TM premiumfarmaritesti

OikeaAudiA5

1. Audi A4 2.0 TDI quattro
2. BMW 320d
3. MB C 250CDI 4Matic
4. Volvo V60 D4
5. Citroen DS5

Yllättävää, että Audin melko vanha malli voitti lähes uuden BMW:n. Tosin voitti se myös Tuulilasin vastaavan testin.

Harmillista, että testeissä ei milloinkaan laiteta autojen alle tismalleen samoja renkaita. Joiltain osin renkaat vaikuttavat melko paljon testitulokseen. Ei varmaankaan merkittävästi, mutta kun kaikki autot ovat ominaisuuksiltaan erinomaisia, niin renkaillakin on oma merkityksensä.

96

1249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fffdffsdfs

      Hyvin pärjäs takaveto BMW nelivetoisille.

    • OikeaAudiA5

      Eipä siitä nelivedosta ollut tuossa testissä mitään hyötyä. Testi siis tehtiin täysin kuivalla kelillä. Joissain tapauksissa nelivedosta oli jopa haittaa, kuten testaajatkin totesivat. Paino kasvaa, jonka myötä kulutus kasvaa ja kiihtyvyyskin vielä noin pienillä tehoilla heikkenee. Tosin en minä silti Suomessa muuta kuin nelivetoista ostaisi.

      Luultavasti enemmän BMW ja etenkin Volvo kärsivät suurista vanteista.

      • ffffffffffffffffffff

        Käytätkö nimimerkkiä Ajattelija 2013 eräällä toisella palstalla?


      • Naurettava testi

        TM:n oli pakko saada taas VAG romu ykköseksi. BMW ja Mersu olivat selvät voittajat kun otetaan tasavertaiset mallit.


      • Hiudianttit ry
        Naurettava testi kirjoitti:

        TM:n oli pakko saada taas VAG romu ykköseksi. BMW ja Mersu olivat selvät voittajat kun otetaan tasavertaiset mallit.

        Ei kun audiskoda sai maksetun testinvoiton kuten aina, Jos noita käyt oikeasti ajamassa niin audiskoda tuntuu 1940 vuosimallin Massey Fergusonille muihin verrattuna ( ja näyttää myös sille )


      • R5 & V6
        Hiudianttit ry kirjoitti:

        Ei kun audiskoda sai maksetun testinvoiton kuten aina, Jos noita käyt oikeasti ajamassa niin audiskoda tuntuu 1940 vuosimallin Massey Fergusonille muihin verrattuna ( ja näyttää myös sille )

        MF yhä edelleenkin alansa johtajiin kuuluva tuote! Kilpakyntäjistä koneyrittäjiin useimmat luottavat "Ferkkuun"!
        Totta on myös sulavasti soljuvat muodot harmaan sävyttämässä massikassa.
        Eikös muotoilustaan Audikin palkittu iltiksen lukijoiden taholta äskettäin?
        Audi tarjosi huomaamattoman sivistyneesti toimivan nelivedon hiemman muita viestiketjussa mainittuja laitteita aiemmin.(Ainoastaan MF:llä pääsi perille quattron mainoskuvauksiin v.1985 Kaipolan mäelle!)
        Nyky Massikatkin jo todella ketteriä nelivetoja ja vieläpä kaikissa malleissaan kuten Audikin !
        (HANKKIJA maksoi silloin mainokset...KESKO vuorossa nyttemmin...)


    • Pentttti

      Wow! Kiva, että Premium-ryhmän ulkopuolelta oli otettu volyymimerkki Citroen mukaan. Se ei odotetusti tuottanut yllätystä, mutta hyvä, että koetetaan sohaista!

    • A3 omist

      Joo vähän samaa ihmettelin ton rengastus asian kanssa, ainakin volvo sai kärsiä sen puolesta tuloksesta.

      Muutenkin TM:n vertailu autojen valinta on perseestä esim bemarin hinta oli tolkuttoman ylihintainen 16 tonnia kalliimpi kuin citroen...okay nehän sanoo aina ettei ne huomio lisävarusteita, totuus kuiteskin on että taitaa se sinne alitajuntaan mennä jos auto on täynnä hienoja varusteita.

      Saman lehden golfin koeajossa jäin ihmettelemään mikä se oikea hinta sitten olikaan kun oli comfort malli kyseessä ja miksi ko. koeajon vertailutaulukkoon oli laitettu focuksen 2 litraisen arvot, kun olisi voitu laittaa 1.6 litraisen arvot...omituista logiikkaa.....no nyt meni asian vierestä kun audi palstalla ollaan.

      • gs birotor

        Käsiittääkseni lehti antaa toiveen maahantuojalle autosta ja se päättää millaisen se sinne antaa.


      • A3 omist.
        gs birotor kirjoitti:

        Käsiittääkseni lehti antaa toiveen maahantuojalle autosta ja se päättää millaisen se sinne antaa.

        Siinäpä se juuri onkin.
        Kyllä TM:n pitäisi nostaa käsi pystyyn että eivät ota testiin sellaista autoa missä on varusteita niin paljon että hinta nousee pilviin...hinta erolla saa jo hyvän auton...ei varmasti palvele ostajaa tommonen ja se että sanotaan ettei varusteita huomioida niin varmasti vaikuttaa auton olemukseen jos auto on täynnä hienoukisia.

        Olen pistänyt merkille että monasti tm:ssä mielestäni haetaan tietoisesti näitä juttuja. En ole mikään Volvo ihminen ,mutta on selvää että esim. volvo kärsi rengastuksesta.


      • premium_saab
        A3 omist. kirjoitti:

        Siinäpä se juuri onkin.
        Kyllä TM:n pitäisi nostaa käsi pystyyn että eivät ota testiin sellaista autoa missä on varusteita niin paljon että hinta nousee pilviin...hinta erolla saa jo hyvän auton...ei varmasti palvele ostajaa tommonen ja se että sanotaan ettei varusteita huomioida niin varmasti vaikuttaa auton olemukseen jos auto on täynnä hienoukisia.

        Olen pistänyt merkille että monasti tm:ssä mielestäni haetaan tietoisesti näitä juttuja. En ole mikään Volvo ihminen ,mutta on selvää että esim. volvo kärsi rengastuksesta.

        Ei Volvo mitään kärsinyt. Testin huonoin auto.


      • Ei ole
        premium_saab kirjoitti:

        Ei Volvo mitään kärsinyt. Testin huonoin auto.

        Lukisit testin ensin.


    • aito automaati paras

      Osuvasti testin alussa mainittu tämän kokoluokan olevan ajettavuudeltaan valmistajien ykkösnyrkki, kyllä näillä mielummin ajaa kuin A6 tai E koppasella. Ainut mikä ihmetyttää on tuo tuplakytkin romulootan hehkutus audin kohdalla kun ei se tuo edes kulutuksessa säästöä, vertaa ZF tai mese muunninvaihteistoon, mitkä ovat mukavuudeltaan ihan eri planeetalta.

    • 252

      Mikä tekee kaksoiskytkin vaihteistosta romulootan? Audin kaksoiskytkin ei ole epämukava, toisin kuin ehkä VW:n käyttämät jotkut DSG:t. VAihdot tapahtuvat täysin huomaamatta ja testissäkin sitä tosiaan kehuttiin.

      Toki Bemarin 8-lovinen vaihteisto on myös erinomainen, mutta huomioi kulutuksessa, että Audi oli neliveto, toisin kuin BMW. Se kasvattaa kulutusta merkittävästi.

    • tuplakytkin ei A

      Se juuri että se on aivan sama DSG kuin volkkarissa 6 tai pienemmissä myllyissä 7-vaihteisena. Toki ohjelmointi voi olla erilainen. Kulutus säästöä ei tule verrattaessa uusimpiin muunninvaihteistoihin, säästö niissä tulee autovalmistajalle.

      Valitettavasti TM testien taso kyllä menny ihan mainos puolelle, esim. viime nron kännytestissä akkukesto pisteytetty valmistajan ilmoittaman kestoajan mukaan, kun muualla oikeasti testattuna tulos aivan päinvastainen. Välillä on kyllä liian läpinäkyvää, vaikka uuden lehden pääkirjoituksessa toisin väitetään.

      • 212

        Siinä ei muuten ole mitään samaa Volkkarin DSGn kanssa. Vaihteistot ovat rakenteellisestikin aivan erilaisia. Käsittääkseni asia on monta kerää jo tälläkin palstalla käsitelty.


    • TM pimittää

      Aha, niin taitaa olla, onko erilainen pitkittäismoottoreissa? Ehkä maine kärsinyt turhaankin?

    • Pentttti

      DSG-vaihteistot ovat olleet joskus menneisyydessä yhteisiä VW:llä ja Audilla ja silloinkin VAIN pienimoottorisissa A3 ja TT malleissa. Tuo vaihteisto oli 6-lovinen 02E, kestoltaan 350 Nm.
      Audi A4:ssä ja isommissa ei ole koskaan käytetty VWn kanssa samaa DSG-vaihteistoa. Audin uusin ja hienoin S-tronic on vuoden -09 A4-malleista alkaen ollut kahdella (!) eri öljykierrolla varustettu 0b5-tyyppi quattroihin. Aivan mahtava laatikko, joka on siis vain Audeissa. Se kestää 550 Nm/ 9000 rpm, joten se menee myös R8:ssa!
      Tämä on sitä Audin ylivoimaa!

      • Asia ei ihan ole niin kuin kirjoitit. volkswagen-lehdessä 1/2012 lukee näin dsg-vaihteistossa on vaihteistoa ohjaavaa sähköhydraulista mekatroniikkayksikköä kehitetty siten, että sille on oma mekaanisen vaihteiston öljystä erotettu öljynkierto. Erillisellä öljynkierrolla mekatroniikan toimintavarmuutta on voitu entisestään parantaa. Eli samat systeemit ovat audissa ja vw.


      • OikeaAudiA5
        jake401 kirjoitti:

        Asia ei ihan ole niin kuin kirjoitit. volkswagen-lehdessä 1/2012 lukee näin dsg-vaihteistossa on vaihteistoa ohjaavaa sähköhydraulista mekatroniikkayksikköä kehitetty siten, että sille on oma mekaanisen vaihteiston öljystä erotettu öljynkierto. Erillisellä öljynkierrolla mekatroniikan toimintavarmuutta on voitu entisestään parantaa. Eli samat systeemit ovat audissa ja vw.

        Ei todellakaan ole noin. Vaihteisto on rakenteellisestikin aivan erilainen. Audin (suuremmat kuin A3) vaihteistot kestävät 550 Nm max väännön, VW:n vaihteiston kestävät 250 Nm - 280 Nm. Tuo sinun kirjoittamasi juttu ehkä liittyy siihen, että VW on kehittänyt omaa vaihteistoaan hieman paremmaksi. Audin (suuremmat kuin A3) S-tronic vaihteiston kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        Jos et usko, niin käytähän hieman vaikka googlea.


      • Pentttti
        jake401 kirjoitti:

        Asia ei ihan ole niin kuin kirjoitit. volkswagen-lehdessä 1/2012 lukee näin dsg-vaihteistossa on vaihteistoa ohjaavaa sähköhydraulista mekatroniikkayksikköä kehitetty siten, että sille on oma mekaanisen vaihteiston öljystä erotettu öljynkierto. Erillisellä öljynkierrolla mekatroniikan toimintavarmuutta on voitu entisestään parantaa. Eli samat systeemit ovat audissa ja vw.

        Mainitsemasi VW:n DSG-laatikko on varustettu kuivalla kytkimellä ja sitä käytetään lähinnä 1.4 litraisissa Volkkareissa.
        Audin 0b5 S-tronic -laatikko on sitten aivan eri planeetalta. Siinä kaksoiskytkin on öljykylvyssä, minkä tarkoituksena on jäähdytys (550 Nm vaatii sen) ja toisaalta aivan eri luokkaa oleva käyttömukavuus ja hienostuneisuus. S-tronic:in kytkin ei esimerkiksi koskaan ravista.
        Toki Audin oma 0b5-ratkaisu on paljon monimutkaisempi ja kalliimpi, kuin VW:n DSG, mutta onhan muutenkin kyse eri autoista.
        Opiskelepa hieman lisää!


      • Pentttti kirjoitti:

        Mainitsemasi VW:n DSG-laatikko on varustettu kuivalla kytkimellä ja sitä käytetään lähinnä 1.4 litraisissa Volkkareissa.
        Audin 0b5 S-tronic -laatikko on sitten aivan eri planeetalta. Siinä kaksoiskytkin on öljykylvyssä, minkä tarkoituksena on jäähdytys (550 Nm vaatii sen) ja toisaalta aivan eri luokkaa oleva käyttömukavuus ja hienostuneisuus. S-tronic:in kytkin ei esimerkiksi koskaan ravista.
        Toki Audin oma 0b5-ratkaisu on paljon monimutkaisempi ja kalliimpi, kuin VW:n DSG, mutta onhan muutenkin kyse eri autoista.
        Opiskelepa hieman lisää!

        Kyllä niin se on, mutta vw 2,0 dieseleissä on kaksoiskytkin öljykylvyssä ja oma golf gtd dsg on toiminut todella loistavasti.


      • Pentttti
        jake401 kirjoitti:

        Kyllä niin se on, mutta vw 2,0 dieseleissä on kaksoiskytkin öljykylvyssä ja oma golf gtd dsg on toiminut todella loistavasti.

        Jep. Eikös se ole vuodelta 2003 oleva VW:n 6-lovinen DSG 350 Nm maksimiväännölle ja poikittaiskoneille? Siinä on sama öljy kytkimelle ja vaihteistolle.


      • Pentttti kirjoitti:

        Jep. Eikös se ole vuodelta 2003 oleva VW:n 6-lovinen DSG 350 Nm maksimiväännölle ja poikittaiskoneille? Siinä on sama öljy kytkimelle ja vaihteistolle.

        Ei ihan, nykyään on mekatroniikalle oma öljynkierto ja vaihteistolle oma, kuten aiemmin kirjoitin, siis vw:ssa


      • Pentttti
        jake401 kirjoitti:

        Ei ihan, nykyään on mekatroniikalle oma öljynkierto ja vaihteistolle oma, kuten aiemmin kirjoitin, siis vw:ssa

        Onpas tämä nyt vaikeaa. Se mitä kirjoitin tuossa alusta alkaen, pitää edelleen paikkansa, mutta selvennetään.

        Jos sinulla on 6-lovinen DSG, niin se on tyyppiä 02E. Siinä on öljyssä uiva kytkin ja samaa öljyä käytetään vaihdelaatikon kaikille toiminnoille eli markäkytkimelle, mektroniikalle ja vaihteistolle. Tästä seuraa luotettavuusongelma.

        Jos sinulla on 7-lovinen DSG, niin se on tuota VW-lehdessä esiteltyä uudempaa tyyppiä, jossa on tosiaan eri öljyt mekatroniikalle ja vaihteistolle. Mutta se on kevyen sarjan laatikko ja siinä on KUIVA kytkin.

        Kumpaakaan näistä ei käytetä Audeissa eikä koskaan ole käytetty Audi A4:ssa tai isommissa Audeissa.

        Edellä kuvailtua Audin omaa 7-lovista S-tronic laatikkoa 0B5 ei ole asennettu yhteenkään Volkkariin.

        Uusin tulokas on konsernin kehittämä 600 Nm kaksoiskytkinlaatikko, joka tulee Audi RS 8:aan ja sitä sovelletaan myös VW Transporteriin.


    • Paskaa koko

      juttusi.

      AIVAN samoja tusinalaatikoita käyttää audikin. Hölmöt kuten sinä uskovat audi myyjien valehtelua.

      • OikeaAudiA5

        Olet mese mies aika säälittävä tapaus. Opettelisit edes välttävästi yhdyssanat, jos yrität esittää eri henkilöitä eri nimimerkeillä. Esim. mese mies = mesemies, myymälän johtaja = myymälänjohtaja ja audi myyjä = audimyyjä.

        Mitä järkeä levittää noita typeriä valheita esim. näistä vaihteistoista, kun jokainen tietää totuuden, tai jos ei tiedä, niin tietoa löytyy helposti. Eikö sinulla ole parempaa tekemistä, kun kirjoitella eri automerkkien palstoilla päivästä toiseen provoja?


    • Tuon jutun

      naurettavasta vaihteistosta oli kylläkin kirjoittanut Penttttiiii.

    • gs birotor

      Varmaan joidenkin mielestä Bugatti veyronissa on myös sama DSG laatikko, kun kerran on kyseessä sama n konsernin merkki.
      mikä tekee vaikeaksi uskoa sitä tosiasiaa, että noita laatikoita on eri versiota VW-konsernissa?

    • Väärin meni

      samaa kauraa.

      • Ei mennyt

        On samaa viljaa mutta eri lajikkeita


    • dickins

      Kyllähän koeajoissa ja vertailuissa tiettyjen automerkkien negatiiviset asiat ohitetaan lähinnä maininnalla, kun taas joidenkin toisten merkkien kohdalla ne saavat huomattavasti suuremman huomion. Esimerkkinä TM:n testi uudesta golfista, jolle luvataan keskikulutus 3,9 l/100 km, mutta testissä se kulutti huomattavasti paljon enemmän. Tekstissä ei ollu minkäänlaista moitetta siitä. Toi on kuitenkin aika kuuma peruna, kun tehtaat lupailee mitä sattuu.

      Vertailussa ohitettiin kokonaan se, että esim. bimmerin tavaratila on yli sata litraa pienempi kuin mitä tehdas ilmoittaa. En ymmärrä miksei saada vertailukelpoista ryhmää kasaan, nyt oli pari nelivetoa, yksi urheilualustalla ja Suomeen kelvottomilla matalaprofiilirenkailla, jne.

      • exTsi

        Kyllähän ne saataisiin mutta kun ei haluta siinäpä se.
        TM ja Tuulilasilehtihän on tunnetusti lehtejä joille Golffi on suuri jumala, mistä ei pahaa kirjoitella.
        Ei ole tainnut TM vieläkään kirjoittaa noista TSi ongelmista. Tuulilasihan joutui nöyrtymään ja taisi kerran aihetta sivuta.
        Voin vaan kuvitella jos tuollaisia ongelmia olisi jollakin muulla merkillä ollut, kuin Volkkarilla noiden TSi moottorien kanssa on ollut, niin jopa olisi palstatilaa asian tiimoilta löytynyt.


      • Vertailukelpoinen

        ryhmä olisi helppo kasata jos vaan haluttaisiin,mutta jos halutaan
        tietynlainen tulos niin vertailtavat määräytyvät sen mukaan.
        Aivan naurettavaa verrata Nelivetoja ,takavetojaja etuvetoja
        keskenään. Lopputuloksen jo lapsikin tietää. TM-vertailuihin
        olen suhtautunut jo aikoja sitte iiiiiisolla varauksella.
        Todellisuudessa voittaja on selvillä ennen kuin testi on alkanutkaan.
        Aina saman konsrnin tuote merkistä ja mallista riippumatta.
        Tuloshan on kuitenkin aika pitkälle testaajien mielipide ja sitä
        voidaan rahalla muokata. Taannoin Passsat voitti farkkuvertailunkin
        mutta kansa vaan osti Volvoja. Ninpä olisin itsekin tehnyt jos
        auton vaihto olisi ollut lähellä.


      • OikeaAudiA5
        Vertailukelpoinen kirjoitti:

        ryhmä olisi helppo kasata jos vaan haluttaisiin,mutta jos halutaan
        tietynlainen tulos niin vertailtavat määräytyvät sen mukaan.
        Aivan naurettavaa verrata Nelivetoja ,takavetojaja etuvetoja
        keskenään. Lopputuloksen jo lapsikin tietää. TM-vertailuihin
        olen suhtautunut jo aikoja sitte iiiiiisolla varauksella.
        Todellisuudessa voittaja on selvillä ennen kuin testi on alkanutkaan.
        Aina saman konsrnin tuote merkistä ja mallista riippumatta.
        Tuloshan on kuitenkin aika pitkälle testaajien mielipide ja sitä
        voidaan rahalla muokata. Taannoin Passsat voitti farkkuvertailunkin
        mutta kansa vaan osti Volvoja. Ninpä olisin itsekin tehnyt jos
        auton vaihto olisi ollut lähellä.

        Testi tehtiin kesäkelillä, jolloin nelivedosta oli vain haittaa. Neliveto esimerkiksi lisää painoa ja siten kulutusta, heikentää noin pienillä tehoilla suorituskykyä ja on tietysti myös kalliimpi, mutta juuri mitään hyötyä nelivedosta ei kuivalla ole.

        Suuremman hyödyn Audi sai renkaista, jotka olivat vain 16". Volvossa esimerkiksi oli 18" todella matalaprofiiliset renkaat ja auto vielä R-alustalla. Tämä söi Volvon menestystä selvästi, sillä ulkonäöstä ei pisteitä jaeta.

        Turha kuitenkaan on lehtiä syyttää testattavista autoista, sillä maahantuoja antaa mitä antaa. Lehti ei asialle mitään voi. Ennemminkin on maahantuojalta typerää, että esimerkiksi BMW annetaan runflat renkailla, jotka eivät Suomeen sovellu.

        exTSI, uusi Golf on voittanut myös kaikki ulkomaiset testit, eli turha on suomalaisia lehtiä syyttää, jos Golfia niissä kehutaan. Myös Passat voittaa todella usein ulkomaiset testit, eli TM:n ja Tuulilasin puolueellisuudesta on aika turha valittaa. Jos jossain TSI moottoreissa on ollut ongelmia, niin eihän sellaista missään testissä voida huomioida.


      • A3 omist.
        OikeaAudiA5 kirjoitti:

        Testi tehtiin kesäkelillä, jolloin nelivedosta oli vain haittaa. Neliveto esimerkiksi lisää painoa ja siten kulutusta, heikentää noin pienillä tehoilla suorituskykyä ja on tietysti myös kalliimpi, mutta juuri mitään hyötyä nelivedosta ei kuivalla ole.

        Suuremman hyödyn Audi sai renkaista, jotka olivat vain 16". Volvossa esimerkiksi oli 18" todella matalaprofiiliset renkaat ja auto vielä R-alustalla. Tämä söi Volvon menestystä selvästi, sillä ulkonäöstä ei pisteitä jaeta.

        Turha kuitenkaan on lehtiä syyttää testattavista autoista, sillä maahantuoja antaa mitä antaa. Lehti ei asialle mitään voi. Ennemminkin on maahantuojalta typerää, että esimerkiksi BMW annetaan runflat renkailla, jotka eivät Suomeen sovellu.

        exTSI, uusi Golf on voittanut myös kaikki ulkomaiset testit, eli turha on suomalaisia lehtiä syyttää, jos Golfia niissä kehutaan. Myös Passat voittaa todella usein ulkomaiset testit, eli TM:n ja Tuulilasin puolueellisuudesta on aika turha valittaa. Jos jossain TSI moottoreissa on ollut ongelmia, niin eihän sellaista missään testissä voida huomioida.

        Höpö höpö LEHTIHÄN sen määrää minkä auton testiinsä ottaa mitä ei vai tässä tapauksessa tämän täytyy tulkita jälleen kerran että voitelurahat on mennyt perille.

        Vaikka itsekkin ajan audilla,toki pienellä , ei voi kuin hymyillä näitä autolehtien puolueellisuutta auto valinnoissa testiin.

        Mutta makoisammat naurut sain uuden Golfin esittelyssä auto sai erityis kiitokset muotoilusta, silloin kyl repesin. Totuus on että golf myisi enemmän autoja jos sen muotoilu olisi tältä vuosituhannelta.


      • OikeaAudiA5
        A3 omist. kirjoitti:

        Höpö höpö LEHTIHÄN sen määrää minkä auton testiinsä ottaa mitä ei vai tässä tapauksessa tämän täytyy tulkita jälleen kerran että voitelurahat on mennyt perille.

        Vaikka itsekkin ajan audilla,toki pienellä , ei voi kuin hymyillä näitä autolehtien puolueellisuutta auto valinnoissa testiin.

        Mutta makoisammat naurut sain uuden Golfin esittelyssä auto sai erityis kiitokset muotoilusta, silloin kyl repesin. Totuus on että golf myisi enemmän autoja jos sen muotoilu olisi tältä vuosituhannelta.

        Selvitähän taas hieman asioita, ennen kuin jauhat sontaa. Autolehti pyytää tietynlaista autoa, siis määrää lähinnä moottorin ja vaihteiston. Maahantuoja sitten antaa mitä antaa. Autolehti ei todellakaan pyydä autoa R-design varusteilla tai määrittele renkaita.


      • enpäs usko
        OikeaAudiA5 kirjoitti:

        Selvitähän taas hieman asioita, ennen kuin jauhat sontaa. Autolehti pyytää tietynlaista autoa, siis määrää lähinnä moottorin ja vaihteiston. Maahantuoja sitten antaa mitä antaa. Autolehti ei todellakaan pyydä autoa R-design varusteilla tai määrittele renkaita.

        Joo, mutta on TÄYSIN väärin TM:n ottaa testiin sellaista autoa mikä ei joukkoon kuulu, väitän että esim. audin kohdalla olisi ollut tarjolla muitakin kuin neliveto,samaten volvon kohdalla ei olisi tarvinnut ottaa mitään R mallia, eiköhän asiantuntijoilla olisi pitänyt olla järkeä sanoa että tarjoamanne auto tulee varmasti kärsimään renkaistaan.

        Kyllä kait jos TM:ä olisi ajan tasalla tai ei olisi saanut voitelu rahoja niin olisivat ihan hyvin voineet edes pikkasen valita samanhintaisia autoja. Tarkoituksena kait olisi palvella lehtien lukijoita. Jos kalleimman ja halvimman hinta ero on yli 16t euroa niin rohkenen epäillä että harvalla joka menee autoa ostamaan asettaa noin laveaa hintahaitaria.

        Muuttipa TM aikoinaan eräässä vertailussa yhteen ainoaan vertailuun kulutus mittaus käytännön erimoiseksi missä testattiin piheimmät polttoainetta kuluttavat autot mukana oli toyotalta hybridi ja sen takia otettiin kulutuksesta vallan pois kaupunkikulutus, juuri se missä hybridi olisi loistanut. Varmaan turha mainita että testin voitti skoda Octavia joka kulutti yli 3l enemmän polttoainetta kuin volvo 50 drive.


      • autOrientmagzine
        OikeaAudiA5 kirjoitti:

        Selvitähän taas hieman asioita, ennen kuin jauhat sontaa. Autolehti pyytää tietynlaista autoa, siis määrää lähinnä moottorin ja vaihteiston. Maahantuoja sitten antaa mitä antaa. Autolehti ei todellakaan pyydä autoa R-design varusteilla tai määrittele renkaita.

        joku viisas vois perustaa oman kaukoidän kulkupelien vertailulehden näille kiatojoriisikippoääliöille!! Testattas takavetolexusta,etuvetodatsunia ja sitä nelivetoista otusta joka kantaa heinäkoria tojotehtaan takapihalla (aasi)! Arvalla vois heittää sekaan yhden europremari merkeistä ja haukkua se sitten maanrakoon ja todeta vielä lopuksi muut testiin osallistujat voittaneiksi täysin pistein!! ja sille nelivedolle lisäksi erikoismaininta päästöistä ja hyvin ajanhammasta kestäneelle muotoilulle!

        Helpottaisko tämä edes vähän näitä Audistien mollaajia?


      • 1313
        enpäs usko kirjoitti:

        Joo, mutta on TÄYSIN väärin TM:n ottaa testiin sellaista autoa mikä ei joukkoon kuulu, väitän että esim. audin kohdalla olisi ollut tarjolla muitakin kuin neliveto,samaten volvon kohdalla ei olisi tarvinnut ottaa mitään R mallia, eiköhän asiantuntijoilla olisi pitänyt olla järkeä sanoa että tarjoamanne auto tulee varmasti kärsimään renkaistaan.

        Kyllä kait jos TM:ä olisi ajan tasalla tai ei olisi saanut voitelu rahoja niin olisivat ihan hyvin voineet edes pikkasen valita samanhintaisia autoja. Tarkoituksena kait olisi palvella lehtien lukijoita. Jos kalleimman ja halvimman hinta ero on yli 16t euroa niin rohkenen epäillä että harvalla joka menee autoa ostamaan asettaa noin laveaa hintahaitaria.

        Muuttipa TM aikoinaan eräässä vertailussa yhteen ainoaan vertailuun kulutus mittaus käytännön erimoiseksi missä testattiin piheimmät polttoainetta kuluttavat autot mukana oli toyotalta hybridi ja sen takia otettiin kulutuksesta vallan pois kaupunkikulutus, juuri se missä hybridi olisi loistanut. Varmaan turha mainita että testin voitti skoda Octavia joka kulutti yli 3l enemmän polttoainetta kuin volvo 50 drive.

        No älä sitten usko. Jos maahantuoja ei itse ymmärrä, että testiauto kärsii niistä renkaista, niin se on sitten omaa typeryyttä. Lehti ottaa mitä sille annetaan ja sillä siiti.

        Ja kuten jo sata kertaa sanottiin, siitä nelivedostahan ei ole kuin haittaa kesäkelillä. Mitä siis siitä valitat?


      • nenuun tarttisit
        autOrientmagzine kirjoitti:

        joku viisas vois perustaa oman kaukoidän kulkupelien vertailulehden näille kiatojoriisikippoääliöille!! Testattas takavetolexusta,etuvetodatsunia ja sitä nelivetoista otusta joka kantaa heinäkoria tojotehtaan takapihalla (aasi)! Arvalla vois heittää sekaan yhden europremari merkeistä ja haukkua se sitten maanrakoon ja todeta vielä lopuksi muut testiin osallistujat voittaneiksi täysin pistein!! ja sille nelivedolle lisäksi erikoismaininta päästöistä ja hyvin ajanhammasta kestäneelle muotoilulle!

        Helpottaisko tämä edes vähän näitä Audistien mollaajia?

        Kysys isältäs missä asennossa sinut on tehty....nimittäin moista asentoa on syytä välttää jos tulos on sinun kaltainen persläpi


      • joo ei usko moni muu
        1313 kirjoitti:

        No älä sitten usko. Jos maahantuoja ei itse ymmärrä, että testiauto kärsii niistä renkaista, niin se on sitten omaa typeryyttä. Lehti ottaa mitä sille annetaan ja sillä siiti.

        Ja kuten jo sata kertaa sanottiin, siitä nelivedostahan ei ole kuin haittaa kesäkelillä. Mitä siis siitä valitat?

        Minä en ole mistään nelivedosta puhunutkaan.

        Siinäpä se juuri onkin kun TM:n vertailuista menee pohja, jos testissä on vertailussa autoja hintahaitarin ollessa 16teuroa.

        Olisi ollut kiva jos audiin olisi pistetty erittäin matalat renkaat.
        Taisi muuten audissa ollut neliveto vakauttaa audin ohjausta, ainakin ennemmin audi4 ohjaus ei ole mikään kaksinen ollut, tästä facelift mallista ei ole kokemusta.


      • Q-Audisti
        nenuun tarttisit kirjoitti:

        Kysys isältäs missä asennossa sinut on tehty....nimittäin moista asentoa on syytä välttää jos tulos on sinun kaltainen persläpi

        Löysää hiukan,ei nää jutut meitä Audisteja noin koville ota. Hae vaikka Biltemasta komiat gromikapselit ja ledinauhat päivävaloiksi...ne sopii Hyundain tyyliin täydellisesti.
        ABC:n parkkarilla moni luulee Audiksi autoasi kun sinne kahville poikkeat.
        Noi asentojutut kuulunee muille palstoille mutta tojopellen tekoasennossa kannattais ehdottomasti käyttää kumia ja varmuuden vuoksi vielä jättää panematta!


      • näytönpaikka
        Q-Audisti kirjoitti:

        Löysää hiukan,ei nää jutut meitä Audisteja noin koville ota. Hae vaikka Biltemasta komiat gromikapselit ja ledinauhat päivävaloiksi...ne sopii Hyundain tyyliin täydellisesti.
        ABC:n parkkarilla moni luulee Audiksi autoasi kun sinne kahville poikkeat.
        Noi asentojutut kuulunee muille palstoille mutta tojopellen tekoasennossa kannattais ehdottomasti käyttää kumia ja varmuuden vuoksi vielä jättää panematta!

        tai tehdä niinkuin audi miehet panna toisia poikia vai??

        Pistäppäs puh. num. niin tuun vetään sua nenuun...vai eikö naru kädellä riitä pokka?


      • jkjjkjkjkkj
        1313 kirjoitti:

        No älä sitten usko. Jos maahantuoja ei itse ymmärrä, että testiauto kärsii niistä renkaista, niin se on sitten omaa typeryyttä. Lehti ottaa mitä sille annetaan ja sillä siiti.

        Ja kuten jo sata kertaa sanottiin, siitä nelivedostahan ei ole kuin haittaa kesäkelillä. Mitä siis siitä valitat?

        No ei se nyt ihan pidä paikkaansa, esim talvitestissä kaikissa autoissa on suunilleen samanlaiset kitka renkaat, silloin luulisi muihinkin testeihin olevan mahdollista saada suunnilleen samanlaiset renkaat.Antaisivat vaikka jollekkin rengasliikkeelle vähän ilmaista mainostilaa niin se laittaisi aina renkaat testi autoihin.


      • Heh heh...
        näytönpaikka kirjoitti:

        tai tehdä niinkuin audi miehet panna toisia poikia vai??

        Pistäppäs puh. num. niin tuun vetään sua nenuun...vai eikö naru kädellä riitä pokka?

        Uhosta ja kirjoitusvirheistä päätellen sinulla on ikää 15-vuotta. Lueppas nämä omat sepustukset uudelleen viiden vuoden päästä, voi hieman nolottaa sitten.


      • heh he heeheh
        Heh heh... kirjoitti:

        Uhosta ja kirjoitusvirheistä päätellen sinulla on ikää 15-vuotta. Lueppas nämä omat sepustukset uudelleen viiden vuoden päästä, voi hieman nolottaa sitten.

        Heh heh niinku sanoin ei ollut naru kädellä pokkaa pistää puh.num. niin olisit saanut nenuusi.


      • oikeanarukäsi
        heh he heeheh kirjoitti:

        Heh heh niinku sanoin ei ollut naru kädellä pokkaa pistää puh.num. niin olisit saanut nenuusi.

        Sinä taidat olla melkoinen kuumakalle! Älä turhaan noin raskaasti ota näitä autojuttuja. Et näemmä ole Audisti mutta miks näitä täällä kirjoittelet/luet??
        Outo täytyy olla kun poikien kanssa pelaamisesta kirjottelet ja nenuunkin pitäis duunailla..huh hu huuhuh.

        Eipä kannata TM-testejä lukea jos noin niistä pimenee.
        Päivystävän psykologin numeroon kannattais soittaa,narukädellä ei ole kykyjä hoitaa...lihasmassan kasvatusaineet jättäisin sinuna kuitenkin pois ekaks...uho ja näppylät vähenee oitis!!
        Parempaa jatkoa!


      • naru kädelle
        oikeanarukäsi kirjoitti:

        Sinä taidat olla melkoinen kuumakalle! Älä turhaan noin raskaasti ota näitä autojuttuja. Et näemmä ole Audisti mutta miks näitä täällä kirjoittelet/luet??
        Outo täytyy olla kun poikien kanssa pelaamisesta kirjottelet ja nenuunkin pitäis duunailla..huh hu huuhuh.

        Eipä kannata TM-testejä lukea jos noin niistä pimenee.
        Päivystävän psykologin numeroon kannattais soittaa,narukädellä ei ole kykyjä hoitaa...lihasmassan kasvatusaineet jättäisin sinuna kuitenkin pois ekaks...uho ja näppylät vähenee oitis!!
        Parempaa jatkoa!

        Ei ollu audipojusta num. lähettäjäksi kun tiesi että nenuun tulee jo seuraavana päivänä.


      • nenänkaivuurumaa
        naru kädelle kirjoitti:

        Ei ollu audipojusta num. lähettäjäksi kun tiesi että nenuun tulee jo seuraavana päivänä.

        Mikä poju mä sulle oon-Älä unta näe!!Tarvitaan TODELLA tylsä päivä että numeroita laittaisin!Kysele joltain muulta palstalta..kyllä vakka kantensa löytää ja jostain aina tulee isompi hauiskin eteesi.


      • Olet nolo pentu!
        heh he heeheh kirjoitti:

        Heh heh niinku sanoin ei ollut naru kädellä pokkaa pistää puh.num. niin olisit saanut nenuusi.

        Oijoijoi, nyt kyllä pelottaa!


        Ps. Se kirjoitetaan "narukäsi". Ei kannata enää lintsata koulusta, et sinä muuten opi kirjoittamaan.


      • Tarkenna hieman
        naru kädelle kirjoitti:

        Ei ollu audipojusta num. lähettäjäksi kun tiesi että nenuun tulee jo seuraavana päivänä.

        Miksi ihmeessä laitat narun kädelle? Ei teidän teinipellejen aivoituksista ota selvää.


      • sähän vasta nolo oot
        Olet nolo pentu! kirjoitti:

        Oijoijoi, nyt kyllä pelottaa!


        Ps. Se kirjoitetaan "narukäsi". Ei kannata enää lintsata koulusta, et sinä muuten opi kirjoittamaan.

        Ei kyllä se kirjoitetaan se
        Vai mitä tarkoitit?


      • Dr. Hans
        sähän vasta nolo oot kirjoitti:

        Ei kyllä se kirjoitetaan se
        Vai mitä tarkoitit?

        Aivoton ja kova soittaa suuta, ei vaikuta tulevaisuutesi kovin hyvältä. Et näköjään osaa lukea, etkä kirjoittaa.

        Suositus: Mene ensiksi psykologille, sitten erityiskouluun tukiopetukseen ja tule näiden jälkeen vasta tänne.


      • 200 neliötä
        Dr. Hans kirjoitti:

        Aivoton ja kova soittaa suuta, ei vaikuta tulevaisuutesi kovin hyvältä. Et näköjään osaa lukea, etkä kirjoittaa.

        Suositus: Mene ensiksi psykologille, sitten erityiskouluun tukiopetukseen ja tule näiden jälkeen vasta tänne.

        no mene nyt ihmeessä sinne psykologille jos on tarvetta , minulla ei oo tarvetta.
        Nenuun tekis sua mieli tulla vetään, sun tekis tietysti mieli vetää toista audi poikaa pyllyyn, näinhän se audi pojilla yleensä menee.


      • ....
        200 neliötä kirjoitti:

        no mene nyt ihmeessä sinne psykologille jos on tarvetta , minulla ei oo tarvetta.
        Nenuun tekis sua mieli tulla vetään, sun tekis tietysti mieli vetää toista audi poikaa pyllyyn, näinhän se audi pojilla yleensä menee.

        Sinulla juuri on tarvetta psykologille. Haaveilet ihmisten pahoinpitelystä ja homoilusta. Sairasta.


    • OikeaAudiA5

      ei se nyt noin mene !

      Onko tosiaan noin vaikea myöntää se tosisasia, että audi on ylivertainen preemium merkki? Keksitään tekosyitä puolueettomien vertailutestien mollaamiseksi.

      • lahna A5.

        Ota nyt ne taikalasit päästä ja mieti ihan rehellisesti


      • aitovolsumiäs

        Kyllä nyt totuus totisesti valkeni että tm on volsun mainoslehti "puolueettomasti".


    • bmw mies

      tuossa testissä toi audi a4 on aivan uutta mallia joka tuli vasta markkinoille bmw jälkeen

      • Audististi

        Se on noin vuonna 2007 julkaistu malli, josta on vain tullut facelift. Ei siis mikään varsinainen uusi malli.


    • Lehtimies!!

      Jallulehden testissä tuli ihan eri lopputulos.

    • jabadapaduu1

      Yllättävää, että VAG- tuote väännettiin jollain painotuksella taas voittoon... eikö ?

    • -Cruze-

      Tekniikan Maailma julkaisi uusimmassa numerossaan vertailun, josta löytyvät kyseisen farkkukolmikon melumittaukset. Tässä Tekniikan Maailman mitatut ETUPENKIN tulokset niille ja Cruzelle 60km/h, 80km/h, 100km/h ja 120km/h nopeuksilla.

      Cruze 62/65/68/71
      Audi 63/66/67/69
      BMW 64/66/68/70
      Mercedes 63/66/69/71

      Sisätiloiltaan nämä autot ovat samaa kokoluokkaa mutta tavaratilaltaan Cruze on eri luokassa. Tekniikan Maailman vertailukelpoisessa mittauksessa Cruzessa tilaa on 460l, Audissa 380l , BMW:ssä 350l ja Mersussa 380l.

      Eli Chevrolet Cruze on myös Premiumauto!!! JEI!!

    • 22221111

      Cruzesta en tiedä mitään, mutta sen tiedän, että melimittaukset eivät ole vertailukepoisia, jos niitä ei tehdä samaan aikaan samassa paikassa. Esimerkiksi tien kunto vaikuttaa merkittävästi meluun.

      • 2.4 STW

        Juupeli. melumitaukset tehdään sileällä asfaltilla jota on ... 1% teistä. Enempi ratkaisee se millainen on melu karkealla pinnalla. Jos Cruze on siinäkin yhtä hyvä kuin nuo ns. preemiut niin kyllä siinä Cruzessa on ainesta. Toisaalta eikös se ole pitkälti sama kuin uusi Astra joka tunnetusti on hiljainen auto.


      • kyydissä ollut
        2.4 STW kirjoitti:

        Juupeli. melumitaukset tehdään sileällä asfaltilla jota on ... 1% teistä. Enempi ratkaisee se millainen on melu karkealla pinnalla. Jos Cruze on siinäkin yhtä hyvä kuin nuo ns. preemiut niin kyllä siinä Cruzessa on ainesta. Toisaalta eikös se ole pitkälti sama kuin uusi Astra joka tunnetusti on hiljainen auto.

        Olin torstaina työreissun työkaverin aivan uuden Cruzen kyydissä ja kyllä se on hiljainen. Mallista en tiedä mutta kokonahkajakkarat oli.


    • AudiA5

      Joo Astra on tunnettu hiljaisuudestaan. Useimmassa tapauksessa koneestakaan ei kuulu mitään kun se ei lähde edes käyntiin.

      • ei nyt ihan noinkaan

        Rohkenen epäillä että tänä päivänä Opelin laatu häpee vag:n laatua. 90-luvulla oli asia toinen, itellä oli joskus 95 mallin astra uutena ostettu 16v 1.6, oli ihan susi malli.


    • AudiA5

      Jos nyt mese mies kirjoittelisit vain omalla nimimerkilläsi. Astrahan on oikeasti yksi luokkansa hiljaisimpia autoja.

    • AudiA5

      no enkös minä juuri niin kirjoittanut ????

    • Audiherra

      Vertailutestin tulos oli hyvin odotetunlainen, vain Bemarin ja Mersun olisin odottanut olevan toisinpäin. Audi miehenä olin jo etukäteen täysin varma voitosta. Toivottavasti Audin mollaajat nyt vetäsi herneen keuhkoihinsa saakka. Mainoslause Audi näyttää kehityksen suunnan pitää täysin paikkansa.

      • ota taikalasit silmi

        Kyllähän tämä nykyaikaa on eli voitelurahat tm:lle niin testivoitto on varma.


      • 2232323

        eikös noilla ollut samat pisteet eli jaettu toinen sija.


    • naurettavaa1

      Jep, Audista ja Mersusta piti ottaa 4-veto jotta pärjäävät, Audiin sopivat renkaat ettei tule haukkuja, perus-Bemariin piti ahtaa niin paljon varusteita että pisteet tipahti ja sitten vielä loosereita kyytiin. Hyvä TM, näin se menee ja kansa uskoo. Miten taas kerran bemarin oli suorituskykyinen ja ajettava, halvalla hinnalla ym. kilpailevat veivät voiton. Varmaan testaajia miellytti myös se, että Audin huollossa muistetaan aina mainita huokeasta öljytarjouksesta kun kone syö öljyä samaan tahtiin kuin muuta polttoainetta.

      Lukekaa itse testi ja päätelkää sen jälkeen kuinka hyvä Audi loppujen lopuksi oli!

      • Sinä olet naurettava

        Luettu on ja Audi on kiistatta paras. Miksi te BMW-Terot tulette tänne itkemään? Ottiko tappio oikeasti noin koville? Aja sillä BMW:llä ja ole hiljaa.


      • niinhän sinä olet
        Sinä olet naurettava kirjoitti:

        Luettu on ja Audi on kiistatta paras. Miksi te BMW-Terot tulette tänne itkemään? Ottiko tappio oikeasti noin koville? Aja sillä BMW:llä ja ole hiljaa.

        Oiva vastaus eikö se auto ole ajettavaksi tehty, vaikkakin kun on -30 pakkasta usein ihmettelen miks ne audit silloin vedetään hinurin lavalle, kerro sinä kun niin tietäväinen olet?


      • Nooh _
        Sinä olet naurettava kirjoitti:

        Luettu on ja Audi on kiistatta paras. Miksi te BMW-Terot tulette tänne itkemään? Ottiko tappio oikeasti noin koville? Aja sillä BMW:llä ja ole hiljaa.

        keskon lehti ja keskon merkki aina ykkösenä !!

        Puolueettomuus???


      • ssseefe
        Nooh _ kirjoitti:

        keskon lehti ja keskon merkki aina ykkösenä !!

        Puolueettomuus???

        Miksi pärjää myös muissa maissa, vai sponsoroiko kesko myös siellä?


      • vitsin murjaisit
        ssseefe kirjoitti:

        Miksi pärjää myös muissa maissa, vai sponsoroiko kesko myös siellä?

        no, saksalainen auto ärjää saksassa, outoa ????

        Muualla ei mitään jakoa kärkisijoille. MOT


      • AudiA5
        vitsin murjaisit kirjoitti:

        no, saksalainen auto ärjää saksassa, outoa ????

        Muualla ei mitään jakoa kärkisijoille. MOT

        Audi A4 voitti myös Tuulilasin testin. MOT


      • AudiA5
        AudiA5 kirjoitti:

        Audi A4 voitti myös Tuulilasin testin. MOT

        Tuulilasi :)))))))))


      • Mene hoitoon!
        vitsin murjaisit kirjoitti:

        no, saksalainen auto ärjää saksassa, outoa ????

        Muualla ei mitään jakoa kärkisijoille. MOT

        Miksi Audi voittaa myös Englannissa? Ai niin, teidän salaliittoteoriapellejen mielestä VW Group on lahjonut koko maailman autolehdet ja toimittajat.


    • D5 500nm/240hp

      Tm- testiin takaisin. Autot eivät olleet verailukelpoisia moottorien osalta ainakaan,
      Esim. Volle D5 awd 17" kiekoilla olisi pärjännyt huomattavasti paremmin ja olisi mahtunut n. 50th € rajoihin. Tosin testissä lukee maahantuojien antaneen juuri nuo autot?
      Ei tunnu oikein uskottavalta. Joko 2 tai 4-vetoisina ja vertailukelpoisilla moottoreilla.
      Kaikilta malleilta löytyy useita moottorivaihtoehtoja!

      • AudiA5

        D5 mallissa on kylläkin 215hv. Toki se olisi hintansa puolesta testiin mahtunut. Itsekin juuri Volvon osalta ihmettelin, miksi oli D4 R-design paketilla, kun siitä ei ole kuin haittaa. Mutta kuten sanoin, turha autoista on lehteä syyttää. Maahantuoja sen auton testattavaksi antaa.

        Nimimerkille naurettavaa, kuten on jo 10 kertaa kirjoitettu, siitä nelivedosta ei ollut kuin haittaa testissä. Testi tehtiin kesäkelillä.


      • HÖPÖHÖPÖ,
        AudiA5 kirjoitti:

        D5 mallissa on kylläkin 215hv. Toki se olisi hintansa puolesta testiin mahtunut. Itsekin juuri Volvon osalta ihmettelin, miksi oli D4 R-design paketilla, kun siitä ei ole kuin haittaa. Mutta kuten sanoin, turha autoista on lehteä syyttää. Maahantuoja sen auton testattavaksi antaa.

        Nimimerkille naurettavaa, kuten on jo 10 kertaa kirjoitettu, siitä nelivedosta ei ollut kuin haittaa testissä. Testi tehtiin kesäkelillä.

        tiedät itsekkin tuon provoksi joten lopetatko ?


      • D5 500nm /240hp
        AudiA5 kirjoitti:

        D5 mallissa on kylläkin 215hv. Toki se olisi hintansa puolesta testiin mahtunut. Itsekin juuri Volvon osalta ihmettelin, miksi oli D4 R-design paketilla, kun siitä ei ole kuin haittaa. Mutta kuten sanoin, turha autoista on lehteä syyttää. Maahantuoja sen auton testattavaksi antaa.

        Nimimerkille naurettavaa, kuten on jo 10 kertaa kirjoitettu, siitä nelivedosta ei ollut kuin haittaa testissä. Testi tehtiin kesäkelillä.

        215hv / 440nm toki on vakiona, mulla n. 240hv ja se joskus parjattu vähän luistava loota kestää juuri siksi! Sporttimodella ei kyllä luista pätkääkään :-D


      • OikeaAudiA5
        D5 500nm /240hp kirjoitti:

        215hv / 440nm toki on vakiona, mulla n. 240hv ja se joskus parjattu vähän luistava loota kestää juuri siksi! Sporttimodella ei kyllä luista pätkääkään :-D

        No kyllä se laatikko vain luistaa, tai ainakin jonnekin se tehot hävittää ja kulutusta kasvattaa. Jotta geartronicilla varustettu Volvo pärjää suorituskyvyltään vaikka Bemarille, Audille tai Mersulle, siinä täytyy olla huomatavasti enemmän tehoa. Ja tämä johtuu vain ja ainoastaan vananaikaisesta geartronic laatikosta. Ihan turha väittää muuta, sillä sama asia on todettu lukuisissa testeissä, esimerkiksi T6 mallin osalta.

        Itsekin olen kyseisellä lootalla ajanut useita kertoja ja se onkin ainoa syy, miksi en edes harkinnut S60 Volvon ostamista. Muuten olisin hyvinkin saattanut siihen päätyä. Kokeileppa jotain modernia autoamaattia, niin huomaat kyllä eron.

        Geartonicissa saattaa myös olla se syy, miksi Volvo ei antanut testiin D5 mallia. TM:n mukaan D4 mallissa oli kaksoiskytkinvaihteisto (itse kyllä luulin, että sekin olisi momentinmuunninvaihteistolla), mutta D5 malliin ei kaksoiskytkinlaatikkoa ainakaan saa.


      • D5 500nm /240hp
        OikeaAudiA5 kirjoitti:

        No kyllä se laatikko vain luistaa, tai ainakin jonnekin se tehot hävittää ja kulutusta kasvattaa. Jotta geartronicilla varustettu Volvo pärjää suorituskyvyltään vaikka Bemarille, Audille tai Mersulle, siinä täytyy olla huomatavasti enemmän tehoa. Ja tämä johtuu vain ja ainoastaan vananaikaisesta geartronic laatikosta. Ihan turha väittää muuta, sillä sama asia on todettu lukuisissa testeissä, esimerkiksi T6 mallin osalta.

        Itsekin olen kyseisellä lootalla ajanut useita kertoja ja se onkin ainoa syy, miksi en edes harkinnut S60 Volvon ostamista. Muuten olisin hyvinkin saattanut siihen päätyä. Kokeileppa jotain modernia autoamaattia, niin huomaat kyllä eron.

        Geartonicissa saattaa myös olla se syy, miksi Volvo ei antanut testiin D5 mallia. TM:n mukaan D4 mallissa oli kaksoiskytkinvaihteisto (itse kyllä luulin, että sekin olisi momentinmuunninvaihteistolla), mutta D5 malliin ei kaksoiskytkinlaatikkoa ainakaan saa.

        -12 mallista alkaen sporttimodella oleva 6-lovi loota! Olen ajanut nyt 17000km
        ko autolla, edellinen -10 ja aivan eri planeetalta on tämä loota. Muuttaa myös ajon vakautusta ym. JA EI TOD. luista pätkääkään SPORTILLA. Olen kokeillut myös muita ja olen tähä erittäin tyytyväinen. Sitäpaitsi vanhemmat "luistavat" ovat mukavia
        = huomaamattomia vaihdoissa. Minä kaipaan autolta mukavuutta myös alustassa ja se on tietysti makuasia. Madallettuja pelejä on ollut, ei enää! Yleinen hiljaisuus, mukavuus alustassa "riittävä" voima neliveto ovat mun kriteerit tänään.
        Vielä lootasta, normaalimodella luistaa varsinkin kylmänä=kestävyyttä, mutta sportilla ei sitteen yhtää, muuttuu kuin eri autoksi :-D Tulikohan tarpeeksi selväksi???


    • AudiA5

      Eli mikä kohta tuossa oli provoa? Se että kerroin Volvon tehot oikein, vai se, että nelivedosta ei ole hyötyä kesäkelillä?

      • d5205awd

        Kesäkeleil se hyöty et saa painaa aika vauhdilla rankkasatees ei meinaan lähde liirtoon


      • utelias7
        d5205awd kirjoitti:

        Kesäkeleil se hyöty et saa painaa aika vauhdilla rankkasatees ei meinaan lähde liirtoon

        Miten neliveto poistaa veden renkaan ja tien välistä?


      • Audisti Q:lla
        utelias7 kirjoitti:

        Miten neliveto poistaa veden renkaan ja tien välistä?

        Heikompikin pitoriittää kun voimaa välitetään tienpintaan neljällä renkaalla.
        Totaalisessa ylinopeus tilanteessa vesimäärään nähden vesipatja irrottaa nelivedonkin mutta vetävä pyörä "ylittää" helpommin vesimassat kuin vapaasti pyörivä.
        Kuivaakeliä lukuunottamatta nelivedosta on etua sitä enemmän mitä liukkaampaa on.
        Vain itse kokemalla ymmärtää.
        Kuuluisalla kolikolla toinenkin puoli,haitatkin:Hankintahinta,kulutus yms.
        Mutta esim. renkaat kuluu tasaisemmin etu/taka-akselilla.

        Aina kun 2WD ajossa huomaat jotain pito-ongelmia, samassa tilanteessa 4WD autolla keskityt olennaiseen - liikenteeseen.
        Liukas,jyrkempi katu: 2WD ottaa vauhtia mäkeen, 4WD:llä voit pysähtyä kesken nousun ja jatkaa ongelmitta jopa perävaunu kytkettynä


    • Bemari tai mersu

      Ottaisin mersun tai bemarin. Volvoa en kyllä halua,ja citroen on täys romuläjä.

    • mese mies

      No mersuhan on itsestään selvä vaihtoehto noista. Ainoa todellinen preemiumauto.

    • sitä saa

      Katsokaa 02/12 Autobildin testi, jossa 328i vie A4 2.0 TFSI:tä miten haluaa. Autobildiä lukee sentään vähän useampi kuin TM:ää ja siinä autot olivat täysin vertailukelpoisia (ei luokkaa bemariin kaikki varusteet ja isoimmat run flatit mitä löytyy, Audiin talvitestiin neliveto ja renkaat joita ei edes kaupasta saa mukavuutta korostamaan).

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1507
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      74
      965
    7. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      890
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      803
    Aihe