Seeprapeipoillani on nyt poikasia, mutta tänä aamuna näin että helmiseeprapeipponi parittelivat häkissä, eivätkä mielestäni olleet tehneet mitään "kosintatanssia". Luulin, että ne ovat sisaruksia. Ne kuulemma myös itse valitsevat parhaat geeniperimät poikasilleen ennen kuin parittelevat. Olen myös kuullut, että jos molemmat ovat esim. uroksia, ne voivat käyttäytyä pariskunnan tavalla, mutta eivät kai ne näin pitkälle menisi?
Helmiseeprapeipot..
2
155
Vastaukset
- -M-
Jooooo...
Helmiseeprikset ei erityisemmin tanssi niin kuin vaikka harlekiinipeipot, vastaavaa laulelua ja kosiskelua nillä toki on kuin tavallisilla seepriksissä.
Linnut ei pahemmin ihmisten moraalikäsityksistä piittaa ja niillä parittelua ei millään muotoa estä se että ne ovat sisaruksia tai muuta sukua keskenään, omistajan tehtävä on valvoa ettei lähisukuiset yksilöt pesi keskenään. Eihän parittelusta sinänsä haittaa ole, kunhan ei poikasiksi asti anna touhun päästä. Mistähän olet moisia "valitsevat parhaan perimän" puheita kuullut, tokihan tuollainen voi luonnossa toimia (tosin tuskin sielläkään mitenkään tietoisesti) kun sitä valinnanvaraa ja tilaa oikeasti, mut häkissä tai muuten rajatussa populaatiossa lintu tyytyy siihen mitä sattuu ylipäätään tarjolla olemaan, oli se sitten isä, äiti tai sisarus
.
Jos hormonit on riittävästi hyrrällään eikä naaraita näy niin kyllä ne koiraat ihan sujuvasti toistensakin selkään hyppivät, niillä ei edelleenkään ole mitään kultturipohjaisia estoja niin kuin ihmisillä. Yleensä sekä tavallisilla että helmiseepriksillä vain koiras laulaa, eli sukupuolten pitäis selvitä lintuja tarpeeksi kauan tarkkailemalla (tosin ilman että jompikumpi tai molemmat alkaa munia, varma voi olla vain jos kuulee linnun laulavan, koiraskin voi toki vain piippailla jos ei laulata...) - Peippotyttö
Okei :) Kiitos vastauksesta. Ja koiraita ovat molemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395100Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5111660Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53911- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738