Eli minulla on ollut lievää yskää, elämää häiritsemätöntä, jo usean kuukauden (tupakkayskäksi sitä olen ainakin luullut, koska se on ollut minulla yhtä kauan kun olen säännöllisesti tupakoinut), mutta muutama päivä sitten se pahentui erittäin häiritseväksi. Olen heräillyt nämä muutaman yön kauheaan yskänkohtaukseen joka voi kestää tunteja. Yskin niin paljon että meinaan oksentaa. Tuntuu että koko kurkun aluetta kutittaa ja kaivaa ja yskimisen tarve ei vain lähde pois. Aiempina öinä olen jotenkin saanut uudelleen nukahdettua mutta tänään nousin suosiolla ylös. Kello on 8 aamulla, heräsin tunti sitten, makuuasennossa yskin niin paljon etten pysty lainkaan nukkumaan.
Olen yrittänyt nukkua puoli-istualtaan, ei auta. Olen ottanut Codemax-tabletteja, 2 kerralla ja useaan otteeseen päivässä, ei auta. Olen myös lievästi allerginen kissalleni joten olen ottanut allergialääkettä, sekään ei auta.
Mistä voisi olla kyse? Jos tämä ei pian helpotu, menen lääkäriin mutta toivon että saisin tämän kotikonstein hoidettua.
Järkyttävä yskä etenkin öisin, apua?
1
4773
Vastaukset
- kosteutta
Mulla sama vaiva jokaisen flunssan jälkeen, viikkoja ja joskus kuukausiakin. Olen huomannut että höyryhengitys auttaa joksikin aikaa. Kuumassa suihkussa viivyttely auttaa myös vähäksi aikaa. Kodemax ei ole auttanut, mutta Codetabs tehoaa paremmin. Syljeneritystä lisäävät apteekin Salivin-tabletit rauhottavat yskää aika hyvin myös, hitaasti mutta pitemmäksikin aikaa.
Viime vuonna kävin tästä lääkärissä, silloin vaihdettiin verenpainelääke toiseen merkkiin ja yskä loppui sillä kertaa siihen. Kuulemma yskää voi aiheuttaa myös närästys, joten se kannattaa hoitaa tableteilla. ja tietysti allergiat ja astma pitäis selvittää myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717