Lappenrannassa pieni skandaali

Rautjärven Priha

11

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdhfgasdgjasdf

      Vielä ei ole Ryanairin matkustajat tajunneet että jos lento peruuntuu syystä tai toisesta, ei Ryanair ota asiaan mitään kantaa, eikä korvaa mitään ja joudut ostamaan uudet liput. Tuolla Etelä Saimaan jutun kommenteissakin on hyypiöitä jotka vaativat korvausta Ryanairilta tai jopa Lappeenrannan kaupungilta. Kumpikaan taho ei ole pakottanut ostamaan tuon yhtiön lippuja, joita ostaessa jo pitäisi riskit tietää. Ainakin minä tiedän.

      Vaaditaan saamari jotakin kympin lentolippuja ja samoja etuja, kuin normi yhtiöiden asiakkailla on. Jos ostaa halvalla skeidaa, niin se on ihan oma ongelma, jos se ei vörki.

      Tuona päivänä Lappeenrannassa satoi alijäähtynyttä vettä ja tuollaisissa oloissa ei tarpeellisia kitkoja saada kiitotiehen harjaamalla, eikä edes urealla joka yleensä auttaa, mutta ei tilanteessa jossa taivaalta sataa uusi liukastakin liukkaampi jääkerros samantien toimenpiteen jälkeen pintaan. Kaikki (kalliit) hoitokonstit olivat käytössä, vaikka Ryanair ei edes maksa noista palveluista käypää korvausta vaatien saada lentää puoli-ilmaiseksi talvikentältä!

      Se on voi voi ja eikun uutta halpalentoa ostamaan ja kokeilemaan josko sitten onnistuisi matka vaiko eikö onnistu ilman mitään korvauksia.

      • 13+12

        Kyllä Ryanairinkin pitää EU:n sääntöjä noudattaa ja tuossa tapauksessa hoitaa matkustajat perille ja pitää heistä huolta ruoan ja majoituksen muodossa sen aikaa kun sen järjestäminen kestää. Koska tuo katsotaan sääoloista johtuneeksi viivästykseksi, ylimääräistä korvausta ei tarvitse maksaa. Ja Ryanair on myös velvollinen kertomaan matkustajille heidän oikeuksistaan. Nuo säännöt eivät katso lipun hintaa, ja se on Ryanairin ongelma jos kolmen kympin lipuissa ei ole marginaalia tuollaisiin lisäkuluihin.


      • Rautjärven Priha
        13+12 kirjoitti:

        Kyllä Ryanairinkin pitää EU:n sääntöjä noudattaa ja tuossa tapauksessa hoitaa matkustajat perille ja pitää heistä huolta ruoan ja majoituksen muodossa sen aikaa kun sen järjestäminen kestää. Koska tuo katsotaan sääoloista johtuneeksi viivästykseksi, ylimääräistä korvausta ei tarvitse maksaa. Ja Ryanair on myös velvollinen kertomaan matkustajille heidän oikeuksistaan. Nuo säännöt eivät katso lipun hintaa, ja se on Ryanairin ongelma jos kolmen kympin lipuissa ei ole marginaalia tuollaisiin lisäkuluihin.

        http://www.ecc.fi/fi-FI/matkustaminen/lentomatkustajan-oikeudet/

        Niinpä, Ryanair ei varmasti tule tarjomaan yllä olevissa ohjeissa mainittua huolenpitoa ellei asiakas sitä pontevasti vaadi (ja tuskin sittenkään). Olisi kiva jos joku joskus haastaisi ko. puljun oikeuteen ja saataisiin langettava päätös jota heidänkin olisi pakko noudattaa.


    • heidänkin olisi

      niin kenen heidänkin? Eikö sentään "senkin olisi"?

    • 8+9

      Tällä hetkellä oikeudessa on Finnair, joka noita asiakkaidensa oikeuksia polkee.

    • 7+15

      Tuossahan oli kyse siitä syyllistyikö Finnair väärään valaan ja valehteluun kyseisessä rikostutkinnassa.

      Se että Finnairlaiset eivät täysiä kriminaaleja ole, ei tarkoita sitä että finnair ei olisi oikeudessa matkustajien oikeuksien polkemisesta.

      Ainoastaan sen etteivät saaneet syytettä valehtelusta ko jutussa.

      • rynkky yhteystiedot

        Ryanair - Asiakaspalvelu

        Ireland: 0818 30 30 30
        Great Britain: 0871 246 0000
        Germany: 0900 116 0500
        Austria: 0900 210 240
        France: 0892 780 210
        Italy: 899 55 25 89
        Spain: 44 871 2460011
        Poland: 0703 303033
        Rest of the World: 44 871 246 0002

        Ryanair- Osoite
        Customer Service Department
        PO Box 11451
        Swords
        Co Dublin
        Ireland
        Lisää yhteystietoja

        Yhteystiedot: Ryanair
        http://www.ryanair.com/en


    • jjjjjjjjiiiiiiiiihhhhaaa

      Tänään oli aamulla normi yhtiön lento helsinkiin Amsterdamin kautta. Lähtö viivästyi yli tunnilla joten jatkolento ehti lähteä. Kävely transfer automaatille ja alkuperäisen lipun vilautus ja kas , uusi jatkolento oli jo valmiiksi buukattu ja boarning passin ohessa tuli nippu vouchereita, ravintolaan taxfreehen ja lentolippuihin. Kuinkas käy kun Ryan air myöhästyy????? Jaha, taidanpa hakea lasin kuohuvaa kun alkoi janottaa.....bon voyage Ryan airinkin matkustajille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2922
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1508
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe