Kysymys objektiiveistä!

suvinennnn

Oon päätyny tilaan Canon EOS 600D:n, ja tajusin etttä meillä on tuolla kaapinpohjalla vanha Canonin järkkäri, johon tarttee filmirullan (Canon EOS 300V) ja siihen on kaksi erilaista objektiivia. Toinen niistä on tämmönen: http://www.objektiivi.info/objektiivi-info/canon/ef-90-300mm-f-4-5-5-6/118

Kysynki nyt, että passaako toi objektiivi EOS 600:seen? Joku voi siellä ruudun takana nyt miettiä että kuinka tyhmä tän viestin kirjottaja voikaan olla, mutta oon tosiaan ihan noviisi tässä järkkärimaailmassa (toi kamera ois mun eka) ja haluaisin tietää sopiiko tuo (ylipäänsä objektiivit, jotka on tommoseen vanhempaan) näihin uusiin digijärkkäreihin?

Kiitos tuhannesti asiallisista vastauksista!

4

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä käy

Kyllä käy eli 600D:n käy kaikki EF ja EF-S kiinnitteiset Canonin objektiivit: Mullakin taitaa olla juuri tuo sama mall, joka on filmiajan perua (EOS 650), käytössä Canonin digirunnossa.

• suvinennn

Kiitos tiedosta, nyt vaan kameran saapumista odottelemaan:)

• paljonko parempi ?

ja mulla kans...pari vanhaa putkea

mutta kysyisin, että kuinka paljon paremman kameran saa jos ostaa tuon 600D.n 1100 D:n sijaan ? Eli mitä eroa noilla keskenään on ja onko erot hinnan väärti. Hintaeroahan noilla ei ole kuin 300 euroa.

Ja mikä malli olisi niinku seuraavaksi paras järkkäri noista Canoneista ja missä hintaluokassa silloin pyöritään.

• nmcn<n

Kyllä siihen selvän eron saa. Melkein kaikki on parempaa.
        http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos1100d&products=canon_eos600d

6 Megapixeliä enemmän, mikä sallii paremman jälkirajauksen ja suuremman suurennuksen.
        Useita kuvakokoja ja kuvasuhteita eri tarkoituksiin.
        Paljon parempi näyttöpaneli ja hieman parempi etsin.
        Tehokkaampi salama
        Hieman suurempi kuvausnopeus ja pistemittaus.
        Full HD video, 1100D:ssä ei ole-
        IR kauko-ohjaus
        Huonoa on suurempi virrankulutus, eli akun kesto matkoilla.

1100D runko maksaa n. 360 € ja 600D n.550 €, ero vajaa 200 € ja voi vielä pienetä.

http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?/pri_jarjestelma_fi.php

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5297
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      538
      1835
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe