Pääomatulojen verojen maksaminen heti

PreVero

Oletataan, että osakkeita on myyty reilulla voitolla, jolloin niistä pitää luonnollisesti maksaa veroja. Voiko nuo verot maksa HETI kun osakkeet on myyty (esim. vaikka kuukauden sisään), eli jotenkin niin, että siirtää tuon veron määrän verottajan tilille vaikka pankkisiirrolla tai täyttelee jonkun lomakkeen missä näkyy tarvittavat tiedot?

Ettei käy klassisesti ja tuhlaa kaikki rahat ennen kuin veroehdotus joskus tulevaisuudessa valmistuu ja sitten huomaakin, ettei olekaan enää varaa maksella veroja..

Ymmärsiköhän kukaan.. :)

2

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyjä

Myyntivoiton ilmoittaminen Verohallintoon:
      Verohallinto saa tietoa osakekaupoista esimerkiksi pankeilta ja rahastoyhtiöiltä. Näiden tietojen perusteella myyntivoiton vero voidaan määrätä vasta jälkikäteen, lopullisessa verotuksessa. Silloin maksettavaksi voi tulla myös jäännösveron korkoa. Jos haluat välttyä korolta, sinun kannattaa olla itse yhteydessä Verohallintoon ja selvittää osakkeiden myyntivoitto. Silloin voit maksaa myyntivoittoon liittyvät verot ennakkoveroina jo kaupantekovuoden aikana.

Lähde:http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Sijoittaminen/Osakkeet_ja_osingot/Osakkeiden_myynti(11940)

• Halpaa lainaa

Pistä rahat pankin määräaikaistilille. 21 kuukautta voit laittaa talletusajaksi ja saat riskittömästi parempaa korkoa kuin verottaja perii jäännösveroista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2942
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2793
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      23
      1553
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe