Olemme valmistelemassa tv-tuotantoprojektia asunnottomista, jota varten keräämme taustatietoja.
Mikäli olet ollut/olet asunnoton, olisitko halukas kertomaan kokemuksistasi? Ohessa on kysymyksiä, mutta voit kertoa myös omin sanoin tarinasi. Taustatiedot auttavat sarjan kehittämisessä. Vastaukset ovat luottamuksellisia, eikä niitä käytetä suoraan julkisesti. Voit vastata anonyymisti sähköpostiin: kovanen.paula@suomi24.fi
1. Miten joudut asunnottomaksi?
2. Kauan olit/olet ollut vailla vakinaista asuntoa?
3. Missä vietät yösi?
4. Mistä arkielämäsi koostuu?
5. Oletko yrittänyt etsiä asuntoa?
6. Onko asunnon löytäminen vaikeata Suomessa?
Suuri kiitos kaikille apunsa antaneille!
Ystävällisesti:
Paula Kovanen
kovanen.paula@suomi24.fi
Oletko vailla vakinaista asuntoa?
1
104
Vastaukset
- christina
1. Miten joudut asunnottomaksi?
- jouduin asunnottomaksi 18-vuotiaana, olin huostaanotettu ja minulle oli järjestetty tukiasunto, mutten ottanut sitä vastaan vaan muutin silloisen seurustelukumppanini luo
- tuli ero, koska mies osoittautui väkivaltaiseksi yms. ja jäin asunnottomaksi
2. Kauan olit/olet ollut vailla vakinaista asuntoa?
- noin kolme kuukautta
3. Missä vietät yösi?
- vietin yöni joko kadulla, rappukäytävässä tai "ryyppykämpissä"
4. Mistä arkielämäsi koostuu?
- juomisesta edelleen
5. Oletko yrittänyt etsiä asuntoa?
- asunnottomana yritin etsiä, mutta luottotiedottomalle ja tulottomalle ei niin vain asuntoa löytynyt eikä minulla olisi ollut maksaa takuuvuokraa, sosiaaliviranomaisetkaan eivät auttaneet yhtään
- nykyään asun vuokralla
6. Onko asunnon löytäminen vaikeata Suomessa?
- kuten jo sanoinkin, niin jos sinulla ei ole luottotiedot kunnossa ja elät pelkällä toimeentulotuella, niin KYLLÄ ON!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219