tauko...

hjelppiä

Hei! Apuja kaivattais... Miten käy nyt imetyksen kun oon ollu kohta 2pv imettämättä lähes kokonaan... Poika nyt 4vkoa.. olin taju kankaalla sängyn pohjalla..nyt pystyy olla jalkeilla ja kerran oon jo imettäny.. ei kai maidon tulo nyt lakkaa kokonaan? Anteeks jos tyhmiä kysymyksiä, esikoinen kyseessä ja kokematon näissä asioissa... :/

4

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • imetysmami

Ei se noin äkkiä katoa. Jatkat vaan ahkeraa imettämistä. Vauva voi nyt aluksi haluta olla rinnalla paljon, kauan ja usein, koska tauko on vähentänyt maidontuotantoa, mutta äkkiä vauva lisää tuotantoa. Kunhan et anna lisämaitoa vaan jaksat imettää :)

• ei hätää!

Ei lakkaa noin nopeasti. Maidon tulon loppuminen on aina paljon pidempi prosessi. Toki tuotanto on varmasti vähän hiipunut, kuten edellinen vastaajakin tuossa totesi, mutta se on mahdollista palauttaa aivan ennalleen. Sinun kannattaa juoda nyt niin paljon ne tapauksessa, jos vauva on koko ajan rinnalla ja tyhjentää kaiken, mitä rintaan on vähässä ajassa ehtinyt muodostua. Se on kuitenkin hyvä juttu, sillä mitä tyhjempi rinta on, sitä enemmän se alkaa tuottaa maitoa. Tsemppiä, keskity pelkästään imettämiseen seuraavat päivät, niin tilanne korjaantuu kyllä. Ja älä tosiaan anna lisämaitoa kuin äärimmäisessä hädässä, anna vauvan vaikka asua rinnalla niin maitoa alkaa tulla taas entiseen malliin. :)

• ei hätää!

Äh, osa tekstistä hävisi. Siis kannattaa juoda niin paljon kuin pystyt, jotta nestetasapaino elpyy ja nesteitä riittää maidontuotantoon. Rinnat voivat tuntua aivan tyhjiltä, jos vauva on koko ajan rinnalla ja tyhjentää kaiken, mitä rintaan on vähässä ajassa ehtinyt muodostua. Toivottavasti sait selvää mihin kohtaan tämä lisäys piti tulla...

• tissimaraton alkaoon

Jatka tosiaan ahkeraa imetystä. Äläkä anna lisämaitoa ellei selvästi hurjan nälkäinen jatkuvasta rinnalla olosta huolimatta. Tarkkaile pissan määrää, ettei ihan lapsi kuivu. Tsemppiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1811
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1591
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1569
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      102
      1513
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      80
      1427
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1259
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      277
      1206
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1071
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1070
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1012
    Aihe