Corolla vm. 2006

Luotin Toyotaan

Onko samanlaisia kokemuksia. Itselläni 50 tkm ajettu Corolla vm.2006 ja ei muuta kun venttiiliremontti edessä. Toivottavasti tehdas tulee kuluissa vastaan....tulee maksamaan väh. 3000 ekee :-) Niin ja kaikki vuosihuollot tehty!

21

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielenkiintoistaa

      Mikä moottori- ja kori malli on kyseessä?

      Kuinka ongelma ilmeni?

      • Luotin Toyotaan

        1.6 Sedan, tyhjäkäynnilla nakuttaa. Huollossa vahvistivat asian että venttiili(t)


      • 222 tkm säätämättä
        Luotin Toyotaan kirjoitti:

        1.6 Sedan, tyhjäkäynnilla nakuttaa. Huollossa vahvistivat asian että venttiili(t)

        Ettei vain olisi venttiilin välykset? 3ZZ-FE:ssä välykset säädetään shimmilevyjä vaihtamalla. Venttiilikoneiston kuuntelu kuuluu huolto-ohjelmaan. Säätötoimepiteet ei.


    • Toilooda

      Tyypillistä tojoa. Suomessa vielä sen verran yksinkertaista väkeä, että ostavat lippalakki päässä toiloodaa, muualla euroopassa ei mene tojo kaupaksi ja syynä paska luotettavuus. Tojo oli joskus 80 luvulla luotettava yksinkertaisella tekniikalla, mutta tänäpäivänä alle keskitasoa.

      • Ohhohhhhoohh

        Kerro toki mikä merkki on sitten sitä parasta A-ryhmää luotettavuuden osalta, jos Toyota on alle keskitason?

        Kuuntelen..


      • Kuuntelijalle
        Ohhohhhhoohh kirjoitti:

        Kerro toki mikä merkki on sitten sitä parasta A-ryhmää luotettavuuden osalta, jos Toyota on alle keskitason?

        Kuuntelen..

        Mitä sitä kertoilemaan, alla faktaa. Tilasto nimenomaan mittaa luotettavuutta pisteestä a pisteeseen b.

        http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti:-kärkisijat-saksalaisille/66907


      • Ohhohhhhoohh
        Kuuntelijalle kirjoitti:

        Mitä sitä kertoilemaan, alla faktaa. Tilasto nimenomaan mittaa luotettavuutta pisteestä a pisteeseen b.

        http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti:-kärkisijat-saksalaisille/66907

        Esität saksalaisten tekemän vertailun, jossa yllättäen saksalaiset autot pärjäävät parhaiten :)

        Todella uskottavaa!

        Renault on muuten pikkuautoissa luotettavampi kuin Toyota. Pakkohan se on uskoa kun on oikein saksalaiset asian tutkineet.

        Hooohhoo ja huutonaurua perään!!


      • Huutonaurajalle
        Ohhohhhhoohh kirjoitti:

        Esität saksalaisten tekemän vertailun, jossa yllättäen saksalaiset autot pärjäävät parhaiten :)

        Todella uskottavaa!

        Renault on muuten pikkuautoissa luotettavampi kuin Toyota. Pakkohan se on uskoa kun on oikein saksalaiset asian tutkineet.

        Hooohhoo ja huutonaurua perään!!

        Tyypillinen tojomies, jos tojo ei pärjää niin vika on tilastossa eikä autossa. Ei tässä ole mitään tutkittu vaan tilasto perustuu siihen kuinka paljon mitkäkin merkit joutuvat turvautumaan tiepalveluun. Valitettavasti mm. Toyota joutuu käyttämään sitä kohtalaisen paljon.


      • Kuoliaaksinaurattaja
        Huutonaurajalle kirjoitti:

        Tyypillinen tojomies, jos tojo ei pärjää niin vika on tilastossa eikä autossa. Ei tässä ole mitään tutkittu vaan tilasto perustuu siihen kuinka paljon mitkäkin merkit joutuvat turvautumaan tiepalveluun. Valitettavasti mm. Toyota joutuu käyttämään sitä kohtalaisen paljon.

        Ovatko mukana sitten merkkien omat tiepalvelut? Jos eivät ole, niin viimeistään silloin tuolla "tutkimuksella" voi pyyhkiä hanurinsa.


      • Hanuristille
        Kuoliaaksinaurattaja kirjoitti:

        Ovatko mukana sitten merkkien omat tiepalvelut? Jos eivät ole, niin viimeistään silloin tuolla "tutkimuksella" voi pyyhkiä hanurinsa.

        Kaikilla merkeillä on omat tiepalvelut ja tämä koskee kaikkia jotka soittaneet ADAC:n tiepalveluun. Näin ollen tilasto on tasa-arvoinen kaikille merkeille.


      • Hanuriraikaa
        Hanuristille kirjoitti:

        Kaikilla merkeillä on omat tiepalvelut ja tämä koskee kaikkia jotka soittaneet ADAC:n tiepalveluun. Näin ollen tilasto on tasa-arvoinen kaikille merkeille.

        Toyota on merkkinä marginaali Saksassa, eikä sillä ei ole yhtä laajaa omaa tiepalveluverkosta kuin on saksalaismerkeillä.

        Senpä takia ADACin saa nopeammin paikalle kun Toyotan oman huoltoauton.

        Tilastossa pitäisi lisäksi olla kerrottuna montako autoa autettiin ja monta kyseistä autoa on rekisterissä Saksassa. Siitä voisi päätellä kuinka paljon esim. saksalaisten merkkien soitoista menee omalle tiepalvelu organisaatiolle.

        Onhan se todella ihmeelllistä että ainoastaan Saksassa japanilaiset autot eivät pärjää luotettavuudessa, kun muualla maailmassa on asia päinvastoin.


      • Jurgen Furhburg
        Hanuriraikaa kirjoitti:

        Toyota on merkkinä marginaali Saksassa, eikä sillä ei ole yhtä laajaa omaa tiepalveluverkosta kuin on saksalaismerkeillä.

        Senpä takia ADACin saa nopeammin paikalle kun Toyotan oman huoltoauton.

        Tilastossa pitäisi lisäksi olla kerrottuna montako autoa autettiin ja monta kyseistä autoa on rekisterissä Saksassa. Siitä voisi päätellä kuinka paljon esim. saksalaisten merkkien soitoista menee omalle tiepalvelu organisaatiolle.

        Onhan se todella ihmeelllistä että ainoastaan Saksassa japanilaiset autot eivät pärjää luotettavuudessa, kun muualla maailmassa on asia päinvastoin.

        Muuten asiaan puuttumatta, mutta esimerkiksi mersu, bmw, vw ja opel käyttävät aina hinauspalveluissa adacin hinauspalvelua sen yli vertaisen suuren verkoston ansiosta, eivätkä lähettele henkilö-auton takia liikenteeseen mitään huolto-autoa, sillä ne on varattu raskaalle kalustolle. Eli tuo tilasto adacilla on todella luotettava, eikä sitä sotke muu kuin jonkun asiasta tietämättömän tietämättömyys.
        Se soitto yleensä menee omalle huoltopalvelu numerolle merkistä riippumatta, mutta sieltä ne aina tilaa yleensä sen adacin hinurin paikalle. Joillain pikku merkeillä kuten toyotalla on myös sopimuksia paikallisten hinuri yrittäjien kanssa, mutta isot merkit toimii valtakunnalisten toimijoiden kanssa, kun ei ne halua ihmetellä joitain vuodelta nolla ja kaks olevia hinureta epämääräisineen kuljettajineen


      • Lumettaja,
        Jurgen Furhburg kirjoitti:

        Muuten asiaan puuttumatta, mutta esimerkiksi mersu, bmw, vw ja opel käyttävät aina hinauspalveluissa adacin hinauspalvelua sen yli vertaisen suuren verkoston ansiosta, eivätkä lähettele henkilö-auton takia liikenteeseen mitään huolto-autoa, sillä ne on varattu raskaalle kalustolle. Eli tuo tilasto adacilla on todella luotettava, eikä sitä sotke muu kuin jonkun asiasta tietämättömän tietämättömyys.
        Se soitto yleensä menee omalle huoltopalvelu numerolle merkistä riippumatta, mutta sieltä ne aina tilaa yleensä sen adacin hinurin paikalle. Joillain pikku merkeillä kuten toyotalla on myös sopimuksia paikallisten hinuri yrittäjien kanssa, mutta isot merkit toimii valtakunnalisten toimijoiden kanssa, kun ei ne halua ihmetellä joitain vuodelta nolla ja kaks olevia hinureta epämääräisineen kuljettajineen

        Muuten kiva paitsi että soittoja jotka tulevat esim. opelin tiepalvelulta ADACille ei kirjata Opelin ongelmaksi.

        ADAC tilasto on pelkkää silmänlumetta kunnes kaikki soitot, jotka tulevat myös automerkkien omilta call centtereiltä kirjataan oikein ko. merkin alle.


      • Jurgen Furhburg
        Lumettaja, kirjoitti:

        Muuten kiva paitsi että soittoja jotka tulevat esim. opelin tiepalvelulta ADACille ei kirjata Opelin ongelmaksi.

        ADAC tilasto on pelkkää silmänlumetta kunnes kaikki soitot, jotka tulevat myös automerkkien omilta call centtereiltä kirjataan oikein ko. merkin alle.

        Ai ja toyotan soitot taasen kirjataan toytan viaksi ?
        typerehditkö useinkin, kun eihän tuossa jutussasi ole mitään järkeä.
        Adac ei tilastoi soittoja, vaan suoritettuja hinauksia tai muita avustus toimenpiteitä.


      • Lumettaja,
        Jurgen Furhburg kirjoitti:

        Ai ja toyotan soitot taasen kirjataan toytan viaksi ?
        typerehditkö useinkin, kun eihän tuossa jutussasi ole mitään järkeä.
        Adac ei tilastoi soittoja, vaan suoritettuja hinauksia tai muita avustus toimenpiteitä.

        Älä nyt sotke Toyotaa tähän. Soitot jotka tulevat call centtereistä eivät kirjaudu ko. merkin alle. Nämä tiedot ADAC salaa.

        Kyse on nyt tämän tilaston luotettavuudesta. Kuinka luotettava se mielestäsi on jos se sisältää vain osan avustuksista ja hinauksista??


      • Jurgen Furhburg
        Lumettaja, kirjoitti:

        Älä nyt sotke Toyotaa tähän. Soitot jotka tulevat call centtereistä eivät kirjaudu ko. merkin alle. Nämä tiedot ADAC salaa.

        Kyse on nyt tämän tilaston luotettavuudesta. Kuinka luotettava se mielestäsi on jos se sisältää vain osan avustuksista ja hinauksista??

        Siis aivan oikeastikko olet noin naivi. Kas kaikki keikkat kirjataan ylös Adacilla. Ei sieltä tilastosta poistu yksikään mersun hinaus sen takia että tlaus on tullut mersun oman systeemin sisältä. Kuten ei sieltä poistu minkään merkin tilastointi oli tilaaja auton omistaja tai auton merkki verkoston palvelu.

        Kannataisiko käyttää välillä vaikka kolaa siihen lumeen että asia kirkastuisi.
        Ennenkin nimenomaan toyota palstalla on koitettu vääntää tätä samaa asiaa , mutta ei se sillä muutu että lipis niskat koittaa.
        P.s. Itselläkin on toyota, mutta en siitä huolimatta tykkää paskan puhujista


    • Toyoda

      Meillä Corolla -04 samalla koneella ja käy siististi. Ajettu nyt vain 100 tkm ja huollot on tehty ajallaan. Ihmettelen?

    • heihulinaataas

      Venttiilien nakutus tarkoittaa välysten säätöä, ei sen kummempaa remonttia, ei varsinkaan 3000€ maksavaa. Aloitus on trolli.

      • No voi heihulinaatas, vm 2006 corollassa välykset säätyvät öljynpaineella. Sinne ei mennä rakotulkilla söhimaan. Haloo....


      • Öljynpaine hanurissa

    • Provoilijat hirteen

      Tekstisi haisee PROVOLTA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe