En nyt itse ole kovin syvämietteisissä tunnoissa tänä aamuna, mutta voisivat jotkut toiset olla.
Inkojen, mayojen kulttuurin kalenterissa on tiettävästi ennustus jostain käänteentekevästä mullistuksesta tuona yllä mainittuna päivänä. Ihan korvakuulolla tarttui tuo pikkusen ajatukseeni, en jaksanut edes googlelle kääntää tarkistaakseni enempää.
Pikaisesti ajatellen tämähän on ollutkin käänteentekevä vuosi maailmanlaajuisesti, globaali-sanaa inhoan. Minusta tämä käänteentekevä muutoksen alkaminen on ollut hyvinkin selvästi näkyvissä, en ala luettelemaan syitä, miksi, mutta esimerkkinä vaikka EU:n yhteyteen liittyvät tapahtumat.
On alkanut pilkottaa inhimillisyyden aika, suuri ero köyhyyden ja rikkauden välillä.
Pieni pilkahdus siitä, ettei raha ja kerskakulutus olekaan tärkeintä. Ääririkkaat voisivat kenties herätä.
Vihdoinko aletaan hitusen jo ymmärtää, että ihminen ihmiselle on tärkeää.
Ei siis maailmanloppu, mutta loppu jollekin. Uusi aikako aluillaan, ihan himpun verran jo kuitenkin maailma on herännyt.
Maailmanloppuko 21.12.2012
55
221
Vastaukset
En minä ainakaan ole huomannut mitään heräämistä tasa- ym. arvoihin. Eivät ainakaan suurituloiset huomaakaan mitä tapahtuu
- ihmettelijä.
Asia on täysin päinvastoin.
Näitten kansainvälisten ra-
hasiirtojen myötä maailman
varallisuus on siirtynyt pa-
rillesadalle suuromistajal-
le. Ja he haluaisivat kaik-
ki meidän varamme.
Soo-soo Ruuneperi....ollaanhan me ainakin jo tänä aamuna herätty.
Sanoinkin ihan himpun verran, ravisteltu ainakin.- Makriina ek
En nyt ihan luottaisi tähän tietoon. On vähän vanhakin. Mayat itse jo katosivat toisiin maailmoihin.
Kyllä se joulukinkku vaan on tilattava, ei auta! - *Kukkahame*
En taida uskoa näiden päivämäärien ennusteita, olen moneen ottee4seen kuullut ja elänytkin maailmanlopunpäiviä, samanlaisia ovat olleet kuin muutkin viikonpäivät.
Lapsuudestani muistan naapurin mummon joka kauan oli muistuttanut vieraillessaan kuinka maailma loppuu ja siihen pitää valmistautua.
Hän pakkasi vaatteensa ja rukkinsa jonkinlaiseen ullakko komeroon ja sitten voisi tulla tämä kaiken loppu.
Toisinaan uskoin ja jännitti kovasti mitä se maailman lopu tarkoittaa?
Isääni uskoin enemmän ja läksimme jo aamuvarhaisella kokemaan kalaverkkoja, kun ruoka aika alkoi lähestyä äitini ilmoitti huivia heiluttamalla kalamiehille että nyt syömään.
Toivotaan että tämäkin merkkipäivä on kuin muutkin tähän asti eletyt. - muuan kulkija,,,
muistaaksen 21. 12 on talvipäivän seisaus, vihdoinkin päivä alkaa taas piteneen, kuljemme kohti kevättä, se on maailman loppu niille ihmisille jotka rakastavat kaamosta,
mä rakastan kevättä kesää ja aurinkoa, ihanaa, sitten taas voi hengittää, "Himpun verrankin" tuntuu liioittelulta uskosta uuden kohentumiseen. Maailman lopun ennustukset siirtäisin suoralta kädeltä huuhaa osastolle. Näitä " varmoja" ennusteita on jo ollut kymmenittäin, joiden tehosta mm. "Kukkahame" kertoi.
Sotia käydään maailmassa ihan entiseen malliin. Ihmisuhreja vaatineet sodat vain ovat kaukana täältä, sadattuhannetkaan uhrit eivät kovin paljon esille tule. Uskonsotiakin on entiseen malliin, ehkä rintamalinjoissa on pieniä muutoksia. Historian roskalaatikoista kaivetuilla "perinteiden omistusoikeuksilla" käydään verissä päin maiden hallinnasta sotaa. Aseet kyllä ovat kehittyneet pistimistä pitemmälle. Minkähänlainen olisi mailma, jos kaikki kansojen rajat siirrettäisiin 700 vuotta taaksepäin?No järjetön kuvitelmahan se on. Tietokoneessa sen voi tehdä muutan vuoden taaksepäin, jos kone alkaa ryppyilemään.
Hallinnollisia, yhdistäviä järjestelmiä on yhteisen hyvän nimissä yritetty kehitellä. Eipä EU:n ja Emun tuloksilla voi kehua, kun ottaa huomioon myös miinukset.
Itsekeskeisyys, ahneus on kasvanut, oikeakin korruptio ei hellitä, piilokorruptio ei ole näkyvissä. Yhteisvastuusta pakoilu on kaikin osin sallittua, jopa ihailtua." Kaikki on sallittua, mikä ei lain mukaan ole laitonta." Moraalista viis, porsaanreiät ovat käytössä.
Ehkäpä tässä on yksisuuntaista ajatteluani. Kiitosten paikka lienee haettava eri kappaleessa.- kohta kevät tulee
se on varmaa,,
ei maailman loppu voi tulla vielä raamatun mukaan, koska on miljaardeja ihmisiä jotka ei vielä tiedä kristinuskosta yhtikäs mitään,
vasta sitten tulee maailman loppu kun kaikki on tietoisia raamatun totuudesta,
näin siellä jossaki on sanottu, Kyllä minä himpun verran jo uskon maailman parantumiseen. Huomattavia merkkejä ovat jo ainakin täällä Tampereella nämä lisääntyneet yhteisöllisetkin auttamisprojektit. Ei rahaa työnnetä kouraan, vaan tietoa, miten voi itse apua hakea....kaikenlaisessa. Ja onhan edes kaunein sanoin puhuttu nuorten asioista, joista moni ei toella tiiä höykäsenpölläystä.
No, onnekseni olenkin niin "uskovainen", luotan kaikesta huolimatta päivään nousevaan. Se, että tulipa mualimanloppu tahi ei, ei minnuu paljon hetkauta.
Taas kohta happeninkeihin riennän, liekkö ostari viel paikallaan.- Ramoona*
Sauli Niinistön työtyhmä julkisti vihkosen nimeltä "Ihan tavallisia asioita", konkreettisia tapoja yhteisöllisyyden ja välittäminen parantamiseksi. Niinistöhän otti erityiseksi sydämen asiakseen nuorten syrjäytymisen ehkäisemisen . Kampanjaa kritisoitiin paljon, ettei se poista rakenteellista syrjäytytmistä, antaa vain arkisia neuvoja esimerkiksi perheen yhteisistä hetkistä . Mutta mistä muualta muutokset lähtisivät kuin ihmisistä itsestään, yhteisöistä joissa lapset ja nuoret elävät : kodeista, kouluista, urheiluseuroista, sukulaisista, kavereista. Minulla on se käsitys, että vaikka on paljon näkyvää pahoinvointia, valtaosa nuorista ja aikuisistakin voi hyvin, hyvää työtä on ammattilaistenkin voimin tehty. Uskon myös, että kipeistä asioista puhuminen on tehnyt hyvää, enää ei ongelmia hävetä ja lakaista maton alle.
Maailmanlopun meiningistä on puhuttu Sodoman ja Gomoran ajoista asti, ja tuli mieleen Mikko Alatalon laulu, syksyn sävel 80-luvun alkupuolelta.
”Oliko se unta vai viinien huumaa, minut sisään tempaistiin. Siellä näin kuinka kaikkia kymmentä käskyä kilvan rikottiin. Siellä taputeltiin, tiputeltiin tabuja, estot pantiin boikottiin. Lumivalkeat neidot mustilla rytmeillä ekstaasiin juntattiin:
Maailman lopun meininki,
maailmanlopun meininki
Kari Rydmanin näköiseltä mieheltä kysyin, mik’ on elämän tarkoitus?
maailmanlopun meininki
maailmanlopun meininki
Mies vastasi etäisesti hymyillen: ”se on se ikävän karkoitus”.
*****************''
Ihana marraskuunlopun aurinko loistaa, nyt kipinkapin ulos ! Kyllä toivon kipinää voi ja saa ylläpitää, eikä vain toivoa, vaan omaltakin osaltaankin toimia yhteisöllisyyden parantamiseen jokainen lähipiirissään.
Monet aloitukset tuovat esiin huolen syrjäytyneistä, tyytymättömyyden edustajiimme hallituksessa, keinoja millä asioita korjattaisi mm. Henkilökohtaisesti en usko maamme hallituksen olevan syypää vallitsevaan tilanteeseen, vaan yhteiset säännöt joihin sitouduimme eu:ssa.
Toivoa herätti minussa Barak Obaman haastattelussa hänen lausuntonsa:
*On tärkeää Yhdysvaltojen presidenttinä kasvattaa Yhdysvaltojen taloutta, koska koko maailman talous kohenee yhtä matkaa Yhdysvaltojen talouden kanssa*
Kotimaan talouden kohentuessa on mistä jakaa, sensijaan, että leikataan mistä voidaan näinä aikoina. Menemättä nyt Kreikan ja etelän maiden säästöongelmiin, on vain todettava vaikutusten näkyvän vasta pitkällä aikatähtäimellä.
On hyvä tiedostaa välittämisen ja yhteisöllisyyden tarvetta aina, vaikeina aikoina vielä enemmän.
Nyt joulun lähestyessä on monia jotka saavat keräysten ansiosta, mahdollisuuden antaa lapsilleen ilon pilkahduksen
toivottomuuden sijaan!- jonnejolkuttaja
Kaksi hurskastelijaa peräperrää!
- teppoterävä
Ihania positiivisia naisia ovat, näkevät aina hyvää muissa, lisää tämmöistä eikä ainaista synkistelyä !
Ei ole toiveita paremmasta jos ei sitä aloiteta lapsista .
Vai onko kilpailu tervettä , jokapaikassa kilpaillaan .
Siinä ollaan menty oikeaan suuntaan että kestävä kehitys on kiva sana. En tiedä tarkoittaako se Retroa ,jossa on huomattu kuinka kaunista on kaikki ennen tehtu , ja kuinka oli valiteettikin kohdallaan .
Itse olen aina ostanut parasta laatua , näin olen saanut moneksi vuodeksi kunnon tavataa, niin vaatteissa ,kengissä kun käyttö esineissäkin - Onneksi en ole koskaan halunnut mennä muodin mukaan.
Muorin mukaan olis kyllä vaarinkin paras mennä , se on sitä kestävää kehitystä se .Lukaisin yhden fiktiokirjan, joka oli kirjoitettu tuosta 21.12.2012 maailmanlopun aiheesta.
Oli sillä kirjoittajalla vilkas mielikuvitus, mutta oli hän löytänyt faktaakin menneistä tapahtumista sen verran, että aloin seurata noita luonnon ilmiöitä eri tavalla, kuin aikaisemmin.
Kyllä me kuitenkin pelastuimme sen kirjankin mukaan, joten ollaan ihan rauhallisin mielin.- Makriina ek
Juu, onhan maailmanloppua odoteltu kautta aikain.
Anoppini kertoi Halleyn komeetan ajoilta, että silloin varmasti uskottiin maailmanlopun tulevan. Ihmiset möivät omaisuutensa, koska eivät sitä enää tarvitsisi. - Ihmetystä herättää, miksi myytiin, mutta kai maailmanlopussakin käteistä tarvitaan.
Anoppini oli noussut korkealle mäelle seuraamaan maailmanlopun edistymistä, mutta oli joutunut pettymään.
Jehovantodistajillahan oli maailmanloppu 1970-luvulla. Mahtoi olla pettymys, kun se ei tullutkaan, kun oli jätetty opiskelut kesken ja ammatit hankkimatta, kun ei niistä olisi enää hyötyä.
Mayojen ennustus on yksi vanhimmista. Ans kattoo nyt. - saa nähdä
Ei ihmiset uskonut Noanpäivinäkää täysin hulluna pitivät Nooaa.
40v. kesti ennenkun ennustus totetui. Kuinka lie meidänpäivinä?
Kaikella on aikansa auringon alla.
- Liisa Iloinen
Mayat eivät koskaan maininneet maailmanloppua.
Heidän keksinnökseen on asia käännetty, syystä tai toisesta.
Itse muistan itseni pelkäävänä pikkutyttönä kotona yksin odottamassa maailmanloppua, jota joku lahko taas kerran oli ennustanut.
Minulle oma maailmanloppuni tulee sitten, kun on sen aika.
Uuden aikakauden toivoisin edes olevan tulossa, toiveita herättävän, en, kuin nyt näyttää, päinvastaisen.
" – Mayat eivät koskaan puhuneet mitään maailmanlopusta tai suuresta muutoksesta universumissa, vahvistaa David Stuart, joka on mesoamerikkalaisen taiteen ja kirjoituksen professori Texasin yliopistossa Austinissa.
– Kalenteri ei pelkästään jatku tuon päivämäärän jälkeen, vaan se ulottuu 70 oktiljoonaa vuotta tulevaisuuteen, Stuart toteaa."
http://www.rauhantervehdys.fi/cgi-bin/linnea.pl?document=00010487
. - susmorsian ek.
Eipä ollutkaan tarkoitukseni edes faktoja, "faktoja" ruveta etsimään , nää muutamat lauseet kuuluivat vaan korviini aamulla telkkarista. Joten ei ole sitten mun vika, jos ei ookaan mayojen keksintöö tai tuleepa tai ei maalimanloppuu. Älkää sit sanoko, että sushan sano nii !!!
Edelleen olen tuota edellä sanomaani mieltä, että edes pienissä ympyröissä ihmiset lähestyvät ja oppivat auttamaan toinen toisiaan.
Ehkäpä se olikin mayojen viesti, että jokin käännöskohta hissukseen alkaa maailman historiassa. Vaikka vaan täällä meillä, tapelkoot muut muualla, ovat vasta aloittamassa sitä, minkä me olemme kokeneet....sodat ja rauhan. Kovin syvällä rintaäänellä ei kenelläkään ole varaa sanoa, mitä Mayat sanoivat, tai tekivät, koska heidän kirjoituksiensa tulkinta on vieläkin hyvin hankalaa ja jäämistötkin ovat kovin tuhoutuneet. Aikaakin on kulunut tuhansia vuosia.
Hämmästyttävän paljon he mm. astrologiasta tiesivät.- Makriina ek
No asiasta voimme keskustella sitten uudelleen 22.12. jos täällä ollaan.
- jussinjäkki
Siis aivan Makriina - on segertvarmaa, ettei kaikki ole enää mukana nimenhuudossa 22.12. Niin tiuhaa on liikenne lentovoimien palvelukseen.
Huomasinpa sattumalta, että olin ajatellut jatkaa keskustelua 22.12. No nyt se on käsillä, mitä arkisin lauantai. Kaupat joulun takia entistä ahtainpina, käytävät kärryillä tukittuina.
Maailmanlopun meiningistä ei tietoakaan. Jotkut sitä eilen viettivät kaukana täältä, ja tv esitti Foxilla katastrofifilmin maailmanlopusta 21.12.12. Niin tyhmän, että jätin puoliväliin sen katsomisen. - Amerikkalainen tietysti. -
Jussinjäkki oli kovin pessimistinen ja arveli, että meistä lienee osa poistunut lentovoimiin segertvarmasti. Minä en oikein usko, on tämä porukka niin palstoja innolla täyttänyt, että kaikilla varmasti henki pihisee. Joillakin ihan kiukusta.
Joulurauhaa vaan kaikille. Toivottavasti lääkärit Joulupukin hahmossa suovat räkättäjille uudet annokset rauhoittavia, sitä toivomme kaikki.
Viimeinen olen uskomaan mihinkään tietynlaiseen maailman lopun ennustuksiin, en koskaan oo ees ajatellutkaan sen tarkemmin millainen olis. Mutta tavallaan joskus odotettavissa, jos tää holtiton meno maapallolla jatkuu, siihenkin sanon vaan, että ehkäpä.
Mutta sen verran mielenkiintoista löytyi, kun nyt kuitenkin googleen vihdoin vilkaisin, että oikeassa olen siinä mielessä ihan omin ajatuksin, että samoja asioita painotin kuin mahdollisesti mayat ovaykin tarkoittaneet.
Uuden ajan alkamisesta, ihmisten lähentymisestä toisiaan kohtaan, ja että muutoksista selviävät ne, jotka pystyvät luopumaan negatiivisesta ajattelusta.
Jännäähän tuo, miten oikeilla jäljillä olinkaan omine pikku ajatukseni.
Monetkin ihmiset ovat heränneet ilman mayojen ennustuksiakin parantamaan uutta maailmaa, koska eihän tällainen kaaos ihmiskunnassa voi iäti kestää.
Se on jo paljon, että oivaltaa voivansa jotain tehdä omalta osaltaan.
No niin, tulipahan loppuunkäsitelyksi omalta osaltani tääkin maailmanloppu. Aikaisemminkin olen ihan omin aivoin funtsinut , että muutoksen aika tulee, jos oivalletaan omalta osaltamme suhtautua kanssaihmisiimme lämpimämmin. Ei vain turhaa säälinomaista lässytystä, vaan tekoja, vaikka ihan pieniä vaan.- *Kukkahame*
Paljon kilpailee ihminenkin luonnon kanssa, joskus voittaa ja sitten häviääkin.
Rankkasateet ovat olleet kova koettelemus myrskyineen, luonto voittaa aina ihminen on kuin hyttynen aavallamerellä häviävä pienine voimineen.
Kuuntelin tvstä ilmatieteenlaitoksen 'tietäjän' kertomaa, on tulossa jääkausi vaikka ilmanala lämpenee, kai se niinkin on mahdollista ilmasto ei ole ihmisen säädettävissä, teollisuutta on kaikenlaista ja joskus tuntuu että turhia ainakin.
Miksi pakkausteollisuus on kasvanut noihin mittoihin, miksi pitää olla pussissa ja vielä rasiassa?
Pakkausteollisuus on nähty suurimpana saastuttajana ja niinhän se toki on, valmistusvaiheesta se alkaa ja päätyy jäteongelmaksi, kyllä sen on jokainen todennut.
Nyt on paras lopettaa juttu alkoi jo liikaa paisumaan...!
Joku kuitenkin joskus loppuu osaltaan hukkuu p.....n. Maailmanloppuja on tietäni mukaan ollut ainakin (n 1) kpl ja risat päälle.
Amerikkalaiset ovat valmistautuneet kohtaamaan maailmanloppuja useinkin. Kaikki omaisuus pois ja rahat myös. "tulemattoman maailmanlopun " aiheuttamia tuntemuksia olisi mukava seurata.
Tässä maailmanloppujen odotuksessa, hiipii tuo ITSE kimppuumme.
Päivä päivältä vaivumme itse yhä syvemmälle aiheutettuun kuraan kun vesi (sateet) tuhoavat kaiken.
Nyt äkkiä puita kaatamaan, että käki pääsee vielä kerran kukahtamaan selällään kannon nenässä.- 977
Suomessakin on tuhansia lapsia ja nuoria jotka ottavat tosissaan mm. mayojen laskeskelemat maaimanloppu aikataulut.
Eikä siinä muu vakuuttelu auta kuin antaa odottaa tuon joulunalusen yli - siis mitäänhän ei tietenkään tapahdu, odottamatonta.
Kun tieto on jäänyt ottopojan/tytön asemaan, on helpompi imaista huuhaa tietoa sieltä täältä. Kai ne tehtailee tahallaan näitä maailmanloppu
plaaneja. - 70++++
Ainakaan joululahjoja ei kannata ostaa ennen 21.12, saattavat mennä hukkaan ja sekös harmittaa...
- Uusi aika!
Nyt kun joudumme tunnustamaan, että kapitalismi
oli kammottava tapa kiduttaa maailman kansalaisia.
Nyt, kun hyvinvointi on kerääntynyt parille sadalle
omistavalle maailmassa, alamme huomata totuuden.
Koskaan ei ole ollut maailmassa niin paljon kurjuutta,
sairautta ja orjuutta.Uskomatonta, että tämä kaikki on
ympärillämme, mutta emme sitä näe.
Nyt tulee uusi aika. Kapitalismi on toteuttanut tarkoi-
tuksensa. Se on imenyt kansan veren, ja nukahtaa tyy-
tyväisenä. Meistä ei ole enää mitään hyötyä.
Joudumme miettimään, miten haluamme elää jatkossa. - Tämä Päivä
Voi hyvä jysäys.
Ennen ei ollut tiedotusvälineitä jotka ilmiantavat samanaikaisesti hyvät ja huonot asiat.
Ennen silloin kauan sitten, hallitsija omisti kaikki alamaiset, sekö nyt on Uusi aika nimimerkin unelma?- susmorsian ek.
´Tämä päivä´
Kaipa tänne saa omat ajatuksensa jokainen ilmaista, jos sinä ja minä, niin kaikki muutkin. Voi joskus lukea rivien välistäkin, niin ymmärtää ehkä paremmin. Eiks´niin. Ei viittitä nyt ainakaan ruveta kinaamaan jonkin maalimanlopun takia. - reks1x
Oli niitä ennenki sähkötolpissa ulmoituksia maailmanlopusta. Ne ymmärrettiin jättää omaan arvoonsa, kun niinkin kauan on elelty ilman, mitä nyt joku möhkäle jysähti maahan, mutta siitäkin on kauan.
Nyt on merkit kaikista huonoimmillaan kun hyvinvointia ollaan vaatimassa kaikille kansoille ja sen saavuttamiseksi tehdään samat virheet, aina vaan. - paha jysäys!
Totta se vaan on!
http://www.taloussanomat.fi/raha/2009/09/01/pikavipit-vievat-vanhusten-rahoja/200919206/139
- Silmät auki!
Onhan se uskomatonta, että vanhukset joutuvat
ottamaan lainaa ja pikavippejä, maksaakseen lää-
kityksensä. Eikä se ole edes harvinaista.
Me vaan puhumme, että kaikki on ilmaista Suomessa.- Sininen pieni piller
Monilta on lainat evätty, sen huomaa palstan tasosta.
- korvat auki
Taas meni överiksi!
Kummallista ja jännää! En tähän aikaan tavallisesti herää nukuttuani jo iltaunisena muutaman tunnin. Olen hyvin hyvällä mielellä ja terveen olosena, kuin nuorena. Näin erittäin hyvää ja tunteellista unta, en kerro tarkemmin, vaikka muistan hyvin sen.
Olen niin levänneen olosena, etten tarvitsisikaan enempää unta, joten tulin tänne koneelle muistaessani mayojen ennustuksia hyvästä cyklistä, ihan kuin itsessäni sen tuntisin, että hyvä jakso alkaa.
Heräsin vajaa 24, en tarkemmin älynnyt ensin kelloa katsoa. Voimakas tunne siitä, että alkaa todella vahva jakso, kaikki menneet vaikeat ajat ovat ohi!
Kuinkahan moni nyt koko maailmassa kokee jotain merkittävää, ehkä jopa tämän samanlaisen myönteisen tunteen. Kerran olenkin nähnyt unta sellaisesta, että jonkun ihmisen kanssa näemme juuri samaa untaa. Pitäpä tämä siihen unikirjaani kirjoittaa, vain merkittävät uneni olen kirjoittanut....jokohan 200. täyttyy.
Tarkatkaapas tekin itseänne, millisen oloisena heräätte, saatte "ennustuksen" tästä alkavalle elämänjaksolle! Toivottavasti miljoonat maailmassamme ovat nähneet tällaisen positiivisen unen, tai riittää jo hyvällä mielellä herääminen.
Lähen takaisin nukkumaan, uskon nukkuvani kohta ihan rauhallisena....nähdään aamulla.Mikähän "valaistumisen" hetki lie tuossa keskiyöllä vuorokauden vaihtuessa ollutkaan. Ainakin totta on, että yöllä ja päivällä on ero tunteilla ja järjellä, herkemmillä ihmisillä ainakin. Yöllä on enempi avoin.
No eipä mulla mittään sen kummempia viisasteluja olekaan tässä sanottavana, toivottavasti moni herää hyvänoloisena, ettei edes kolottelis ja pakottelis heti paikkoja.- *Kukkahame*
Heräsin noin tunti sitten niin kesäiseen ja kauniiseen uneen, vilkaisut ikkunasta kyllä sai maan pinnalle, yli 10 pakkasta ja ohutta pakkaskidettä satelee, aurinkokin monen tunnin päässä.
Olo tuntuu hyvältä ja talvi huonolta vitsiltä, kai se tästä ulos mentyä tulee todelliseksi.
Jos tuo sinun ennuste pitää paikkansa niin hyvää tietää tämänhetkinen oli, tästä on hyvä jatkaa ja aloittaa lintuystävien ruokkimisella tämäkin päivä.
Kaikki mikä on positiivista on tarpeellista ja hyvä kun valat meihin tosikkoihin hyvää mieltä ainakin uskoa parempaan. Siinäs näät jälleen kerran Sus Kuun vaikutuksen, sitähän se on yläkuun aikaa. Minnen oikein käsittäny Allakan tekstii.
TPS oli klo 13.12, mut mutkahtiko samalla Aurinko Jousimiehen tähdistöön. Vanha vedätys tietty, kun Jousimiehen tähtikuvio on valovuosia kauempana.
Mut ei se mitään - kevätaikaa taas vietetään jo 6 tuntia.. Sen kunniaks lounainen taivaanranta näytti selkeän auringonlaskun, lievästi iltaruskoisen.
Toisaalla eräs pilkkakirves ehti jo toivottamaan maailmanlopunpelkääjät ulos koloistaan. Pakkain kiristyy. Aamuksi luvattu -18C.
- valvokaa, ette tiedä
milloin herra saapuu,,,,
EI ihminen tiedä milloin maailman loppu tulee,
SILLÄ
" maailman loppu tulee idästä, se menee länteen ,
ei ihminen tiedä milloin herra saapuu hakemaan omasa, siis valvokaa, että olette valmiina, kun ihmisen poika tulee " Useimmat tais jumittua tähän otsikkoon, vaikka paljon tärkeämpi sanoma olis ihmisten ymmärrettävä.
- texsanell ek
Huomenia :D vaan, hyvin levänneeseen oloon tässä minäkin olen herännyt, ja virkeänä aamukahvittelen!
Sus otti jo marraskuussa tämän tärkeän päivän käsittelyynsä, niin,... hyvä se on niin maailmanlaajuista tapahtumaa pohjustaa, että ehtii :D
Tämän pimeämmäksi ei näillä näkyminen enää tule, jos ei "maailmankirjat" kaikilta osiltaan mene sekaisin:D
Ovat nuo kirjatietoon entisajan ihmisetkin uskoneet, kun kirjoihin viittaus on siihen liitetty:D - jjoutava
Merkit ovat sellaiset. Asiantuntijoihin vielä yleisesti uskotaan, mutta ei sitä mitä omin silmin nähdään. Harhoissaan kulkevia ihmisiä ärsytetään eikä nähdä hänen hätäänsä, sen seurauksena nämä etsivät aseita ja hirveitä tapahtuu.
Talvet meillä nykyisin on poikkeuksellisen ankaria, merkkinä sekin on.
Heikki Hursti yrittää ja puhuu järkeviä, mutta kuunteleeko ne joilla olisi mahdollisuuksia vaikuttaa. Hitusia inhimillisyyden heräämisestä tarvittaisi lisää. - texsanell1
Kyllä se on niin, että 4 päivää olemme vielä talvipäiväntasauksen pohjalla, siitä sitten alkaa auringon kierto palata. Välimatka on niin pitkä meidän ja auringon välillä, ettei se yhden vuorokauden aikana tapahdu.
Mikäpä tässäkään on ollessa, Joulua vietämme Uutta alkua odotellen valon myötä. - Atolfia
Parikymmentä minuuttia on vielä tätä päivää jäljellä. Jos ei nyt jysähdä, niin ei sitten ollenkaan.
Näin tulee loppu näille maailmanlopunarvailuille (tulipa pitkä yhdyssana). Mayojen
allakka loppui tähän.
Hyvää yötä! Onneksi sain Jouluruuat melkein valmiiksi ,huomena on vielä haettava kaupasta jotain (jos sielä enään on mitään ) tänään --ei kun eilen oli jonot jo pitkät ..
Vaikka olen Jerrynkanssa kaksistaan ,niin ruokaa on tehtävä kun suurelle pataljoonallae.
Olen luvannut laittaa suomalaisia laatikoita . Ja sen perinteisen Paistin --kkyllä sitä lihaa tuleekin nyt paljon kun jo kinkunkinpaistoin , Mutta onneksi on syöjiäkin paljon.'
ei tullut Maailmanloppuakaan . niin että saadaan herkutella aattona . ja juhlia joulua.. Jeesuksesta en ole niinkään varma -- anteeksi jos loukkaan jotakuta joka uskoo.
Mutta nyt nukkumaan.- susmorsian ek.
Yhä enemmän taian minä höperöityä. Hyvä minusta on, jos joku minuukin välillä opastaa....ainakin yrittää, saatanpa jotain oppiakin ottaa
Vuorokausi sitten olin näköjään noin optimistinen ja kun tuossa nyt pari tuntia sitten heräsin, rupesin sekottamaan päätäin entisestään miettimällä ´totuus vapauttaa sinut´ajatusta. Ei herraisä siihen voi sanoin löytää oikeeta vastausta. Uskonto siihen sekottuu, ja sehän sekottaa vielä enemmän. Täytyy vain nyt uskoa, että sentään subjektiivinen totuus on, mitä voi puolustaakin. Mutta kun pitäs vielä hyväksyy jokaisen muunkin subj. totuus, menee jo vaikeemmaks.
Onko sellanenkin sanonta, että totuuden puhujat hirtetään.
Paras jättää tuo aihe, tuossa jääkaapista otin sulaneen kinkkurullani, parempi keskittyy siihen. Pakkohan se on laittaa paistumaan, luin ohjeen...muttei sanottu, pittääkö ottaa siinä oleva verkko pois, kun pistää uuniin.
Mitenkä näillä aivoilla totuutta fundeeraamaan, kun ei ossaa päättää, ottaako tään kahen ja puoln kilon kinkkurullasta verkon pois. Pakkohan nyt päättää on itte, ilmoitan totuuden mukaisesti, etten ota. Rohkeita päätöksii on ihmisparan tehtävä !!! - *Kukkahame*
Taas on yksi maailmanlopun ennuste ohitettu isommitta vaikeuksitta, hyvin nukuin enkä mitään unia viime yötä muista.
Herätessäni muistin eiliset keskustelut ja uutisissakin taisi olla maininta mayojen almanakan loppuneen, onni ettei hyvä elämä loppunut tässä taas sormet pelaa.
Nyt sitten vaan suureen juhlaan valmistautumista ja valojen sytyttelyä.
Kai tuo ikä ja kokemus armahtaa noista lahjoista ja suurista valmisteluista, ei mitään 'varalta' juttuja enää ja aatto menee lasten ja lasten lasten kanssa kinkun ympärillä.
Ajatelkaa mitä valmisteluja suurin osa ihmisistä joutuu ja tekee yötä myöten, meidät suurin osa ikäisistämme on kutsuttu valmiiseen pöytään.
Niin, mitä olisimme menettäneet jos tuo ennuste olisi toteutunut, kiitän Luojaa ettei tuo ennusta taaskaan toteutunut.
Tämänsorttista taivastelua tänä aamuna, ja Raafaeleille onnittelut. - susmorsian ek.
Voi taivas, miten kaunis on toivorikkaan uuden tulevaisuuden päivän valkeneminen täällä. Kaikki mahdolliset värit vuorottelevat taivaalla, näin lumisen kauneina en muista koskaan puitakaan nähneeni!
Aina ---niin kauankun muista taakseppäin ---on toivottu että tulis Valkoinen Joulu,
Nyt on meilläkin ja ei sula lumi pois niinkun monena täällä viettämistäni jouluista
Nytkin tulee hiljaa pakkaslunta ,ja maisema on kun joulukortissa.- Hyvä, UM !
Iloa ja onnellisia tunnelmia jouluusi! toivottaa Satu*.
- Hehhee..
Älä Sus pelkää äläkä ole vihainen. Ei maailmanloppua tarvitse pelätä. Sanoo hän, jota kiusasit koko syksyn.
- fundeerasi joku ,,
Harmittaa vietävästi ku ei tullukkaa maailman loppua, valmis jo olisin ollu lähtemään paremmille laitumille,
ny täytyy pakkasesa kärvistellä, ,
onneksi sentää päivät alkaa pienemään, tänään jo peräti 1 sekunti piteni päivä,
huomenna 2 sekunttia, siitä kevät alkaa kirkastua, ja mieli ilostua. Kunpa olisi ollut mahdollisuus eilen mennä Didrichsen museoon kalenterivalvojaisiin. Siellä olisi kuullut viimeisimpää tietoa mayoista.
Näyttelyhän kestää 28.4.2013 asti.
Kun maya temppelin raunioilta (Mexikossa) katsoi, niin voi vain todeta, että pieni osa viidakon peitossa olevasta kulttuurista on ehditty tutkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124