Moi minulla on nyt akvaarion vesi "kypsymässä". Minulla on Fluvalin ulkosuodatin ja putket ym letkut asennettuna. Olen asentanut tulovesiputken kokonaan veden alle pystyyn puhaltamaan vettä akvaarion takakulmasta etukulmaan. Kaveri sanoi että minun pitäisi asentaa tuloputki pulputtamaan veden pinnan rajaan poikittain niin että se "hapettaisi" vettä. Eli hapettaako minun tulovesiputki nyt ollenkaan vettä vai pitäisikö minun laittaa se poikittain veden pinnan rajaan?
Tulovesiputken oikeaoppinen asennus!
Tietämätön
2
187
Vastaukset
- jeremiahs
itsellä puhaltaa vedenpinnassa kohti kansilasia ja tippuu lasista altaaseen, vastaa valutussuodatinta ja hapettaa hyvin.
- Nimetön Erkki
En usko että tuo hapetus sinänsä on tarpeen. Uskoisin että altaassa muutoinkin happitilanne hyvä. On sitä vastoin huomattava, että veden roiskuttaminen poistaa vedestä hiilidioksidia, jota kasvit tarvitsevat (ja joka osaltaan laskee veden ph:ta mikä usein on tarpeen).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682620
- 622572
- 681762
- 241587
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151362
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81167- 251096