Heips
Olemme olleet Alanyassa kesäkuussa ja heinäkuussa. Heinäkuussa viime vuonna aivan liian kuumaa, joten ei enää silloin ainakaan. Nyt suunnittelimme matkaa syyskuulle. Kertokaapa siellä silloin olleet, millaisia lämpötiloja Alanyassa silloin on? Onko epävakaisia ilmoja yleensä silloin? Toisaalta viime heinäkuu taisi olla poikkeuksellinen, koska meidänkin viikon lomaselle sattui pilvisiä päiviä ja jopa pientä sadetta.
Mutta jos saisin asiallisia vastauksia syyskuun säähän liittyen, KIITOS :)
Syyskuun kelit Analyassa
7
476
Vastaukset
Me ollaan oltu alanyassa 31.8-14.9.2011 silloin oli tosi kuumaa vielä aiva hiki oli joka välissä.Silloin ei satanu yhtäkään kertaa.
Sitte viime vuonna oltiin 14.9-28.9,12.Silloin oli kuumaa vielä mutta ei liika kuuma ollut.Sitte silloin muutamana iltana piskotteli vähän.- Kävelijä lomalla
Alkuperäiselle kysyjälle. Syyskuu on mahatavaa aikaa. Lämpötila on päivällä kuun alussa 35c ja puolenvälin jälkeen 30c. Yöt alkukuusta on 25c ja puolen välin jälkeen 20c. Riippuu mitä aiotte lomallanne tehdä. Jos aikomuksena on kävellä paljon päivisin niin syyskuu on siinä mielessä vielä liian kuumaa. Merivesi on ihanan lämmintä. Lokakuussa ilmat ovat jo 25c ja yöt jopa viileitä 20c ja alle.
Lokakuussakin merivesi on lämmintä, mutta silloin on myös sateen riski jo suurempi.
Itse pärjäsin viime vuonna ilman ilmastointia jo syyskuun alussa, kun sai ristivedon.
Hyvää lomaa.
- Ceepe
Syyskuun puolivälistä lokakuun puoliväliin on ainakin minulle aivan parasta aikaa. Päivällä sopivan kuumaa, illat ja yöt lämpöisiä, merivesi mukavan lämmintä, öisin ei ilmastointipakkoa jne.
- camillamikaela
Itse olen ollut Alanyassa heinäkuussa, huhtikuussa sekä kaksi kertaa nyt syyskuussa, ja täytyy myöntää että syyskuu on lempparini! Päivällä on varjossakin n kolmeakymmentä astetta, ja sen ylikin. Yöt ovat myös lämpimiä, ja takkeja ei tarvita! Viime vuonna olimme myös lokakuun ensimmäisen viikon Alanyassa, ja silloin oli kaksi isompaa ukkosmyräkkää & sähkökatkoja. Mutta eivät ne haitanneet :)
elokuu on hyvin kuuma sillon ei kannata sinne mennä nyt olimme syyslokakuun vaihteessa ja keli oli tosi ihana.eli lämmintä on
- annebaba
Me olemme jo yli viisitoista vuotta viettäneet Alanyassa neljä viikkoa vuodessa siten, että olemme siellä toukokuun ja syyskuun 15. päivänä. Normaalisti toukokuussa on päivälämpötila noin 25-30 astetta ja syyskuussa 30-35 astetta. Toukokuussa merivesi on vielä vähän päälle 20 asteista ja syyskuussa noin 28 asteista. Tietysti eri vuosina sattuu hieman erilaisia säitä, mutta periaatteessa nuo lämpötilat oxat vakioita. Meidän ensivierailumme tapahtui 1996 heinä-elokuun vaihteessa ja silloin kylmin päivä oli 42 ja lämpimin 52 astetta. Silloin päätimme, ettemme koskaan enää matkusta tuollaiseen "helvetin esikartanoon", mutta saatuamme neuvontaa paikallisista säistä, vaihdoimme touko- ja syyskuuhun. Suosittelen siis vaihtamista syyskuuhun.
- alanya2
Syyskuun alku on paras aika Alanyan lomalle.
Turistikausi alkaa jo hiipumaan, mutta toimintaa on vielä.
Syyskuun puolenvälin jälkeen monet ravintolat ja retkitoimistot sulkevat ovensa, eli alkukuu on hyvä ajankohta.
Ja kelit ovat syyskussa suomalaiseen makuun sopivammat kuin heinä-elokuussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372015Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001290- 841289
- 141266