Oikis 2013 / valmennuskurssille?

nou_hätä

Mietin hakemista Helsingin oikikseen 2013. Mille valmennuskurssille te muut samaan paikkaan hakevat olette ajatelleet mennä vai menettekö ollenkaan?

6

427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turkuoikkari

Itse haen Turun oikikseen, mutta kaikki Helsingin oikikseen hakevat tuttuni menevät Pykälän kursseille. Ainejärjestökurssithan ne ovat perinteisesti niitä parhaita.

• garangi3

tiedättekö, pitääkö varausmaksu maksaa kurssia varatessa paikan päällä kun nuo pykälän kurssit tulevat myyntiin, vai saako siitä laskun?

• Phuksitar2013

Ei tarvitse maksaa mitään paikanpäällä.

• jokuvaan75

Itse haen Lapin oikikseen, ilman valmennukursseja. Helsinki ja Turku eivät nappaa. Hintataso niissä eliittitasoa.

• turkuun!

Turkuun olen hakemassa. En ole vielä päättänyt osallistunko valmennuskursseille.. mitä kursseja suosittelisitte..? en haluaisi lähteä turkuun saakka valmennuskursseille. Olen kotoisin Itä-Suomesta..

• Varoituksen sana innokkaille valmennuskurssille menijöille.

Yliopiston tiedekunnan sivuilta löytyy yleensä vanhojen pääsykokeiden kysymykset mallivastauksineen (arvosteluperusteet). Nämä kannattaa käydä huolellisesti läpi ja katsoa mitä vastauksilta vaaditaan.

Kaikki tieto mitä vastaamiseen tarvitaan löytyy pääsykoekirjoista.

Kukaan ei voi lukea kirjoja puolestasi, sinun täytyy tehdä se itse ja luultavasti monta kertaa.

Valmennuskurssit mainostavat usein, että osallistujista tietty prosentti sai haluamansa opiskelupaikan. Tämä johtuu pitkälti siitä, että kurssille osallistujat ovat motivoituneita ja lukevat.

Kurssilla käyminen vie aikaa ja se on pois lukuajasta. Lukeminen ja luetun ymmärtäminen on tärkeintä. Kurssi saattaa auttaa ymmärtämisessä, mutta ei lukemisessa.

Monet eivät saa opiskelupaikkaa ensiyrittämällä, vaan selailevat useampana vuonna läpi eri oikeudenalojen perusasioita, kunnes opiskelupaikka irtoaa. Tästä ei ole loppujen lopuksi haittaa, jossain opintojen vaiheessa ne asiat täytyy kuitenkin opetella ja lukea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe