Onko kenelläkään kokemusta ystävästä joka väkisin haluaa kummiksi ja suuttuu jos ei pääse?
Minun ja mieheni kummit eivät ole olleet millään lailla elämässämme ristiäistemme jälkeen joten luonnostaan tämä kummius on meistä vähän hutera käsite.
Aluksi päätimme, ettemme ota yhtään kummia (mitä hyötyä?) mutta sitten ajattelimme antaa miehen siskolle tilaisuuden koska niin halusi.
Haluamme kasvattaa ja hoitaa lapsemme itse,emme kaipaa muiden apua. Olemme tottuneet hoitamaan kaiken muutenkin yksin.
Tämä ystävämme uhkailee, ettei tule lapsen juhliin ym jos ei pääse kummiksi. Kun lopulta saimme hänelle hienovaraisesti sanottua, että meille riittää yksi kummi ja se on mieheni sisko hän suuttui verisesti. Muutaman viikon päästä rupesi kerjäämään uudestaan että pääsisi kummiksi. Lisäksi nimenomaan kirkon kautta. Miksi hän niin hanakasti haluaa??
Eikö se ole meidän vanhempien tehtävä pyytää ja hyväksyä kummi/kummit? Ei kai sellaisesta tarvitse suuttua. Se on meidän päätös, kun on meidän lapsi kyseessä. Lisäksi tämä kummi omaa täysin erilaisen arvomaailman kuin minä ja mieheni jaamme. Sekin sotii kummiutta vastaan.
En oikeen tiedä mitä pitäisi tehdä. Jos hän ei kummiksi pääse niin ei häntä varmaan lasten synttäreillä ym näy. Ei kai ketään voi ottaa uhkailujen takia kummiksi??
Kummiksi väkisin
8
795
Vastaukset
- KUMMEUS SIT
ÄLÄ ota sellaista kummia kuka itse haluaa ja vinkuu siihen hommaan, minä otin ja sen jälkeen sai lapsi joka vuosi itkeä kun ei kummia kiinnostanutkaan kummeus, ei pidä yhteyttä tai mitään, minun motto on nykyään
JOS HALUAT PÄÄSTÄ JOSTAKIN IHMISESTÄ EROON,PYYDÄ KUMMIKSI! - sijdedhuehfj
Kummiksi pyydetään - ei tarjouduta!
Täysin vastaavaa kokemusta ei asiasta ole, mutta tiesin erään ystävistäni odottavan että hänestä tulee lapsemme kummi. Olin häntä alunperin kummiksi kaavaillutkin (hänelle tästä mitään mainitsematta), mutta asiaa useamman kuukautta mietittyäni päädyin kuitenkin etten häntä halua pyytää. Luonnollisesti emme häntä myöskään ristiäisiin kutsuneet, koska paikalla olivat vain lähisukulaiset ja kummit. Tämän jälkeen välimme ovat selvästi viilentyneet ja yhteydenpito harventunut.
Kummien valinta on täysin vanhempien asia, samoin kun kummipyynnön hyväksyminen tai siitä kieltäytyminen on kummin asia ja molempien valintoja tulee kunnioittaa.
Vanhempien kannattaa tarkoin harkita ketä pyytävät lapsensa kummeiksi ja riittääkö kummeilla aikaa ja mielenkiintoa tähän tehtävään vuodesta toiseen. Samoin kummien kannattaa miettiä onko halukas kummin tehtävään ja valmis olemaan läsnä lapsen elämässä.
Lähipiirissä on tapauksia jossa vanhemmilta on täysin katkenneet välit lapsen kummeihin, jolloin kummit eivät luonnollisesti pidä yhteyttä lapseenkaan. On myös tapauksia jossa on suostuttu kummiksi pitkin hampain ja sadatellaan sitä sitten joka joulu ja syntymäpäivä.
Jos siitä ystävyyssuhde kärsii ettei pyydetä kummiksi tai kieltäydytään kummin tehtävästä, niin ei sellainen ystävyyssuhde olisi muutenkaan ollut läpi elämän kantava!- Että näin
Oletpa sinä ikävä ystävä, kun et edes ystävääsi kutsunut kastetilaisuuteen. Sinulle se ystävyys ei tainnut merkitä mitään toisin kuin (entiselle) ystävällsesi. En yhtään ihmettele ettei pidä sinuun yhteyttä. Sinä et arvosta ystävyyttä.
- ....................
Ei ole kokemusta. Vaihda ystäväpiiriäsi älykkäämpiin yksilöihin.
- päinvastoinmeillä
Onpa erikoista, meidän kohdalla oli todella vaikea saada ketään kummiksi. Kysyin varovasti kolmea eri henkilö, mutta kukaan heistä ei halunnut. Veljeni ja hänen vaimonsa ovat siis kaikkien kolme lapsemme kummit (ovat niin hyväsydämisiä etteivät kehdanneet kieltäytyä ja tarjoutuivat itse kun aloimme puhua virkakummeista).
Joten sinun kohdallasi olisi onneni kukkuloilla jos joku haluaa väkisin kummiksi. - fghhgh
Oletko miettinyt, miksei kukaan halunnut lapsenne kummiksi? Pelkäävätkö he että joutuvat ostamaan kalliita lahjoja ym?
En ole onneni kukkuloilla jos minun pitäisi ottaa kummiksi täysin arvomaailmaltaan ja moraaliltaan erilainen ihminen kuin me. - pojan kummitustaatta
En kyllä itse ottaisi kummiksi tuollaista ihmistä joka uhkailee.
Itse pääsen ensimmäiselle lapselle kummiksi kuukauden päästä kun sisko halusi pojalleen kummiksi. Olen aina halunnut kummiksi mutta en kuitenkaan ole alkanut uhkailemaan ketään sen takia, koska tiedän että jos joku haluaa minut lapsensa kummiksi niin tulkoon kysymään. - 5 kummilasta
Minulla on itselläni 5 kummilasta, kaikkien kummeiksi on pyydetty. Elämän tilanteen vuoksi välillä enemmän tekemissä, välillä vähemmän. Kaikkiin olen kuitenkin pitänyt yhteyttä säännöllisesti, kortilla, naamassa jne.Lahjat eivät ole pääasia. Olen kuitenkin nitä antamut aina siihen asti kunnes on 18 v täyttänyt. Kummilapseni ei vät ole minua muistaneet millään tavalla, enkä sitä odota koska he ovat lapsia, vanhemmista kasvatus lähtee.Yksi heistä on läheisempi mikä pitää minuun yhteyttä, silloin muistan häntä myös enemmän. Omien lasteni kummit ovat silloin olleet läheisiä kun on pyydetty kummiksi,osa on vielläkin. mikä ihaninta poikani kummitäti, vie uimaan ja elokuviin. Tyttäreni toinen kummi ei vaivautunut tulemaan rippijuhliin, vaikka samassa kaupungissa asuu.Toiset ajavat toiselta puolelta suomea pitkän matkan. Nämä on vähän sellaisia juttuja että ketään ei voi pakottaa olemaan tekemisissä, jos asia ei kiinnosta ei sille voi mitään.Kyllähän se loukkaa, mutta mihin ihminen tarvitsee väkisin pidettyä ystävyyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748