Olen itsekin ujo/arka/huono-itsetuntoinen/jne, mutta yritän silti ottaa kontaktia muihin ja saada välillä ääneni kuuluville isommassakin porukassa, tuntemattomassakin (esim. koulua aloittaessa). Minusta näkee noissa tilanteissa selvästi että olen epävarma. Mitään itsevarmaa en yritäkään esittää, ainoastaan pystyä tuomaan itseni esille ja kertomaan jonkun mielestäni hyvän jutun isommassakin porukassa. Kaikista pahiten noissa tilanteissa epävarmuuttani katsovat toiset ujot. Jälkeenpäin nuo ujot saattavat myös suhtautua minuun kylmäkiskoisesti ja erityisen varautuneesti. Toki myös monet ei-ujot ihmiset katsovat epävarmuutta pahalla, mitä en sitäkään ymmärrä. Ensin valitetaan että ujo on liian hiljaa ja sitten kun yrittää voittaa pelkonsa ja esiintyy hieman haparoiden, niin on joku "esittäjä" tai jotain? Mutta kaikista nihkeimmin minuun ovat suhtautuneet toiset ujot, että kiitos vaan kannustuksesta!
Ujot ovat ilkeitä
............
2
374
Vastaukset
- luota vain itseesi
Mitäpä jos et välittäisi siitä mitä muut ajattelevat tai eivät ajattele sinusta? Ota sellainen asenne, että ainoastaan sillä on väliä mitä mieltä itse olet itsestäsi ja muiden mielipiteet ovat heidän ongelmansa. Kun osoitat ettet tarvitse muiden hyväksyntää ja että olet tyytyväinen itseesi ilmankin heidän kannustustaan niin sellaisessa persoonassa on tiettyä vetovoimaa ja muutkin uskaltavat alkaa olemaan enemmän omia itsejään kun sinä näytät heille ensin esimerkkiä.
- JKKLO
NINKKÖ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043384
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381857
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337