Lihakunta osuuskunta on 110-vuotisen historiansa aikana ollut useiden erilaisten haasteiden edessä. Kullekin ajanjaksolle on tyypillistä oman aikakautensa henki ja asioiden erilainen painotus.
Ansiokkaasti jokainen sukupolvi vuorollaan on parhaan ymmärryksensä valossa kehittänyt osuuskuntaa koettaen ennakoida tulevaisuuden muutostarpeita.
Suurimpia muutoksia on varmasti ollut Lihakunnan muutos käytännön karjakauppiaasta holding-yhtiöksi. Osittain tästä syystä jäsensuhteiden hoito on muuttunut haastavammaksi.
”Etäsuhteet” vaativat tunnetusti enemmän. Lihakuntalaisuus on kärsinyt vuosien saatossa inflaation ja osuuskunnasta on etäännytty.
Tämän ajan henkeen kuuluu vuorovaikutuksellisuus. Osuuskunta tarvitsee hallinnon, joka pystyy keskusteluttamaan tavoitteet, joiden eteen tehdään töitä.
Avoimuus sitouttaa myös hallintohenkilöitä tehtyihin päätöksiin. Luottamus voi syntyä ainoastaan avoimuuden pohjalle. Lihakunnan hallinnon uudistuksessa oli kyse nimenomaan uuden keskusteluyhteyden avaamisesta, tavoitteena entistä jäsenlähtöisempi osuuskunta.
Nyt kokoontuva ylimääräinen edustajiston kokous saa ottaa kantaa, tekikö hallintoneuvosto joulukuisessa kokouksessa oikean ratkaisun uudistaessaan Lihakunnan hallitusta.
Me hallintoneuvoston jäsenet uskomme niin tehneemme ja toivomme, että uusille tuulille annetaan mahdollisuus puhaltaa.
Haluamme aidosti kehittää Lihakuntaa luotettavana kumppanina tuottajille ja olla luomassa katkeamatonta viestiketjua ruohonjuuritasolta aina osakkuusyhtiöihin saakka.
Janne Haatainen, Tiina Hyvönen, Hannu Kananen, Markku Koivumäki, Ari Lajunen, Päivi Lukkarinen, Jukka Mikkonen, Asmo Mikonsaari, Mika Niku, Jouko Suhonen, Teuvo Mutanen, Juha Partanen, Vuokko Leivonen, Ari Varis
LIHAKUNTA muutoksessa
Läski-Late
3
413
Vastaukset
Taiampa siirtyä ostamaan ulkomaisia lihajalosteita, niin paljon näkyy tuottajillakin olevan ulkomaisia koneita.
- h.makkaraenen
Joo kiinassa on mukava makune maeto ja venäjällä kommeet säelykepurkit.
- insider
h.makkaraenen kirjoitti:
Joo kiinassa on mukava makune maeto ja venäjällä kommeet säelykepurkit.
eikai niitä purkkeja syyvvä, sisältö ratkasee,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363807- 122576
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372005Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311546- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 821262