Hei olen nyt lukion abi, tarkoituksena minulla olisi hakea lääketieteelliseen yliopistoon, mutta minua kauhistuttaa pääsykoe ja opisekelu siellä. Minulla on hyvin paha lukihäirö, jonka seurauksena kielet on minulle erittäin vaikeita. Haluaisin olla lääkäri ja erikoistua kirurgiksi. Olen aina halunnut vain auttaa muita, joten työ sopisi minulle. Mutta siis kysymys on että onko minulla mahdollisuuksia ollenkaan päästä edes lääketieteelliseen sillä kielet on minuulla huonot? Ja minkälaista lääketieteellisessä yliopistossa opiskelu on?
Tarvitsen lisää tietoa lääketieteestä!
elina881
1
147
Vastaukset
- Opinto-ohjaajasi
Onko häiriösi todella niin paha, ettet ymmärrä suomenkielisestä tekstistä otsikoita? Tämän palstan alaotsikko nimittäin on "Tavoitteena lisensiaatin- tai tohtorintutkinto? Keskustele akateemisista jatko-opinnoista."
Lääketieteen lisensiaatin tutkinto ei kuitenkaan ole akateeminen jatkotutkinto, vaan alan laaja perustutkinto.
Parempi palsta kysymyksellesi saattaisi olla Suomi24 -> Työ ja opiskelu -> Opiskelu -> Yliopistot ja korkeakoulut -> Yliopistot -> Lääketieteellinen tiedekunta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 632594
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096