Vanhakoppaisen valojen suuntaus

averami

Osaisiko (ja viitsisikö) joku sanoa, onko ykköskopan avensiksen (-00) ajovaloja mahdollista säätää sivuttaissuunnassa ja miten se tehdään? Sumussa ajaessa kun pitkien keilat näyttävän menevän ristiin...

6

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Köle

Tää on selkee homma! -unohda valojen säädöt.........

-sulla on käynyt niin, kuin sadoille muillekin H7&Italialaiset umpiot?,
      että polttimot on asennetu väärin! -yleisin vika lienee epäselvä valokuvio, mutta kai virheellinen asennus suuntamaankin vaikuttaa........

-yritä siis asentaa polttimot sinne umpioihin oikeaan asentoon, niin kyllä se siitä......

• averami

Hyvä tietää...pitääpä tutkia asiaa..."Magneti Marelli" näkyy umpioissa lukevan...

• poju

Minulla oli myös aikoinaan vaikeuksia saada polttimo oikeaan asentoon. Se H7 meni sinänsä helposti oikein paikalleen, mutta kättä pois ottaessa nuljahti pikkuisen paikaltaan ja valo osoitti häikäisevästi ylös. Vaati kärsivällisyyttä ja kolme yritystä ennen kuin sain jäämään oikein. Oli '99-mallin sedan.

• T22

On jo viis vuotta menny mutta lisäänpä silti kun näitä ykköskoppaisia on vielä paaljon liikenteessä..
        Oikean puolen umpiossa polttimon kanta näytti asettuvan n klo 10-11 suuntaan takaapäin katsottuna,kuvio ok.
        Vasemman puolen umpiosta en ole itse tutkinut, saattaa olla sama asento tai sitten se on klo 1-2 se nastan asento (vasemmassa). Tämä siis takaapäin katsottuna.

• Rikkipaskana

Tuli kivi umpiosta sisään ja nyt pitää vaihtaa koko umpio. Kyseessä ykköskopan Ave. uuden umpion mukana ei tule säätömoottori, miten se on kiinni säätömekanismissa.
      Saakohan noita säätömoottoreita mistään irrallisena? Umpion hinta on 50€. Mutta moottorin hinta ei näy mistään.

• Ehjäpaska

Vastaan itse itseäni tehostaen. Moottori on kiinni kuten vilkun lamppu ....käänetä'än 90 asetta ja otetaan pois. Uudessa umpiossa säätövarsi upotetaan umpion sisällä olevaan hahloon ja kierretään taas 90 Astetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe