keuhkosarkoidoosi pahana

kipuliini

olen sairastanu keuhkosarkoidoosia useamman vuoden, nyt joudun rasitustestiin ja holter sydämen pitkäaikaisrekisteröinti....kävin sydänfilmissä verikokeissa..en edes muista montako sataa kertaa olen jo käyny.
Tietokonetomograviakuvaus ja röntgen sitä ennen eli muutamapäivä välissä sit keuhkolääkärin vastaanotolla.
Rasitutestin jälkeen muutaman päivän päästä taas sydänfilmi verikokeet. Mulla on muuttunu krooniseksi sarkoidoosi ja levii keuhkoissa, nyt viimekäynnillä oli levinny keuhkojen ylä-ja alaosaan.
Nyt väli lyhennetty 3kk:teen eli koko ajan tutkimuksia.
Kivut alkaa olla sietämättömät keuhkoissa, lääkäri sanoi et osastolle vuoden alussa.
Nyt ääni melkein kokonaan poissa ja yskä ei flunssaa.
Aina kun saan flunssan tulehtuu kaikki henhityselimet keuhkoja myöten.
Viimeksi lisänä keuhkokuume.
Voimat poissa, välillä on ollu helpompia aikoja ei enää, kun en enää edes muista.
En siedä yhtään kuumuutta ja ulkona jäädyn.
Tämäkö on sarkoidoosia..onko kellään muulla tällainen sarkoidoosi.
Ei tämän kanssa pärjää olen jo loppu kokonaan.
Tutkimukset vie voimat lokakuussa viimeksi keuhkojutut nyt vuodenalussa taas sydäntutkimukset alkaa ensiviikolla ja niisä joudun ravaamaan useamman kerran.
Mut ei valiteta anteeksi valitin mennään päivä kerrallaan ja katotaan mitä tuleman pitää, hymyä huuleen ei anneta periksi.
Joulu taitaa mennä ohi ilman valmisteluja...hyvää joulunalkua kaikille.

5

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipuliini

mikä tässä nyt mättää aamulla tuli paljon limaa keuhkoista ja verta joukossa, tunnin verran olin lavuaarin päällä pää lavuaarissa melkein kiinni. Tuli vielä senkin jälkeen muutaman kerran, miten voi olla niin paljon limaa ja mistä veri, onko kellään sarkoidoosipotilaalla tullu verta liman mukana.

• kipuliini

rytmihäriöitä lääkitys Bisoprolol 2.5 mg kurja olo. Yksi sydäntutkimus vielä, sit joudun Helsinkiin jos siinä jotain häikkää. Eli epäilty sydänsarkoidoosi.

Onko täällä ketään jolla sydänsarkoidoosi, olis kiva tietää miten menee.
      Kiitän vastauksista, ja muutenkin sarkoidoosista.

• ihan outoa

Ei tietoa sydänsarkoidoosista, edes tiennyt että se voi mennä sydämeen keuhkoista. :( Voimia sulle!

• kipuliini

sarkoidoosi voi levitä ihan mihin elimeen vaan, ei se katso minkä jättää pois. Onko sinulle nimm. ihan outoa sarkoidoosi.

• kipuliini

kirjoittelen yksin tähän, kun haluun jotenkin vaan kirjoittaa. Joudun meilahteen kun vaan tulee kutsu sydäntutkimuksiin. Onko kenelläkään ihosarkoidoosia, haluusin tietää millaisena se ihossa näkyy, itelle tullu ranteen ja kyynärtaipeen väliin iso punainen vähän koholla oleva noin 15cm pitkä ja 10cm leveä läntti jossa iho epätasainen.
      Kutisee ja kirveltää samoin koskee välillä, eli ei kiva. Koskaan ennen ei ole ollu tuollaista ihossa.
      Jos jollakin ihosarkoidoosi olistko kiltti ja laittaisit tietoa.
      Netistä olen etsiny mutten saa mitään järkevää juttuu esille ja mitä on ne on vanhoja, eli ei mun kannata niihin kirjoitella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe