oliskiko joku haittaohjelma?

MInulle on tullut koneelleni sellainen ongelma, että onkohan kenelläkään kokemusta vastaavasta: Kun avaan koneen, se toimii jonkun aikaa ihan normaalisti, mutta sitten alkaa availemaan itsestään sivua "News Portal" ja sitä avautuu ja avautuu useita, ja kun yhden sulkee avaa se kaksi uutta tilalle, avaa niin nopeasti ettei ehdi edellistä sulkea.

MInulla on Opera selaimena, mutta tämä tapahtuu vaikka olisi Opera suljettuna, ja katselisin kuviani tai yrittäisin ladata kuvia kamerasta, tai vaikka pelata pasianssia, niin kone on suljettava kun tuo ohjelma häiritsee koko ajan.
Koneelta on tyhjennetty Opera pois ja haravoitu viruksia ja haittaohjelmia, mutta mitään ei löytynyt. Hetken oli rauhallista ja taas alkoi, eli ei ole edes selaimesta kiinni. Onko kellään kokemusta ja mitä tuolle voisi tehdä muuta kuin heittää koneen katiskan painoksi?

2

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko viimeaikoina asentanut joitakin ilmaisia ohjelmia? Jos olet niin olisiko niiden mukana tullut jokin mainis/haittaohjelma joka tekee tuota?`

Sinun kannattaa tehdä täysi tarkistus esim Malwarebytes ohjelmalla: http://www.malwarebytes.org/

Sen asennusvaiheessa ota pois ruksi kokeiluversio kohdasta ja ennen tarkistusta varmista että sen virustunnisteet ovat ajantasalla.

• joöi

On kokemusta poliisiohjelmasta. Lataa Process Monitor ja laita se pitämään kirjaa käynnistyksestä. Katso kaikki tiedosto-operaatiot siitä alkaen kun Explorer käynnistyy. Sieltä voi löytyä syyllinen, joka käynnistää selaimen (Operan?). Toinen mahdollisuus on katsoa Autorunssilla Logon-käynnistykset. No aivan aluksi kannattaa tietty katsoa, ettei haittis lähde käyntiin Startup-kansiosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5787
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      604
      2265
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1171
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1013
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      936
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      905
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe