Ajastin sammuksissa, lamput palavat himmeästi. Normaalia?

Jou Jii Joo

Led-jouluvaloilla on ajastin, muuntajalla olevat lamput sammuu sekä norm hehkulamput. Mutta led-jouluvalot missä ei ole muuntajaa vaan joku mötikkä johdossa ennen lamppuja palavat hyvin hyvin himmeästi kun on sammuksissa (vain yöllä huomaa). Joten onko tämä normaalia?
Voiko tämä vahingoittaa valoja?

Ajastin on saman näköinen kuin http://www.verkkokauppa.com/files/images/75/143566-350x350.jpeg ostettu eri liikkeestä.

10

5308

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikko hehku valoiss

Ei ole vaaraa. Ajastimen kytkin ilmeisesti vain hieman "fuskaa" sähköä. Minulla on ulkovalo liiketunnistimella ja jos siihen laittaa LED-lampun hehkulampun sijasta tulee ihan sama ilmiö. Hehkuu heikosti vaikkei tarvitsisis.

• apukäämi

koklaappas kääntää pistotulppa toisin päin !

• Anonyymi

Kiitos auttoi loppui hehkuminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos auttoi loppui hehkuminen.

Ei helvata, kahdeksan vuottako meni ennen kuin älysit töpseliä ohjeen mukaisesti kääntää?

• pistorasiamies

Eihän se mene pistorasiaan johtopuoli edellä!

• apukäämi

Minulla menee kun on rasiassa kaks reikää j a tulpassa kaks tappia.

hyvin voi koklata vaihtaa .

siinä on nääs vaihe ja nolla. Elektroniikka tuntee kapasitanssia maatasoon nähden ja milliamppeeri hehkuttaa ledejä ihan jo påikkuisen.

• Jou Jii Joo
        apukäämi kirjoitti:

Minulla menee kun on rasiassa kaks reikää j a tulpassa kaks tappia.

hyvin voi koklata vaihtaa .

siinä on nääs vaihe ja nolla. Elektroniikka tuntee kapasitanssia maatasoon nähden ja milliamppeeri hehkuttaa ledejä ihan jo påikkuisen.

Kiitoksia, ohjeesi auttoi ja kaikki valot sammuvat kokonaan. Eihän se hehkuminen olisi mitään haitannut, ihmetytti vain.

• 5+8

Sama ilmiö joillakin energiansäästölampuilla. Vaikka valot on kytkimestä sammutettu niin johtimien kapasitannssista johtuen valo palaa himmeästi, pilkkopimeässä näkee.

• Anonyymi

Minulla taas tuossa pihalla LED-jouluvalot(tai virallis-ideologisesti "kausivalot") välähtää pistorasia-ajastimen päässä lyhyesti n 2-3 sekunnin välein - mutta vasta n tuntia ennen kuin niiden pitäisi kytkeytyä päälle. Onko tämä jotain "jaksottais-kapasitanssia" vai mitä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla taas tuossa pihalla LED-jouluvalot(tai virallis-ideologisesti "kausivalot") välähtää pistorasia-ajastimen päässä lyhyesti n 2-3 sekunnin välein - mutta vasta n tuntia ennen kuin niiden pitäisi kytkeytyä päälle. Onko tämä jotain "jaksottais-kapasitanssia" vai mitä ?

Huomaat vasta kun on hämärämpää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3414
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3093
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1953
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1916
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      39
      1898
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      22
      1766
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1697
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1459
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe