kumpi olisi parempi ensimmäinen käärme 14 v. perehtyneelle, kuningaspyyton tai kuningaboa ? koolla ei periatteessa ole väliä mutta olisi ihan kivat tietää että kuinka helpolla nämä kärmeet purvat ja kuinka suuri riski on että ne oikeasti kuristvat ihmistä ?:o olen kyllä lukenut että eivät yleensä pure tai kurista....
kuningaspyyton tai boa ?
3
182
Vastaukset
- käärmealoittelija
oho :o nopeasti kun kirjoitin tuli pari virhettä... eli pitäisi tossa lukea purevat ja kuristavat.
- meikätässävaan
Moi! Itellä oli ensimmäisenä käärmeinä kaksi kuningasboaa, olin silloin 10 vuotias. Isäni on myös pitänyt aina matelijoita ja muita eksoottisia eläimiä joten siitä johtuen nuori ikäni ei ollut ongelma. Jos olet perehtynyt mielestäsi tarpeeksi kahteen täysin eri lajiin ja tiedät molempien tarpeet, terraarion koon, ilmankosteuden, lämpötilojen ja varsin erikokoisten käärmeiden eroavaisuudet, en pidä pahana kuningasboaa joka kasvaa kuitenkin yleisesti 2 metriin. Naaraat koiraita suuremmiksi. Molemmat ovat yleisesti ottaen todella rauhallisia käärmeitä ja harvoin purevat. Puremillakaan ei ole juuri väliä, eikä niitä kannata pelätä. Kymmenen vuoden käärmeharrastukseni aikana yksikään käärmeeni ei ole kuristanut minua. Kuristajakäärmeet kuristavat saaliseläimensä, eivät normaalisti puolustautuessaan. Käärmeen täytyy olla n.3.5-4m jotta pystyisi sinua kuristamalla vahingoittamaan. Ihmisen joutuminen käärmeen kuristettavaksi on hyvin harvinaista. Joskus kuitenkin voi käydä niin, että antaessasi ruokaa käärmeelle se osuu rottan etc sijasta käteesi ja koittaa sitä kuristella, mutta niinkään ei ole minulle koskaan käynyt joten ei tarvi siitäkään pahemmin stressailla. Jos kuitenkin vahva käärme hieman pelottaa suosittelen kuningaspytonia, jotka ovat yleisesti ensikertalaisille suositeluja käärmeitä kohtalaisen pienen kokonsa ja yleisesti säyseän luonteensa takia. suosittelen katsomaan monia jaksoja SnakebytesTV:tä Youtubesta, jos on englannintaito hanskassa. Siitä saat paljon tietoa viihdyttävässä muodossa ja näät paljon eri käärmelajeja aloittelijoille sopivina :) Anteeksi hieman sekava teksti !
- voiko kylvettää?
saako käärmeitä kylvettää ammeessa jos laittaa ihan vaan vähän vettä sinne pohjalle (2-10cm) ??? Meiän käärmeet on n.1½ vuotiaita ja aikas pitkiä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748