jos oon asunu suomes koko ikäni ja käyny normi peuskoulun nii voiks mä enää mennä ku oon 16 ja "lukio ikäne" jenkkeihi high schoolii?
en tiiä
4
117
Vastaukset
- Got to be ambitious
Voit, vuodeksi vaihto-oppilaaksi kun menet ensin Suomessa lukioon.
Jos haluat käydä koko High-Schoolin USA:ssa, sinun täytyy hakea ja tulla valituksi yksityiseen kouluun (maksaa maltaita). Julkisiin kouluihin et voi päästä, elleivät vanhempasi asu USA:ssa ja maksa veroja samaan piirikuntaan missä koulu sijaitsee.
Tietysti myöhemmin voit lähteä USA:han myös, esim. korkeakouluopintojen yhteydessä vaihto-opiskelijana, tai jos oiken tuuri käy (ja teet työtä asian eteen), niin voit päästä jopa tekemään jatko-opintoja johonkin USA:laiseen yliopistoon.
Jos koulujen käynti yliopistotasolle saakka ei kiinnosta, niin vaihtoehdoksi jäänee esim. Au-Pairiksi hakeminen.- out of town girl
mut ent jos meen ite töihi ja maksan veroi:D?
- 0+0
out of town girl kirjoitti:
mut ent jos meen ite töihi ja maksan veroi:D?
Se työluvan saanti käytännössä edellyttää sitä, että sinulla on jo yliopistotasoinen tutkinto suoritettuna ( työkokemusta yms.).
Tietysti voit osallistua GreenCard -arvontaan, jossa voit saada luvan anoa pysyvää oleskelulupaa, mutta sekin edellyttää täysi-ikäisyyttä ja jos hakulupa tulee, niin hakuprosessi kustantaa kuitenkin erilaisina kuluina useamman tuhat euroa. Ja sen jälkeen pitäisi vielä olla rahaa siihen muuttoon jne.
Ehkä sinun kannattaisi tutkia Au-pair -vaihtoehtoa? Se lienee helpoin. - out of town girl
0+0 kirjoitti:
Se työluvan saanti käytännössä edellyttää sitä, että sinulla on jo yliopistotasoinen tutkinto suoritettuna ( työkokemusta yms.).
Tietysti voit osallistua GreenCard -arvontaan, jossa voit saada luvan anoa pysyvää oleskelulupaa, mutta sekin edellyttää täysi-ikäisyyttä ja jos hakulupa tulee, niin hakuprosessi kustantaa kuitenkin erilaisina kuluina useamman tuhat euroa. Ja sen jälkeen pitäisi vielä olla rahaa siihen muuttoon jne.
Ehkä sinun kannattaisi tutkia Au-pair -vaihtoehtoa? Se lienee helpoin.ookoo mut kiittu kuitenki !(:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903265
- 883043
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191842- 301767
- 211701
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341379- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319