Espanjaan opiskelemaan?

Jenskki

Olen siis kiinnostunut muuttamaan Espanjaan ja opiskelemaan Madridiin. Vietin au pair vuoden Madridissa ja nyt tehnyt töitä suomessa noin vuoden verran,mutta kova kaipuu on takaisin. Olisiko täällä siis joitain ketkä ovat muuttaneet ihan opiskelun merkeissä? Ei siis amk tai yliopisto opiskeluvaihtojaa,vaan ihan itsenäisesti muuttanut ja hankkinut itselleen koulupaikan? Olen lukenut muutamia sivuja,että se on ihan mahdollista ja puhunut espanjalaiseten ystävien kanssa asiasta,mutta olisi mukava kuulla ihmisen mielipide tai kokemus joka on näin tehnyt. Olen hakenut myös Suomeen opiskelemaan,mutta eniten kutkuttaa opiskelut muualla. Osaan puhua Espanjaa ja opiskelen itsenäisesti lisää koko ajan. Kertokaa jos jollain on siis kokemuksia tai neuvoja, olisin super kiitollinen :)

5

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neppari1

Moikka!

Itse suunnittelen myös muutavani muutamaksi kuukaudeksi nyt näin aluksi myös Madridiin? mun kielitaito on vielä heikompi opiskelen koko ajan ja melkein joka päivä ehk'ä kielitaito siinä taso 2-3 suunnilleen tällä hetkellä.
      tiedä vaikka sitten jäisi pidempään jos kaikki menee hyvin.

• Jenskki

neppari1,meinaatko ihan opiskelemaan vai töihin? :)

• neppari1

Töihin jos vaan löytyy töitä, sielläkin kun aika heikko tilanne tällä hetkellä...

• anananaamadrid

Moi! Olen asunut Madridissa melkein viisi vuotta jo, joista olen opiskellut 4 ja nyt tällä hetkellä olen töissä. Opiskelin siis yliopistossa, Universidad Complutensessä , mutta viime syksynä jouduin lopettamaan toistaiseksi kun hinta nousi reilusti. Ensi syksynä olis tarkoitus työn ohella jatkaa opinnot loppuun. Jos haluat jutella, laita sähköpostiosoite johon suhun voi ottaa yhteyttä, en halua omaani täällä jaella :P olen muuten 25 v että en mikään ikäloppu hehehe

• FM 2006,

Hei! Kävin joitakin vuosia sitten Complutensessa 1 kk:n esp.fil.opintoja suorittamassa. Suomelle oli siinä kesänä 4 paikkaa. Todella ihana paikka oli, hyvä opetus ja asuminen asuntolassa ruoka oli erinomainen uima-altoineen.:) Espanjan valtion maksoi silloin kaikkien vaihtarien asumisen opiskelun opintorahan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3235
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1732
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1355
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe