Montako punnerrusta saatte kylmiltään kerralla? Itsellä meni äsken 38.
Muskelimies theone:n vastausta erityisesti odotellen.
Palstalaisten fyysinen kunto
30
277
Vastaukset
- carambola87a
Eikä mitään polvipunnerruksia vaan puhtaita miehen punnerruksia.
- Mies1985
Tuossa lajissa ei kovin iso ja vahva ihminen pärjää, vaan laiha ja solakka.
- carambola87a
No paljonko sulla meni ja mitkä ovat mittasi? Itse olen 68kg/184cm
- Väin mulla
carambola87a kirjoitti:
No paljonko sulla meni ja mitkä ovat mittasi? Itse olen 68kg/184cm
Mä olin aikoinaan 67 kg/ 185 cm ja mua hävetti ruipeluus. Kesäisinkin kuljin takki päällä ettei laihuus näkyisi. Nyt mitat ovat 185/90 ja ei hävetä yhtään.
Punnerruksia menee 35 ja olivat aika puhtaita. Leukoja vedän 22 ja se on aika hyvin 90 kiloiselle. 10 km juoksen maantiellä aikaan 50 minuuttia ja cooperissa menee 2700-2800 metriä. Vatsa lihastestissä istumaan nousuja menee 45 minuutissa.
Niin ja ikää mulla on jo 42 vuotta, että aika hyviä nuo tulokset on tällaiselle vanhalle ukolle. - muut selittelee
Väin mulla kirjoitti:
Mä olin aikoinaan 67 kg/ 185 cm ja mua hävetti ruipeluus. Kesäisinkin kuljin takki päällä ettei laihuus näkyisi. Nyt mitat ovat 185/90 ja ei hävetä yhtään.
Punnerruksia menee 35 ja olivat aika puhtaita. Leukoja vedän 22 ja se on aika hyvin 90 kiloiselle. 10 km juoksen maantiellä aikaan 50 minuuttia ja cooperissa menee 2700-2800 metriä. Vatsa lihastestissä istumaan nousuja menee 45 minuutissa.
Niin ja ikää mulla on jo 42 vuotta, että aika hyviä nuo tulokset on tällaiselle vanhalle ukolle.Pitäisi olla normituloksia 42-vuotiaalle. 42-vuotias on elinikäennusteensa puolivälissä, eli parhaimmillaan elät vielä 40-jopa 60 vuotta. On siis alikuntoa, jos ei tuommosia tuloksia saa ja kyllä, suurin osa keski-ikäisistä onkin ikäänsä huonommassa kunnossa. Nimenomaan tekosyyllä "mä olen vanha ukko/akka".
Jos huipulta onkin tie alaspäin ja ihminen alkaa vanhentumaan 25-35-vuotiaana (riippuu siis lasketaanko ihosta vai reaktiokyvystä vai...) niin kun vertaa elinikään, ei se hujauksessa käy. Se alkaa vasta silloin ja vie vuosikymmeniä. Suomeksi sanottuna, 42-vuotiaana pitäisi olla edelleen huippukunnossa, voimissaan ja jaksaa, tehdä, olla aktiivinen ja kertakaikkiaan: elämänsä huippua hipoen. Ikä ei ole mikään tekosyy vielä tuolloin ja muutama juonne ei kelpaa syyksi: vain tekosyyksi.
Sinä olet siis siinä kunnossa missä kaikkien (perusterveitten, liikuntakykyisten) 42-vuotiaitten pitäisi todellakin olla. - Realismia peliin!
muut selittelee kirjoitti:
Pitäisi olla normituloksia 42-vuotiaalle. 42-vuotias on elinikäennusteensa puolivälissä, eli parhaimmillaan elät vielä 40-jopa 60 vuotta. On siis alikuntoa, jos ei tuommosia tuloksia saa ja kyllä, suurin osa keski-ikäisistä onkin ikäänsä huonommassa kunnossa. Nimenomaan tekosyyllä "mä olen vanha ukko/akka".
Jos huipulta onkin tie alaspäin ja ihminen alkaa vanhentumaan 25-35-vuotiaana (riippuu siis lasketaanko ihosta vai reaktiokyvystä vai...) niin kun vertaa elinikään, ei se hujauksessa käy. Se alkaa vasta silloin ja vie vuosikymmeniä. Suomeksi sanottuna, 42-vuotiaana pitäisi olla edelleen huippukunnossa, voimissaan ja jaksaa, tehdä, olla aktiivinen ja kertakaikkiaan: elämänsä huippua hipoen. Ikä ei ole mikään tekosyy vielä tuolloin ja muutama juonne ei kelpaa syyksi: vain tekosyyksi.
Sinä olet siis siinä kunnossa missä kaikkien (perusterveitten, liikuntakykyisten) 42-vuotiaitten pitäisi todellakin olla.Nyt kyllä puhut omiasi!
Eihän 20 - vuotiaat terveet nuorukaisetkaan pysty noihin tuloksiin ( vain treenatut pystyy) 35 punnerrusta, 22 leukaa, 45 vatsaa minuutissa, kymppi 50 minuuttia ja cooper 2700-2800 ---- siis eihän tuollaisia tee kun murto-osa nelikymppisistä ja varusmiehistäkään tuohon ei pysty kun alle 20 % - .............
Realismia peliin! kirjoitti:
Nyt kyllä puhut omiasi!
Eihän 20 - vuotiaat terveet nuorukaisetkaan pysty noihin tuloksiin ( vain treenatut pystyy) 35 punnerrusta, 22 leukaa, 45 vatsaa minuutissa, kymppi 50 minuuttia ja cooper 2700-2800 ---- siis eihän tuollaisia tee kun murto-osa nelikymppisistä ja varusmiehistäkään tuohon ei pysty kun alle 20 %Niin mutta "pitäisi" olla normituloksia yllä olevan kirjoittajan ihannemaailmassa. Vähän niin kuin mallityttöjen "pitäisi" antaa pildeä meille tavisurpoille.
- narukätinen atm
Meni 5 ja oikein tiristäen puolikas.
Puhtaita etunojapunnerruksia täysin puhtaalla tekniikalla en saa kuin noin 5, sen jälkeen kädet väsyy niin että rinta jää liian korkealle maasta alas mentäessä. Naisten punnerruksia saan toki huomattavasti enemmän, mutta ei siitä sen enempää, jos ei niitä kerran tässä kyselyssä huomioida. Olen nainen.
- hsfghsfghs
luulis et 70 vois mennä jo ennätystä yritän. 40 oon tehny punttitreenin päätteeks valmiiks väsyneillä käsillä ja rinnalla. tänään tein tekemisenpuutteen vuoks kotona sellasen oman aamujumpan joka sisälsi pystypunnerruksen omalla painolla. siinä mennään käsillä seisontaan seinää vasten, lasketaan vartalo niin että pää hipaisee lattiaan ja takas ylös.
näitä tein 5 kymmen toiston sarjaa.
mitat 188cm 86kg - Toinen kisa???
Punnerruksissa on kyllä sama kun leuanvedoissa. Kyllä 120 kiloinen raskasta työtä ja puntteja nostellut lihaksikas ja hyväkuntoinen mies on takuulla vahvempi kuin 65 kiloinen kohtuullisessa kunnossa oleva mutta ihan ok lihaksikas mies, siis semmoinen normi mies, joka nyt saisi leukaa vedettyä ehkä sen parikymmentä kertaa. Mutta isompi mies ei kyllä niin vaan niin leukoja vetele, se kehon paino kun alkaa olla sitä luokkaa, että ne lihakset alkaa jaksaa "suhteellisesti". Ei leuanvedon sm-kisoja ole koskaan iso voimamies voittanut, mutta ei ruipelot vedä rekkaa perässä. Noin kuvainnollisesti jos yrittää ilmaista.
Niin, punnerruksissa on vähän samaa suhteellisuutta. Lisäksi 38 suoriltaan ja kylmiltään, mutta missä ajassa ja miten? Lisäksi raajojen pituus hieman vaikuttaa, pitkät ihmiset ovat lähes aina ja poikkeuksetta hitaampia.
Eli oliko leveä asento, kuka katsoi meneekö punnerrus pohjaan, osuiko nenänpää lattiaan? Vai kapeampi asento, kylkiä pitkin? Missä ajassa? Kyllä mun mielestä pitää olla vähän kattavampi testi sitten kanssa. Ja painoluokat.
Noniin. Eli tässä vaihtoehtokisa, seuraava testi, suuntaa antava ja parempi, sinkuille iltajumppaa. Painoluokat ovat 40-50 kg, 50-57 kg, 57-64 kg, 64-69 kg, 69-74 kg, 74-79 kg, 79-85 kg, 85-92 kg , 92-100kg ja yli 100kg...:
Aikaa 60 s. per suoritus.
- Punnerrukset: 1) leveä asento, ns. miesten punnerruksia. Alas saakka, niin että niskalinja pysyy suorana, selän jatkeena, nenä hipaisee lattiaa.
2) kapeampi asento, edelleen miesten punnerruksia. Kädet menee kylkiä pitkin, muuten samat ohjeet.
- Vatsalihakset. Kädet suoraan eteenpäin, ja noustaan selkä pyöreänä niin että koko vatsa jännittyy tasaisesti ylöspäin noustaessa, nopea mutta huolellinen liike. Ranteet polvien yli ja alas.
- Ylös nousu. Täysin selällään, kädet ylähäällä. Sieltä ylös, ojennukseen, sormen päät kohti kattoa, ja alas.
- Ylös nousu mahaltaan. Mahaltaan pitkin pituutta ylös, suoraksi, alas.
- Jalkakyykyt. Hartioitten levyinen asento, polvet ja nilkat samassa linjassa. Katse ylöspäin. Kädet suorana sivulla kohti lattiaa, ja mennään niin alas kyykkyyn että sormen päät hipaisee lattiaan (noin 90-kulma), sitten suoraksi ylös.
- Askelkyykyt. Astutaan eteenpäin hieman kapeammasta asennosta, polvet ja varpaat samaan suuntaan, ettei jalat harota eikä tule kierrettä polviin.
Askel niin alas että polvi hipaisee lattiaa ja sieltä suoraksi ylös.
Koska on kylmä, ei juosta mitään cooperin testejä. Vaan...
- Polvet rintaan hypyt. Mahdollisimman monta, tulos vain hyvistä suorituksista, missä ne polvet oikeasti osuu rintaan, ettei perkele aleta lintsaamaan siellä!
Jos joku haluaa leveillä, voisi myös tehdä siltapunnerruksia!
No niin, julistan kilpailun alkaneeksi, olkaa reiluja, rehellisiä ja pyrkikää täydellisiin suorituksiin. Ei lintsausta, ei huonoja ja huolimattomia suorituksia.
Suoritustaan saa myös parantaa, eli jos tällä viikolla menee huonosti, saa ensi viikolla tulla kumoamaan tuloksensa. Myös tytöt ja naiset saavat osallistua, täsmälleen samat liikkeet, ei helpotuksia. Samat sarjat!!! Ainahan sitä valitetaan ettei ole muka tasa-arvoa, nyt on ;) - Jack Dempsey
Piti ihan uteliaisuuttaan kokeilla. Tulos 12 kertaa, sitten alkoi puuskutus ja korvien suhina. Muistaakseni armeijassa lähes 30 vuotta sitten meni 30-40.
Voi sentään ... - näin meni!!
70 punnerrusta meni minuuttiin ja 20 leukaa vedin. Leuat oli sitten puhtaita, että joka veto lähti SUORILTA käsiltä ja tanko vedettiin rintaan.
Mulla on varmaan alikehittynyt lihaksisto. Kamppailu treeneissä tulee punnerrettua neljästi viikossa, mutta pystyn tekemään vain n. 20 nopeaa (vajaata) punnerrusta. Leuat aloitin nollasta ja nyt, 2 vuoden jälkeen, menee 10.
Punnerrusten suhteen en ole varma, mutta parisen vuotta sitten vedin 19 leukaa peräkkäin.
- ätminkäinen
50 menee. Sen jälkeen rupee tökkimään eikä viitsi yrittää enemåää.
- Laiskistunut
80 meni kun oikein puristi. Kesällä meni vielä se 100, mutta en ole punnerrellut pitkään aikaan ja muutenkin on treenaus jäänyt töiden takia tosi vähälle. Täytynee ryhdistäytyä vuodenvaihteessa.
- 11+1
Lopetin kesken 39 kohdalla, koska en tykkää rasittaa itseäni ja ajattelin että voi hitto mitä skeidaa, teenkö mä oikeasti tätä vaan sen takia et voisin härnätä carambolaa kirjoitamalla tämmösen kommentin? :DD
- carambola87a
Hehheh.
- realismus
Punnerrusta???????
- ...
Punnerrusta.
- surrealismus
Kokoomuslaisilla palvelijat punnertaa puolesta.
- Fat Gangsta
0, sillä en jonkun typerän kyselyn takia per.settäni sohvalta nosta.
- vcxvcxvxcvx
Flunssassa kun olen niin en viitsi kokeilla, mutta todennäköisesti 60-70 paikkeilla olisi punnerrukset putkeen jos teen puhtaalla tekniikalla ihan alas asti niinkuin teen aina. Vajaita nytkytyksiä en ole koskaan tehnyt, mutta niitä varmaan menisi vaikka 200. Kokeilin joku kuukausi sitten rintatreenin loppuun ja sain muistaakseni 55.
Leukoja tähän on ihan turha alkaa laittamaan, koska riippuu täysin siitä kuinka puhtaasti noita haluaa tehdä. Tulokseni vaihtelee 10 ja 30 välillä riippuen siitä kuinka raskaasti liikkeen tekee.
Cooperia en ole juossut moneen vuoteen, mutta viimeisin tulos on 3200, joka on todennäköisesti tuosta laskenut. Tarkoitus olisi alkaa panostamaan taas myös juoksukuntoon. - muskeli mies
mä saan 40 punerrusta. Olen 37 vuotias
- Jere 8v.
Varmaan joku tsiljoona, mutten vaan viitti yrittää.
- Kysssäri
Montako punnerrusta jaksatte tehdä alastoman naisen päällä?
- vcxvcxvcx
Riippuu naisen paksuudesta.
- juujaa2
Vedin ihan loppuun asti, niin että meinas verisuoni puhjeta päästä, niin 52 kpl. 182/90.
- juujaa28
Ja ikä 20.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955