Olen 15-vuotias tyttö ja kiinnostunut käärmeistä. Mutta toivon lemmikiltä kuitenkin että se osoittaisi kiintymystä, enkä olisi sille vain käsi joka antaa ruokaa. Miten käärmeet suhtautuu omistajiinsa?
Käärmeen omistajat!
5
561
Vastaukset
- käärme housuissa
Kiintyy niiin että kun työnnät ruokaa niille niin ne nappaa sun sometkin siinä samalla.....sillee vielä ettei ne irrota otetta ollenkaa....ett sellanen kiintymys !
- tyyppi 12345
sä et tiedä mistään mitään käärme housuissa tyyppi! mulla on itellä viljakäärme ja se ei ole koskaan napannu mun sormista ne on ihan erinlaisia otuksia kun sä luulet. Ainakin tosta sun tekstistä päätellen sulla ei ole edes koskaan ollu semmosta.
- yerthrtyeh
Käärme ei ole niin sanottu käsilemmikki. Tykkää olla enimmäkseen omissa oloissaan ja stressaantuu jos jatkuvasti pitelee käsissään. Suositeltavaa kuitenkin on käsitellä käärmettä 1-2 kertaa viikossa, riippuen miten käärme reagoi. Jotkut eivät anna mielellään ollenkaan käsitellä. Suosittelen viljakäärmettä ensimmäiseksi käärmeeksi. itse hankin sukkanauhakäärmeen. Aluksi ei halunnut käsissä pysyä, mutta nyt puolen vuoden jälkeen ei ole ongelmaa. Tämä kuitenkin hieman vaativampaa lajia, kuin viljis. Käärme oppii haistamaan omistajansa (näin ainakin sanotaan) Muuten eivät erityisemmin "kiinny" omistajaan kuten kissat tai koirat :) et saa siltä mitään huomattavaa vastarakkautta :) Jos sitä kaipaat käärmeeltä, niin kannattaa harkita vakavasti käärmeen hankkimista uudelleen.
- Kääröjä
Mulla kolme käärmettä,kaksi kuningaspythonia ja yksi kuningasboa. Minä olen sitämieltä,että käärmettä ei kannata ottaa,jos haluu kiintyvän ja paijattavan lemmikin. Käärmeet haluu olla omissa oloissaan ja eivät tosiaankaan kaipaa silittelyjä.
- 4+18=?
Samaa mieltä kuin pari edellistä: jos haluat sylilemmikin jota silitellä, älä ota käärmettä. Käärme ei kiinny omistajaansa ja haluaa olla itsekseen. Käärmeitä ei tungeta vieraiden syliin tunniksi kerrallaan ja sen kanssa ei voi mennä ulos. Käärmettä ei myöskään päästetä terraariostaan "jaloittelemaan". Lisäksi useat lajit ovat päivisin piilossa, eli eipä niitä myöskään jokapäivä pääse näkemään :)
Käärmettä ei siis kannata ottaa vain sen vuoksi, että se olisi "cool" ja erilainen lemmikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465347Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5481899Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748