Paavi eroaa tehtävästään. Ilmoitti tänään. Pyörii pääuutisena monissa uutispalveluissa. Katsokaa vaikka BBC News.
Mitäs luulette, jos jonkun muun kirkon pomo olisi eronnut, niin seuraisiko koko maailma asiaa? Tuskin.
Mites se menikään se profetia? "Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä" (Ilm. 13:3).
Loppu on lähempänä kuin tämän palstan antiadvarit haluavat tunnustaa. Ja ihan sama mitä vastaan sanovat.
UUTISPOMMI!
28
149
Vastaukset
- Rauhoitu nyt jo
Niin kuulemma eroaa - terveydellisistä syistä..
- Noinkohan tuo
>>Paavi eroaa tehtävästään. Ilmoitti tänään. Pyörii pääuutisena monissa uutispalveluissa. Katsokaa vaikka BBC News.
Mites se menikään se profetia? "Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä" (Ilm. 13:3).>>
Meinaatkos sinä, että "koko maailma" eroaa tehtävistään?- pyh!
Lue mitä kirjoitit, niin ei tartte sössöttää.
- Noinkohan tuo
pyh! kirjoitti:
Lue mitä kirjoitit, niin ei tartte sössöttää.
Jaa! Sinä tarkoititkin seuraamisella pelkkää sivusta seuraamista eli katselemista ja minä taas käsitin seuraamisen olevan sellaista toimintaa kuin esim. UT:ssa opetuslapset tai kansanjoukot tekivät. Siellähän kerrotaan, että he seurasivat Jeesusta ja minä olen kyllä ymmärtänyt tämän enemmän pikemminkin perässä kävelemiseksi kuin vain uutisten kuunteluksi.
- Paavin pullat.
Minua ei kiinnosta pätkän vertaa, mitä se Paavi tekee milloinkin.
Mitä ihmeellistä siinä on, että joku eroaa tehtävästään terveydellisistä syistä?
Taitaapi moni juuri erota tehtävistään nimenomaan terveydellisistä syistä.
Toista on näissä uususkonnollisissa lahkoissa, joissa ns. pastorit erotetaan yleensä kyynerpäätaktiikkaa käyttäen. Mustamaalataan joku "epämiellyttävä peroona" niin, että hänelle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin eroaminen.- pyh!
Et sitten lukenut koko viestiä, kun et muuta päähäsi saanut.
- Muistiko meni?
Ihmeellisin asia tässä onkin se, ettei yli 600 vuoteen ole moista tapahtunut. Paavi on aina kuollut "saappaat jalassa" niin sanoakseni!
- advarii
Minkähän takia paavin ammatista ei jäädä eläkkeelle, vaan pitää toimittaa tehtäväänsä kuolemaansa saakka? Mielestäni tämä nykyinen paavi on fiksu, kun hän ymmärtää itse (?) erota tehtävästään, niin kauan kuin hän itse ymmärtää :)
- pyh!
Ja siellä toinen. Missasit sitten sinäkin koko pointin.
- Ctus eli
benedictus 16.
Minä olen benedi... Mitähän tuo loppuosa mahtanee tarkoitta
ctus?
Minä benedi, paavin sukulainen, kerron sen teille. Benedi = siunattu
ja CTUS... tarkoittaa tietenkin KRI CTUS
eli " SIUNATTU KRISTUS"...Pyh tietenkin ihmettelee aluksi tätä, mutta sitten kun mennään Kristuksen viransijaisuuksiin ja muihin opin kohtiin, niin Pyh myöntää että benedi on taas oikeassa!
Pyh, lopeta epäjumalain kanssa veljeily, niin sinäkin saat ylhäältä viisautta..." Minä kuulen niitä, jotka totuudessa minua avuksi huutavat"- pyh!
ja höpönlöpön.
benedictus on latinaa ja tarkoittaa siunattua. - joko selkis
pyh! kirjoitti:
ja höpönlöpön.
benedictus on latinaa ja tarkoittaa siunattua.Höpö, höpö, sinä ymmärtämätön... minä benedi = siunattu
Benedi on siunattu, kuten kirjoituksistani voit päätellä...mutta paavi = siunattu kri ctus,
eli valhe kristus, ei siis siunattu ollenkaan.
" Tulkaa minun Isäni siunatut" Jeesus on siunattu, kasteensa jälkeen,.. ja paavi jäljittelee Kristusta.
Me adventistit opetamme että s a a t a n a n valtaistuin on Vatikaanissa,...Joten Kristus ja benedi jää siunatuiksi..paavin valtajärjestelmä sitä ei ole.. eikä itse paavikaan, vaikka onkin jo 85
Kyllä kait minä opettamattakin tiedän että benedi = on siunattu latinaksi., miksi muutoin olisin sen valinnut nimimerkiksi, sillä se on minun oikeakin nimeni! Pentti = benedi = siunattu!!! . luuletko että olen latinan kieleltä säästynyt.. jos olen opiskellut lääketiedettä 4- 5 v... Etkö tiennyt että opiskelin kaikki lihakset ja luut latinaksi... jos uni ei tuu silmään, niin luettele lihakset ja luut, montako niitä on , katotaan sitten huomenna niille latinankieliset nimet.. - se siitä
joko selkis kirjoitti:
Höpö, höpö, sinä ymmärtämätön... minä benedi = siunattu
Benedi on siunattu, kuten kirjoituksistani voit päätellä...mutta paavi = siunattu kri ctus,
" Tulkaa minun Isäni siunatut" Jeesus on siunattu, kasteensa jälkeen,.. ja paavi jäljittelee Kristusta.
Me adventistit opetamme että s a a t a n a n valtaistuin on Vatikaanissa,...Joten Kristus ja benedi jää siunatuiksi..paavin valtajärjestelmä sitä ei ole.. eikä itse paavikaan, vaikka onkin jo 85
Kyllä kait minä opettamattakin tiedän että benedi = on siunattu latinaksi., miksi muutoin olisin sen valinnut nimimerkiksi, sillä se on minun oikeakin nimeni! Pentti = benedi = siunattu!!! . luuletko että olen latinan kieleltä säästynyt.. jos olen opiskellut lääketiedettä 4- 5 v... Etkö tiennyt että opiskelin kaikki lihakset ja luut latinaksi... jos uni ei tuu silmään, niin luettele lihakset ja luut, montako niitä on , katotaan sitten huomenna niille latinankieliset nimet..Benedictus on latinaa ja tarkoittaa siunattu.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Benedictus - ....................
se siitä kirjoitti:
Benedictus on latinaa ja tarkoittaa siunattu.
http://sv.wikipedia.org/wiki/BenedictusJa tässä sopiva piisi benediktukselle :D
http://www.youtube.com/watch?v=nm5FYYsdHvs
Benedictus qui venit in Domine
benedictus et nomine domine (2x) - pyh!
joko selkis kirjoitti:
Höpö, höpö, sinä ymmärtämätön... minä benedi = siunattu
Kyllä kait minä opettamattakin tiedän että benedi = on siunattu latinaksi., miksi muutoin olisin sen valinnut nimimerkiksi, sillä se on minun oikeakin nimeni! Pentti = benedi = siunattu!!! . luuletko että olen latinan kieleltä säästynyt.. jos olen opiskellut lääketiedettä 4- 5 v... Etkö tiennyt että opiskelin kaikki lihakset ja luut latinaksi... jos uni ei tuu silmään, niin luettele lihakset ja luut, montako niitä on , katotaan sitten huomenna niille latinankieliset nimet..Mitä sinä nyt taas sössötät?????
Benedictus ON LATINAA ja suomeksi SIUNATTU.
Tämä sinun CTUS on ihan oma keksintösi, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä sana BENEDICTUS tarkoittaa. pyh! kirjoitti:
ja höpönlöpön.
benedictus on latinaa ja tarkoittaa siunattua.pyh! on ihan oikeassa: «benedictus on latinaa ja tarkoittaa siunattua.»
Jos tuon sanan purkaa osikseen, siinä oikeastaan on "hyvin sanottu". Kiroamista tarkoittava sana on vastaavasti maledico (maledicere) eli "sanoa pahasti".
Sen sijaan lyhennetty "benedi" ei tarkoita latinan kielessä mitään. Kyllä semmoistakin nimeä saa ihan vapaasti toki käytää, ei se ole sen huonompi kuin muutkaan yleiset muotoilut.
Benedictus on väännetty monille kielille: Benoit, Bento, Bence, Benny, Benito ja suomen kielessä Pentti.
http://www.behindthename.com/name/benedict
Heprean kielessä siunattua tarkoittava etunimi on muuten Baruch.
Sanat ovat merkillisiä otuksia. Suomen verbi "siunata" on jotakuinkin saman näköinen kuin viron "siunama", joka tarkoittaa suomeksi "kirota", vanhanaikaisesti ja juhlallisesti. Samasta kantamuodosta ovat molemmat kotoisin.
- repotteri
Salama iski Pietarin kirkkoon..kun paavi ilmoitti eroamisestaan..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16219565.ab- +++
Voi meillä oli niin kiltti paavi...siunausta hänelle!
- pyh!
No mitä sitten? Salama nyt tuppaa iskemään sinne minne haluaa eli yleensä alueen korkeimpaan kohtaan....
>>> Mitäs luulette, jos jonkun muun kirkon pomo olisi eronnut, niin seuraisiko koko maailma asiaa? Tuskin. >>>
Koko maailma?
Asia kiinnostanee etäisesti noin miljardia katolista ja sitten vajaata miljardia kristittyä vielä etäisemmin.
Asia ei kiinnosta noin reilua viittä miljardia ei-kristittyä, koska heidän mielestään kristityt seuraavat väärää jumalaa, joten väitteesi on yhtä uskomaton ja typerä kuin koko lahkosi.
>>> Loppu on lähempänä kuin tämän palstan antiadvarit haluavat tunnustaa. Ja ihan sama mitä vastaan sanovat. >>>
Loppu on noin neljän miljardin vuoden päässä, sanoisin, mutta kerro toki, että onko loppu ensi vuonna, vai sitä seuraavana, vai mennääkö taas useampi vuosituhat.
Mutta sellaisia te amerikan lahkolaiset olette - odotatte kieli pitkällä maailmanloppua ja ihmiskunnan tuhoa, eli aika sairaita henkisesti.Loppu ja loppu - kun yksi loppuu niin toinen alkaa, joten toivotaan että se mikä alkaa on sinullekin parempaa kuin se mikä loppuu. sillä asiahan on niin, että Jumala tulee estämään sen ihmiskunnan tuhoutumisen jota kohti meidän tekomme meitä kaikenaikaa vievät. Se on Raamatun lupaus..
Ilman Jumalaa olemme tuhon omat - kuolemalla kuolevia .. Olit siis hieman väärässä .. Sillä ei ihmiskunta tuhoudu, vaan päinvastoin ihmiskunta saa iankaikkisen elämän.. siis ne jotka haluavat.
Liity joukkoon sinäkin - miksi turhaa kuolisit?
alex- pyh!
Ihan sama mitä lässytät.
- aikamme lopusta.
Oletko Bushmanni huomannut, ettei se sinun maailmanloppusi ole kovin kaukana, niinkuin ei minunkaan.
Kahdeksankymppisenä jo elät omin lupinesi, mutta loppu se tulee.
Jos epäilet ja lykkäät maailmanloppuasi kovin kauas, niin viikonlopun lehdistä saamme lukea, kuinka jononpää lähestyy.
Aika moni kouluikäisistäni on jo kokenut maailmansa loppuneen, vaikka alusta ei ole niin kauaa aikajanaa.
Isäpappakin olisi täyttänyt jo 102 vuotta, mutta maailmanloppu hänellekin tuli 27 vuotta sitten.
ts. viestini on "aikapäättyy"!- sekin huomioitavaa
Ja kun aika on päättynyt, niin senjälkeen tulee tuomio.
- vapaa-ajattelijan
sekin huomioitavaa kirjoitti:
ts. ihmisen iästä. Isäpapalla elämän ensirääkäisystä tuomioon 75 vuotta, ei sen pidempään.
- valinnoista.
sekin huomioitavaa kirjoitti:
Mutta poika ei kanna isänsä syntitaakkaa, vaan on saanut sovinnon Isänsä kanssa Pojassa, sijaisuhrissa.
Siksi tuomioissamme ehkä kannamme kahta päämäärää.
Iankaikkinen elämä, se armolahjana Kristuksessa
ja valintojen mukaan,
valitettavasti,
iankaikkinen ero, koska vapaa-ajattelu harhautti armolähteestä.
Jumala sen tietää, mutta suun tunnustus todistaa. - suun tunnustus.
valinnoista. kirjoitti:
Mutta poika ei kanna isänsä syntitaakkaa, vaan on saanut sovinnon Isänsä kanssa Pojassa, sijaisuhrissa.
Siksi tuomioissamme ehkä kannamme kahta päämäärää.
Iankaikkinen elämä, se armolahjana Kristuksessa
ja valintojen mukaan,
valitettavasti,
iankaikkinen ero, koska vapaa-ajattelu harhautti armolähteestä.
Jumala sen tietää, mutta suun tunnustus todistaa.Siksi on huomioitavaa, että joka tunnustaa minut (Jeesuksen) ihmisten edessä, niin hänet minä tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa.
Tämä tarkoittaa sitä sydämen tilaa, minkä kerromme ja tunnustamme täällä, tässä ja nyt ajassa.
Eilinen on mennyt, mutta huomista emme tiedä. "tänään on Jumala joka pelastaa, Kristuksessa."!
Valinta on vain tehtävä kukin kohdallaan.
"niin isän, kuin pojan, tahi tyttären"!
- Rauhaa hänelle!
Eroamassa oleva Paavi potee lihasten ja hermojen rappeutuma sairautta ja mm. hänen näkökykynsä on hyvin huono. Paavi putoilee myös öisin vuoteestaan.
Paavin on siis korkea aika päästä lepäämään vastuullisesta työstään.
Hän on ollut hyvä ja laupias kristitty Jumalan lapsi ja on sitä edelleenkin.
Monet ihmiset ovat hänen kauttaan pelastuneet ja kokeneet syntien anteeksiannon.
Adventisteillakin olisi paljon opittavaa nöyryydestä ja lempeydestä, Paaviltakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481