MIKSI ateistit riippuvat täällä?

Yu.

Siksi koska heitä AHDISTAA,heidän iankaikkinen henkensä panee heihin liikettä.Sillä tietensä he ovat tietämättä Jumalasta yhtään mitään.Kaikkein pahinta kuitenkin on-ja kauheinta-että he tietävät kuollessaan sirtyvänsä tästä elämästä Tuonelan porttien sisälle odottamaan Tuomion ylösnousemista.Ja sen jälkeist Kadotukseen joutumista.Näin kauheaa on teille varannut Jumala,jos ette lopeta pilkkaamista ja kiellätte Isän,Pojan ja Pyhän Hengen.Amen.

75

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylläpä ahdistaakin

Sinulla näyttää olevan nuo ahdistukset hanskassa. Uskonto valitettavasti teettää semmoista. Toivotaan että pystyt vielä eheytymään.

• YU, syyllistyit syntiin sanomalla väärän todistuksen lähimmäsistäsi, eli valehtelemalla. Minua ei ainakaan ahdista, mutta olen kyllä sinusta saanut käsityksen, että sinulla on kovakin ahdistus. Olenko ihan väärässä?

En oikeastaan pohdi ollenkaan mitä on kuoleman jälkeen. Sehän on tyhjyys. Lue vaikka VT:stä, että kun kuollaan, siirrytään vain "heimonsa tykö". Ei kuolemaan liity mitään mystistä kuten yrität maalailla.

• cfgyhui

Et sinä jumalista mitään tiedä. Uskot vaan sen mitä päähäsi on lapsena juntattu, tietoa se ei ole.

• Yu.

Jokkeri sanoi:"En oikeastaan pohdi ollenkaan mitä on kuoleman jälkeen. Sehän on tyhjyys. Lue vaikka VT:stä, että kun kuollaan, siirrytään vain "heimonsa tykö". Ei kuolemaan liity mitään mystistä kuten yrität maalailla."------No miksi sinua sitten kiinnostaa nämä uskisten palstat? Taitaa omatunto vetää sinut joka päivä tänne....

• Yu.

Jatkoa Jokkerille: Ateistit EIVÄT OLE minun lähimmäisiäni,vaan sellaist ovat jotka ei pilkkaa uskoa tai Jumalaa.

• Yu. kirjoitti:

Jatkoa Jokkerille: Ateistit EIVÄT OLE minun lähimmäisiäni,vaan sellaist ovat jotka ei pilkkaa uskoa tai Jumalaa.

Yu, sen mitä jätät tekemättä jollekin, jätät tekemättä Jeesukselle. Eli olet jo todistanut ettet ole itsekään menossa taivaaseen. Olet erittäin ulkokultainen ja tekopyhä ihminen. Jeesus varmaan inhoaa sinua, ainakin Raamatun perusteella.

Eikä omatunto vedä minua tänne, vaan mielenkiinto kohdistuu siihen, kuinka pöyristyttäviä ajatuksia uskovilla on. Se on todella mielenkiintoista. Ensinnäkin vaikutatte tietävän ihmisten ajatukset....

• väärä foorumi

"No miksi sinua sitten kiinnostaa nämä uskisten palstat?"

Tämä on kylläkin "suhteet" palstan alafoorumi, eikä mikään uskovasten foorumi.

Kirkko haluaa kehittyä ja kuunnella. Katsotaan nyt oppiiko mitään.

• tavislutikka
        Yu. kirjoitti:

Ohoh. Onko sitten niin, että kymmentä käskyä rikkomatta voit lasketella näistä "pilkkaajista" palturia sen kun kerkeät, sekä himoita heidän omaisuuttaan? Kas kun he eivät olekaan lähimmäisiäsi, niin voit näin tehdä?

Ja mistä lähtien evankelis-luterilainen kirkko on sinusta ollut joku uskisjuttu? Eikös me luterilaiset naispappeinemme olal luopuneita jokseenkin kaikki, joten ei tämä mikään uskispalsta ole ja ateistit on ihan luonteva luopiojoukon jatke?

Mitä sinä sitten täällä teet, kun Paavali kerran on käskenyt sinua olemaan edes keskustelematta pilkkaajien kanssa? Tuossakin pilkkaaja helsinkijokkerin kanssa jutustelet.

• tavislutikka kirjoitti:

Ohoh. Onko sitten niin, että kymmentä käskyä rikkomatta voit lasketella näistä "pilkkaajista" palturia sen kun kerkeät, sekä himoita heidän omaisuuttaan? Kas kun he eivät olekaan lähimmäisiäsi, niin voit näin tehdä?

Ja mistä lähtien evankelis-luterilainen kirkko on sinusta ollut joku uskisjuttu? Eikös me luterilaiset naispappeinemme olal luopuneita jokseenkin kaikki, joten ei tämä mikään uskispalsta ole ja ateistit on ihan luonteva luopiojoukon jatke?

Mitä sinä sitten täällä teet, kun Paavali kerran on käskenyt sinua olemaan edes keskustelematta pilkkaajien kanssa? Tuossakin pilkkaaja helsinkijokkerin kanssa jutustelet.

Niin. ISLAM ja moskeijat ovat kai lähinnä vielä sitä Raamatun perimmäistä tarkoitusta ja opetusta. Vaikka on sinnekin suuntaan ujuttautumassa nykyajan juonituksia.

Ja TAVISLUTILKKA, en itse koe olevani pilkkaaja. Käytän Raamatun opetuksia ja myös sen kaikkia pöljyyksiä. Yritän toki osoittaa, ettei oikein vaikuta "Jumalan sanalta". Siitä saa olla myös toista mieltä, jos hyväksyy kaiken mukisematta.

• tavislutikka
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Niin. ISLAM ja moskeijat ovat kai lähinnä vielä sitä Raamatun perimmäistä tarkoitusta ja opetusta. Vaikka on sinnekin suuntaan ujuttautumassa nykyajan juonituksia.

Ja TAVISLUTILKKA, en itse koe olevani pilkkaaja. Käytän Raamatun opetuksia ja myös sen kaikkia pöljyyksiä. Yritän toki osoittaa, ettei oikein vaikuta "Jumalan sanalta". Siitä saa olla myös toista mieltä, jos hyväksyy kaiken mukisematta.

Ja minä koetan käyttää Yu.n kanssa keskustellessani hänen kieltään, jotta hän ymmärtäisi. Toivon ettet pahastunut!

• tavislutikka kirjoitti:

Ja minä koetan käyttää Yu.n kanssa keskustellessani hänen kieltään, jotta hän ymmärtäisi. Toivon ettet pahastunut!

Anteeksi tavislutikka. En aina ymmärrä sarkasmia, vaikka käytän sitä itsekin.

• eräs vain

En ota kantaa siihen, miksi he riippuvat täällä, mutta täytyy myöntää, että se on paremminkin tylsää, lähinnä sen vuoksi, että he väittelevät siitä, onko Jumalaa olemassa vai ei, kun olisin itse kiinnostuneempi keskustelemaan Jumalan tahdosta.

Jumala siis on, mutta miten tästä eteenpäin?

Mielestäni Jumalan tahtoa täytyy kuitenkin myös etsiä joka päivä.

Ja tälläkin palstalla nähdään, että olemme jopa eri mieltä siitä, mikä se on. Olisi siis lisäksi mielenkiintoista keskustella siitä, miksi joku näkee toisenlaisesti ja voimmeko ylipäätään joitakin asioita saada selville. En muuten nyt tarkoita sitä perusaihetta (kuuma peruna -juttuja), se sitten on toinen asia, joka kyllästyttää tällä palstalla tehden kristinuskosta jotenkin suppeisiin aiheisiin rajoittuvan.

• Nasse.

Ei kai kukaan epäile jumalien olemassaoloa. Sinunkin Jumalasi.

Me taikauskottomat mielellämme keskustelemme Jumalasi olemuksesta, kiinnostaahan se mitä ihmisaivot ovat kykeneviä luomaan ja kuinka yksilö voi itseään pettää.

• Eipäs hötkyillä

"kun olisin itse kiinnostuneempi keskustelemaan Jumalan tahdosta"

Jos nyt vähänkin järjestyksessä mentäisiin, niin kyllä kai olisi ensiksi päästävä selvyyteen olemassaolosta ja vasta sitten (jos päädytään myönteiseen tulokseen) ruvettava tahtoa miettimään.

• trollallaaa

"Ateistit EIVÄT OLE minun lähimmäisiäni"

No kyllä ne vaan on. Jumalan luomia kuten sinäkin.

Alan kyllä uskoa, että koko Yu. on jonkun ateistin keksimä trolli, jonka tarkoitus on oikein karrikoidusti esittää uskovaa pahimmillaan.

• mahdoton erottaa

Sehän näissä uskovaisissa pelotta, kun ei oikein aina tiedä että ovatko tosissaan vai ovatko vaan provoja.

• Yu.

trollallaa sanoi:""Ateistit EIVÄT OLE minun lähimmäisiäni"

No kyllä ne vaan on. Jumalan luomia kuten sinäkin."-----Jumalan vastustajat eivät voi olla Jumalaan uskovan lähimmäisiä-he ovat pilkkaajia.Paavalikin sanoi tuommoisista"Älkää edes keskustelko heidän kanssaan."

• Yu, kirjoitin tuonne ylemmäs. Mutta huomaan että Paavalia seuramaalla ei taivaaseen ole asiaa. Miten muuten voi pilkata sitä mitä tiedä olevan olemassakaan?

Olenko pilkkaaja, jos sanon että ufoja ei ole?

• Yu.
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Yu, kirjoitin tuonne ylemmäs. Mutta huomaan että Paavalia seuramaalla ei taivaaseen ole asiaa. Miten muuten voi pilkata sitä mitä tiedä olevan olemassakaan?

Olenko pilkkaaja, jos sanon että ufoja ei ole?

Koita jo Jokkeri päättä uskotko Jumalaan vai et:toisaalla tuomitset minut kadotukseen,välillä kiellät taivaan ja Jumalan,sekä Jeesuksen.Onko sinulla sivupersoona?

• Yu. kirjoitti:

Koita jo Jokkeri päättä uskotko Jumalaan vai et:toisaalla tuomitset minut kadotukseen,välillä kiellät taivaan ja Jumalan,sekä Jeesuksen.Onko sinulla sivupersoona?

Niin, minä käytän samaa asetta kuin uskovatkin. Raamattua. Se ei ole kiellettyä, vaikka en uskokaan sen sanomaan. Tiedän millä Raamattu tuomitsee teidät, omalla aseellanne.

Minä en usko Jumalaan. En helwataan, en taivaaseen. Mutta käytän tätä kaikkea, että puhumme edes jollakin tavalla samoista asioista. Satuin olemaan uskova ja uskovien piireissä sekä avioliitossa uskovan kanssa, kaikkiaan 30 vuotta. Joten uskovat eivät pysty minua jymäyttämään mitenkään. Turha toivo.

• tavislutikka

Pistätkö vielä tarkan raamatunkohdan, jossa Paavali sanoo noin.

Tämmöisen muistan, mutta tämä ei varmaan ole tarkoittamasi:

1. Kor. 5: 9 - 11: Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisissä siveettömästi elävien kanssa. En tarkoittanut tämän maailman siveettömiä enkä ahneita, riistäjiä tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän pitäisi lähteä kokonaan pois maailmasta. Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa.

Tuossahan kielletään seurustelu vain pilkkaavien seurakuntalaisten kanssa, ei muiden ihmisten, vaikka nämä olisivatkin pilkkaajia.

• 15 + 4

Minäkin uskon, että suurin syy ateistien täällä oloon on paha olo. Täältä yritettään saada siihen helpotusta päivästä päivään samoin keinoin:

1. Hajoittamalla

Halutaan erottaa muutkin ihmiset Jumalasta:
      - Kyseenalaistamalla Jumalan olemassaolo.
      - Yrittämällä tehdä kirkkoa, papistoa ja uskovia naurunalaiseksi.
      - Hyökkäämällä aggressiivisesti uskovia vastaan.
      - Arvostellaan ja syytellään kaikkea mikä liikkuu - tai jopa sitä, mikä ei liiku.

2. Uudelleen jäädyttämällä

- Pyritään korvaamaan usko Jumalaan ateistisella propagandalla.

Uusateismissa on kyse pahoinvoivien tyyppien kultista, joka toimii samaan tapaan kuin mikä tahansa uskonnollinen aivopesulahko. Eivähän nämä tyypit useimmiten tietoisesti toimi, mutta kun antaa elämänsä sa*tanalle, niin järki pettää ja se on menoa. Olo on paha, ja niin sa*tana sen haluaa olevankin, koska pahoinvoiva ihminen on sille mitä paras orja. Sellainen ihminen on muita halukkaampi levittämään ympärilleen pahaa.

Kaikki tässä maailmassa on joko Jumalasta tai sa*tanasta, joten koetelkaa henget. Ateismi ei henkien koettelua kestä ja ateistien paha olo kertoo selvää kieltään siitä, kummasta herrasta heidän kohdallaan on kyse!

• "Minäkin uskon, että suurin syy ateistien täällä oloon on paha olo."

En voi vastata muiden teistisiin jumaliin uskomattien puolesta mutta minun osaltani meni ainakin metsään.

"Kaikki tässä maailmassa on joko Jumalasta tai sa*tanasta"

Minä en usko kumpaankaan mutta se mikä minua huolettaa on tämä teidän vihanne ja tekosyynne pistää ihmisiä alempaan kastiin, jonkin triviaalin seikan vuoksi.

• 3 + 1
        deina_skali kirjoitti:

"Minäkin uskon, että suurin syy ateistien täällä oloon on paha olo."

En voi vastata muiden teistisiin jumaliin uskomattien puolesta mutta minun osaltani meni ainakin metsään.

"Kaikki tässä maailmassa on joko Jumalasta tai sa*tanasta"

Minä en usko kumpaankaan mutta se mikä minua huolettaa on tämä teidän vihanne ja tekosyynne pistää ihmisiä alempaan kastiin, jonkin triviaalin seikan vuoksi.

Kertovatko tekosi sinusta enemmän kuin sanat? ;)

• goddeloos

- Jos minä uskoisin että spagettimonsteri pieraisi ja siitä syntyi galaksimme... tekisikö se uskostani totta ja millä perusteella?

"Halutaan erottaa muutkin ihmiset Jumalasta:"

"- Kyseenalaistamalla Jumalan olemassaolo."
        - Pakko myöntää... tämä on totta

"- Yrittämällä tehdä kirkkoa, papistoa ja uskovia naurunalaiseksi. "
        - Kyse ei ole kirkosta ja papeissta ja ei uskoville naureta, vain uskolle lukemattomiin satusetiin...

"- Hyökkäämällä aggressiivisesti uskovia vastaan. "
        - Hyväksymättä samaa näkemystä kuin sinulla on mielestäsi hyökkäys...

"- Arvostellaan ja syytellään kaikkea mikä liikkuu - tai jopa sitä, mikä ei liiku. "
        - Tämä alitti riman :p

"Uusateismissa on kyse pahoinvoivien tyyppien kultista, joka toimii samaan tapaan kuin mikä tahansa uskonnollinen aivopesulahko"
        - Hieno hyökkäys... ityseäsi vastaan :)

" Eivähän nämä tyypit useimmiten tietoisesti toimi, mutta kun antaa elämänsä sa*tanalle, niin järki pettää ja se on menoa. "
        - Eivähän nämä tyypit useimmiten tietoisesti toimi, mutta kun antaa elämänsä jum*lalle, niin järki pettää ja se on menoa. Sellainen ihminen on muita halukkaampi levittämään ympärilleen pahaa.

• 3 + 1 kirjoitti:

Kertovatko tekosi sinusta enemmän kuin sanat? ;)

Mistä teoistani mahdat kirjoittaa? Vai käytätkö sinä passiivia?

• *0'
        goddeloos kirjoitti:

- Jos minä uskoisin että spagettimonsteri pieraisi ja siitä syntyi galaksimme... tekisikö se uskostani totta ja millä perusteella?

"Halutaan erottaa muutkin ihmiset Jumalasta:"

"- Kyseenalaistamalla Jumalan olemassaolo."
        - Pakko myöntää... tämä on totta

"- Yrittämällä tehdä kirkkoa, papistoa ja uskovia naurunalaiseksi. "
        - Kyse ei ole kirkosta ja papeissta ja ei uskoville naureta, vain uskolle lukemattomiin satusetiin...

"- Hyökkäämällä aggressiivisesti uskovia vastaan. "
        - Hyväksymättä samaa näkemystä kuin sinulla on mielestäsi hyökkäys...

"- Arvostellaan ja syytellään kaikkea mikä liikkuu - tai jopa sitä, mikä ei liiku. "
        - Tämä alitti riman :p

"Uusateismissa on kyse pahoinvoivien tyyppien kultista, joka toimii samaan tapaan kuin mikä tahansa uskonnollinen aivopesulahko"
        - Hieno hyökkäys... ityseäsi vastaan :)

" Eivähän nämä tyypit useimmiten tietoisesti toimi, mutta kun antaa elämänsä sa*tanalle, niin järki pettää ja se on menoa. "
        - Eivähän nämä tyypit useimmiten tietoisesti toimi, mutta kun antaa elämänsä jum*lalle, niin järki pettää ja se on menoa. Sellainen ihminen on muita halukkaampi levittämään ympärilleen pahaa.

En ole mikään Petri Paavola -fani, mutta kirjoituksestasi tulee väkisinkin mieleen tämä lehtijuttu:

Lopunajan pilkkaaja toteuttaa Jumalan sanan profetiaa
        http://pienoinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/121340-lopunajan-pilkkaaja-toteuttaa-jumalan-sanan-profetiaa

• ;:;

Jännä, että ateistit vain kiertelevät kysymystä. Luulisi kyllä, että jos jotakin ei ole olemassa, niin olisi järjetöntä ryhtyä väittelemään sellaisten ihmisten kanssa, jotka väittävät olemattoman olevan olemassa. Varsinkin kun nykyinen koulutusjärjestelmä pakkosyöttää ateismia lapsille, niin luulisi ettei ateisteilla olisi huolen häivää.

Mikä siis on ateistin itsensä mielestä se motivaatio tulla tänne väittelemään ja jopa ilkeilemään? Muistuttaa hieman Paavalin elämää, ennen hänen kääntymystään:

(Apt.26:9-11) Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan, ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta. Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.

• "Jännä, että ateistit vain kiertelevät kysymystä."

Mistä kysymyksestä on kyse?

"Luulisi kyllä, että jos jotakin ei ole olemassa, niin olisi järjetöntä ryhtyä väittelemään sellaisten ihmisten kanssa, jotka väittävät olemattoman olevan olemassa."

Entä jos siihen olemattomaan(sinun sanasi, eivät minun) uskovat pyrkivät määräilemään muidenkin elämistä, pyrkivät estämään oikean tiedon kulkemista ja pyrkivät levittämään perusteettomia ja usein haitallisiakin uskomuksia?

"Varsinkin kun nykyinen koulutusjärjestelmä pakkosyöttää ateismia lapsille"

Tarkoitatko, anonyymi TIETOKONEENkäyttäjä, että tiede on yhtä kuin ateismi?
        Olet tietinkin väärässä mutta huvittaa tuo, että jaotellaan tieteen tuloksen sen mukaan ovatko ne ristiriidassa omien irrationaalisten uskomusten kanssa.

• Yu.

Niin,hyviä huomioita teillä monilla...mutta kertokaapas se että kun täällä uskovat keskustelevat jostakin uskoon liittyvästä ja ovat eri mieltä naispapin kanssa,ja sitten perustelevat asian SELVÄSTI jUMALAN SANALLA,niin naispappi lopettaa kleskustelun siihen paikkaan,usein jopa poistaa koko ketjun.mutta.Annas olla kun julkiateisti väittää julkeasti jotain Jeesuksesta taikka Jumalasta,niin kyllä naispapilla,joskus useammalla juttua piisaa,eli uskovat ovat kirkon papeille kauhistus-ateistit hyviä juttukavereita,näinhän se menee,eikös vain?

• *0*

En ilmaisisi asiaa ihan noin voimakkaasti, mutta ihmettelen kyllä, millaisia törkeyksiä kirkon vastaajat ovat ateistien taholta valmiita hyväksymään.

• hölömis.

Niin varmaan sen takia kun Jumalan sana on totuus, ja se tuomitsee ainakin tällä palstalla olevien pappien monet mielipiteet.

• Vastaan omalta osaltani aloituksen otsikon kysymykseen.

Luen palstaa, koska olen kiinnostunut siitä mitä ihmiset ajattelevat kirkosta, uskonnosta, uskomisesta ja niiden vastustamisesta yhteiskunnassamme. Kun palsta lähti liikkeelle, tein myös muutamia aloituksia kunnes sain omat aiheeni keskusteltua. Nyt on sellainen vaihe, että otan yleensä kantaa toisten aloituksiin ja erilaisiin kommentteihin.

Jos joku kokee skeptisen ja kriitisen suhtautumiseni uskonasioihin pilkkana, niin sitten kokee. Itse en kuitenkaan koe pilkkaa harjoittavani.

Itse en koe olevani ahdistunut näistä asioista.

• Mirka ... ...

Teitä uskonnoilla huijattuja on kiva auttaa. Jumala on satua ja höpötystä vaikka ette uskoisikaan. Tieto tuottaa jo hedelmää ja moni uskis onkin jo luopunut jumalauskostaan. Tämä lisää meidän kaikkien hyvinvointia ja turvallisuutta.

• Hei keskustelijat,

Kirkko kuulolla -palsta on avoin kaikille keskustelijoille vakaumuksesta tai uskonto- tai tunnustuskunnasta riippumatta. Tervetuloa vaan mukaan keskustelemaan! Itse toivoisin keskustelukumppaneilta kuuntelemisen taitoa ja rohkeutta esittää omia mielipiteitään. Haukut, herjat, pilkat, kadotus- ja muut tuomiot sen sijaan jättäisin pois.

Terveisin Jussi-teologi

• Dara

Jussi-teologi sanoitit juuri minun toiveeni sanoiksi:
        "Itse toivoisin keskustelukumppaneilta kuuntelemisen taitoa ja rohkeutta esittää omia mielipiteitään. Haukut, herjat, pilkat, kadotus- ja muut tuomiot sen sijaan jättäisin pois."

T: Dara, ihan tavis 40-vuotias nainen, ateisti, kastamaton ja konfirmoimaton sellainen.

• Kyse ei ole siitä, että joku väittää tietävänsä jonkun ihmisen ikuisen kohtalon. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa se mitä joku väittää tietävänsä, jos hän ei pysty perustelemaan tietonsa todenperäisyyttä. Joten minulle helvetillä uhkailu on pelkkää sanahelinää. Vakavampi asia on se, miten joku ajattelee toisen ansaitsevan tulla kohdelluksi. Tässä kohdassa pelko arvostella Jumalan toimia rappeuttaa normaalisti moraalisen uskovaisen ihmisen mielen. Sinun moraalisi on Jumalaasi parempi, mutta et vain uskalla myöntää sitä! Mikä tahansa uskonto, joka perustuu väkivallalla uhkailuun on moraalisesti alempiarvoinen.

En tiedä millainen uskovainen sinä olet, mutta jos Jumalasi loi taivaan ja helvetin, loi maailmankaikkeuden ja kriteerit joiden perusteella "sielut" arvostellaan ja kaikki tapahtuu Jumalasi tahdon mukaisesti, niin lopulta Jumalasi on vastuussa kaikesta myös siitä ketkä joutuvat helvettiin.

Vaikka Jumalasi olisi todellinen, niin en haluasi olla hänen kanssa missään tekemisissä. Se että jollakin olisi valta liiskata minut kuin muurahaisen ei anna siihen oikeutta ja tee siitä moraalisempaa!

Tätä tarkoitan sanahelinällä:

http://www.youtube.com/watch?v=HeJVUbpF8Mg

• Yu.

ijk75 sanoi:"En tiedä millainen uskovainen sinä olet, mutta jos Jumalasi loi taivaan ja helvetin, loi maailmankaikkeuden ja kriteerit joiden perusteella "sielut" arvostellaan ja kaikki tapahtuu Jumalasi tahdon mukaisesti, niin lopulta Jumalasi on vastuussa kaikesta myös siitä ketkä joutuvat helvettiin.

Vaikka Jumalasi olisi todellinen, niin en haluasi olla hänen kanssa missään tekemisissä"----Halusit tai et,niin viimeisellä tuomiolla sinäkin,niin kuin jokainen ihminen joutuu polvistumaan Herramme eteen.

• Mielenkiintoista

Jos sinulla on lapsia, niin lukitsisitko heidät kellariin ja kiduttaisit heitä, jos he eivät rakastaisi sinua?

• ijk75 kirjoitti:

Mielenkiintoista

Jos sinulla on lapsia, niin lukitsisitko heidät kellariin ja kiduttaisit heitä, jos he eivät rakastaisi sinua?

Yu

Uskomasi teologian mukaan Jumalasi tekee noin.

Sinun moraali on Jumalaasi parempi, et vain uskalla myöntää sitä.

• Tervehdys!

En henkilökohtaisesti ymmärrä, miksi meidän pitäisi ryhtyä arvailemaan toinen toisemme motiiveja kirjoitella tällä palstalla. Vielä vähemmän ymmärrän sitä, että yritämme esittää jotakin näkemyksiä yhtään kenenkään ikuisesta kohtalosta.

Nähdäkseni on olemassa suuri riski siitä, että ihminen, joka haluaa vain vilpittömästi pelastaa kaikki kanssaihmisensä kadotuksen kidasta, käyttää tuossa työssään metodeja, jotka ajavat ihmisiä entistä kauemmas Jumalasta. Kun ajattelemme, että väkivaltaisella puhuttelemisella avaamme taivastietä eksyneille, tapahtuu tosi asiassa jotakin aivan muuta kuin Jumalan armon ja Rakkauden kirkastumista ja uskon syntymistä.

Tarkoitus pyhittää keinot -ajattelu soveltuu erittäin huonosti uskosta kertomiseen. Hyvä tarkoitus ei vielä takaa sitä, että hyvä tavoite saavutetaan. Jos hyvä tarkoitukseen (ihmisen pelastus) pyritään keinolla millä hyvänsä (jopa hengellisen väkivallan kautta) on lopputulos todennäköisesti ja pahimmillaan se, että ihminen murtuu, hajoaa, menee rikki, eikä enää voi turvata edes Jumalaan, koska on saanut hänestä uskovaisten toiminnan kautta väkivaltaisen ja tuomitsevan käsityksen.

Jumala tällaiselta meitä kaikkia varjelkoon.

Emilia (toimittaja)

• *0*

Emilia,

Minä kyllä vähän epäilen, olisiko Jeesus silitellyt tämän palstan jumalanpilkaajien ja herjanheittäjien päätä ihan "Kuulevan kirkon" tapaan? Ei Jeesuskaan ketään tuominnut, mutta hän saattoi nuhdella riivaajia ja ilmaisi joskus kovinkin sanoin sen, mitä hänen Isänsä oli käskenyt hänen puhua.

44 Jeesus huusi kovalla äänellä: "Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni. 45 Joka näkee minut, näkee lähettäjäni. 46 Minä olen valo ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. 47 Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen. 48 Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä. 49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, 50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua." (Johannes 12:44-50)

• 93122

Emilia,

"eikä enää voi turvata edes Jumalaan, koska on saanut hänestä uskovaisten toiminnan kautta väkivaltaisen ja tuomitsevan käsityksen."

Minä olen saanut Jumalasta väkivaltaisen ja tuomitsevan käsityksen Raamatusta, esimerkiksi Matt. 25:41-46.

• Jeesuksen seuraaja

Yu, olipa ihmeellinen aloitus sinulta ?

Ajattelen niin, että ihan sama, mikä ihmisen ideologia onkaan, sillä ei ole merkitystä, eihän uskovan tule olla " kateellinen " siitä, kuka Jumalasta on kiinnostunut.
      Eikö sen tulisi olla hyvä asia ?

Meistä kukaan ei ole saanut mandaattia Jumalalta, tai Jeesukselta tuomita ketään mihinkään, sensijaan varoittamiseen kristityllä on velvollisuus.
      Senkin tulisi olla hienovarainen.......

• "Ajattelen niin, että ihan sama, mikä ihmisen ideologia onkaan, sillä ei ole merkitystä, eihän uskovan tule olla " kateellinen " siitä, kuka Jumalasta on kiinnostunut.
        Eikö sen tulisi olla hyvä asia ?"

Ateistina en ole kiinnostunut Jumalasta, vaan minua kiinnostavat ihmiset, jotka uskovat Jumalaan.

• Jeesuksen seuraaja

No, mutta kysymys samasta asiasta....

• No ei ihan. Mieltymykset kullakin, mutta minä mieluummin keskustelen ihmisten kanssa.

• Nauroin ääneen, kiitos siitä. Minä en tiedä mitään tuollaista, nykytiedon mukaan ei ole mitään tietoista osaa ihmisessä, joka voisi siirtyä kuolemanjälkeen yhtään minnekään.
      En pelkää sinun uskontosi kuolemanjälkeistä sen enempää kuin sinä pelkään muiden uskontojen kuolemanjälkeisiä.

Minusta tuntuu, että sinä olet se, jota ahdistaa jokin. Onko epäusko uhka sinulle?

• Dara

"MIKSI ateistit riippuvat täällä?"

Minä voin kertoa oman motiivini.
      Minä tulin tänne alunperin keskustelemaan kirkkoon liittyvistä asioista. Ajattelin, että on kiva, kun kirkon työntekijät ovat ottamassa osaa keskusteluun. Olen edelleen samaa mieltä. Minusta on kivaa, että kirkko tulee tällä tavoin lähemmäs tavallista kansaa, jopa lähemmäs minunkaltaisiani, jotka emme kuulu kirkkoon mutta olemme kiinnostuneita siitä ja sen yhteiskunnallisesta asemasta.

Minä en nykyisinkään mielestäni riipu täällä. Osallistun vain keskusteluihin kuten kaikki muutkin. Onko se riippumista?

• Yo!

MIKSI uskovat riippuvat ateismipalstalla? Otin kantaa vain otsikkoon koska muu oli valhetta.

• "MIKSI ateistit riippuvat täällä?" - Itse lähinnä hengailen.

ijk75 muotoili asian ytimekkäästi:
      " Ateistina en ole kiinnostunut Jumalasta, vaan minua kiinnostavat ihmiset, jotka uskovat Jumalaan."

Olen aika hämmästynyt että viellä nykyaikana on tosissaan uskovaisia ihmisiä. Ja varsinkin foorumia 1.5v seuranneena hämmästys vain kasvaa.

Foorumin uskovaisista ei rakkaus ja armo paljoa loista - ainakaan kirjoituksissa. Sinänsä erikoista, kun vertaa sitä julkisuuskuvaa jota Luterilaisesta uskonnosta yritetään antaa.

Yllättävää että ateisteilla on humaanein ja eniten heikompien asemaa puolustavat kirjoitukset.

Oma alalajinsa on pro Israel tyypit. Niiden jutuissa ei ole edes inhimillisyyttä, on vain siunattu kansa ja luvattu maa...

Pääasiassa seuraan sivusta ja hämmästelen.

• 20 + 5

"Yllättävää että ateisteilla on humaanein ja eniten heikompien asemaa puolustavat kirjoitukset."

Ne minäkin haluaisin nähdä! Linkitä tänne muutama.

• 20 + 5 kirjoitti:

"Yllättävää että ateisteilla on humaanein ja eniten heikompien asemaa puolustavat kirjoitukset."

Ne minäkin haluaisin nähdä! Linkitä tänne muutama.

Nyt en jaksa etsiä, mutta kaksi aiheryhmää josta uskiksilla tulee joskus aika pöyristyttävää tekstiä on seksuaalivähemmistöt ja pedofilian uhrit.

Lisäksi Palestiinaaiset ei paljoa saa uskiksilta sympatioita, vaikka joutuvat nykyaikana asumaan ghettoa muistuttavissa oloissa - sen luvatun kansan toimesta.

• 20 + 5
        iota-iota kirjoitti:

Nyt en jaksa etsiä, mutta kaksi aiheryhmää josta uskiksilla tulee joskus aika pöyristyttävää tekstiä on seksuaalivähemmistöt ja pedofilian uhrit.

Lisäksi Palestiinaaiset ei paljoa saa uskiksilta sympatioita, vaikka joutuvat nykyaikana asumaan ghettoa muistuttavissa oloissa - sen luvatun kansan toimesta.

Eli sen sijaan, että kaivaisit tänne pyydetyt tekstit, sinä yrität sumuttaa aloittamalla (ateisteille niin tyypillisen) syyllistämispelin.

Syyllistäminen on saatanasta, joten mistä arvelet ateismin silloin olevan?

• pinnistä pinnistä
        20 + 5 kirjoitti:

Eli sen sijaan, että kaivaisit tänne pyydetyt tekstit, sinä yrität sumuttaa aloittamalla (ateisteille niin tyypillisen) syyllistämispelin.

Syyllistäminen on saatanasta, joten mistä arvelet ateismin silloin olevan?

Eipä noita tarvitse ainakaan minulle alata kaivamaan, minun muistini ainakin pelaa kyllä hyvin ja veikkaan että itsekin kyllä muistat.

• 20 + 5
        pinnistä pinnistä kirjoitti:

Eipä noita tarvitse ainakaan minulle alata kaivamaan, minun muistini ainakin pelaa kyllä hyvin ja veikkaan että itsekin kyllä muistat.

Ai, onko niitä siis vain pari kappaletta? Molemmat vielä varmasti yhden ja saman ateistin käsialaa .... köyhäksi menee ateismin sato

• avoin kaikille

Nyt olen täällä siksi että Suomi24 yläpalkissa oli pikalinkki otsikolla "Ateistin ja uskovaisen suhde". Samalla jäin lukemaan ja kommentoimaan vähän muitakin keskusteluja.

Ja mikä sinä olet määrittelemään ketä täällä saa olla?

Palstan insertissä lukee näin "Kirkko kuulolla-palsta on kaikille avoin keskustelupalsta, jossa voit kysyä uskoon ja elämään liittyvistä asioista."

Meitä ateisteja ei ole suljettu ulos keskuteluista.

Voisitko sinä vastavuoroisesti selittää miksi "Aaeismi" palstalla on ukovaisia massapostaamassa raamatun jakeita?

• zyrt

Paljon täällä tuntuu hellareita kirjoittavan, jotka eivät kirkolle maksa kilkun kilkkua.

• 20 + 5

"MIKSI ateistit riippuvat täällä?"

Kiertävät kuin kissat kuumaa puuroa. Houkuttaisihan se, mutta polttaa, eikä uskalleta ruveta latkimaan.

• Kunhan roikutaan löysässä hirressä. Hirsipuuta ja kuolemaa meille rakentavat palstan fundikset joihin kiistatta sinäkin kuulut.

• ynjevi

Hyvä Yu. Mitäpä jos jeesus olisikin sanonut: uskokaa minua, eikä uskokaa minuun ?

• nuori-uskova

Äläpäs nyt suututa ääriatseja. Tätä kirjoittaessani 11 onkin jo suuttunut. Minua ei ateistien riippuminen täällä haittaa. Eihän täällä oikein muita olekaan. Kysymys oli silti aika hyvä. Itse luulen että joko nämä ateistit ovat vain niin haluavia tulla uskoon, että haluavat varman pohjan ja todisteet, jotta voisivat todellakin uskoa. Jos tämä ei ole syy, niin kysymys onkin silloin oltava joko trolleista, tilastojen tekijöistä taikka kristinuskoa vastaan taistelevista vihaajista. Ehkä joku on pedopapin uhri, taikka kirkollisvero on saattanut hänen firmansa konkurssiin. (Jälkimmäinen oli sarkasmia). Hyvää aamuyön jatkoa.

• kumma homma

Ja miksei sinulle kelpaa se suorin ja selkein selitys että tavallisia ihmisiäkin voi kiinostaa uskonto?

• nuori-uskova
        kumma homma kirjoitti:

Ja miksei sinulle kelpaa se suorin ja selkein selitys että tavallisia ihmisiäkin voi kiinostaa uskonto?

Mikä uskonnossa voi kiinnostaa jos ei usko. Jos taas kysymys on uskontieteestä, niin silloin uskontoja tutkitaan puolueettomasti ja niiden sävyisyyksiä toisiaan kohden. Uskontiede ei ole pakonomaista todisteiden puristamista.

Mitä muuten tarkoitit "tavallisella ihmisellä"?

• ihmettelijä......

"Äläpäs nyt suututa ääriatseja. Tätä kirjoittaessani 11 onkin jo suuttunut."

Ketkä ovat nämä 11 suuttunutta ääriatsia? Mainitsetko vaikka nimimerkit?

"Itse luulen että joko nämä ateistit ovat vain niin haluavia tulla uskoon, että haluavat varman pohjan ja todisteet, jotta voisivat todellakin uskoa. Jos tämä ei ole syy, niin kysymys onkin silloin oltava joko trolleista, tilastojen tekijöistä taikka kristinuskoa vastaan taistelevista vihaajista."

Miksi sinulle ei kelpaa syyksi se, minkä ateistit itse esittävät? Miksi haluat itse päässäsi keksiä muita syitä, kuin sen, mitä asianomaiset itse sanovat?

• nuori-uskova
        ihmettelijä...... kirjoitti:

"Äläpäs nyt suututa ääriatseja. Tätä kirjoittaessani 11 onkin jo suuttunut."

Ketkä ovat nämä 11 suuttunutta ääriatsia? Mainitsetko vaikka nimimerkit?

"Itse luulen että joko nämä ateistit ovat vain niin haluavia tulla uskoon, että haluavat varman pohjan ja todisteet, jotta voisivat todellakin uskoa. Jos tämä ei ole syy, niin kysymys onkin silloin oltava joko trolleista, tilastojen tekijöistä taikka kristinuskoa vastaan taistelevista vihaajista."

Miksi sinulle ei kelpaa syyksi se, minkä ateistit itse esittävät? Miksi haluat itse päässäsi keksiä muita syitä, kuin sen, mitä asianomaiset itse sanovat?

Niin joo minun pitäisi luetella tähän nimiä vain. Kyllähän kaikki tuntevat Mirkan. Häntä ei haittaa että sanon häntä kristinuskoa vastaan taistelevaksi, jolla on oma mielipiteensä uskonnoista. Muita en rupea luettelemaan koska saan kestää heitä sitten seuraavat kaksi päivää, kun yrittävät vakuuttaa minulle, että he ovat vain kyselemässä perusteita ja minä olen ateisteja vihaava, ateisti holokaustia suunnitteleva psykopaatti.

Mitä minä muka olen taas keksinyt päästäni. Kysyn nyt sinulta suoraan. Miksi haluat todisteita?! Haluatko tulla uskoon? Vai kenties haluat meidät kääntyvän ajattelemaan, että teidän maailmankäsitys on parempi kuin uskovaisten... Vai onko tämä sitä selvästi vastaisuuteen nojautuvaa uskontiedettä?

Sitä paitsi, tämä palsta on noidan kehä. On ne äänekkäät atsit ja sitten te hiljaiset, jotka hyökkäävät kun lukevat jotain ns "loukkaavaa". Ihan kuin me uskovaiset emme sitä jo tarpeeksi saisi täällä kestää. Äläkä kysy että "onko perusteiden kysyminen loukkaavaa". Täällä vaaditaan paljon muutakin kuin perusteita, jos et ole vielä sattunut huomaamaan...

• ihmettelijä......
        nuori-uskova kirjoitti:

Niin joo minun pitäisi luetella tähän nimiä vain. Kyllähän kaikki tuntevat Mirkan. Häntä ei haittaa että sanon häntä kristinuskoa vastaan taistelevaksi, jolla on oma mielipiteensä uskonnoista. Muita en rupea luettelemaan koska saan kestää heitä sitten seuraavat kaksi päivää, kun yrittävät vakuuttaa minulle, että he ovat vain kyselemässä perusteita ja minä olen ateisteja vihaava, ateisti holokaustia suunnitteleva psykopaatti.

Mitä minä muka olen taas keksinyt päästäni. Kysyn nyt sinulta suoraan. Miksi haluat todisteita?! Haluatko tulla uskoon? Vai kenties haluat meidät kääntyvän ajattelemaan, että teidän maailmankäsitys on parempi kuin uskovaisten... Vai onko tämä sitä selvästi vastaisuuteen nojautuvaa uskontiedettä?

Sitä paitsi, tämä palsta on noidan kehä. On ne äänekkäät atsit ja sitten te hiljaiset, jotka hyökkäävät kun lukevat jotain ns "loukkaavaa". Ihan kuin me uskovaiset emme sitä jo tarpeeksi saisi täällä kestää. Äläkä kysy että "onko perusteiden kysyminen loukkaavaa". Täällä vaaditaan paljon muutakin kuin perusteita, jos et ole vielä sattunut huomaamaan...

"Niin joo minun pitäisi luetella tähän nimiä vain."

Lähinnä minua olisi kiinnostanut tietää, että millaiset kommentit tästä ketjusta sinä katsot paitsi suuttuneiksi, myös sellaisiksi, jotka edustavat ääriajattelua ateismin kentällä.

"Mitä minä muka olen taas keksinyt päästäni. Kysyn nyt sinulta suoraan."

Osaat lukea, joten olet siis voinut lukea ateistien itsensä kertovan,miksi he täällä riippuvat. Jostain syystä et kuitenkaan tunnu uskovan näiden ihmisten omia vastauksia, vaan mieluummin luulottelet omasta päästäsi heidän riippumisen syyksi jotain aivan muuta kuin he itse ovat keertoneet. Miksi näin? Miksi etusko heidän sanaansa? Miksi haluat mieluummin luulla jotain muuta, kuin uskoa sen, mitä olet lukenut heidän itse vastanneen?

"Miksi haluat todisteita?!"

En ole pyytänyt sinulta todisteita mistään. Olen ainoastaan pyytänyt, että sinä perustelit sanasi.

"te hiljaiset, jotka hyökkäävät kun lukevat jotain ns "loukkaavaa"."

Olen esittänyt sinulle täysin asiallisia kysymyksiä. Jos sellaisen koet niin kovana hyökkäyksenä, että sinun on vaikea sitä kestää, niin elämäsi tuskin tulee olemaan kovinkaan helppoa. Aikuisten elämässä sinulle tullaan esittämään asiallisia kysymyksiä ja sinun oletetaan perustelevan sanasi. Sellainen on ihan normaalia esim. työelämässä ja myös sosiaalisissa suhteissa. Suosittelen, että yrität totutella siihen.

"Äläkä kysy että "onko perusteiden kysyminen loukkaavaa"."

Näinkö ajattelit vastata sitten aikuisenakin aina kun sinua pyydetään perustelemaan sanasi? Näinkö ajattelit selvitä perustelematta mitään, hyökkäämällä asiallisten kysymysten esittäjää vastaan sen sijaan?

Ai niin, sanoinkohan minä jossain olevani itse ateisti?

• nuori-uskova
        ihmettelijä...... kirjoitti:

"Niin joo minun pitäisi luetella tähän nimiä vain."

Lähinnä minua olisi kiinnostanut tietää, että millaiset kommentit tästä ketjusta sinä katsot paitsi suuttuneiksi, myös sellaisiksi, jotka edustavat ääriajattelua ateismin kentällä.

"Mitä minä muka olen taas keksinyt päästäni. Kysyn nyt sinulta suoraan."

Osaat lukea, joten olet siis voinut lukea ateistien itsensä kertovan,miksi he täällä riippuvat. Jostain syystä et kuitenkaan tunnu uskovan näiden ihmisten omia vastauksia, vaan mieluummin luulottelet omasta päästäsi heidän riippumisen syyksi jotain aivan muuta kuin he itse ovat keertoneet. Miksi näin? Miksi etusko heidän sanaansa? Miksi haluat mieluummin luulla jotain muuta, kuin uskoa sen, mitä olet lukenut heidän itse vastanneen?

"Miksi haluat todisteita?!"

En ole pyytänyt sinulta todisteita mistään. Olen ainoastaan pyytänyt, että sinä perustelit sanasi.

"te hiljaiset, jotka hyökkäävät kun lukevat jotain ns "loukkaavaa"."

Olen esittänyt sinulle täysin asiallisia kysymyksiä. Jos sellaisen koet niin kovana hyökkäyksenä, että sinun on vaikea sitä kestää, niin elämäsi tuskin tulee olemaan kovinkaan helppoa. Aikuisten elämässä sinulle tullaan esittämään asiallisia kysymyksiä ja sinun oletetaan perustelevan sanasi. Sellainen on ihan normaalia esim. työelämässä ja myös sosiaalisissa suhteissa. Suosittelen, että yrität totutella siihen.

"Äläkä kysy että "onko perusteiden kysyminen loukkaavaa"."

Näinkö ajattelit vastata sitten aikuisenakin aina kun sinua pyydetään perustelemaan sanasi? Näinkö ajattelit selvitä perustelematta mitään, hyökkäämällä asiallisten kysymysten esittäjää vastaan sen sijaan?

Ai niin, sanoinkohan minä jossain olevani itse ateisti?

Taisin sekoittua et ollutkaan multinikki. Tietääkseni olit eri vastaaja kuin se ensimmäinen. Luulin sinua häneksi. Myönnän erehtyneeni jos asia nyt on näin.

• ihmettelijä......
        nuori-uskova kirjoitti:

Taisin sekoittua et ollutkaan multinikki. Tietääkseni olit eri vastaaja kuin se ensimmäinen. Luulin sinua häneksi. Myönnän erehtyneeni jos asia nyt on näin.

Minä en tiedä mistä multinikeistä puhut. En seuraa palstaa niin aktiivisesti, että ehtisin kiinnittää huomiota moiseen. Olen tähän ketjuun osallistunut ainoastaan tällä samalla käyttämälläni nimimerkillä.

Erehtyminen on inhimillistä, ja toki on mukavaa, että osaat myöntää erehtyneesi. Vastaisitko silti myös esittämiini kysymyksiinkin?

• Ajatelkaa vähän...

Yu,

siksi, että te uskovaiset voisitte julistaa näille pakanoille evankeliumia.

Sitä tässä ihmettelen, että miksei näin tapahdu, vaan palstan uskovaiset haukkuvat ja parjaavat ateisteja näiden mielipiteistä ja kirjoituksista, eivätkä uskovaiset julista lainkaan Raamatun sanomaa hyvässä hengessä?

Miksi näin, eivätkö uskovaiset itse uskokkaan vahvasti evankeliumin sanomaan, vaan syyllistyvät itse vihanpitoon ja arvosteluun käyttäen vääränlaista tapaa uskonsa ja Jumalan Sanan julistukseen?

• Yu. koska et usko Jumalaani, auringonjumala Ra:han, niin kuoltuasi palat IKUISUUDEN auringon sisällä. Voisit vielä tehdä parannuksen, mutta ylpeytesi takia et pysty, etkä edes osaa katua.
      Siispä IKUINEN POLTTOUUNI odottaa ylpeää, syntistä, mätää ja todella saastaista sieluasi. Sielusi on niin sairas ja syntinen ettei sitä voi kunnolla edes sieluksi sanoa. MUTTA sekin saastainen sieluparka puhdistuu auringon synnit pesevässä ikuisessa liekissä. Odota vain, niin kuoltuasi sen näet, äläkä sitten märise, ettei ollut VAROITETTU!!!!

• Yu.

Kylläpäs ateistit ovat raivon vallassa näin pyhäinpäivän tienoilla......ikiatte,kävitkö edes viemässä kynttilää omaistesi haudoille eilen,vai saako ateisti tehdä moista,sehän kuuluu kristinuskoon.....

• Dara
        Yu. kirjoitti:

Kylläpäs ateistit ovat raivon vallassa näin pyhäinpäivän tienoilla......ikiatte,kävitkö edes viemässä kynttilää omaistesi haudoille eilen,vai saako ateisti tehdä moista,sehän kuuluu kristinuskoon.....

Ikiateistista en tiedä, mutta minä kävin mieheni kanssa viemässä kolme kynttilää meitä lähinnä olevalle hautausmaalle, sinne muualle haudattujen muistopaikalle. Ne kynttilät olivat kaikille meille läheisille vainajille.

Mulle ei ole koskaan tullut mieleenkään, ettei ateisti saisi moista tehdä, en tosin ole tullut mistään lupaakaan kysyneeksi... Jollei kirkko hautausmaiden omistajana sitä ateisteilta ole kieltänyt, niin en keksi mikä muukaan taho sitten voisi moista kieltää. Eipä tuolla hautausmaalla ainakaan ketään näkynyt kyselemässä ihmisten uskonnollista vakaumusta ja sen perusteella lupia jakelemassa.

• Yu. kirjoitti:

Yu.
        4.11.2012 09:26
        >>>Kylläpäs ateistit ovat raivon vallassa

• ikiateisti kirjoitti:

Yu.
        4.11.2012 09:26
        >>>Kylläpäs ateistit ovat raivon vallassa

Oulussa syntyneenä, mutta etelässä 30v asuneena en lähtenyt Oulun hautausmaalle kynttilää viemään. Eipä ne vainajat niitä kynttilöitä kaipaa, koska heitä ei ole olemassa, kuin elävien tietoisuudessa. Itse koitan ottaa ihmiset huomioon pääosin heidän eläessään.
        Ja todellakin, jos ja kun hautakynttilä pyhäinmiestenpäivänä on kristinuskon riitti, niin miksi edes veisin kynttilän jonkun haudalle juuri silloin. Miksi en veisi ruusut ja kynttilät vaikka syntymä- tai kuolin-päivänään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4249
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      842
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      827
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      763
    Aihe