John Coltrane on jazzin God ja sai sieluni aukeamaan jazzille :)

Katsoin tv:stä jazzin vuosisata sarjaa ja siellä tuli esiin John Coltrane ja hänen levynsä Love Supreme v.64. Ohjelmassa Allman Bothersin edesmennyt loistava kitaristi Duane Allman kertoi, ettei hän kuunnellut muuta levyä, kuin Love Suprimea vuoteen. Tilasin levyn Digeliuksesta ja he ihmettelivät, kun levyä meni niin paljon!! Minä, joka olin ollut rockin kävelevä tietosanakirja, kiinnostuin Coltranesta myös heti. Levyllä Coltrane tykittää mieletöntä improvisointia ja bändi svengaa aivan sairaan hienosti. Coltranen soitto on äärimmäisen kaunista ja sen läpi kuunteleminen on upea puhdistava kokemus. Nyt olen kerännyt 28 Coltranen cd:tä, koko keskeisen tuotannon. Esim. cdon.com myy lähes koko Coltranen tuotannon alle 10e/kpl. Levyt on alkuperäisistä masternauhoista tehty ja saundit on jumalaisen hyvät. Wikipedian kautta saat lisää tietoa. Älä ihmeessä menetä tätä kokemusta olit sitten blues, rock, soul jne. musan diggari. Coltrane vapauttaa sielun uusiin ulottuvuuksiin. Lähde mukaan!!

3

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rieskapaskaa

Hirveetä paskaahan se on mutta kukaan ei myönnä sitä ettei saisi juntin mainetta. Minulla se on jo, joten voin sanoa sen suoraan. JC:n musa on umpipaskaa yliarvostettua jööttiä josta
      nauttiakseen täytyy joko teeskennellä tai vetää happoa.

• Lush Life

Älä yritä. Salaa kuuntelet kuitenkin. Ainakin Prestige-pakettia. Sitä voi kuunnella myös ilman happoa.

• jc1
        Lush Life kirjoitti:

Älä yritä. Salaa kuuntelet kuitenkin. Ainakin Prestige-pakettia. Sitä voi kuunnella myös ilman happoa.

On se vaan kumma että heti leimataan jonkin musa tyylin diggari vaikkapa juntiksi,itte kuuntelen pääosin Coltrainia,mulle on aivan sama mitä mieltä muut on,itte nautin musasta ja that´s it!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe