Ensimmäinen joulu siis tulossa ja lapseni kummit ovat kaikki ostaneet n.50€ maksavat lahjat ja yksi heistä ainakin puhui että pitäisi olla samanarvoinen.. rahatilanteemme ei ole hyvä juuri tässä kyseisessä kuussa.. mitä teen ? :s
Mitä ostan lapseni kummeille?
9
200
Vastaukset
- huolissaan1
Haluan siis vielä tarkentaa etten pyytänyt mitään erikoista.
- Eri Veromies
Jos ne on niin tyhmiä, että ostavat alle 1-vuotiaalle 50 egen lahjoja niin saavatkin itse jäädä ilman lahjaa!
- Kummi itsekin
En ole koskaan ostanut joululahjoja lasteni kummeille. Teemme aina heille räätälöidyt kortit ja ne ovat olleet oikein mieluisia. En myöskään odota lahjoja omalta kummipojaltani.
- eurotko merkitsee?
Älä ainakaan käy kalliita vastalahjoja ostamaan, mikäli rahatilanteenne ei sitä salli. Kuinkahan moni muuten velkaantuu juuri lahjanostopaineiden vuoksi?
Mielestäni 50 euroa on iso summa joululahjaan. Tällä kertaa lahjan antaja on halunnut tuon summan käyttää, muttei hän voi vaatia, että annat lahjan takaisin. Kiitos ja joulukortti riittäisivät mielestäni hyvin. Lahjana kävisi esimerkiksi itse leivottu joululeipä tai iso koristeltu piparkakku.
Ota puheeksi, että jätetään lahjojen antaminen tästä lähtien vähemmälle (tarkoittaen myös sitä, ettei lapsellesikaan tule ostaa tuon hintaluokan lahjoja).
Yleensäkin ihmisillä on tavaraa riittämiin. Voisiko koko lahjanantokulttuurista luopua? Tai kehittää sitä siihen suuntaan, että lahja olisi ennemminkin pieni muistaminen kuin kallis tavara. - eiheelvetti
Siis nyt en ymmärrä.. Miksi kummeille pitäisi ostaa lahja?? Ja toinen vielä vaatii, että pitäisi olla samanarvoinen kuin heidän?! Siis TÄH?!
Jos he ovat lapsen kummeiksi suostuneet, kuuluu kyllä heidän ostaa lahja mutta ei teidän kuulu heille mitään ostaa :o Ihan ihme juttu. En ole ikinä kuullut että kummeille ostellaan lahjaa ja vielä vaaditaan että minkä hintanen :D :D- just just
"Jos he ovat lapsen kummeiksi suostuneet, kuuluu kyllä heidän ostaa lahja"
Nyt järki käteen. Kummiksi pyytämisestä harva kehtaa kieltäytyä. Ketään ei voi _velvoittaa_ ostamaan lahjoja. Eihän silloin kyseessä ole lahja, vaan velvoiteostettu tavara.
- Gwyn
Eiköhän se kummiuden idea ole ihan muu kuin lahjojen osto - vaikka sitä jostain käsittämättömästä syystä kummeilta odotetaankin. Kummihan on enemmänkin lapsen aikuinen ystävä ja tukihenkilö, joka voi hoitaa "virkaansa" ihan muillakin keinoilla kuin shoppailemalla lapselle.
Joulun aikaan on huomaavaista muistaa läheisiä ihmisiä puolin ja toisin. Kuuluu ehdottomasti hyviin tapoihin muistaa myös kummia jotenkin. Miten tämä tapahtuu onkin sitten oma lukunsa. Itse pidän joulukortteja vähän turhana juttuna, mutta kaikenlaista muuta kivaa voi keksiä - varsinkin jos asutaan samalla paikkakunnalla! - 13+14
Viime tingan vihje...Jos välttämättä haluat antaa kummeille lahjan, niin tee kutsu kaikki kummit kerralla ruokailemaan (tee jonkinlainen oma tekoinen lahjakortti). Tosin itse en ole kummeille koskaan mitään antanut
- huonotapainenko
itse koen että kuuluu hyviin tapoihin antaa kummeille jotain jouluna. ei tarvitse olla kallista. pienellä summallakin saa hyvää, esim vaikka vähän parempi kahvipaketti tms. lasten kanssa itse askarreltu kortti on kiva lisä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748