1v4kk lapsi ja perheen nukkumisongelma

Neuvot vähissä

Meillä ongelmana kun nukuttaa lapsen illalla omaan huoneeseen, omaan pinnasänkyyn, niin n. klo 00-04 välillä (yleensä jo kahdentoista-yhden aikoihin) alkaa huuto, jolloin lapsi ei suostu jäämään omaan sänkyynsä nukkumaan ja pääsee minun ja mieheni väliin nukkumaan. Siitä alkaa levoton uni koko perheellä kun lapsi potkii ja kääntyilee ja viuhtoo välissä. Jos joskus on saanut hänet nukahtamaan uudestaan omaan sänkyynsä, niin puoli tuntia- tunti niin alkaa taas huuto. Tilanne on inhottava koko perheelle kun kukaan ei saa nukuttua kunnolla ja ollaan miehen kanssa todella väsyneitä. Nyt varsinkin olisi aika rueta esikoisen nukkumaan koko yöt omassa sängyssä kun olen raskaana ja pelkään että lapsi potkii mahaani yöllä. Miten saisi lapsen nukkumaan omassa sängyssään koko yön?

4

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itseaiheutettua

Ainakaan lapselle periksi antamalla tilanne ei korjaannu.

• Hannaq1

Voit yrittää rakentaa ylimääräisistä peitoista tai tyynyistä lapselle turvallisen pesän jossa nukkuisi rauhallisesti. Olen myös samaa mieltä ed.vastaajan kanssa eli ei lasta pois omasta sängystä vaikka huutaakin.
      Meillä oli vastaava ongelma, josta selvittiin vain pienellä huudattamisella ja täyytämällä lapsen sänky lukemattomalla määrällä pehmoleluja ja ylimääräisellä tyynyllä. Nyt isompanakin, 3v lapsi rakentaa pehmoleluistaan itselleen pesän ennen nukahtamista.

• Neuvot vähissä

Kiitos neuvosta! Pitää kokeilla heti ensi yönä. Tiedän että tilanne on itseaiheutettua, sitä niin helposti antaa periksi väsyneenä.

• 8585

Heippa ap!

Joko teillä kävellään tai puhellaan? Meillä nimittäin kävi niin, että just kävelyn oppimista ennen ja siinä kävelyn alussa yöt oli TOSI levottomia. Hyörintää ja pyörintää, levotonta nukahtamista jne. Me saatiin tassu- ja tuoli-unikoululla nukahtaminen helpottumaan (tietoa löytyy paljon ja voi soveltaa) ja lisäksi meillä on nyt yövalo, joka on helpottanut nukahtamista tosi paljon. Kantsii kokeilla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe