viinimarja viini

poika14

voiko viinimarjoista tehä itte viiniä, jos voi niin neuvokaa miten

6

4195

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dame Jeanne

Viinimarjoista EI voi tehdä viiniä itse eikä teollisestikaan.

Viini on viiniköynnöksen (Vitis vitifera) hedelmistä (rypäleistä) käymisteitse valmistettua alkoholipitoista juomaa, jonka raaka-aineet, valmistustapa jne. on monissa maissa säädelty hyvinkin tarkoin lainsäädäntöteitse. Viiniksi ei pitäisi eikä saisi nimittää muita tuotteita.

Suomalaiset ns. "viinitilat" tosin valmistavat herukoista ja muistakin marjoista alkoholipitoisia juomia, joista käytetään "tilaviinin" tms. nimeä. Ihme kyllä, niillekin löytyy ostajia ja juojia, vaikka hinnat ovat ihan väärät (oikeiden viinien tasolla). Mikäpäs kukapas minä olen moista meininkiä kieltämään – kysynnän ja tarjonnan laki se on joka määrää. Mutta IHMETELLÄ minä voin!

http://www.viinitilat.net/

Toki kotonakin voi herukoista (viinimarjoista) valmistaa käymisteitse erilaisia juomia. Valmistajalla olkoon lupa vaikka kehuakin tekeleittensä makua, mutta viiniä sellainen juoma ei koskaan ole. "Kotiviiniä" korkeintaan.

• Kotiviinin ystävä

Mustaviinimarjoista ja monesta muustakin marjasta voi tehdä kotiviiniä, joka peittoaa monet kaupan viinit mennen, tullen. Täällä forumissa vain on porukkaa, jonka ahdasmielisyys ei kestä sitä, että kotona valmistettua viiniä kutsutaan viiniksi!
        Hanki käymispakkaus omille marjoille viinitarvikeliikkeestä, niin sen mukana on selkeä ohje, miten valmistaa viiniä marjoista. Kun noudatat ohjeita ja puhtautta, onnistut varmasti.

• Anonyymi
        Kotiviinin ystävä kirjoitti:

Mustaviinimarjoista ja monesta muustakin marjasta voi tehdä kotiviiniä, joka peittoaa monet kaupan viinit mennen, tullen. Täällä forumissa vain on porukkaa, jonka ahdasmielisyys ei kestä sitä, että kotona valmistettua viiniä kutsutaan viiniksi!
        Hanki käymispakkaus omille marjoille viinitarvikeliikkeestä, niin sen mukana on selkeä ohje, miten valmistaa viiniä marjoista. Kun noudatat ohjeita ja puhtautta, onnistut varmasti.

Nyt 2022 on asiat toisin! Itse olen tehnyt luonnonmarjoista ja viinimarjoista viinejä jotka ovat parempia, kuin monet tuontiviinat.

• Anonyymi

Viinissä pitäisi olla myös aitoa jalkasientä, ei se muuten mitään viiniä ole. Meille suomalaislle kuitenkin kelpaa viini mistä tahansa marjoista ja hedelmistä, väittäähän ne viinimaissakin vodkaksi mitä tahansa kirkasta alkoholia.

• Anonyymi

ootko ajatellut tilata ruokaa woltista kun et jaksa ruokaa väsätä tai on roskaruuan himo? Woltista saat koodilla U6A6K 3x4e alennuksen tilauksesta, nauttikaa :)
      ja hyvää joulun odotusta kaikille :)

• Anonyymi

En vieläkään ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3394
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3083
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1933
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1867
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1439
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe