Miksi täällä pitäisi kirjoittaa?

Tullakseen loukatuksi ja pilkatuksi, niinkö?

60

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen ihminen siitä -

vihainen, ku en pysty parempaan.

Me ihmiset olemme perusluonteltamme pahoja, siksi usein täällä tartumme sanansäilään, mieluumin sivallamme kuin silitämme,
      luojamme tuntee meidät, vain luojan tahdosta voimme olla parempia ihmisiä,
      oma mottoni on ollu ainaki pyrin aina hyvyyteen,
      valitettavasti silti liian usein kompastun ja sanon pahasti,
      olenhan vain ihminen.

• Kysymykseen *miksi täällä pitäisi kirjoittaa*? vastaan *siksi että siitä saa osallistumisen mielihyvää* edes jossakin muodossa!

On paikka missä voi ajatuksiaan tuulettaa,... lukea toistenkin mielipiteitä, oppia uusiakin näkökantoja. Se ainakin on itselleni ollut motivaationa.

Pahasti on kanssakäyminen pielessä kun aloituksiin vastataan pelkillä vähättelyillä ja loukkauksilla.
      Ennen palstalle tuloa luin pelkästään palstaa pitkään, mutta halu tulla mukaan sai osallistumaan, myöskin elämäntilanne yksin jäätyäni.

En ole sitä katunut, paljon painaa vaakakupissa ne myönteiset kokemukset joita valtaosin olen kokenut.

Jos jotakin voisi katua, on se ettei ole enemmän puuttunut loukkauksia hillitsemään, kun ne jonkun kohdalle osuvat.

• liki venlaa

Aihetta onkin kysyä ja aiheellista miettiä miksi tänne kirjoittaa nykyisen tilanteen vallitessa.
      Moittimatta ketään on pakko todeta riitaisan, toraisan ilmapiirin näkymä palstan yllä.
      Harvat, suopeasti muihin kirjoittajiin suhtautuvat palstalaiset ovat jäämässä vähemmistöön, ainakin viestien väärän mukaan arvioiden. Voihan kuka tahansa kirjoittaa käyttämättä rekisteröimäänsäkin nimimerkkiä, jolloin on mahdotonta sanoa kuka on kirjoittaja. Näkyyhän täällä olevan selvännäkijöitä joille kirjoittaja valkenee muutamasta sanasta, mutta heille se suotakoon, kun edes luulee tietävänsä.

Sanasotaa, loukkauksia, halventavia nimityksiä, rumaa kielenkäyttöä, se ihmetyttää kun katsoo keille palsta on tarkoitettu.
      Sana sanasta, kaksi parhaasta!
      Ei ole minunkaan tarkoitus arvostella, mutta taatusti joku kohta vastaa ja pyytää jotain parempaa, tai tuntee olevansa loukattu.

Oheneeko se nahka vanhemmiten ja sietokyky katoaa saman tien?
      Ilmankos yhteiskunta tarjoaa ilmaisen rokotuksen flunssaviiruksia vastaan, eihän täällä kukaan ilman rokotetta selviä, ainakin tuntuu siltä kun lukee kuinka herkkänahkaisia lukijoita ja kirjoittajia täällä joukossa liikkuu.

Minun viilini hapantuu pöydällä, kerää bakteerit ilmasta ja suojelee kaikilta saasteilta, jopa sanan säilä viuhuu ohi satuttamatta.

Hyvää Pyhäinpäivää ja Halloveenin juhliahan vietätte ensi yönä!

• olenko väärässä ?

SE miksi palstaliset sortuu äreään, loukkaavaan käytökseen
      osottaa kuinka pahoin elämä on kyseistä ihmistä kohdellu,
      kuinka pahoin ihminen on pettyny omaan elämäänsä ja saavutuksiin,
      omaa psykoanalyyssiä ajatelessa,
      omat tavotteet aikoinaan on olleet pajon korkeammalla mitä todellisuudessa saavutin,
      toisaaltaan pitäisi olla kiitollinen pitkästä avioliitosta, siitä aikoinaan saaduista terveistä hyvinmenestyneistä jälkeläisistä,
      myös suhteelisen vauraasta elämästä oman puolison kanssa,
      mutta, paljon on jääny hampaankoloon patoutuneita tunteita,
      salattua elämää,
      paljon jääny kysymyksiä MIKSI johon ei koskaan ole saanu vastausta,
      näin yksinjäätyään, kaikki patoutumat purkautuu kiukkuna,
      oikeassa olemisena,
      pettymyksenä koska enemmän olisi pitäny voida tuottaa hyvää ympärilleen,
      nyt tuntuu että vain pahaa olen saanu aikaan,
      vanhuus ilmeisesti katkeroittaa ihmistä.
      vai onko niin, vanhuus tuo ne huonot puolet päivänvaloon, jotka on uinuneet järjen voimalla piilossa,
      väitän, vanhuus on elämän vaikeinta aikaa.

• Annan muitten pohtia tuota Ruuneperin virittämää ajatusta enemmän, minä vain lyhyesti jotain omalta kantiltani.
      Olen tuota itseltäni kysynyt ja siihen vastauksenkin saanut. Minulle tämä palsta tuli tutuksi keväällä 2005. Olen siis seitsemän vuotta lukenut tätä ja jotain viestejä kirjoitellut, niin ehkä muutamia tuhansia viestejä sentään.

Palstalta saa sekä hyvää että pahaa. Hyvää kuitenkin enemmän, koska riippuvuus on muodostunut. Eihän mikään riippuvuus tuo mukanaan pelkkää onnea, niin ei tämäkään palstariippuvuus. Siis ei makeaa mahan täydeltä.

• Uskomatonta puhetta

Mene nyt masennuslääkereseptiä pyytelemään. Ristiinnaulitun kuolemaanko on syntisyytesi syynä, kun sanoit: >>nyt tuntuu että vain pahaa olen saanu aikaan

• Kylläpä tuo kummallinen avaukseni avasi silmiä. kirvoitti kirjoittamaan jne.

Vain kaksi rekisteröityä mutta osaavuutta ja mielipiteitä näyttää löytyvän.

• ................

kuoleman läheisyys, ja kuolemalle menetetyt läheiset saa aikaan masennuksen kaltaisia tunteita,
      harmi vaan,
      yhteiskunnassamme on niin vaikeaa hakea ulkopuolista apua suruunsa,
      kynnys on liian korkea vanhan ihmisen kiivetä apua hakemaan,
      liian usein tulee väärin ymmärretyksi,
      suru on aina niin syvältä henkilökohtaista.

• Elämässä ei vain yksinkertaisesti ole pelkkää hyvää ja jos olisi, niin varmaan yksitoikkoiseksi homma menisi.
      Sen olen huomannut, että jos kirjoittaa säyseästi, niin vähän juttelijoita mukaan tulee, ellei sitten joku muut lisää omalla kritiikillään vauhtia juttuun.
      Säyseästi kirjoittva on siis kuin yksin metsässä puheleva.

Kinastelu on joskus kivaa, mutta toisen osapuolen täytyisi olla samanhenkinen, sillä keskustelusta ei tule muutoin mitään ja osapuolet lähtevät erisuuntiin loukkaantuneina puhisten.
      Monet hyvätkin parisuhteeet ovat sammuneet siihen.

• jopel on oikeassa

jooo, kunnon riita puhdistaa ilmapiiriä,

sanotaanhan että raju - ukonilmaki puhdistaa ilmaa,

väitän sama koskee meitä vanhuksia,

olo on paljon parempi, kun on saanu sanoa kunnolla takasi,

• Minun mielestä täällä kirjoittelussa on parasta kun saa sanoa oman mielipiteensä, eri mielipiteet ovat muiden ajatuksia. Harvoin kenenkään ajatuksia tai mielipiteitä voi muuttaa. Oppia voi ottaa tai saada.
        Olen ain tottunut kunnioittamaan muidenkin ajatuksia, toisten loukkaamiset ei kuulu tänne palstoille. Ter: Late

• LateVaan kirjoitti:

Minun mielestä täällä kirjoittelussa on parasta kun saa sanoa oman mielipiteensä, eri mielipiteet ovat muiden ajatuksia. Harvoin kenenkään ajatuksia tai mielipiteitä voi muuttaa. Oppia voi ottaa tai saada.
        Olen ain tottunut kunnioittamaan muidenkin ajatuksia, toisten loukkaamiset ei kuulu tänne palstoille. Ter: Late

Tuossa oppia kohdassa, oppia voi antaa tai saada. sama Late.

• hienoa Late
        LateVaan kirjoitti:

Tuossa oppia kohdassa, oppia voi antaa tai saada. sama Late.

noopeli latelle kukaan muu ei vielä ole tuota sanonut !!!

• hus,hus, huu

Lopettakaa jo koko sakki iänikuinen kiistely samasta aiheesta, kuka sano mitä, ääh? Kokoontukaa nyt tämän aiheen ympärille kaikki riidanhaluiset ja riidelkää niin lujasti että säkenet lentää maailman ääriin, ainesta näyttää palstalla löytyvän. Hus, hus riitelemään, käyttäkää kaikkia ylisanoja mitä sylki suuhunne tuo, malliin täältä pesee.

• sieki

hus,hus, huu

kuulut joukkoon sinäkin, ääh!

• höh, öööäääyyy

joko alkaa kilpa kuka rumiten sanoo ?

• aika pommi paikalla

pinna kiristyy, pian räjähtää, jännitys tiivistyy,,,

• Liisa Iloinen

Ei kai tänne mikään pakko ole kirjoittaa.

Kauan olen kirjoittanut, en ole tullut loukatuksi, en ole tosin itsekään ketään loukannut.
      Kenenkään kanssa ei ole ollut tarvis tapella.

• toinen liisa

liisa iloinen

jaaaa, mitähän tuohonki sanoisi, hymm,, empä taija sanoa mittää,,

• Liisa Iloisempi

Mitäpä siihen tarvitsee sanoa. Eihän täällä ole mitään sanomispakkoa, eikä ainakaan minulla mielipidepakkoakaan.
        Ajattelen ihan omilla aivoillani.

• iloisin iita

minä se vasta ilonen oon, hohotan kaiket päivät palstallakin.DDDDDDDDDDDDDDDDDD

• iloisuttava.

Lustia pittää, eihän siinä mittään,
        pahhaa oo.

Ilolla etiäpäin, mure murtaa syömmen ja mahan.

• Lisbeth Ab und Zu

• kössi vuaan

" isohan se iita on, ison iitan rinnalla olo ompi huoleton "

• hevat

Kerro oletko niiltä tasaisilta tantereiltä Kössi.Lehti piiristä muistoja ja tupun itsar
        muistatko. Joka tapauksessa ihanaa syksyä,elämä jatkuu.

• se..

isohan se iitalla on
      mutta ison iitan mummolla on aivan mahdoton!

• kopiokone
    • pompelipoo

itse ajattelevat tietävät itse mikä heille on oikein
      toimivat sen mukaisesti
      heille on yhdentekevää
      mitä toiset ajattelevat

• Liisoista kaunein

minulle aina tätä lauletaan

http://www.youtube.com/watch?v=g_w46odsytM

• kössi vuaaan,,

" mona liisa " Tapani Kansan laulama aivan ihana,

omistettu toiselle liisalle.

• Olipa kevennys .
      Ja ei ollut Ainakaan Rasistisia jälkikirjoituksia
      Kun ei tullunna sitä Nunnuka nunukkaa -- se on niiiiin pienestä kii joskus §=)

Jaa niin Tekis taas niin mieli Akiteerata ---sillä Politiikalla ---kun niinpaljon tapahtumassa
      Jaa niin eihän ne Siellä PÄÄMAJASSA mitään saa aikaan kun ei se kuntapolitiikkaakaan luonnistu.

• Täälläpä onkin

tänään viisi liisaa, ennen vain yksi, ja hän on rekisteröitynyt.
      Mehän lisäännymme näköjään vielä tässäkin iässä.

• Lorena*

• Liisa Ilahtunut
    • muuan kulkija,,,

Jokin aika sitten kuulin radiosta, liisa on suomen suosituin ja kaunein naisen nimi kautta aikojen, no joo, onhan paljon lauluja liisasta, jopa saksalaiset on sepittännet liisa lauluja sota aikana,

• eipä ole kovin

kaunis tuo liisa, vääntyy lissuksi. Muualla sanotaan LAISA.
        Anna on kyllä kauniimpi ja Maria, varmaan ovat suositumpiakin eri muunnoksiana ympäri maailmaa.
        Sitäpaitsi mitä hienoa siinä on jos joka toisella sama nimi kuin itsellä ??
        Monikohan täällä omaa etu nimeään ion mainostanut ??

• muuan kulkija,,,
        eipä ole kovin kirjoitti:

kaunis tuo liisa, vääntyy lissuksi. Muualla sanotaan LAISA.
        Anna on kyllä kauniimpi ja Maria, varmaan ovat suositumpiakin eri muunnoksiana ympäri maailmaa.
        Sitäpaitsi mitä hienoa siinä on jos joka toisella sama nimi kuin itsellä ??
        Monikohan täällä omaa etu nimeään ion mainostanut ??

TV:ssä säätieteilijänä LIISA, on todella kauni, raikas, nuori nainen,

Liisa on suomen kaunein nimi, sanottiin jopa radiossa !

• varmaan niin
        muuan kulkija,,, kirjoitti:

TV:ssä säätieteilijänä LIISA, on todella kauni, raikas, nuori nainen,

Liisa on suomen kaunein nimi, sanottiin jopa radiossa !

ihana kaunotar se Emmertalin Lisa Dingle ja ihan telkkarissa hänkin.
        Ja Liz Taylor ja kuningatar Elisapetti Kyllä kaikki liisat on kauniita ja älykkäitä ilman muuta. Maailman kaunein nimi . Ai niin , irwinillä se Lievestuoreen liisa.
        http://www.youtube.com/watch?v=blKu1L-lR5A

• 3,4

Liisa niitä ensimmäisiä sotienjälkeisiä uutuuksia, en minäkään erikoisemmin Liisa nimestä innostu.
      Tavallinen ja hyvin yleinen.

• uatu *

Vastaukseksi aloituksen kysymykseen:
      Omaksi ilokseen, helpotuksekseen, hattuillakseen, ajankulukseen, ... tuossa lienevät tärkeimmät syyt.

• Olen lukenut vuosia näitä mielipiteitä ja pohtinut, miksi monet kirjoittajat purkavat ahdistustaan palstoilla.
      Ilmeisesti se on turvallista, kun ei henkilökohtaisesti kuitenkaan koskaan tavata.

Elävässä elämässä usein ajatellaan, että olisi pitänyt sanoa.... tai vähällä oli, etten sanonut....miksen silloin sanonut, että... Tilaisuus kuitenkin menee niin nopeasti ohi, ettei sanat löydy kun pitäisi.

Palstalainen lukee tekstin ja kun hän miettii asiaa ja saa mielestään nasevan vastauksen kehitellyksi, ei olekaan liian myöhäistä, kuten elävässä elämässä on, vaan voi sen heittonsa kirjoittaa vaikka päivän päästä.

Joskus vain tulee ajatelleeksi, että voihan sitä kirjoittaa vaikka kuinka terävästi ja suorastaan ilkeillen, mutta onko se pakko lähettää eteenpäin! Voisi ehkä joskus laskea kymmeneen ennen kuin painaa enteriä.

• *Kukkahame*

Jos päivät pitkät istuu kalsareissa ja kyttää jonkun vastauksen ilmestymistä sivulle vai raapasta hiuksetonta ohimoa ja vastata puuta heinää.
      Jollekin tämä on selvä kaatopaikka vain henkilöön kohdistuu kaikki teksti?
      Paljon olisi sanottavaa mutta hukkaan menee, olkoon loput omana tietonani, aiheuttaahan varmasti tämäkin muutaman nimimerkin keksimisen ja puppuvastauksia.

• höpö höpö !

hanki oikea elämä..

• ai sinäkö

istut kalsareissas koko päivän, sen uskoo kun kaiken aikaa pitää tänne suoltaa .
        Pidä vaan omana tietonasi, nuokin kuvittelusi jotain hiuksettomasta ohimosta ja mitä vikaa kaljussa muka on !!! Tukka ja järki ei samassa päässä viihdy.

• USB
        ai sinäkö kirjoitti:

istut kalsareissas koko päivän, sen uskoo kun kaiken aikaa pitää tänne suoltaa .
        Pidä vaan omana tietonasi, nuokin kuvittelusi jotain hiuksettomasta ohimosta ja mitä vikaa kaljussa muka on !!! Tukka ja järki ei samassa päässä viihdy.

Eihän viljaton aitta kattoa tarvitse, mitäs nyt sanot?

• Juuri nuo syyt, loukatuksi tai pilkatuksi tuleminen, tai jonkun ystäväksi koetun vastaava tilanne, ovat palstalle tulon suurimpia estäjiä.
      Miksi tulisin pahoittamaan mieleni?

Kun sanoin jossain viestissäni, ettemme saisi olla vastakkain vaan rinnakkain, katselisimme jotain asiaa tai tapahtumaa, josta keskustelisimme, niin tarkoitin juuri sitä, että henkilöitä ei käsiteltäisi, - ei kiittäen - eikä syyttäen!

.

• m,v

Jos oikein hyvä kaveri löytyy vois olla päällekkäin, mitäs siihen olisi sanomista?

• sinäkö sen sanoit

ja sitten kehuit että ompas viisas ja hyvä ihminen ja laitoit muutaman plussan samantien, niiku tuohonkin.
        Kyllä minusta pitää silmiin katsoa kun toisen kanssa keskustelee.

• Taas menit henkilöön
        sinäkö sen sanoit kirjoitti:

ja sitten kehuit että ompas viisas ja hyvä ihminen ja laitoit muutaman plussan samantien, niiku tuohonkin.

--- ja ei kun mollaaamaan, --- olet sairas mieleltäsi!

• "sinäkö srn sanoit"-
        sinäkö sen sanoit kirjoitti:

nikille: Katso nyt täällä silmiin henkilöä jonka kaa keskustelet! Hullu varmaan olet.
        Kato nyt peiliin sinä nikki "sinäkö sen sanoit"!
        Siellä näät palstan pilaajan omassa peilissäsi. KATO silmiin lujasti sitä inhokkia, jota kaikki muutkin ällöävät.

• Liisukka B

Niinhän sitä aina, kun toisia mollataan se on helppoa jopa hauskaa luettavaa, et sitten ole huomannut görgyjn kirjoitusta toisessa ketjussa.
      Kyllä vastaan saa sanoa samalla mitalla, ei aloittaja tässä tapauksessa ole suinkaan oikeassa.
      Kukaan ei ole jäänyt paitsioon görgyj ajojahdista.

• hevat

Iloinen SIVU ei ulkopuolinen uskois tämän sivun kirjoitukset ovat 70

Meidän itse on uskottava tosi naurettavaa ei järkeä ole tässä iässä.

• Nea*

Kyllä Ruuneperin täytyy mukana olla palstalla, muutenhan tämä ei tunnu miltään! Hänellä aina asiallisemmat kirjoitukset, eikä mollaa ketään.

Myös hauskaa huumoria, se rentouttaa mieltä, ettei oteta elämää liian
      vakavasti!
      Nautitaan pitkistä pimenevistä illoista, kuumaa sitruunalla ja hunajalla
      maustettua teetä maistellen!

• nois

Samaa mieltä, kuin edellinen kirjoittaja!

• suurkiitos x 2

• hevat

Ei olla aina riitaisella tuulella. Kohennetaan mieltä vaikka laulun säkeellä.

Kuitenkin olet ainoa ,joka mukavasti teet aloituksia,eihän kirjoituksia tule jos ei ole
      aloituksia.http://www.youtube.com/watch?v=Wg3YwXvob7k&feature=related

Uskon meillä kaikilla on olo parempi.heta,höpötteli.

• voi hevatti

nyt teit kyllä kaikien aikojen mahavimman nuolennan.

• savonmummo1
    • yönvalvoja

Viisi vuotta sitten tällä viisiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe