MAASTURI on paras kaupungin talveen

4x4 for ever

Otsikko kertoo kaiken oleellisen. Vain 4x4 maastureilla pärjää kunnolla. Typerintä mitä tiedän, niin nämä etuvetoiset citymaasturit, voi helvata sentään.

14

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etuveto sedan

      Joo, vaikkakin kyseessä taitaa olla provonpoikanen, niin ihan hyvä näpäytys cittari kuskeille kuitenkin. Ihmetteli muutama rivi alempana olevaa citymaasturin omistajan ylistävää kirjoitusta, kuinka citymaasturilla pärjää kaupungissa. Jos kerran asia on faktaa, niin miksi pitää moinen kirjoittaa tänne. Ja annas olla, jos joku on eri mieltä asiasta, niin se on heti provoilua ja asiatonta kirjoittelua, mutta , kun joku on samaa mieltä, niin kuka päättää etteikö sekin olisi provoilua?
      Mahtaako sama kaveri ylistää vaimoaan seksipalstalla, jos vaimo vaikka on hyvä seksissä?

    • qashkuski

      Kyllä on etupäässä kuskista kiinni jos ei pärjää etuvetoisella talvella ja varsinkin kaupungissa. Toisin sanottuna: Jos kuski osaa painaa vain kaasua reippaasti huomatessaan olevansa jäämässä mahastaan kiinni niin sellaiselle kuskille neliveto on ainoa vaihtoehto.

      Sen sijaan etuvedolla ajava ei yksinkertaisesti aja niin pahoihin paikkoihin että on vaarassa jäädä kiinni. Sen lisäksi: Etuvedolla pääsee aina takaperin pois mihin on juuttunut.

      Kovinkaan monella citymaasturilla ei ole mitään asiaa maastoon joten on hyvä kysyä miksi niitä kutsutaan maastureiksi?

      ps. Tälle palstalle ei siis sai kirjoittaa "mukamaastureilla" ajavat mutta viis veisaan moisista "säännöistä"!

    • tosiontosi

      Jos tarvii talvikaupunkiajoon maasturin, on tosi surkea kuljettaja.

      • 42.

        Surkea, tai pelkästään viisas. Turha asioita on tehdä sen vaikeammaksi kuin on tarpeen. Sellainen ei ole kuin ongelmien kerjäämistä. Pätee myös autoiluun, eritysesti talvella.


    • Neliveto, jo 3.

      ihmetyttää kummasti henkilöt, jotka ostavat etuvetoisen ns maasturin ja sitten ylistävät täällä autonsa ominaisuuksia kuitenkin katuen ostosta ja haaveillen ihan oikeasta nelivetomaasturista, jossa vaan kuitenkin on sitä munaa aidosti ja oikeasti. En huolisi ilmaiseksikaan etuveto jäljitelmää, jos joutuisin moisen mopoauton pitämään.

      • vai siltä väliltä

        Eli tyydyt johonkin Suzuki Jimnyyn. Vai kenties Hummeriin.


      • qashkuski

        "ihmetyttää kummasti henkilöt, jotka ostavat etuvetoisen ns maasturin"
        Mua taas kummastuttaa miksi arvostella toisten valintoja jos kerran on itsellä osunut nappiin?

        Sitäpaitsi nelivetoa tarvii vaan muutaman kerran vuodessa ja silti kustantaa kalliin auton joka kuluttaa enemmän, jossa on kalliimmat huollot, vakuutusmaksut, renkaat, isot verot ym. ym. Siksikö että pääsee elvistelemään nelivetoaan näillä palstoilla ja arvostelemaan muiden valintoja?

        Sitäpaitsi, neliveto on eduksi ainoastaan paksussa lumessa, ei liukkaalla.


      • 4x4 power
        qashkuski kirjoitti:

        "ihmetyttää kummasti henkilöt, jotka ostavat etuvetoisen ns maasturin"
        Mua taas kummastuttaa miksi arvostella toisten valintoja jos kerran on itsellä osunut nappiin?

        Sitäpaitsi nelivetoa tarvii vaan muutaman kerran vuodessa ja silti kustantaa kalliin auton joka kuluttaa enemmän, jossa on kalliimmat huollot, vakuutusmaksut, renkaat, isot verot ym. ym. Siksikö että pääsee elvistelemään nelivetoaan näillä palstoilla ja arvostelemaan muiden valintoja?

        Sitäpaitsi, neliveto on eduksi ainoastaan paksussa lumessa, ei liukkaalla.

        Kokeileppas jäisellä risteys alueella valojen vaihtuessa vihreäksi miten käy, jos rinnalla on neliveto??? Vai eikö jäinen ole sinun mielestäsi liukas??
        Mulla on jatkuvalla nelivedolla oleva maasturi ja tarvitsen sitä lumisilla ja kuraisilla metsätaipaleilla harrastukseni takia sekä liukkailla risteys alueilla etuvetoisten kyykyttämiseen:)


      • etuvetoetu
        4x4 power kirjoitti:

        Kokeileppas jäisellä risteys alueella valojen vaihtuessa vihreäksi miten käy, jos rinnalla on neliveto??? Vai eikö jäinen ole sinun mielestäsi liukas??
        Mulla on jatkuvalla nelivedolla oleva maasturi ja tarvitsen sitä lumisilla ja kuraisilla metsätaipaleilla harrastukseni takia sekä liukkailla risteys alueilla etuvetoisten kyykyttämiseen:)

        Ei ole vielä tullut tilannetta jossa en pääsisi liikkeelle etuvetoisella, joilla olen ajanut n. kolmekymmentä vuotta-

        Eihän nelivedosta ole mitään iloa jos edestä lähtee etuvetoinen. Varmaan sapettaa enemmän.


    • Ei tarvii nelivetoa

      Ajamiseen ei tarvii nelivetoa mutta kun parkkipaikat on täynnä lunta niin pysäköintiin tarvii.

    • etuvetoparasveto

      Jos on niin huono kuski ettei pärjää kuin maastoautolla kaupungissa on parenpi ja yleisen turvallisuuden vuoksi hyväksi ajaa taksilla. Kuinka olet onnistunut hankkimaan ajokortin kun on tuo ajotaitokin mitä on.

    • MB nyt ja aina

      Vain jatkuvalla nelivedolla olevilla autoilla pärjää kunnolla liukkaalla ja vetohommissa. Mersut, Lantikat, Suzuki Grand Vitarat....

    • takavetomies

      Moni maasturikuski yliarvioi nelivedon pidon ja ajaa siksi usein liian suurella tilannenopeudella, aiheuttaen vaaratilanteita muille teillä liikkujille. Todistettu tosiasia tilastoissa.

      Neliveto on luistossa vaikeampi ajettava kuin esim. takaveto. Ainakin jos autossa ei ole ajonvakainta tai se on kytketty pois päältä. Koettu on.

    • Träskmanne todistaa

      Kokemuksia
      9 vuotta takavetoisilla
      10 vuotta etuvetoisilla
      15 vuotta nelivetoisilla, citymaastureilla ja alennusvaihdemaasturilla
      (suurin osa autoilla ilman abs:ää ja esp:tä yms. kikottimia)

      - takavetoisella pärjää läpi vuoden, mutta talvisin valtaa epämiellytävä tunne: saa miettiä miten ja missä ajaa ja mihin voi pysäköidä, mutkien luistoissa helpompi kuin etuvetoinen
      - etuvetoinen yleisesti helpompi, mutta jää usein sutimaan sekin, puskee ikävästi liukkaalla mutkissa,(vähänkään liialla tilannenopeudella)
      - huonokin neliveto on parempi kuin mikään kaksiveto, normaalissa henkilöautokäytössä alennusvaihde ei tuo mitään lisäarvoa

      Johtopäätös: katumaasturi on minulle pätevin auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      44
      5249
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      527
      1786
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe