itselleni on tullut ihan yllätyksenä kun olen kuullut muutaman suusta etteivät muista lastensa kummeja mitenkään heidän merkkipäivinään tai jouluna... ymmärrän jos tilanne on se, että ei olla väleissä, mutta silloin on kummiuskin vähän heikoilla jäillä. itselläni kun on tapana jotain pientä antaa jouluna ja lapset tykkäävät itse askarrella kun kysyy haluavatko he tehdä joulukortin kummeilleen tai syntymäpäiväkortin tai lahjan. enkä koe sen kuormittavan minua tai arkeamme yhtään liikaa.
kuinka moni oikeasti muistaa lastensa kummeja jouluna tms?
4
374
Vastaukset
- kummitus
Meidän toinen kummilapsi muistaa meitä jouluisin ja toinen ei(eikä vanhempansa) edes sen vertaa, että kiittäisivät synttäri- tai joululahjoista. Perästä ei kuulu yhtikäs mitään! Lähetin postissa viime synttäreiksi 100€ , mutta en vieläkään tiedä menikö edes perille!
Omat lapset tekee kummeilleen aina synttäri- joululahjat, ovat taitojensa mukaan tehneet jo vauvasta asti.
Tässäkin pitää mielestäni olla vastavuoroisuutta. Vaikka se kummius ei olekaan vain lahjojen antamista:) - vodkmre
Itse muistan aina kummeja,Jouluna ja heidän synttäreinään,ehkä vielä ystävänpäivänä. Minusta se on mukavaa. Omat kummilapset eivät muista minua millään.
- pettynyt kummi
Mulla kaksi kummilasta. Kumpikaan ei ikinä muistanut mitenkään. Itse aina soitin ja kiitin lahjoista omaa kummiani ja korttia pistin menemään synttäreinä, näin mun vanhemmat opettivat ja tänä päivänäkin olen kummini kanssa tekemisissä.
Mä lakkasin muistamasta kummilapsiani sen jälkeen kun ripille pääsivät, ei vaan huvita. Ois se rippikuvakin kiva ollut, en saanut. - Sinikummi
pettynyt kummi kirjoitti:
Mulla kaksi kummilasta. Kumpikaan ei ikinä muistanut mitenkään. Itse aina soitin ja kiitin lahjoista omaa kummiani ja korttia pistin menemään synttäreinä, näin mun vanhemmat opettivat ja tänä päivänäkin olen kummini kanssa tekemisissä.
Mä lakkasin muistamasta kummilapsiani sen jälkeen kun ripille pääsivät, ei vaan huvita. Ois se rippikuvakin kiva ollut, en saanut.Hyvä näkökulma !
Aikuisten kummilasten tätinä olen saanut etäisyyttä ja ehkä myös laajuutta asioihin. Aina totean onnellisena olevani kolmen kummi. Eipä asia aina niin helppoa ole ollut ja olen tehnyt vääriä arvioita. Vaikeudet koin "kummivaatimuksina", tosin en jokaisen kohdalla. Lahjoista usein toki kiitettiin. Annoin asian olla ja sitten luulin, että kun "lapset eivät ole pieniä" on aikaa vähän kummille. Tarkoitan, ei vaan tule meille asenne. Yksineläjänä ei ainakaan kannata hirveästi kertoa menoistaan, sillä pahimmillaan sitä ei tarkastella toisen vastavuoroisena kertomuksena elämästään. Niinkuin perheen oma elämä on.
Viestini on, että kummilasta kannattaa muistaa Muistaa joskus myös aikuisena yllätyksenä, vaikka heidän lapsiaan.. Osa osaa vanhempien tukemana olla vastavuoroinen. Osalla säilyy taito myös aikuisena. Olisin"aikuisvaatimusten" suhteen ehkä viisaampi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738