Mitähän tarkoittaa...

uusi talossa

ma tittelin edessä, eli meidänkin laitokslla on useita henkilöitä, ma professori tai ma yliassistentti, mitä moinen tarkoittaa?

6

4973

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm

No se on tietenkin maanataiprofessori tai vastaava eli hoitaa virkaan kuuluvat velvollisuudet kuten luennot maanantaisin ja on loppuviikon teillä tietymättömillä. Vai onko muuta tietoa....

• Maanmittari

ma tarkoitta määräaikaista eli ma professori on määräaikainen professori ja ma yliasistentti on määräaikainen yliasistentti.

Yliopistoissa on aika paljonkin ma henkilöitä joka johtuu siitä ettei ole saatu pätevää henkilö tai on nimenomaan haluttu joku tietty henkilö joka kuitenkaan ei ole ollut muodollisesti pätevä. Määräaikaisille henkilöiltä nimittäin vaaditaan vähemmän muodollista pätevyyttä ja muutenkin näyttöjä ja muistaakseni valintaprosessikin on kevyempi. Jokainen joka tietää vähänkin professorien valintaprosessista tietää että se jos mikä on monimutkainen, aikaavievä ja raskas.

• Jo vain

Yliopistojen alemmat opetusvirat (assistentit, yliassistentit) ovat aina määräaikaisia, koska ne ovat samalla - tai ainakin niiden pitäisi olla - tieteellisen jatkokoulutuksen paikkoja. Lisäksi useimmat tutkijanvirat ja osa professorienkin viroista ovat projektirahoitteisia ja sen takia määräaikaisia.

Sen verran vielä tuosta professorivalinnasta, että valintamenettelyä on nykyisin kevennetty aiemmasta, jolloin joitakin virkoja ei saatu täytetyksi edes viidessä vuodessa. Mutta vuosi professorivalintaan nytkin helposti menee.

• emerit

no niin asia selvisi.

• Maeikämä

Ma on runollinen lyhenne sanasta mä. Kun halutaan korostaa jotakuta tärkeää persoonaa niin hän voi käyttää etuliitettä ma. Esim. Ma oksalla ylimmällä....

• Heueeiems

Ma tarkoittaa Minä Arvoisa.
      Minä Arvoisa Professori jne. Kannattaa ryömiä polvillaan MAn luo...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3002
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2881
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe