Pieni ruokainen,edullinen käyttöauto yksin matkaavalle

perusauto duunarille

Kovasti pohtinu minkä merkkisen auton ostas alle 4000e koska auton osto edessä, keskustelupalstoja lukenut ni toyotaa kehuttu paljon että ajaa helposti sen 400t tokihan jokaiseen autoon pitää kuluvia osia vaihtaa.
Toyotaa muuten voisin suosia mutta ajoasento ja ajettavuus aika kehno, miten muitten moottoreilla ajaako niillä yleensä paljon?

mielessä käynyt ku yksin ajan vain pitkää matka ni farkku diesel ja siitä tekee pakun mutta milloin eduskunta päättää että niin ei saa tehdä....

toivessani löytää auto pieni ruokainen, mukavaa ajaa matkaajoa vuodessa 40t, ilmastointi oisi plussaa ei pakollinen, iso tankki oisi kiva koska asun maalla lähin huoltoasema 40km päässä. Volswagen passat oisi hyvä vaihtoehto mutta siinä kuulemma osia menee tiuhaan vaihtoon.
Oisi kiva kuunnella toisten kokemuksia minkalainen auto kannattas ostaa.
Lämmin kiitos.

115

9512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma valinta pellee..

      Tää maaginen kysymys kaikkihan kehuu omia autoja, mutta totuus on kaikissa autoissa vikoja ilmenee... katsastus tilastojen mukaan alle 5t autot kärkipäässä toyo ja volkkari ja citikat huonoja ja rellut mutta autot toimii ku osia vaihtaa....

      • Elämäsi tilaisuus

        Tämän järkevämpää vaihtoehtoa et löydä noin halvalla.

        www.nettiauto.com/4947860

        Kulkee melkein pyhällä hengellä ja on tilaa sekä varusteita.


      • rahapulako
        Elämäsi tilaisuus kirjoitti:

        Tämän järkevämpää vaihtoehtoa et löydä noin halvalla.

        www.nettiauto.com/4947860

        Kulkee melkein pyhällä hengellä ja on tilaa sekä varusteita.

        miksi myy niin halvalla?


      • KAIKKIKOKEILLU
        Elämäsi tilaisuus kirjoitti:

        Tämän järkevämpää vaihtoehtoa et löydä noin halvalla.

        www.nettiauto.com/4947860

        Kulkee melkein pyhällä hengellä ja on tilaa sekä varusteita.

        HAH HAHAAAAAA POOLO HEEHHHHEEEEE sillä 4 tonilla saa relluja 3 kpl. ja taatusti 2000 vuos. kyllä pelaa ja pensaa menee tosi vähän , aijai ja sitten se ajomukavuus ompa mahtava päästellä.


      • Laatua halvalla
        Elämäsi tilaisuus kirjoitti:

        Tämän järkevämpää vaihtoehtoa et löydä noin halvalla.

        www.nettiauto.com/4947860

        Kulkee melkein pyhällä hengellä ja on tilaa sekä varusteita.

        Focus on järkivalinta.


      • Nopeat syö hitaat
        rahapulako kirjoitti:

        miksi myy niin halvalla?

        Osta äläkä kysele.


      • Focus 1,6 farm. 2003
        rahapulako kirjoitti:

        miksi myy niin halvalla?

        Mulla oli samanlainen ja olin tosi tyytyväinen mutta harmi kun naiskuski ajoi kolmion takaa kylkeen ja auto meni lunastukseen.


      • Hyväntekeväisyyttä
        rahapulako kirjoitti:

        miksi myy niin halvalla?

        Kuuden tonnin arvoinen auto neljällä tonnilla?


      • Autoarvioija
        Hyväntekeväisyyttä kirjoitti:

        Kuuden tonnin arvoinen auto neljällä tonnilla?

        2003 Focuksen farmarin realistinen hinta olisi noin 2500.


      • Ville on oikeassa
        Autoarvioija kirjoitti:

        2003 Focuksen farmarin realistinen hinta olisi noin 2500.

        www.nettiauto.com/ford/focus/5307748


      • touota hota

        ostaisi susuki alton.niitä saa 50000km-100000km ajettuja kohtuu hinnalla.jopa alle 2000 euron ja ajaa vielä monia vuosia eteen päin.neljästä tonnista jää polttoaine rahaa vielä,20000km-30000km ajoon.ja on vahvoja autoja.minulla itsellä 1985 toyota carina mutta huollan itse auton,jarrut ym ajettu yli 300000km koria on laitettu tuhansilla euroilla pohjaa hitsttu lokasuojat ja pakoputki vaihdettu maalattu uudelleen ja ensikesänä maalattava uudelleen, ja ajattelin uusia takajarrut niin taas ajetaan vuosi lisää jarrut maksaa noin 90 euroa laitettuna.remonttia tehty kovasti en kyllä kehuisi kovast touottaa,kylmä talvella karvahattu ja nahkasaappaat villasukat karvahattu ja rukkaset niin kyllä sillä sitten ajelee.


      • paras tarjous
        Elämäsi tilaisuus kirjoitti:

        Tämän järkevämpää vaihtoehtoa et löydä noin halvalla.

        www.nettiauto.com/4947860

        Kulkee melkein pyhällä hengellä ja on tilaa sekä varusteita.

        salli mun nauraa
        tarjoan sulle 500e tosta romusta


      • vain suomessa...
        Nopeat syö hitaat kirjoitti:

        Osta äläkä kysele.

        siinä taas oikea vuoden asiakaspalvelija...


      • Yli kakssataa tonnia
        rahapulako kirjoitti:

        miksi myy niin halvalla?

        ajettu bensa Focus alkaa olla tiensä päässä. Ei niitä ole sen enemmille kilometreille suunniteltukaan. En ostais.


      • ostamosse mosse kest
        Elämäsi tilaisuus kirjoitti:

        Tämän järkevämpää vaihtoehtoa et löydä noin halvalla.

        www.nettiauto.com/4947860

        Kulkee melkein pyhällä hengellä ja on tilaa sekä varusteita.

        Osta vähänkäytetty Mosse. Kulkee vähällä jos kulkee ainakin hyvin ilmastoitu. Talvella ei tle hiki eikä kesällä palele. Osat on halpoja kestää kevyesti ajaa 500th kilometriä kun välillä vähän korjeilee, tai vähän väliä.


      • 2000-2500 €
        Ville on oikeassa kirjoitti:

        www.nettiauto.com/ford/focus/5307748

        Autoliikkeistä löytyy vähemmän ajettuja saman ikäisiä Focus-farkkuja halvemmalla.


      • Mersu halvalla
        Laatua halvalla kirjoitti:

        Focus on järkivalinta.

        www.nettiauto.com/mercedes-benz/115/5330260


      • Elämäsi tilaisuus kirjoitti:

        Tämän järkevämpää vaihtoehtoa et löydä noin halvalla.

        www.nettiauto.com/4947860

        Kulkee melkein pyhällä hengellä ja on tilaa sekä varusteita.

        Siisti kärry vaan onko huollot tehty ? Ittekkin pidän kyseisestä autosta,mutta joskus on sattunut auto jolla ajettu Metsuri teräketjuöljyillä.En vaitä etteikö autosi ole hyvä soipa peli..


    • --------------------

      Corolla ja Avensis ok
      mutta
      halvempia kulutukseltaan ovat pienet kuten esim. suzukin Alto ja swift.
      Japanilaiset ovat yleensä kuluttajan kannalta hyviä vaihtoehtoja.
      Varo Hyundain malleja samoin Kian... Venäläisiä en tunne...

      • skeptikko

        "Varo Hyundain malleja samoin Kian..."

        No huh huh. Neljä vuotta korealaisilla ilman vikoja.. Kyse on nykyään lähinnä siitä että korealaisen saa neljällä tonnilla ja vastaava japsi on 8000. Kyllähän mikä tahansa auto menettelee, mutta yksi tapa on vältellä kalliita vikoja. Itse ostaisin uudemman korealaisen tai mahdollisesti aliarvostetun ranskalaisdieselin. Toinen vaihtoehto on se 90-luvun saksalaisdiesel, mutta siinä on vanhemman auton ongelmat...


      • kia gool

        kiia on kuulemma varmin auto mitä tiedän.kavereilla on ja vaihtaneet uuteen ei mitään vikaa koko aikana.


      • uuttakehuva
        kia gool kirjoitti:

        kiia on kuulemma varmin auto mitä tiedän.kavereilla on ja vaihtaneet uuteen ei mitään vikaa koko aikana.

        Eihän uudessa saa vikoja ollakaan


      • urpourputtaja
        kia gool kirjoitti:

        kiia on kuulemma varmin auto mitä tiedän.kavereilla on ja vaihtaneet uuteen ei mitään vikaa koko aikana.

        kyllähän Kiia on ihan mukava ajella noita tuutteroluokan autoista. Mutta mutta, Varaosapalvelu ei pelaa ollenkaan ja huollot hirmuhinnoissa.
        Vältä viimeiseen asti!!!!!


      • keltainen 16

        Ei Suzuki Altoa voi verrata mihinkään.

        Se vaan on niin, että sitä vastaa k-raudasta saatavat satasen kovamuoviset kottikärryt ja mopoautot. Jäljemmän saa muuten 4000€

        Noi corolla ja avensis on varmaa ihan hyviä vaihtoehtoja. Tuolla hinnalla sitten ikä on oma juttunsa.


      • SirAlexx
        keltainen 16 kirjoitti:

        Ei Suzuki Altoa voi verrata mihinkään.

        Se vaan on niin, että sitä vastaa k-raudasta saatavat satasen kovamuoviset kottikärryt ja mopoautot. Jäljemmän saa muuten 4000€

        Noi corolla ja avensis on varmaa ihan hyviä vaihtoehtoja. Tuolla hinnalla sitten ikä on oma juttunsa.

        ei mopoautoa saa mistään alle 4000 euron. Pitää hyvin arvonsa. Mistä näytä tyhmiä kaikentietäviä ihmisiä oikein löytyy. Kannattaisi ensin ottaa asioista selvää ja vasta sitten tulla mesoomaan.


    • ei ikinä tojoakiitos

      Corollan ajettavuus on todella huono. Mutta kyllähän sillä yleensä suht. luotettavasti pääsee paikasta A paikkaan B.

    • KESTÄÄÄÄÄÄ

      Alto on paras..hyvä varustelu,,kävin just koe ajaan,,pärjää hyvin..Itselläni on GETZ HYUNDAI ajettu 180000km,,koskaan ei vikaa

    • perämerkki

      Hyundait ja Kiat halpoja mutta selvittäppä paljon huollot ja varaosat maksaa näihin uudempiin malleihin niin putoat tuolilta.

      • chichchuch

        Varaosat ei maksa paljoa mitään koreasta tai euroopasta netin kautta. Lisäksi tarvikeosaa alkaa saada aika paljolti. Ymmärrän että VW-mies tarvitsee varaosatiskiä viikottain.


      • Hyundai Matrix

        Et sitten tiedä varsinkaan Hyundain huoltoja...

        Itsellä Matrix ja viime katsastuksessa niinkin huima vika, kuin rekisterikilven valot himmeät. Korjaantui polttimoiden vaihdolla...

        Tänä vuonna ostettu jopa uusi akku, kun autolla on jo ikää sen 9v...

        Ottakaa selvää, ennenkuin loksutatte turpaanne.


      • perämerkki
        chichchuch kirjoitti:

        Varaosat ei maksa paljoa mitään koreasta tai euroopasta netin kautta. Lisäksi tarvikeosaa alkaa saada aika paljolti. Ymmärrän että VW-mies tarvitsee varaosatiskiä viikottain.

        Juu jos netistä tilaa niin ehkä tulee halvemmaksi mutta moniko noista autoilijoista itse tajuaa tilailla sieltä yhtikäs mitään tai että osaako tilata oikeaa osaa. Hyundai i30 vm. 2009 takajarrusatula 270e ja "vaihtolaite" eikä saanut kuin marmoritiskiltä ja kun nopeasti olisi tarvinnut niin ei edes maahantuojalla ollut hyllyssä ja toimitus 5 viikkoa. Eikä mennyt takuuseen. Tuolla 270e:llä VW-mies saa koko autoonsa kaikki uudet nivelet joita noista saksalaisista kuluu jonkin verran. En hauku noita hyundaita tai kiiaa mutta halpa auton hinta on myyntikikka ja rahat otetaan varaosista ja huolloista.


      • perämerkki
        Hyundai Matrix kirjoitti:

        Et sitten tiedä varsinkaan Hyundain huoltoja...

        Itsellä Matrix ja viime katsastuksessa niinkin huima vika, kuin rekisterikilven valot himmeät. Korjaantui polttimoiden vaihdolla...

        Tänä vuonna ostettu jopa uusi akku, kun autolla on jo ikää sen 9v...

        Ottakaa selvää, ennenkuin loksutatte turpaanne.

        Hyundai getz 2005 1.5 diesel, jakopään osat 350e ja lisäksi työt, kallista sanoisin. Johonkin saksalaiseen tai japsin vastaavan luokan autoon jakopään osat n.100-150e ja työt, halvempaa.


    • Automasentaja

      Opel corsa ,fiat punto .ford fiesta nissan micra halpoja ylläpitää pieni kulutus.Eikä maksapaljon.

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Itse sanoisin että ei välttämättä aivan pieninpiä autoja joku punto tai micra voi olla aika joutavia ajaa nyt talvella ku sullaki tuota työmatka ajoa on! Uraiset ja jäätyneet tiet repivät autoa joka suuntaan ja pyörähtämisen vaarakin on hieman isompia malleja paljon suurempi. Kaikki ääriolosuhteet ovat aina huomattavasti pahempia pikkuautoilijoille sohjo kelit ja uraiset tiet saat ajaa kielikeskellä suuta 30-50kmh ja aikaa kuluu matkoihin! Ei varmaan kovin hyvä vaihoehto sellainenkaan? Ennemmin joku focus tai astra vaikka!


      • FinnFox600

        Moro

        Osta iso Sitikka. Edullinen ja tilava. Antaa hyvän kyydin. Saat uudemman kohtuuhinnalla. Jos ajat vähän niin kulutuksella ja satunnaisilla korjauksilla ei ole suurta merkitystä. Ranskalaisissa merkittävä arvonalennus on tapahtunut jo viidessä vuodessa.

        Etsi juuri katsastettu ja sitä varten kunnostettu. Aja vajaa vuosi. Myy pois. Hommaa toinen. Suunnittele niin, että ennakoimasi ajomäärä on toteuttavissa ilman kalliita korjauksia.

        Osta suoraan yksityishenkilöltä. Saat paremmat tiedot autosta. Ja et maksa autoliikkeen katteita, jopa 30% myyntihinnasta. Teetä autolle perusteellinen puhdistus noin 200€, ja pakolliset huoltotoimenpiteet. Säästät huomattavasti.

        Ja myy ajoissa siisti ajopeli. Jos olet oikein taitava niin saatat jopa vähentää arvonalennuksesta johtaa kuluerää tosi paljon.


      • Anonyymi
        FinnFox600 kirjoitti:

        Moro

        Osta iso Sitikka. Edullinen ja tilava. Antaa hyvän kyydin. Saat uudemman kohtuuhinnalla. Jos ajat vähän niin kulutuksella ja satunnaisilla korjauksilla ei ole suurta merkitystä. Ranskalaisissa merkittävä arvonalennus on tapahtunut jo viidessä vuodessa.

        Etsi juuri katsastettu ja sitä varten kunnostettu. Aja vajaa vuosi. Myy pois. Hommaa toinen. Suunnittele niin, että ennakoimasi ajomäärä on toteuttavissa ilman kalliita korjauksia.

        Osta suoraan yksityishenkilöltä. Saat paremmat tiedot autosta. Ja et maksa autoliikkeen katteita, jopa 30% myyntihinnasta. Teetä autolle perusteellinen puhdistus noin 200€, ja pakolliset huoltotoimenpiteet. Säästät huomattavasti.

        Ja myy ajoissa siisti ajopeli. Jos olet oikein taitava niin saatat jopa vähentää arvonalennuksesta johtaa kuluerää tosi paljon.

        On liian paljon niitä yksityisiä jotka pyytää autoliikkeen hintaa ja luulevat kauppoja sillä syntyvän. Autolìkkeestä yleensä siivottu ja fiksattu ja jonkin sortin takuu .

        Herätkää myyjät hinnoittelemaan tuo 30 kate edes50/50%


    • koripalloamatööri

      Toyota Corollasta kokemuksia, ostin n. 3500 eurolla ja myin puoli vuotta myöhemmin 3400e:lla. Vuosimallia 2001 3-ovinen 1,4 litrainen kone, ajettu n. 160 000km

      Autoihmisenä tein muutamia huomioita:

      - kestää kuuhun ja takaisin, ei mitään korjattavaa tai huollettavaa tuolla ajalla
      - autossa ei ole minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia, mutta menee suoraan ja pääsee paikasta A paikkaan B
      - kuluttaa yllättävän paljon, keskikulutus kesällä n. 7 ja talvella 8l / 100km, toki bensa-autoksi aika vähän ja mielestäni 1,4 kone oli pirteä, mutta ei tehokas
      - äärimmäisen hyvä ostos autoilijalle, joka ei ymmärrä autoista mitään
      - lähtee aina käyntiin, kunhan akku on suhteellisen uusi
      - sopii kaiken kokoisille, itse 197/100 ja mahduin corollaan ihan hyvin, toisin kuin muihin opiskelijakippoihin
      - pitää arvonsa ja kysyntää on aina, etenkin ilmastoituna
      - tässä hintaluokassa osta ehdottomasti tällainen, piste.

      • _punainenCorolla

        ...ostin Corollan marraskuussa, 1.4 dieselin, olen siitä tykännyt ja naisen on sitä hyvä ajella :)) työmatka 45 km.
        Ajoin 1000 km reissun, hyvin meni.
        Vie alle 5 litraa, riippuu pakkasesta, pitääkö lisälämmitin olla päällä.... - Kitkarenkaat, kulkee kevyesti. Käyttömaksu n 450 vuodessa. Autossa oli 120tkm ja vm -06. Ennen ajon nissaneilla ja jonkin aikaa 70-Volvolla, vei bensaa 8 l ja oli iso rotisko kaupungissa, muuten hyvä


      • -punainenCorolla
        _punainenCorolla kirjoitti:

        ...ostin Corollan marraskuussa, 1.4 dieselin, olen siitä tykännyt ja naisen on sitä hyvä ajella :)) työmatka 45 km.
        Ajoin 1000 km reissun, hyvin meni.
        Vie alle 5 litraa, riippuu pakkasesta, pitääkö lisälämmitin olla päällä.... - Kitkarenkaat, kulkee kevyesti. Käyttömaksu n 450 vuodessa. Autossa oli 120tkm ja vm -06. Ennen ajon nissaneilla ja jonkin aikaa 70-Volvolla, vei bensaa 8 l ja oli iso rotisko kaupungissa, muuten hyvä

        ---sorry, luin huonosti alkuperäisen, tätä Corollaa ei saa 4000:lla -


    • Yksi vaihtoehto

      Jos asut eteläisessä Suomessa, on kaasutoiminen auto yksi vaihtoehto. Maa- ja biokaasuautoilu on bensalla ajamiseen verrattuna 40-50% edullisempaa. Ajomäärästä riippuen säästät helposti tonnin pari kun siirryt kaasuautoilijaksi.

      Käytettyjen kaasuautojen tarjonta on meillä melko vähäistä, mutta voit myös teettää vanhasta bensa-autostasi kaasutoimisen 1500-3000 euroa maksavalla kaasulaitteiden jälkiasennuksella.

      Tankkaamisesta, autoista ja muusta aiheeseen liittyvästä löydät lisätietoa näistä:
      www.gasum.fi
      www.liikennebiokaasu.fi
      www.biokaasuauto.fi

    • perus germaani

      Toyota on kyllä hyvä mutta ikäväkseni joudun paljastamaan etta se näkyy myös hinnassa ellet sitten tyydy ostamaan paljonajettua mitä en kyllä suosittele! Volkkari on yliarvostettu niissä piisaa vikoja! Japseista sit nissan ja mazda on taas vähä heikompia merkkejä ei välttämättä kannata mennä niihin! Nämä kaksisitte joita on esim vitseissä parjattu ovat hyviä perus autoja joita saat kilpailukykyiseen hintaan ja kohtuu ajettuja eli katsoppas perus ford ja opel malleja. Perus focus mondeo astra ja vectra siinä vois olla juurikin sulle sopivia autoja! Ranskalaiset kannattaa kiertää ja aika hele-vetin kaukaa niitä varmaan on paljon tarjolla vähänajettuja ja halpoja mutta ne ovat vikaherkkiä a viihtyvät korjaamoilla niille ehdoton ei. Eikä myöskään sitte mitään italian ihmeitä. Suosittelisin fordeja ja opeleita! Mitsubishi on kysymysmerkki ja en tiedä miten kialla on tullut hinnat alaspäin...

      • peikko

        "Perus focus mondeo astra ja vectra siinä vois olla juurikin sulle sopivia autoja! Ranskalaiset kannattaa kiertää ja aika hele-vetin kaukaa niitä varmaan on paljon tarjolla vähänajettuja ja halpoja mutta ne ovat vikaherkkiä a viihtyvät korjaamoilla niille ehdoton ei. Eikä myöskään sitte mitään italian ihmeitä. Suosittelisin fordeja ja opeleita! Mitsubishi on kysymysmerkki ja en tiedä miten kialla on tullut hinnat alaspäin..."

        Kaikki eurooppalaiset autot on kuraa. Ford ja Opel? Luuletko että niiden hinnat on alhaalla sattumalta.


      • Jaakko 1979

        Joo, kun ostin nykyisen Peugeot 406 oli mittarissa 206 000 ja nyt on 318 000. Auto 99 vm ja ollut 5vuotta ens kuussa. Kyllä on kuraa ranskalaiset.


    • STX

      Karvalakki corolla vaan koska punaniska pertti ostaa sen sulta sitten pois ja pitää hintansa luottevana! joka ominaisuuksiin nähden on aivan liian kallis.
      Ruoste on toyotan vihollinen ja huonot ajo-ominaisuudet jos näistä ei välitä siitä vaan.

    • w202c220

      Osta w202 korimallin C-mersu pakuksi rekisteröitynä. Luotettava auto eikä ylläpito todellakaan maksa maltaita.

    • Tyytyväinen

      Citroen Xantia loppupään mallit hyvä tekniikka ja toiminta varmoja vehkeitä. Minulla oli käytetty xantia automaatti 5 vuotta todella hyvä peli oli automaatti.

    • Mä...

      ...olen sitä mieltä että kannattaa ottaa huomioon myös sellainen asia että onko autossa jakohihna vai ketju.
      Hihnan vaihto voi olla joissakin autoissa tosi kallista lystiä mutta ketjua ei pitäisi periaatteessa koskaan vaihtaa eli auton iän pitäisi kestää. Toki poikkeuksiakin on että ei joku heti ala moittimaan. :)

      Laatu suhteessa hintaan niin kyllä noi japsit on ihan ok. Itsellä Honda Jazz -09 mutta vanhemmat Jazzit aika arvostettuja kuitenkin.

      Kannattaa vaan hakea ja koeajella useampia merkkejä ja mielellään samaa kokoluokkaa olevia.

      Etsivä löytää ja toivotan onnea hakuun!!!

    • ....................

      Uudet saabit tai volvot on hyviä, kestäviä ja laadukkaita autoja. Saa ainakin rahoille vastinetta, mutta ne ne maksaa vähän enemmän. Hyvä ja lämmin talviauto, kuten scania rekkapuolella.

      Uutta autoa ei tarvitse käyttää, kun 2 v välein katsastuksessa aluksi ainakin.

      Kiassa on se hyvä puoli, ettei huoltoja tarvitse maksaa itse ollenkaan ja tien päälläkin on apu paikalla, jos jotain menee autossa rikki.

    • säästä vielä 6000-7000€ ja osta seat mii
      Pieni ja pieniruokainen.

      Vaihtoehtoisesti toyota yaris käytettynä.

    • osta se oitis

      Opel Astraa parempaa EI OLE.

    • Carsentteri

      Ei sellasia ole suomessa. Täällä on kaikki kalliirta.

    • Kokemusta jep

      Itse asiassa Peugeot 406 HDi Diesel on kelpo peli. Tosi mukava ajaa, harvemmin vikoja, vaikka huolto maksaakin. Itse laitoin omaani vahvemmat luut eteen.

      www.carsurvey.org

      Siellä on käyttäjien kokemuksia eri autoista pilvin pimein. Tuo auttoi päätymään 406 malliin. Tottakai myös auto-alan tuttava vaikutti asiaan, sanoi että tuo on paremmasta päästä, ja niin vähäruokainen.

      Vaadi alennusta koska on tiedossa että lukot alkavat reistailemaan, samoin ikkunahissin moottorit. Yli puolen tonnin paukku per tapaus.

    • Varma toyota

      Minulla on ollut Wolkkari, Nissan, Opel ja kaksi Toyotaa. Suosittelen Toyotaa, tosin edellämainitut kaikki luotettavia merkkejä. Citroen ja Renu hyytyvät Suomen talvessa.

      • kaamoskulkineet

        megane -97 1.6 ei ole koskaan hyytynyt..ilman lämmitintäkin ajettu 6.tta vuotta ja koskaan ei jättänyt tielle,ainoa kallis kustannus jakohihnavaihto vesipumppuineen mut niinhän ne aina edessä joskus.


    • joku vaan.........

      Itse ehkä ostaisin Skoda Rapid:in tai Kian jonkun mallin esim .kia ceed. Ei Daciakaan ole poissuljettu.

    • perseenhaju.

      Osta vaikka Nokiaa tuolla rahalla niin saat puolenvuoden päästä pari 4000 euron autoa.

    • Groove GLT

      Tää nyt on trollina kohtuu huono mutta en tunne yhtään onnelista VAG:auton omistajaa.

      Juurikin tällä viikolla olen vaihtanut pojan autoon termarin,
      vetarin ja nyt komennen kerran tuulilasin.
      Koko sukuni vaihtoivat VAG autoihin ja säälin heitä syvästi..Siis yhtä setääni ja itseäni lukuunoattamatta ...

      Minulla on Volvo..minulla on ollut Volvo (sama) vuodesta 1999
      ostin sen vuoden wanhana. Tänä aikana olen vaihtanut siihen
      noin 150 kertaa jakopäänremmin ja vesipumppun sekä termarin.
      Laturin 2 kertaa, startin 3 kertaa, pakoputken 2 kertaa,
      jarrupalat 7 kertaa, jarrukengät 5 kertaa ,öljyt 300 kertaa (ja suodattimet),
      jarruletkut 1 kerran, pyyhkijät 6 kertaa.. Mutta en juuri keksi valittamista.

      Jaa olen tainut muistaakseni kyllä tohon automaattilootaankin
      vaihtaa hilppeet kerran. Mutta lue mitä halua ja teet mitä tykkäät.
      Kilometrejä on 1,2 miljoonaa...Ja matka jatkuu.

    • ei taida 4t € kaasuautoa saada....

      Itselläni on kokemusta melko laajalti tuon hintaluokan autoista ja olen päätynyt tällaiseen tulokseen:
      Yleisesti isompi auto on mukavampi ajaa ja isompi kone ei välttämättä vie enemmän ainetta kuin pieni kone, jos pienellä joutuu ajamaan suorituskyvyn ylärajoilla.
      Japanilaisista iso osa parhaimmillaankin välttäviä ajettavia. Parhaimmasta päästä kuluiltaan, mukavuudeltaan, yms. on Mazda (626 mieluiten, 6 tulee jo paljon kalliimmaksi omistaa.) tai Mitsubishi (Lancer, Carisma tai Galant).
      Hyundaista ei varsinaisesti pahaa sanottavaa, ei voi mukavaksi kehua mutta aikas varma toiminen. KIAsta tai Daewoostaen juurikaan osaa sanoa mitään..
      Saksalaiset aikas kalliita ostaa, huoltaa ja omistaa.. VW:ia (tai Skodaa tai Seatia) en suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni, paitsi jos tykkää spartalaisesta askeesista, yllättävistä kalliista huolloista ja tahtoo maksaa pelkästä nimestä. Mersu (C- ja E -sarjat) ja BMW (5-sarja) antaa melko paljon hintaansa nähden ('93 vuotta vanhemmat sitä uudemmat ei luotettavudellaan juhli.) Mukavuutta löytyy mutta käyttökulut, varaosat ja huollot todella kalliita! Opeliin en ole juurikaan tutustunut. Ford on ajettavuudeltaan ehdottomasti yksi parhaista, mutta uudemmat herkkiä ruostumaan.
      Italialaiset edullisia (Alfan huoltaminen kyllä kallista), yleensä hyviä ajettavia, mutta laatu niin ja näin, ja talvisi KYLMIÄ!
      Ranskalaiset eivät ruostu, mutta muuta hyvää sanottavaa minulla ei niistä ole. Sähköviat aivan järkyttäviä!

      Itse olen löytänyt oman mukavuusalueeni 80-luvun jenkkien parista. Mukavuutta, tilaa ja tehoa piisaa, käyttö edullista (halvat vakuutukset (piilofarkku), halvat osat, suhteellisen pieni kulutus (9l/100km 5 litraiselta koneelta ei mielestäni paljon)), luotettava, lämmin (kanadassa valmistettu, lämmityslaite sen mukainen), asiantuntijoita paljon, saa helpolla apua ja voi hoitaa itsekkin huollot.
      Uudemmat jenkit eivät oikein vakuuta.

      Kannattaa miettiä ja kokeilla mikä sopii sinulle, se mikä on yhdelle täydellinen ei välttämättä istu lainkaan toiselle.

      • tilastot kertoo

        Olen samoilla linjoilla edellisen kirjoittajan kanssa. Kannattaa lisäksi katsella vaikka A-katsastuksen tilastoja muutamien vuosien vanhoista peleistä, niin silmät aukeavat , sillä siinä on merkittynä myös yleisimmät viat.
        Valinta kannattaa tehdä tuon listan yläkolmanneksesta, sillä alapäässä ovat ne vihoviimeiset etelä-euroopan ja jenkkien pommit, joita kukaan ei huoli käytettyinä, sillä ei ole kovin järkevää ostaa itselleen töitä ja kustannuksia.


    • romua liikenteeseen

      N o alle 4 tonnilla ei autoa saa, sillä rahalla saa vain romuja. Kaikki vaihtoehdot todella pommeja.

      • itsellä pihassa yksi alle kolmen tonnin ja kaksi alle kahden tonni autoa ja kaikki on parempia kuin kolme edellistä yli kuuden tonnin autoa mitä minulla on ollut..!


    • hybridikin

      Mä oottelen vuoden pari , sitä ennen ajan polkupyörällä , Sähköauton tai hybridin. hankin sitten .
      sama murros kuin 100 vuotta sitten, tai suomessa 50 vuotta, Hevoskyyti= polttomoottori
      Sähköauto=sähköauto
      suinulle suosittelen toyotaa tai toisena hyundai kolmantena madza
      neljäntenä kia

    • Stadin suhari

      Perussääntö on, että alunperin lähtöhinnaltaan kalleimmat autot ovat tuossa alle 4000 €:n hintaluokassa jo loppuunajettuja ja vikoja tulee kaikkiin autoihin, kun niillä on tarpeeksi ajettu. Kalliimman luokan autot ovat myös kalliimpia korjata. Eivätkä Passatit, Avensikset ym. ole niitä pieniruokaisimpiakaan. Maantieajossa erot tosi eivät niin suuria ole ja maantieajoahan sinä enimmäkseen ajat.

      Ajo-ominaisuudet ja tilat bovat isommman, tai isomman keskiluokan, auton hyvät ominaisuudet. Kaikissa muissa kategorioissa pikkuautot vievät voiton. Esitämälläsi rahasummalla saa esim. pikkujapseja, jotka eivät kuluta paljoa ja ovat sieltä luotettavammasta päästä. Korealaiset ovat hyviä ja luotettavia nykyään, mutta 10 vuotta vanhat eivät välttämättä vielä sitä olleet. Pikkufolkkarit aika varmoja myös, kunhan eivät ole liian loppuunajettua. Vaikka VW:n laatukin on viiimeiset 10 vuotta ollut yliarvostettu.

      Ranskalaisia haukutaan, mutta ajaa niilläkin, vieläpä aika mukavasti. Moottorit niissä ovat yleensä pirteitä, pellitkin nykyään parempia kuin aikanaan, mutta pikkusähkövikoja niissä edelleen esiintyy. Jos saat halvalla, voi silti olla hyvä ostos. Ei niihin yleensä mitään isompaa tule kuitenkaan. Ja 4000 €:lla saat jo sellaisen, jolla ei ihan hirveästi ole ajettu.

      Sitten on vielä Skodat, Seati ja muut. Niistäkin löytää hyviä yksilöitä ja esim. Seatin voi saada halvalla suhteessa ajokilometreihin. oikeastaan ainoa, jota en ostaisi on Lada ja sen eri versiot. Niitä nyt ei enää paljoa ole tarjollakaan.

      Lopuksi on hyvä muistaa, että kaikissa autoissa on vikoja, kaikkia voi kjorjata ja kaikilla ajetaan.

    • Lapiota Lapiota

      Autoliikkeitä vain kietelemään sieltä voi löytyä hienoja helmiä tai tosi pommeja. Löytyy hyviäkin autoja, jos viitsii nähdä sen verta vaivaa.

    • yksityiseltä

      Autoliikkeitä kiertelemällä tuolla hinnalla ei löydy yhtään mitään.

    • 1-5000 € liikkeistä

      AUTOLIIKE MYY HALVEMMALLA KUIN YKSITYINEN

      On jo kauan aikaa sitten vanhentunut harhaluulo, että yksityisiltä myyjiltä saisi autoja halvemmalla kuin autoliikkeistä. Asia on helppo todeta esim. klikkaamalla Nettiautossa Samanmalliset-painiketta. Monien autojen kohdalla viidestä halvimmasta autosta jopa kolme tai neljä on liikkeissä.

      Syitä tähän on monia. Yksi on siinä, että yksityisten ilman käsirahaa tai pienellä käsirahalla ostetuissa autoissa on enemmän velkaa kuin kukaan suostuisi niistä maksamaan. Parin sadan euron kuukausierillä auton arvo pienenee usein nopeammin kuin velka.

      Toinen syy on se, että monet yksityiset eivät edes ole kovin innokkaasti myymässä autojaan. He vain laittavat ilmoituksen ja siihen tähtitieteellisen hinnan, koska esim. Nettiautossa tuollainen haaveilu on ilmaista. Ja ainahan voi käydä niin, että joku hölmö jostakin syystä maksaa autosta vielä haaveilijaakin korkeamman hinnan.

      Kolmas syy on yksityisten vähäinen tieto ja ymmärrys autojen todellisesta hintatasosta . He pyytävät samoja hintoja tai jopa enemmän kuin liikkeet, koska luulevat oman autonsa olevan muita parempi. Yksityinen ei yleensä myöskään tingi paljoa. Yksityisillä ei normaalisti ole ilmaa pyynnissä mahdollisen vaihtoauton hyvityksen varalta.

      Liikkeestä sen sijaan voit saada kymppitonnin pyynnillä olevasta (ja usein paljon halvemmastakin) autosta jopa kaksi tuhatta alennusta, jos et anna mitään vaihdossa. Sillä ei ole merkitystä, tapahtuuko maksu käteisellä vai rahoituksen kautta. Liike saa osamaksulla myydystä autosta rahat tililleen rahoitusyhtiöstä muutamassa päivässä. Kannattaa aina tehdä vastatarjous, eikä tyytyä myyjän ensimmäisenä esittämään alennukseen.

      Kun vielä otetaan huomioon se, että liikkeet joutuvat monesti maksamaan tuhat euroa tai ylikin myymiensä autojen kunnostuksesta puolen vuoden sisällä, on selvää, että yksityisiltä ostetut autot tulevat viimeistään tuossa vaiheessa kalliimmiksi. Toisin kuin liike, yksityinen ei vastaa mistään myymässään autossa myöhemmin ilmenevästä viasta tai myyjän kertomasta väärästä tiedosta.

      Yksityiseltä ostettu auto on aina suuri riski. Ei siis ihme, että valtaosa ihmisistä ostaa autonsa mieluummin liikkeestä. Sinne saa antaa vanhan ajoneuvon vaihdossa, sieltä saa rahoituksen, ja liike vastaa myymiensä autojen kunnosta jopa puoli vuotta kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun perusteella.

    • Mazda Mies
    • autoilija

      ford focus farmari on aika jees. Pitkillä matkoilla ei bensakulut hirveät, mutta auta armias jos ajat lyhyttä ajoa. Talvella lämpeää nopsaan. 260 tkm mittarissa. Jos haluu sikahalvalla päästä ni Fiat Puntot ei paljoo maksa. Pienet bensakulut, mut moottori ny tuskin 400 kestää ja kylmä auto talvella.

    • hjksdnl
    • paskuli1

      onko kellään onlmia suomi24:n sähköpostin kanssa?

    • oevoeoe
    • OSTA SAMARA!!!!!!!!!

      lada samara ja saat aika uudehkon vielä 4 tollinna ja kestää ja lähtee -40 pakkasella ilman lämmitystä käyntiin!

    • masentaja1

      Osta Toyota Yaris , parempaa et köydä ja se pitää hintanasa .

    • Micra on auto!

      Ehdottaisin sinulle luotettavaa Nissan Micraa. Voisit harkita joko vm 2000-2005 mallin autoa. Micralla on hyvä ajaa, halvat osat, helppo itsekkin korjailla, pienet ylläpitomaksut yms yms Nissan Micra on todella luotettavat auto. Minulla ollut niitä nyt neljä kpl ja mitään suurempia ongelmia autoissa ei ole koskaan ollut.

      • hahahahahapönttö

        Nissan micra ei ole auto...se on mopo


      • Nissanmies

        Nissan on Japani autoista parasta merkkiä. Nissaneissa ei ole katsastusmiesten mukaan juuri mitään sellaisia vikoja jotka toistuisivat autosta autoon.
        Itselläni on ollut uusina ostettuina autoina Nissan Vanette Cargo vuodesta 2000-2006. Nissan X-Trail uutena ostettu 2006 jolla ajoin vuoteen 2012. Voi sanoa että X-Trail on paras auto jota olen ikinä omistanut. (Muut elämäni autot: Volksvagen passat diesel, Peugeot 604, Ford escort farmari, Renault 14 TL, Nissan Patrol diesel 6 syl, Saab 99 LEA, Saab 99 manuaalivaihteinen, Ford Transit, Opel Meriva, Fiat Ritmo, Fiat punto, Mercedes benz 5-sylinterisellä bensakoneella (1984/85), Mitsubishi Lancer, Mitsubishi cabriolet, Volvo farmari, Volvo 343, Talbot horizon, Talbot farmari, Chevrolet Caprice classic puutakapenkeillä ajan malli, Chevrolet Astro van, Peugeot 305, Plymouth Belvedere) Sanoisin vain että tällä kokemuksella sanoessani että Nissan on hyvä niin se on hyvä.
        Lisäksi Nissanit ovat kaikki JAKOKETJULLISIA autoja.


    • Limited10

      Siis olitko ostamassa kulkuneuvon vai auton? Autolla tarkoitetaan sitä että se täyttää 100% kaikki tarpeet. Paljonko ajattelit käyttää rahaa hankintaan? Raha määrittelee vaihtoehdot.
      Yksi tärkeimmistä tekijöistä on huoltovälit ja huolto hinnat. Kaikki autot kuluttaa suurinpiirtein saman verran bensaa ja se että onko kulutus 2-4 litraa satasella isompi on aika pieni tekijä. Mietitään hankintahintaa ja käyttömukavuutta eli lento ykkösluokassakin maksaa vähän enemmän. Otappa etukäteen selvää mitä maksaa polttimoiden vaihto autoon. Voi tulla aika kalliiksi yllärinä. Myös jakohihnan vaihtohinta ja vaihtoväli on iso tekijä.
      Itse ostaisin auton missä on jakoketju ja polttimot itse vaihdettavissa. Autoomaattivaihteisto ja sitten mallisarjan viimeinen painos koska niissä ei sitten ole lastenvikoja. Neljä ovea ja sedani ja mieluummin isompi kokoluokka että mahtuu. Ja auton pitää toimia 95 oktaanilla. Unohtaisin tässä kaikki saksalaiset merkit koska ne on kalliita ostaa, pitää ja korjata. Samoin ranskalaiset sekä japsit koska ne on enemmänkin kulkuneuvoja. Korealaisia autoja pitää kammoksua niinkuin venäläisiäkin. Annan ohjeen: Katsele amerikan autoja mutta jätä korean chevyt laskuista pois.

    • Hybettäjä

      Hybridi yaris, siinä varsinainen ecoauto.

    • VS1969

      Totuus on, että japanilainen tekee kunnon auton, sanokaa muut mitä vaan. "Nissanman"

      • Anttiiii91

        Itselläni on Skoda Felicia vm. 1998, ajettu noin 240tkm. Maksoin autosta 400 euroa ja ostin 240 eurolla kaksi samanlaista autoa varaosiksi.

        Olen omistanut auton viime kesäkuusta asti ja siitä alkaen on vaihtoon mennyt pakoputken takimmainen vaimennin sekä korjailin takakaarien ja takaluukun ruostevaurioita. Muuten auto on toiminut aivan kuten pitääkin.

        Autoni on Skodan omalla 1,3 litraisella koneella, jota tehtiin pienen ikuisuuden verran. Tuo konetyyppihän on ollut vuodesta 1964 asti käytössä ties kuinka monessa mallissa joten suurimmat lastentaudit lienee saatu poistettua. Kyllähän tuo kone varmasti rouskuttaa maailman tappiin saakka, mutta tietty ton ikäisessä autossa tulee noita pikkuvikoja kuten juuri nuo ruostevauriot yms.

        Tuon ikäinen Skoda on muutenkin sellainen vaatimattoman ja hyväitsetuntoisen miehen auto, sillä sehän on äärimmäisen ankea laitos vailla mitään hienouksia. Mutta vastapainoksi se on tosi halpa hankkia ja ylläpitää.

        Niin ja saahan noita dieselkoneellakin, mutta niistä ei ole itsellä henkilökohtaisia kokemuksia. Kuulemma ihan hyvä kone sekin ja vie vähän naftaa.


    • kiinnostaa

      Kumma juttu mutta aina vaan nämä "ylös" nostetut jutut on kirjoitusasultaan samanlaisia. Tulee mieleen että ohjataanko täällä keskustelua tiettyyn suuntaan...

    • Kulutus ratkaisee

      Nuorelle ostimme loppuvuoden 2005 Polo 1.4 TDI:n 4500 eurolla. Muutama tankillinen ajettu, kulutus pyörii 4,7 - 5,2 välillä keleistä riippuen näin talvellakin. Mitä saa perusveron ja dieselveron erotuksella; noin 4 tankillista bensaa, ja sillä ei paljon ajella.

    • hguygu9o

      Noilla kilometreillä mitä sulle kertyy ei kannata ihan tuon hintaluokan autoa ostaa.
      Pikkudiseli on edelleen hyvä vaikka dieselin hinta onkin noussut rajusti,, verot on kuitenkin vähän pienentyneet.. ja säästö tulee siitä että pikkudieselillä pääset helposti tuonne 4 l/100 km pintaan.. jopa alle jos ajaa maltilla.
      Hyviä vaihtoehtoja tähän on skoda fabia seat ibiza tai cordoba.. sama tekniikka ku volkkarissa mutta näissä yleensä se tekniikka mikä volkkareissa on jo testattu.. eli ei oo lastentauteja.. ja hinnat aika paljon alle volkkarin.

    • Acrimonioso

      Dacia on halpa!

    • pyörä

      mercedes 500 amg pensakoneella v8 ei vie paljon pensaa 3,9litraa sadalle kilometrille tankkiin mahtuu 82 litraa ja on kunnon kyytiä

    • fokkerii

      niin sehän on ihan siitä kiinni millaista ajoa on , jos on lyhyttä muutaman kilometrin ajoa , niin ei kannata kovin isoa autoa hommata siinä pienellä pärjää ja bensakulutkin pysyy kohtuullisina . sitten jos pitempää siivua päästellään niin ajo ominaisuudet tulee sitten tärkeämmäksi , siinä se focus on muuten parhaimmasta päästä , vaikka foordia paljon mollataan , en tiedä sattuiko itselle sitten jokin erikois kappale, mutta aika huoleton se focus oli, ja japsit vaan on paljon huonompia ajettavia siitä ei pääse mihinkään ihan omasta kokemuksesta

    • Rakentajamies

      Peruslähtökohtana kannattaa pitää että koneessa EI OLE jakohihnaa vaan oikea metallinen JAKOKETJU. Ford on kyllä hyvää merkkiä kuten monet kehuvat, mutta Fordeista tiedän että Ford KA on ketjullinen. Muista en tiedä. Itselläni on ollut tuo KA kakkosautona, ja nykyinen KA on jo toinen omistamani. Olen erittäin tyytyväinen KA:n ajettavuuteen ja ilmastointiin. Hyvä radio ja perusmukavuudet. Tilaahan ei ole aivan hirveästi mutta hyvin pärjää kun takapenkit kaatuvat jolloin saa lastitilaa. Erittäin pienet varaosamaksut, korjauslaskut, vakuutusmaksut, ja syö hyvin vähän bensaa. Renkaat ovat asetettu suunnittelussa siten että ovat etäällä toisistaan, josta johtuu ison auton tuntu ajaessa. Suosittelen Ford KA jos lähinnä itse ajelet työmatkoilla pääosin. Jos tarvitset rakennuskeikkamiehen (itse olen) autoa niin sitten diesel paku. Kuten sanoin lastitilaa on KA:ssa vähän jonka takia itselläni on juuri paku rakennuskeikkoja ja tavarankuljetusta varten, ja Ford KA on kakkosautona kun voi ajella ilman työkoneita ainoastaan ihmisiä mukana. KA on myös kätevä löytää pakkipaikka paikoissa kuin paikoissa. Oiva kauppakassi myös.

      • Rakentajamies

        pakkipaikka=parkkipaikka, lyöntivirhe edellisessä tekstissä, vaaikka tosin kyllä Ford KA.sta työkalupakille paikkoja löytyykin;-))


    • 2 vaihtoehtoa

      joihin älä koske kirveelläkään, Ford ja ranskalaiset vekottimet.

      • sdfg3wer4

    • tietämätön.

      Ajelen mazdalla, ja en oikein tajua mitä ne paljon puhutut ajo-ominaisuudet on, mitä japseissa ei ole ja audissa ja mersussa on? ok, taka veto ja sillai on eri asia kun etuveto, mutta jos verrataan vaikka johonkin etuvetoseen minkä mielestä ajo-ominaisuudet on hyvät. No tietty mondeo on vakaampi kun corolla koska on isompi, mutta sekin on eri asia. en vaan ymmärrä mikä mun 626:ssa on vikana, niissä paljon puhutuissa ajo ominaisuuksissa.. jos vertaan 3-sarjan uudempaan bemariin niin joo se on jäykempi, mutta ei mielestäni millään tavoin mukavampi. ehkä jos haluan mennä radalle kaahaamaan, on hyvä että alusta ja ohjaustuntuma on jäykkä, mutta ei se tee normi-autoilusta yhtään sen mukavampaa.. tämä vaan mielipiteenä.

    • Parta2

      Tuolla rahalla saa jo jonkinlaisen diesel Citikan tai Pösön on toimivia pelejä ja ei tarvitse pelailla ruosteiden kanssa, puhun omalla kokemuksella on ollut yli 30 kulkupeliä.

    • mesemeess

      Mersun w124 2,0l diesel, ei syö juuri mitään mutta eipä tehojakaan ole. Mutta ei varmana jätä tien päälle, ja kestää sinne 700-800 000km kohille ilman suurempia huoltoja.

    • Apostolinkyyti paras

      Ranskalaiseen autoon sijoittaminen on kuin venäläistärulettia, paitsi että kuudesta pesästä viidessä on luoti.
      Noita muutaman tonnin ritsoja on tullut pyöriteltyä ja kyllähän germaanit on parasta tavaraa näissä. Vuosituhannen vaihteen passatista kun katsoo sellaisen että etupäänpuslat on vaihdettu Moogin pusliin tai valmistautuu henkisesti ne vaihtamaan, pärjää todella pitkälle. Koppa ei ruostu ja mulla on ollut jos 6 vuotta tuollainen backup autona eli luotettava kosla. Tuollaisen hankkin lapselleni kun ensimmäisen auton aika kohta tulee. Tosin punaisena noita ei saa ostaa, kun lakat kesii irti punaisista vuosituhannen volkkareista.
      Automaattivaihteisista Audeista suosittelen kaikkia pysymään erossa, sillä niissä ominaisuutena kallis remontti. Audilla myös sama ominaisuus kuin passatissa eli etupäänpuslat kulutusosia.
      Bemu on ylihinnoiteltu nuorisolta saamansa huomion johdosta ja ruostuu helposti.
      Jos alle 200 tkm ajetun germaanin löydät osta se, mutta yli 300 tkm ei saa olla ajettu kuin mersulla. Mersu ei vain painostaan johtuen kovinkaan bensapihi ole ja kevyintä C-sarjaa en suosittele edes vihamiehilleni.
      Ooppeleita tulee kaikista autoista lopulta eli siihen pas.aan ei saa käsiään työntää.
      Japsit oli aikoinaan kilometrejä pelkäämättömiä autoja, mutta ohensivat korin metallia ja lisäsivät teräksen hiilipitoisuutta pilaten autot. Tosin vuosituhannenvaihteen keulaltaan ruman Toyota on kuulemman hyvä peli ja farkkuna alle 200 tkm ajettuna niitä on 6 kappaletta. Niistäkin nelivetoisia 2 jos tarvitsee päästä liikkeelle hangessa näin talvella.
      Tuon hintaluokan Volvot on todennäköisesti pommeja.
      Kumminkin näissä 4000 euron ritsoissa auton aikaisemmin omistaneilla on suurin merkitys eli autosta huolta pitäneiden autot on ilo omistaa ja taas huonolla pidolla on moni auto pilattu.
      Varo nuoria jolppeja jotka ovat omistaneet auton vain hetken, sillä niissä löytyy todella törkeitä huijareita. Vastaan on tullut jopa piilossa olevien turvallisuuslaitteiden poistoa.

      Itselläni on neljä germaania ja ole niihin tyytyväinen.

    • 200d4ever

      Jos haluaa auton joka on tilava varmatoiminen vähäkulutuksinen ainoa vaihtoehto on ostaa ruosteeton w124 korimallin mersu. Mailmasta ei parempaa autoa löydy koskaan se on varma se

      • ksjdfksdbfsdf

        Ongelmaksi voi muodostua sen ruosteettoman löytäminen...


    • yaris2

      Itselläni on ollut eri autoja työn puolesta ja ihan omia emännälle. Olen päättänyt aikoja sitten, että tämän perheen ranskalaiset tulevat vaan uunista. Älä koske niihin, ne ei vaan toimi Suomen olosuhteissa.

      Parhaat autot mitä meillä on ollut, on Audi A6, joka on tosin kallis ja Toyota Yaris Verso. Tuo Toyota on nyt ollut meillä kuusi vuotta, pakoputki uusittu ja pari poltinta mutta muuten on toiminut kuin se kuuluisa junan vessa.

    • paaaras

      Toyota on paras kulkee aina ei jätä tielle jos muistat tankata joskus. Edellinen corolla vm 97 1,3 koneella ajettu 440000 km ja sillä rahdattiin sitä sun tätä sinne ja tänne itse ajoin tuosta kilometri määräsä 300000 km

    • opellepo

      Osta opel vectra c1 korimallilla (vm. 2002 eteenpäin) ja siihen 2,2DTI-moottori, ovat kyllä vähintään 350000km mittarissa mutta moottori on todella kestävän maineessa. Niillä ajaa hyvinkin 700000km asti. Jakopää on ketjulla. Mutta älä osta 1,9 CDTI-moottorilla, se ei ole kovin häävi kestoltaan.

    • avesinksen omistaja

      Suosittelen Toyota Avensista. Paras automerkki ja luotettavin kokonaisuus.
      Toyjota Avensis tilastoje kärjessä vähite vikoja.
      Viimevuona 2012 Saksassa ostetuin automerkki.

    • Avensis Tdi

      Toyota Laatuun voi luottaa

      älä ainakaan Audia Osta!!!
      Helvetin kalliit varaosat

      • Corolla.

        Toyotillahan sitä suurin osa syrjäkylläisistä ajeleen. Pitää päästä liikkeille ja korjauspalvelut on kaukana.


    • Mondeo

      Jos haet 4000€:n hintaista autoa ja haluaisit sen vielä Passatin kokoluokosta, niin takullaa saat varautua korjauksiin.

      Ford Mondeo voisi olla yksi vaihtoento, enemmän tarjolla ja halvempia kuin Passatti, mutta yhtä suuri ja yhtä hyvä ajaa.

    • fdsfdsfsfsdfs

      Autoista en tiedä juuri mitään, mutta VW on ainakin itselläni toiminut oikein mallikkaasti. Toyota on myös kestänyt erittäin pitkään.

    • Toi ota!
    • Jobb Ari

      Tämä on juuri oikea paikka hakea apua, kun ei osaa päättää millaisen auton ostaa. Täältä saaduilla neuvoilla teet varmasti elämäsi kaupat.

    • KLF-669

      Minäkin löysin autoni www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4901148
      halvalla tältä palstalta näkemäni vinkin avulla. Se oli Helsingissä myytävänä autoliikkeessä 4997 euron pyynnillä.

    • Yritysjohtaja.

      Kuten arvata saattoi tänne tulee edustettuna suomen kaikki automallit, näistä sinun on nyt vain valittava autosi:) Minulla itselläni on ollut hyvin monia eri merkkisiä autoja ja oikeastaan yksikään ei ole toistaan mitenkään huomattavasti parempia. Auto ostetaan tarpeiden ja rahatilanteen mukaan.

    • Volvo mies

      Suosittelisin autoa millä ei ole ajettu kun vaikka 150 000 - 200 000. Näiollen se ei todennäköisesti ole tuupattu ihan loppuun asti. Katso onko huoltokirja kunnossa. Moottorilta ei kannata yleensä ostaa mitä nuhapumppua kun ne kestävät kilometrejä huonommin. 4000 euron budjetti ei ole kovin iso ja ei sillä oikein täysin pomminvarmasti hyvää autoa saa.

    • Cindy4

      Mein volkkarit on aina toimineet ja osia ei kyllä ole vaihdeltu! Toisin kun taas sit ooppelit oli koko ajan huollossa.. Ford on toiminu kans, kallis ei ollu, mut pohja oli ihan läpilaho. Micra -03 ajettu alle 90 000km, ei maksa paljon ja hyvin pelittää :)

    • MBMBMB

      Osta E-mersu. Kyllä tolla rahalla saa ihan kelpo kulkineen. Dieseli tietysti. Kestää vaikka olisi kilometrejäkin jo kertynyt. Ei kuluta paljon ja kyyti on mukavaa ...

      Suosittelen kokemuksella!

    • Nissan-nainen

      Nissanmiehen kanssa samaa mieltä! :) Meillä X-trail ja ikinä en ole paremmalla ajanut. Onhan se iso ja vie suuremman parkkitilan kun meidän kakkosauto micra, mutta pikkuauto on pikkuauto. Micraan ei juurikaan mahdu takapenkille istumaan jos on pitkäjalkasta väkeä edessä, mut ketterä on ja vie 5,7l satasella. Kyseessä siis vm-03, uudemmat vie varmaan vähempi.
      X-traililla (diesel) kaupunkiajossa max 7l, matka-ajossa parhaimmillaan alle 5l. Kulkee mukavasti 2litrasella koneella ja on vakaa ajaa huonommallakin tiellä, vielä vakaampi kun on nelikko päällä. Hajonnut ei ole kertaakaan, kerran teki huoltomies virheen ja jätti öljynsuodattimen liian löysälle nii heitti öljyt pihalle, mut huoltoliike luonnollisesti maksoi =) Tankkiin menee helposti 80e kerrallaan ja ajelee melkee 1000km, perusajossa 800. Osta nissan, mei micra makso kaksilla renkailla reipas 5000, sisält ku uus ja tuliterät kesä ja talvirenkaat. Ja mee autoliikkeeseen, elä osta mitään naapurin naapurin takapihalla lojunutta romua :) oma eka auto oli just sellanen kiertopalkinto ja ihan laho :/

    • Erkki

      Muista että tärkeintä on avata konepelti ja katsoa hevosta suuhun. Ei kannata silitellä pintaa liian pitkään eikä alkaa ainakaan hieroa itseään sitä vasten. Sanomista on tullut. Pyydä käynnistämään ja länttää heti naama kiinni pakopuuhun, tuhti imasu siihen niin selviää mitä se on syöny. Pyydä ajamaan jalan yli niin selviää onko mauto naamioituna vai ei. Näin sano Erkki. Morjens! Hehehehe!

      • Lollia

        En ole koskaan nähnyt parempaa keskusteluntappajaa.


    • Anonyymi

      Minkä auton osti ja miten kesti?

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4953
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      672
      4188
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

      No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

      Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1461
    8. OP Kaskimaa

      Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1164
    10. Viimeiset helmiterveiset

      kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1144
    Aihe