Tavoite 7TWh 2020 mennessä toteutuisi ensi viikosta lähtien sopimalla
20 kpl 40MW tukipolttimen vaihtamisesta kevyemmälle polttoaineelle.
-Tai vaihtoehtoisesti 2500 henkilöautoa ajaisi 24h 80km/h koko vuoden
-Mitä järkeä on pakottaa liikenneasemat täysin turhaan markkinointiin, kun
litkua tarvitaan isoissa yksiköissä joka tapauksessa aina vaan enemmän?
Hätävarana oli ennen raskasta polttoöljyä, nyt tarve on satunnaista, joten
monissa paikoissa lopetettu lämmitettävien öljyjen käyttö kannattamattomana.
Tuulimyllykin kaipaa nopeaa varavoimaa, kuten hakkeen polttajatkin.
Biopolttoainetta turha jakaa maantielle
5
149
Vastaukset
Vara- ja huippupolttimilla on niin vähän käyttötunteja vuodessa että tarvitaan paljon enemmän kuin 20 kpl polttimia jotta tuo 7 TWh tulee täyteen.
- 106E85
Grace käyttää maakaasua. Voisiko seuraava laiva käyttää vaikka E85:sta?
- 123ewq
Pitää paikkansa, hieman kärjistin asiaa.
-Peräänkuulutan sitä perusmokaa, että rivikansalaisen pussista aina ensin kaivetaan
hilkkuja....
-Tai esim. kaupungin säästöt alkaa matalapalkkaisimpien kurimuksella, eikä
hierarkian huipulla olevista tupla-tripla-paikoista. - Simppeliä
Muutetaan kaikki ulosteet ja perunankuoret biokaasuksi ja ajetaan sillä. Samalla parannetaan ilmanlaatua ja puretaan jätevuoria... Näin tehdään jo nyt mm. Ruottissa.
- DGC
Ulosteperäinen biokaasu päätyy Suomessa herkemmin voimalan kuin auton polttoaineeksi. Vaatii vähemmän hakalaa logistiikkaa kun kaasu käytetään tuotantopaikallaan. Perunankuoria voi taas tankata E85:n muodossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742892
- 642753
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171639- 201580
- 181464
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249