Introvertti kauppakorkeaan?

hmmm4

Olen kiinnostunut kauppatieteistä, mutta haluaisin tietää miten introvertti pärjää kaupallisella alalla? Kannattaako unohtaa kauppatieteiden opiskelu, jos ei ole ylisosiaalinen bilettäjä?

5

858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eraere5r19

Kaikenlaisia ihmisiä opiskelee kauppiksessa. Mene sinne jos sinua kiinnostaa kaupallinen ala, ei kaikissa kauppatieteellisissä hommissa tarvitse olla niin sosiaalinen esim. joku tilintarkastaja nyt varmaan viettää enemmän aikaa numeroiden parissa kuin ihmisten.

• sinne vaan

Laskentapuoli sopii erinomaisesti introvertille. Markkinointi taas ehkä ei.

Opinnoista selviytyy bilettämättäkin.

• Just my 0.02$

Juurikin laskentatoimi tai muu toimistotyöhön painottuva voisi olla oikeinkin sopivaa. Jos tavoitteenasi on kuitenkin päästä esimerkiksi yrityksen johtoon pelkän koulutuksen lisäksi myös sosiaalisten taitojen tulee olla korkealla tasolla.

Ja tosiaan yliopistolla pärjäät ihan hyvin vaikka et olisikaan menossa jokaisiin juhliin, niihin kyllästyy ensimmäisten parin kuukauden jälkeen melko nopeasti ja todella harva jaksaa kulkea niissä kaikissa.

• Kaikille vinkiksi

Itse päädyin kauppakorkeakouluun sen jälkeen, kun olin jutellut asiasta erään sukulaiseni kanssa. Hän sanoi, ettei välttämättä Kauppakorkeakoulussakaan tarvitse olla mikään markkinointihenkinen suupaltti. Kyllä sitä erikoistua saa aika vapaasti.

Itse tosin halusin myös "pakottaa" itseni muuttumaan, ei elämässä menesty jollei tule toimeen ihmisten kanssa... olen myös kiinnostunut ulkomaille suuntautumisesta, niin vähän toivotantahan se olisi ollut, jos en ihmisille osaisi Suomessakaan puhua. ;) Tsemppiä!

• kossukolli

Ällä huoli kyllä sinusta saadaan suupaltti kun otat vähän kossua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1891
    2. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      58
      1699
    3. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1639
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1599
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1577
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1337
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1279
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1150
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1111
    Aihe