Liika Coca-Colan juominen saattoi johtaa naisen kuolemaan Uudessa-Seelannissa
12.2.2013 16:15 10
Helsingin Sanomat
Kuolinsyytutkijan mukaan runsas virvoitusjuomien lipittäminen oli yksi 30-vuotiaan uusiseelantilaisen naisen kuolemaan johtaneista syistä, kertoivat uusiseelantilaiset viestimet tiistaina.
Kolme vuotta sitten sydänkohtaukseen kuollut Natasha Harris joi jopa kymmenen litraa Coca-Colaa päivässä. Määrä sisältää kaksi kertaa enemmän kofeiinia kuin on turvallista nauttia, ja yli 11-kertaisesti suositellun päiväannoksen verran sokeria.
Juomavalmistaja Coca-Cola on väittänyt, ettei sen tuotteen yhteyttä Harrisin kuolemaan voida todistaa.
Tiistaina uusiseelantilainen kuolinsyytutkija kuitenkin totesi, ettei Harris olisi kuollut ilman virvoitusjuomien pitkäaikaista liikakäyttöä.
Harrisin kumppanin Christopher Hodgkinsonin mukaan Harris oli riippuvainen Coca-Colasta ja kärsi terveysongelmista ennen kuolemaansa.
"Hänellä oli voimaton ja pahoinvoiva koko ajan. Hän heräsi aamulla ja oksensi", Hodgkinson sanoi Christchurchilaisen The Press -sanomalehden verkkosivuilla.
Harrisin anopin mukaan tämä kärsi vieroitusoireista, kuten vapinasta ja vihanpuuskista, ellei saanut kolajuomaa. Perhe ei kuitenkaan pitänyt juomaa vaarallisena, sillä etiketeissä ei ollut varoitustekstiä.
Coca-Cola -yhtiö pahoitteli omassa lausunnossaan, että kuolinsyytutkija nosti esiin Harrisin juomatavat, vaikka "asiantuntijat eivät olleet yksimielisiä todennäköisimmästä kuolemansyystä."
Kuolinsyytutkijan raportti toteaa, että Harris kärsi lukuisista terveysongelmista. Hänen hampaansa oli poistettu vuosia aikaisemmin. Perheen mukaan yletön Coca-Colan juominen oli syövyttänyt ne. Yksi Harrisin lapsista jopa syntyi ilman hampaiden suojaava kiillekerrosta, The Press kertoi.
http://www.hs.fi/ulkomaat/Liika Coca-Colan juominen saattoi johtaa naisen kuolemaan Uudessa-Seelannissa /a1360638122623
Myrkkyä se on tuokin,..
5
<50
Vastaukset
- pyh!
Coca-Cola on myrkky ja tyhmä on, joka sitä juo.
pyh! kirjoitti: «Coca-Cola on myrkky ja tyhmä on, joka sitä juo.»
Uutinen kertoi pitkään jatkuneesta hyvin runsaasta Cokiksen juomisesta, jopa kymmenen litraa päivässä.
Siinä ylittyivät myrkyllisyyden rajat ainakin kolmen aineen suhteen: sokeri, kofeiini ja vesi.
Niin, vesikin tappaa liikaa juomalla. Myrkyn ja lääkkeen ero on vain annostuksessa, opetti jo Paracelsus. Ja aivan mistä tahansa terveystuotteesta saa myrkyn, jos sitä nauttii liikaa.
Tässä valossa en pidä kohtuullisena nimittää Coca-Colaa myrkyksi. Ei se toki erityisen terveellistäkään ole, mutta se on eri asia.
Hei !
Ihminen kuolee jos juo liikaa vettäkin. Liian iso vesimäärä per/ päivä tappaa.
Kyllä happo hampaat syövyttää ja juomissa oleva sokeri. Ns. happohyökkäys.
Mutta minä olen sitä mieltä että jos lapset oppivat hermostoa stimuloiviin aineisiin, niin helpommin sitten vahvempiin siirrytään eli enbergiajuomia nauttivat voi sitten seuraavaksi olla keskiolut. Itse joskus saimme sitä kylän kaupoista jo 16 vuotiaina. Keskiolut tuli kauppohin kun minä olin vielä lapsi.
Eli viisasta on kasvattaa lapsensa kodissa missä ei ole mitään hermotia stimuloivaa. Ihminen joka juo jatkuvasti kaikenlaisia aineita, niihin tottuu ja hermosto turtuu, mutta raittiin ihmisen ja lapsen hermosto käyttäytyy jo toisin tavoin.
Minulla on kokemusta kaikenlaisista juomista elämäni aikana ja voin sanoa että kun joitakin vuosia elää yrittihaudukkeet juomana ja menee siihen sitten juomaan kupin kahvia tai muuta kofeiinipitoista huomaa aikuinenkin ihminen miten "vahvoja" aineita ovat.
Minä olen elämässäni joskus ollut oluen ystävä, ja suosittelen nuorille aina täysiraittiutta. Nykyisen maailman koulu- ja työelämä on vaativaa, ei siinä olla juovuksissa työkavereiden kanssa jatkuvasti niin minä 1970 luvun lopulla ja 1980 luvun alussa. Aamu neljään juhlittiin jatkuvasti ja seitsemäksi töihin.
Pääsee vähemmillä ponnisteluilla kun on raitis, nauttii enemmän suorituksistaan kun ei tarvita ponnistella yöt valvoneena ja krapulaisena.
Pitrua ja pontikkaakin juotu on maistiksi kuitenkin.
Minua ei alkoholi kaatanut koskaan mistään, muut syyt olivat päällimmäisenä.
En koskaan juonut jos oli mielekästä tekemistä jolle uhrauduin.
Naiset saivat aina miehen nurin tavalla tai toisella, heh, minua ei mikään alkohoiimäärä koskaan heilauttanut. Sukuvika vahva viinapää.
Rajat tulivat aina vastaan automaattisesti jos hetki kuppiloissa elämän siirtymä- ja tyhjäkäyttöaikoina, en ehtinyt koskaan alkoholistiksi asti, eli aina laskunmaksu halinnassa. Terveyskeskuksen seinältä luin alkoholistin kymmenen oiretta ja en koskaan täyttänyt niistä ainuttakaan. Heti kun hiukan ensimmäistä, tuli aina raja vastaan itsellään.
Olen sitä mieltä että ihmiselle kuuluu raittius, nautintoaineet ovat yhteiskunnan syöpä josta on monenlaista talousellista ja sosiaalista haittaa. Miljardeja maksaa terveyshaitat inhmillisine kärsimyksineen, alkoholi johtaa huumeisiin, (itse koskaan kertaakaan, ainoa jolta säästyin) Minä en usko että veroeurot jäävät voitoksi suomessa haittoihin nähden. Nautintoaineet tuovat monenlaista rikollisuutta josta kustannuksia niistäkin. Kallista lystiä kaikenlainen "nautintoaine" joista lopuksi pelkää kärsimystä ja haittaa. Voi mennä avioliitto, perhe, terveys, työ, omaisuus, mitä vielä mahdollista....
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/16
Jumalan siunausta'
Jari Laurila- suugapeppor
Kokis on epäterveellistä jos sitä juo ylenmäärin, mutta miten kokis liittyy adventismiin?
suugapeppor kirjoitti: «Kokis on epäterveellistä jos sitä juo ylenmäärin, mutta miten kokis liittyy adventismiin?»
Ainakin vielä minun lapsuudessani adventistikodeissa opetettiin lapsille, että kolajuomia ei pidä juoda. Lähinnä kai oli kyse kofeiinista. Kahvihan tunnetusti on ollut adventisteille syntiä, koska se Ellen Whiten mukaan vahingoittaa aivoja ja siten vaikeuttaa Pyhän Hengen toimintaa.
Myöhempi tutkimus ei ole tuota käsitystä sellaisenaan vahvistanut. Kohtuullinen kahvin käyttö on jopa eduksi terveydelle monin eri tavoin. Mutta liika on tietysti tässäkin liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481