Mikäs mättää ku kone hörähti käyntiin mutta heti miten sammu eikä lähde enään käyntiin, ei pyörähdä?. Arvaus olis, että nyt kun pakkasjakson jälkeen tuli lämpimät kelit niin "hörppäs" vettä välijäähdyttimestä koneeseen. Mitähän mahtaa kustantaa remontti ja mikähän on maahantuojan sekä autoliikkeen (merkkiliike) kanta / osuus korjauksiin. Kone pysähty tyhjäkäynnistä, vaikuttaako vaurioiden suuruuteen? Alakerta uusiksi ja muuta mukavaa!!
150 000 km sisäänajo kilsat (ei VAG autot)
Käynnistysongelma seat Leon diesel 07
6
365
Vastaukset
- olet nolo poika
Melkoisen diaknoosin kehittelit. No ei kait trollilla ole elämässään muuta tekemistä?
- Saksalaista "laatua"
Kappas kummaa kun alkuperäinen arvailuni viasta osui oikeaan!!! Velipoika joka työkseen korjaileen kaiken maailman koneita kävi kylässä. Hehkut irti ja vähän starttausta niin varsinkin nelospytystä lensi kunnon vesimälli. hehkut takas ja konetta tulille, josko lähtis käyntiin? Tosin aivan ekaksi pätkä välijäähdyttimestä tulevasta putkesta irti, josta selvästi näkyi vesipisaroita putken sisäpinnalla. Auto hörähti käyntiin ja yllätykseksi kävi tasaisesti (jos kohta volkkarin käyntiääni aika rouhee noin muutenkin). Lisää kierroksia, jotta turbo alkaa oikein toimimaan, niinpä vettä alko lentään välijäähdittimestä tulevasta putken päästä. Muutaman ryntäytykset jälkeen veden tulo loppui. Väliputki takas paikoillleen ja homma paketissa. Lopuksi vielä pieni reikä välijäähdyttimeen alas veden poistumista varten (Audi ja Volkkari huollon käyttämä toimenpide). Yllättävän paljon oli vettä koneessa ja sinne menossa. Onneksi tökkäs tyhjäkäynnistä niin vauriotkin olivat pienet, tosin varmaankin nelosessa vois painemittauksessa näkyä merkkejä. Mutta kojeajolla auto toimi kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan!! Että siinäpä sulle trollia!!
- Saksalaista "laatua"
Saksalaista "laatua" kirjoitti:
Kappas kummaa kun alkuperäinen arvailuni viasta osui oikeaan!!! Velipoika joka työkseen korjaileen kaiken maailman koneita kävi kylässä. Hehkut irti ja vähän starttausta niin varsinkin nelospytystä lensi kunnon vesimälli. hehkut takas ja konetta tulille, josko lähtis käyntiin? Tosin aivan ekaksi pätkä välijäähdyttimestä tulevasta putkesta irti, josta selvästi näkyi vesipisaroita putken sisäpinnalla. Auto hörähti käyntiin ja yllätykseksi kävi tasaisesti (jos kohta volkkarin käyntiääni aika rouhee noin muutenkin). Lisää kierroksia, jotta turbo alkaa oikein toimimaan, niinpä vettä alko lentään välijäähdittimestä tulevasta putken päästä. Muutaman ryntäytykset jälkeen veden tulo loppui. Väliputki takas paikoillleen ja homma paketissa. Lopuksi vielä pieni reikä välijäähdyttimeen alas veden poistumista varten (Audi ja Volkkari huollon käyttämä toimenpide). Yllättävän paljon oli vettä koneessa ja sinne menossa. Onneksi tökkäs tyhjäkäynnistä niin vauriotkin olivat pienet, tosin varmaankin nelosessa vois painemittauksessa näkyä merkkejä. Mutta kojeajolla auto toimi kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan!! Että siinäpä sulle trollia!!
Vielä pieni tarkennus! Kyse on ollut kokoajan kondenssivedestä, jonka alan ammattilainen kyllä tajuaakin, mutta tarkennus ei ammattilaisille!!
- Transporter1,9tdi
Ei muuta kuin huoltovihko messiin ja merkkiliikkeelle näytät, niin eiköhän tuo hoidu, eri asia, jos olet itse hoidellut autoa. 10700000km avaamatta konetta=VAG
- Transporter1,9td
No, meinas mennä itselläni liitoittelun puolelle km -lukema siis1070000km
- Nippon.
Tyyppi VAG-vika
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742972
- 682847
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171689- 241657
- 261612
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269