Sheltin kuljetus ja häkin koko?

PianSheltinOmistaja

Hei!

Meille on tulossa eka sheltti muutaman viikon päästä.
Onko kuljetushäkki tarpeen mielestänne? Me jonkun verran reissataan ja ajattelimme sen olevan kätevä. Kuinkahan iso häkki olisi hyvä hankinta sheltille? Ettei liian pientä tulisi ostettua eikä ihan jättiäkään.
Kannattaako edes pennunhakureissulle ottaa häkkiä, onko sylissä matkustus paras pienelle ja laitettaisiinko tällöin hihna ja valjaat/panta?

Olemme katselleet kankaisia kevythäkkejä, metalliset näyttää niin vankilalta ja kevythäkin saa kasaankin jos ei ole jatkuvaa käyttöä.

Kiitos jos joku jaksaa vastata :)

2

1808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokkoko1

joko häkki tai koiran turvavyö valjaat olisi ihan hyvä olla, ettei tule vaaranpaikkoja autossa. tosin itse en käytä kumpaakaan vaan meidän shelttineiti matkustaa penkillä.... kannattaa häkin koko valita siihen malliin, että siihen mahtuu vähän kookkaammaksikin hujahtava sheltti. 80-90cm pitkä lienee sopiva. korkeutta niin että mahtuu seisomaankin. kuinka kaukaa haette pennun? jos kilometrejä kertyy enemmän kuin esim vartin ajomatka, kannattaa varmaan jonkinlainen häkki hommata vahinkojen tai sylilevottomuuden varalta. en itse laittaisi pantaa/hihnaa, todennäköisesti häntä ei ole sellaisiin vielä opetettu ja autoilussakin jo tarpeeksi uutta. haimmepa kerran pennun ihan pehmustetussa matalassa päältä auki olevassa pahvilaatikossa, kun matkaa kertyi 6h :D

• mammsseli2

Elintarviketurvallisuusviraston, Eviran sivustolla on hyvin tarkat mitat selvitetty lentokonetta varten. Ihan pienen pennun kuljettaisin sylissä jos on kuski erikseen. Se kevyt laukkumalli vois olla muutaman kuukauden sopivin ja sitten valjailla kiinni esim. turvavyön "jalkaan". ( mikä lienekin ).
      Paha juttu jos tulee heitettyä auton ovi kiinni ja koiran pää jää oven väliin. Tai koiruus luikahtaa autosta toisen auton alle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe