Kymmenenvuotta sitten kärsin pakonomaisesta piireestä. Minulla oli tarve pestä kaikkea mm. kirjoja, esineitä, vaatteita, huonekaluja yms kaikkea mahdollista koska olihan muut niihin koskeneet. Nyt minulle on alkanut tulla takaisin niitä piirteitä. Mieheni petti minua vuosi sitten ja erosimme kuukausi sitten. Pettämisen seurauksena olen tuntenut inhotusta, pesen kaiken mihin mieheni on kosenut, esineet, vaatteet, pesen pyykkiä jatkuvasti koska kun olen ne pessyt vaikka ne olisi puhtaita tunnen jonkunlaista puhtautta koska mieheni likasi meidän suhteen pettämällä. Olen yrittänyt kontrolloida ajatuksiani ja lopettaa tuon koska en halua sitä samaa helvettiä mitä koin kymmenen vuotta sitten. Eilen sain paniikkikohtuksen ennen nukkumaan menoa jonka myös olen viimeksi saanut kymmenen vuotta sitten. Olin hysteerinen, itkin, en saanut henkeä mutta rauhotuin. Sen loputtua tunsin jonkilaista tyyneyttä. Olo on jokseenkin rauhallisempi nyt enkä koe, että minun tulisi pestä jotain esineitä tai vaatteita. Miten nyt käy? Myös ystävi kertoi kaksi viikkoa sitten, että hänet oli raiskattu teininä. Miten voin saada paniikkikohtauksen jonka olen viimeksi saanut kymmenen vuotta sitten? Kulkevatko tämä raiskaus ja pettäminen jollaintapaa käsikädessä?
Auttakaa
2
162
Vastaukset
- 9+14
Kurjaa ettet ole saanut vastauksia, toivottavasti muualta olet saanut? Ymmärrän hyvin tuon tarpeen pestä,se kai johtuu juuri tuosta, niinkuin sanoit, että kun asiat tuntuvat liatuilta ja mielessä asiat sekaisin, niin sitä hakee turvaa ja koettaa saada tavallaan kontrollia takaisin itselleen edes sillä tavalla. näin ainakin itselläni.
Järkytys on laukaissut sinulla uudelleen jo pois jääneet ongelmat, toivottavasti olet saanut keskusteluapua ja lääkkeellistäkin lievitystä. - Suru
Minusta tuossa kävi niin, että onnistuit suremaan pakko-oireisuutta aiheuttaneen ahdistuksen pois. Tai ahdistuksen takaa paljastui lopulta valtava suru, joka purkautui voimakkaasti. Niin voimakkaasti, että sitä voisi pitää paniikkikohtauksena. Raiskaus ja pettäminen ehkä assosioituvat lähelle toisiaan, joten tuo ystävän kertomus on saattanut saada sun tunteet lopulta liikkeelle.
Mutta miten tuosta eteenpäin. Itselläni nimittäin sitä surua jatkui kaksi vuotta ennen kuin olo helpotti lopullisesti. Voi olla että tuo on tilapäinen helpotus tai sitten lopullinen pääsy eroon pakko-oireiseksi menneestä esineiden pesusta. Silloin voin onnitella sinua pakko-oireisuuden voittamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728