Onko kellään tiedossa suomennettuja kirjoja keskitysleireistä? Selviytyjien kertomuksia jne..
Kirjallisuutta keskitysleireiltä
6
115
Vastaukset
- Woi Hywä Tawaton
Mitäpä jos menisit rohkeasti lähimpään kirjastoon ja kysyisit kirjaston tädiltä kun et näköjään osaa käyttää nettiä.
- joella2
Kirjastosta ei varmasti löydy läheskään kaikkia kirjoja aiheesta kuin aiheesta.
Hämeenlinnasta löytyy Antikvariaatti joka on erikoistunut juuri siihen ajanjaksoon, itse hain juuri Aucswitchin komendantin muistelmat. Jos asut kauempana niin kannattaa varmaan kysyä postittamista.
Karjalainen:
Hämeentie 4, Hämeenlinna (kirjavarasto) Puh. 0400 499 200- lukisin
Kiitos edelliselle vastaajalle arvokkaasta tiedosta. Kirjaston tarjonta on rajallinen ja netissä tieto on hajallaan, tiedoksi Tawattomalle. Kiitos kuitenkin sinullekin kun vaivauduit vastaamaan vaikkei tuosta itsestäänselvyydestä apua ollutkaan.
- nigy781
Lainaapa vaikkapa teos Sonderkommando, joka kertoo niistä juutalaisista jotka joutuivat näitä kauheuksia leireillä suorittamaan. Muistattehan että saksalaiset eivät itse näitä tekoja tehneet vaan "palkkasivat" juutalaisia hoitamaan itse likaiset työt.
- ky6u
Kannattaa lukea soderkommando ja kotimme Aushwitz,, kirjakaupoista tai netistä pitäisi löytyä suomenkielisenä ainakin pokkarina :)
- puolipää
Kirja-arvostelu : En voi vaieta / Rolnikaite, Maria
Tekijä: Tuokko, Seppo Julkaistu: 1967
Maria Rolnikaiten omakohtainen kertomus keskitysleiriltä ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738