eli miten on? sain vast ikään tietää että siskoni joka on sairastanut monta vuotta anoreksiaa on alkanut oksententamaan..siskon bmi on tällähetkellä noin 18..eli juuri ja juuri normaalin rajoilla,,laihtuuko hän vielä kun hän oksentelee? Miten voisin auttaa häntä :(
Laihtuuko bulimikko?
3
513
Vastaukset
- hejjjj
Hei!
Bulimia saattaa käsittääkseni joko lihottaa tai laihduttaa. Riippuu siitä a) kuinka paljon ylipäätään syö ja / tai b) kuinka paljon saa oksennettua pois syömisistään. Eli jos syö n. 0-800 kcal/päivä (vaihtelee toki henkilöittäin!) ja oksentaa, luonnollisesti laihtuu, koska kalorivaje on lähes 100% taattu. Jos taas syö sen 2000> (jälleen riippuen henkilöstä ja lähtöpainosta) ja oksentaa menestyksettömästi (eli ei saa oksennettua juuri mitään), luultavasti lihoo / pysyy painossaan.
Näin kuvittelisin omien kokemuksieni kuulemani perusteella. - tosi tapaus
Minä laihduin.. parissa vuodessa yli 20kg.
- diudiu2
voi laihtua. tosin liikuin myös harrastuksen ja nykyään työn takia todella paljon.
Ennen Maajoukkueurheilija 60kg, nykyään ruumiilta näyttävä työntekijä bmillä 13.6 :/ ja mulla on siis useita vuosia jatkunut vakava bulimia. kroonikko kai oon. 23v ja elämä hakusessa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863176
- 883023
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191812- 271711
- 211691
- 241677
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321336- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309