Moi kaikki!

kilpikonnnna

Minulla on kaksi kilpikonnaa, mutta en tiedä miten niitä kuuluu ruokkia tai missä niiden pitäisi elää. Saatiin ne ilmaiseksi koska muuten ne olis tapettu. Laita mulle viestiä jos sulla olisi jotain terraariota tai muuta vastaavaa nurkissa, tai jos tiedät mitä niille syötetään kiitos:) puh. 0407019948

3

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö nimeltä Vili

No ensimmäiseksi sinun tulisi tietää onko kyseessä maa vai vesi/suokilpikonna? Ravintosuositukset vaihtelevat jonkun verran näiden välillä. Maakilpikonna taas tarvitsee kuivaterran ja vesi/suokilpikonnat akvaarion jossa on kuiva maa-alue lämmittelyä varten.
      Osaisitkohan esismerkiksi etsiä netistä saman näköisen konnan kuvan ja laittaa linkin siitä tänne?

• 13vtyttötietää

Meillä on 1 kilpikonna se on ollut meillä noin 10 vuotta (maakilpikonna).jos nämä kilpikonnat ovat samasta perheestä ne voi laittaa samaan terraarioon.Ihan varmuuden vuoksi sanon että puhun nyt maakilpikonnista.Eli ensin perus tiedot ne syövät porkkanaa,salaatin lehtiä,tomaattia,Apilan kukkia,voi kukkia,tietynlaisia lehtiä kannattaa myös antaa nutrobalia (kalsiumvitamiinia) ja kalkkikiveä.Ei saa antaa kiiviä,banaania,maitoa,leipää, eikä mitään sellaista.Terraarioon lamppu ja valaisin,ruokaastia (matala),sellainen juttu minkä alle voi piiloutua.Vettä ei tarvitse antaa erikseen jos annat salaattia tai jotakin hedelmää.

• Konnatrio

Hei! Käy herppi.net sivuilla etsimässä tietoa. Sieltä saat suomen asiantuntevimpia neuvoja ihan ilmaiseksi. Ja tosiaan siellä on omat osiot sekä maa- että suokilpikonnille.
      Näihin edellisiin ohjeisiin jäi niin paljon aukkoja, että noilla ohjeilla hoidat konniasi väärin. Siispä käy kiireesti herpeissä katsomassa enemmän ohjeita. Näin nopeasti kuitenkin kerron, että molemmat kilpikonnatyypit tarvitsevat Uvb-lampun akvaarioonsa, muuten ne voivat todella huonosti ja niiden kilvet kasvavat väärin. Lamppu putää uusia noin vuoden välein. Suokilpparit ovat sekasyöjiä (liha ja kasvikset), maakilpparit pelkästään kasvissyöjiä! eli eroja löytyy

T: kymmenen vuoden herppiharrastaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe