven pakkasissa on silloin mukava vilkaista sitä ja ajatella kesän lämpöä.
Eihän tämä talviaika kestä kuin viitisen kuukautta. Tuolloin viiden kuukauden kuluttua ei ole samaa ongelmaa kellon siirtämisessä kesäaikaan,
Tärkeää on tietysti muistaa, että kyseinen kello on talviaikana tunnin edellä. Tuossa kellojen siirtelyssä normaaliaikaan huomaa kuinka paljon huushollissa onkaan kelloja. Hyvä kun Personal Computer ja Tv ja digiboxi on ohjelmoitu vaihtamaan aika automaatisesti. Vanhanaikainen känny ei vaihtanut. Lumiat kai vaihtoivatkin vääränä päivänä ja väärän ajan myötäillen Israelin ajansiirtoa.
Jaksoin vielä nousta tuolille vaihtamaan keittiön seinäkellon ajan. Olisihan tikkaatkin löytyneet. Ne onkin hyvät Bauhausin yläkaarelliset tikkaat.
Kännyyn laitan aina par kolme ylimääräistä minuuttia, että ehtii bussiin.
Olen kyllä enemmistön kannalla kellojen siirtelystä, häiritsevää eikä palvele tavallista tallaajaa.- Lorena*
Ei haittaa kellojen ajansiirto, pysyypähän mielessä miten mikäkin ajan näyttäjä toimii. Kaikkialla on sama homma Euroopassa joten näillä eväillä mennään.
Oletpa Katleija uhkarohkea nainen kun tuolilla keikut, moni on tuolil´ta alastullessa kokenut ikävän putoamisen, joten mene ostamaan Tukevat tikkaat, minulla Tikli turva tasotikkaat jpihin olen tyytyväinen. Muuten ovatko Bauhausin tikkaat kevytmetalliset jotka eivät kestä painavaa kuormaa, vaikka itse olisi alle 75kg niitä voi tarvita joku aikamieskin jonka paino on toinen. Oli eka kerta, kun heräsin just oikeaan aikaan, eli neljältä, kääntämään kellot oikeaan aikaan. Herääminen oli tietysti sattuma.
Kuuntelin aamulla radiota ja siellä kaveri sanoi, että nyt on sitten se oikea aika ja kesäaika on vääräaika.
Auringon pitäisi olla nyt juuri tuolla etelätaivaalla. Onkohan se.......????..
Kävin kompassin kanssa tarkistamassa.
Jompi kumpi on väärässä aurinko tai kompassi, sillä ei se kompassin neula ihan aurinkoa osoitanut.
Ainakin tiedän, että kompasseissa on maapallon magneettinavan paikasta johtuvia poikkeamia.
Varmaan joku tietää ja kertoo.- katleija
Voi Lorena* mahottoman tyytyväinen olen näihin kevyisiin tikkaisiin. Kerran olen pudonnut häntäluulleni sellaisilta vanhanaikaisilta taloustikkailta, joissa ei mitään turvakaarta ollut. Taisi sinne peräpäähän jokin murtuma silloin tulla, kun niin kauan vaivasi.
Olen minä jonkinverran varovaistunut, sillä lamppua vaihtamaan katonrajaan mennnessäni telineeni oli lievästi sanoen vaarallinen.
Alinna puolipehmusteinen tuoli, jolla vanhanaikaiset taloustikkaat (ne putkijalkaiset). Tikkaille kiipesin toiselta tuolilta ja tukena oli apuliisan varsi. Se oli taiteilua se, mutta siinä niska kenossa johdot sokeripalaan tuli yhdistettyä. Nythän on helppoa kun on ne pistokkeet lampun johdoissa ja katossa.
Ei se tuoliin nousu helppoa ole, mutta kun selkänojasta ottaa lujasti ponnistaen niin onnistuu. Vaarallisia ne "wanhanaikaiset" keittiöportaat ovat
Minäkin olen tullut sellaisilta kerran selälleni.
Käännyin siellä ylhäällä 180 astetta, enkä muistanut sitä, kun lähdin tulemaan alas ja tulin kans.
Hengissä kuitenkin ollaan.
Nämä nytyiset turvakaarella varustetut ovat paljon turvallisempia.On se merkillistä; kesäaikaan jätetty kello näyttää oikeaa aikaa vasta puolen vuoden päästä. Pysähtynytkin kello on pari kertaa päivässä oikeassa. Hirmuista.
Minähän en kaikkia kelloja siirtele, kun ajan katson aina rannekellosta. Keittiön seinäkelloa en katsi ikinä, olenkin antanut patterin mennä loppuun, samoin en työhuoneen kelloa katsi koskaan.
Olkkarissa on vanha marmorikello jota en edes uskalla laittaa ajalleen, siinä on joku ihme mekanismi, jota mieheni aina remppasi.
Hieno päivä oli kävellä vaalipaikalle tänään, Bellaystäväkin on jo mennyt kotiinsa. On se niin suloinen kun tuntee jo minutkin, mutta turhan ärhäkkä on muille koirille ulkona, räksyttää niinkuin vain terrierriterroristi voi!
Saunasta tulin vasta, kun eilen venyi talkoopäättäjäiset naapurilla puoleenyöhön.
Nyt sitten vaalivalvojaisiin 19.30 Jännittävää iltaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164